cdi
door cdi Oct 4, 2016 om 12:37
Geldzaken & recht

Ggn incasso buro

al ca. 5 jaar lig in in de clinch over een betaling aan het fnv/fbto. zij beweren dat ik een achterstallige betaling van contributiegeld heb. ik zeg dat ze hun administratie niet op orde hebben en heb ze al mijn bankafschriften gestuurd waaruit duidelijk bleek dat ik alles betaald had. had gewoon een automatische afschrijving.
kreeg herhaaldelijk weer een rekening toegestuurd en iedere keer met weer een ander bedrag.

na verloop van tijd hebben ze het incasso buro ggn ingeschakeld. heb het hen ook herhaaldelijk proberen duidelijk te maken dat ik geen achterstallige betaling heb. ze ook alle bewijzen wederom opgestuurd. zelf reageren ze nergens op dus moest ik ze iedere keer weer benaderen.

uiteindelijk waren ze het met mij eens, dus ik dacht: klaar. zij lieten niks meer horen tot 2 weken geleden , na 2 jaar stilte dus.
ik heb hierop niet gereageerd omdat er wederom een heel ander bedrag op de aanmaning stond + er stond dat ik een betaling aan hen had gedaan........nou, echt niet ....dus waar ze dit nu weer vandaan halen...mij een raadsel.

vanavond kreeg ik een dreigend telefoontje, een automatisch bericht, dat ik nog 3 dagen de tijd had om €80 aan ze over te maken.
geen haar op m'n hoofd die hierover denkt natuurlijk. zeker niet na de aflevering van vorige week van "kanniewaarzijn" waarin een dergelijk geval ook behandeld werd.

hoe kom ik hier nu eindelijk vanaf?

5455 11 Rapporteer

ha
door hamburger - Oct 4, 2016 om 12:59
84 Antwoorden / Vragen

Als u zeker weet en kunt bewijzen dat u alles heeft betaald, stuurt u ggn één email met als tekst: Ik heb alles betaald, en heb bewijzen, suc6 met uw vordering, maar ik betaal niets.

tenormin
door tenormin Oct 4, 2016 om 13:05
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Helemaal mee eens. Met zeker weten en bewijzen hebben.

Cookies
door Cookies - Oct 4, 2016 om 13:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En dat heb je zwart-op-wit bevestigd gekregen? En die bevestiging heb je nog?

uiteindelijk waren ze het met mij eens

fbtowebcare
door fbtowebcare - Oct 4, 2016 om 15:53
9 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag CDI,

Ik ken je verhaal niet, maar wil graag voor je uitzoeken waar het over gaat.

Stuur je je verhaal, bewijzen en gegevens per e-mail naar fbto.webcare@achmea.nl?

Dan kan ik kijken wat er aan de hand is.

FBTO Webcare

cdi
door cdi - Oct 6, 2016 om 01:53
16 Antwoorden / 3 Vragen

helaas alleen een telefonische bevestiging dat ik gelijk had. ik heb ze al minstens 4x alle betalingsbewijzen toegestuurd. het laatste bericht wat ik van fbto ontving was een vordering over de maanden mei tot en met december.
nu komt GGN met de melding dat het over de maanden jan en febr. gaat. deze maanden komen niet eens voor in de berichten die ik van fbto kreeg.
helaas is m'n pc een paar weken geleden gecrashed en ben ik dus alle mail hierover kwijtgeraakt. gelukkig nog wel alle papieren post bewaard. bij de bank kan ik on line maar 18 maanden terug zoeken, anders moet ik alles gaan downloaden en afschrift voor afschrift gaan napluizen.
ook de verschillende "betalingen" die gemeld werden door GGN werden afgedaan met: mevrouw , iemand anders had een betaling gedaan , cijfertje verkeerd ingevuld en toen kwam het in uw dosier terecht.
inzage in mijn eigen dosier krijg ik niet, want "zij" vonden dat ze niet verplcht waren mij daar inzage in te geven.
tja, zo kan ik ook wel allerlei onzin betalingen en vorderingen verzinnen:)

cdi
door cdi Oct 10, 2016 om 14:04
16 Antwoorden / 3 Vragen

fbto moet zijn ABVAKABO/FNV.    sorry fbto

fbtowebcare
door fbtowebcare - Oct 6, 2016 om 10:39
9 Antwoorden / 0 Vragen

Beste CDI,

Ik kan je dan verder alleen als tip meegeven een officiele klacht te sturen naar het incassobureau. Probeer hierin zo duidelijk mogelijk met betaalbewijzen aan te geven hoe het verloop geweest is. Dan kunnen ze het voor je uitzoeken.

Succes!

FBTO Webcare

zoekster1
door zoekster1 Oct 6, 2016 om 10:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wat heb je aan zo'n tip? Als jullie nou niet zo stom waren geweest om de vordering uit handen te geven nadat CDI alle bewijzen had opgestuurd dat het was betaald, dan waren dit soort problemen er helemaal niet geweest.

cdi
door cdi Oct 6, 2016 om 13:51
16 Antwoorden / 3 Vragen

heb net het uigebreide verhaal met weer alle data en bijlage aan ze doorgemaild . ben benieuwd.

cdi
door cdi Oct 6, 2016 om 13:58
16 Antwoorden / 3 Vragen

@fbto webcare.

het GGN staat je zo onbeschoft te woord. ze geven je te verstaan dat je het zelf maar uit moet zoeken. zij zijn niet verplicht zich te verantwoorden naar jou ( zeggen ze) . als het ze te heet onder de voeten wordt beeindigen ze zonder iets te zeggen het gesprek. einde verhaal. die betaalbewijzen hebben ze al 4x gehad.
de laatste keer, gister, haalden ze maar even de maanden jan. en febr.  ( als openstaand) erbij om zich te rechtvaardigen, terwijl de factuur van abvakabo over de maanden mei t/m dec ging. 'n zooitje ongeregeld daar.
hebben ook mijn opgevraagde password naar een verkeerd email adres gestuurd zodat nu al mijn gegevens ergens op het net zwerven.
heb dit net gemeld bij autoriteit persoonsgegevens.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 6, 2016 om 10:44
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt nog een keer de hele zaak aan ze kenbaar maken en dan maar een gang naar de rechter afwachten. Dan kunt u daar uw bewijzen laten zien en mag GGN voor de kosten opdraaien.

cdi
door cdi - Oct 10, 2016 om 13:20
16 Antwoorden / 3 Vragen

sorry, soryy, sorry......fnv/fbto is niet correct.  moet zijnABVAKABO/FNV.  kan ik dit nog corrigeren in m'n originele mail?  zie nergens een mogelijkheid tot bewerken.

ja
door jan4073 - Oct 10, 2016 om 13:34
83 Antwoorden / 3 Vragen

Ik had een soort gelijk akkefietje met Canaldigital. Ik heb meer dan 30 aanmaningen gehad van Canal digital en hun incasso jongens. En elke keer wel netjes bericht terug gestuurd met de mededeling dat ik het niet met de aanmaing eens ben. En op hun telefoontjes heb ik elke keer gereageerd door te zeggen dat ik dit soort dingen niet per telefoon afhandel maar uitsluitend schriftelijk. (en gelijk gesprek afbreken).
Op het laatst werd ik gebeld door de incasso ook onder dreiging van rechtbank en nog meer kosten enz. Ik heb die man toen verteld dat ik graag de gang naar de rechtbank zou maken en dan ook gelijk een claim bij hun in ga dienen voor de verloren uren die ik moet maken door hun foute administratie. Nooit meer wat van gehoord.
Succes,
Jan4072
PS.: afhankelijk van je email systeem maar vaak staat het op een server en niet op je pc. Dus de kans is heel groot dat je oude emails er nog wel zijn, je moet alleen het oud account weer opnieuw instellen.

di
door dick zwager - Jan 19, 2017 om 12:58
4 Antwoorden / Vragen

aangifte doen van valsheid in geschiften                                                                                                                                                                       https://www.facebook.com/GGN-mastering-credit-zijn-criminelen-267862356965400/?ref=ts&fref=ts

tijger1
door tijger1 - Jan 19, 2017 om 13:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dick zwager

Houd toch op met die onzin om oude topics naar boven te halen.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 19, 2017 om 16:34
355 Antwoorden / Vragen

Beste CDI,

In het verleden (helaas) veel ervaring gehad met incassobureaus en deurwaarderskantoren, waaronder ook GGN. Dit soort dingen gebeuren vaker dan u zou denken. Niet alleen omdat veel processen automatisch gaan en die dreigbrieven en -telefoontjes gewoon eens in de zoveel tijd eruit gaan, maar ook omdat er vanuit deze instanties vrij weinig aandacht wordt gegeven aan uitleg van schuldenaren. Ik heb wel eens gevraagd om een bewijs van een vordering en daarop een schermafdruk ontvangen van hun eigen systeem...
Vaak wordt bij openstaande bedragen waarvan niet duidelijk is of ze wel invorderbaar zijn eens in de paar jaar een brief gestuurd in de hoop dat er betaald wordt. Er zijn genoeg mensen die er vanaf willen zijn en dan maar overstag gaan.

Als zowel FNV als GGN nergens op reageert en niet voor rede vatbaar is, blijft er maar één mogelijkheid over: alle correspondentie hierover negeren (natuurlijk wel blijven openen en lezen) tot er een dagvaarding in de bus valt om voor de kantonrechter te verschijnen. Dan aan de rechter het bewijs overhandigen. Klaar. Het kost dan even moeite om naar de rechtbank te gaan, maar het geeft wel de extra voldoening dat de eiser voor alle kosten mag opdraaien en u er definitief vanaf bent.

Succes!

tijger1
door tijger1 Jan 19, 2017 om 16:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het topic is van4-10-16.

AWYeah28
door AWYeah28 Jan 19, 2017 om 16:39
355 Antwoorden / Vragen

Had ik niet gezien, bedankt.

tenormin
door tenormin Jan 19, 2017 om 16:42
16816 Antwoorden / 108 Vragen

De baby is maar 3½ maand oud, dus vrij recent, n.m.m. dan ;-)