jr
door jrvaneer Jun 2, 2017 om 11:03
Geldzaken & recht

Glasboer stuurt mij een factuur terwijl ik niet de opdrachtgever ben

Op een feestje is ruit gesneuveld. Nu stuurt Accuut Glashandel mij een factuur terwijl ik niet de opdrachtgever ben.
Is het rechtmatig dat een opdrachtgever willekeurig NAW gegevens kan opgeven en hierdoor dus eigenlijk een ieder kan benadelen zonder dat in dit geval Accuut de opdrachtgever verifieert. Ik heb tenslotte nergens voor getekend.
Inmiddels word ik wel bedreigd met een incassobureau.

8428 20 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 2, 2017 om 11:14
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou kunnen dat de gastheer/vrouw de opdracht heeft gegeven, vraag deze er eens naar. De betrokken feestganger kan dan de eigen verzekering inschakelen die het verder kan afhandelen met de verzekering van de tegenpartij.

jr
door jrvaneer - Jun 2, 2017 om 11:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk heeft de gast-heer/-vrouw dit gedaan. Maar dat moet toch niet mogelijk zijn zonder je te legitimeren.
Anders kan ik ook jou gegevens opgeven.

tijger1
door tijger1 Jun 2, 2017 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Legitimeren als je een glashandel inschakelt? Gelukkig niet.

tijger1
door tijger1 - Jun 2, 2017 om 11:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bedreigd? En van wie is die woning, of zo, dan? En wie heeft Acuut ingeschakeld?

Stuur Acuut glashandel een mailtje dat u geen opdracht hebt gegeven tot het vervangen van een ruit, dus dat u ook niets gaat betalen.

jr
door jrvaneer - Jun 2, 2017 om 11:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Was het maar zo makkelijk. Ze blijven er bij dat ik de opdrachtgever ben en zullen incasso inschakelen.
Ook naar bewijs gevraagd maar dat hebben zij niet en ik weet precies hoe het gaat: uiteindelijk volgt beslaglegging op mijn salaris en is er alsnog betaald

sjjoppy
door sjjoppy Jun 2, 2017 om 11:35
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Stuur toch maar een mailtje naar acuut glashandel en bewaar dat, u bent de opdrachtgever niet dus er valt niets te bewijzen. Als een incassobureau toenadering zoekt dan deze ook inlichten.

tijger1
door tijger1 Jun 2, 2017 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een incassobureau kan geen beslag leggen. Maar hebt u de schade wel veroorzaakt?

marita5
door marita5 - Jun 2, 2017 om 11:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JrVanEer ,

Stuur Accuut Glashandel een brief / of mail , zie hier voorbeeldbrief , klik op de rode regels.

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/ontkennen-van-overeenkomst/voorbeeldbrief-ontkennen-totstandkoming-overeenkomst

 Voorbeeldbrief aan incassobureau ,

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/rekeningen-en-incasso/voorbeeldbrief-niet-eens-met-incassobureau

Lees ook hier incassobureaus wat mogen ze wel / wat mogen ze niet ( blauwe balk )

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

ne
door neodutchio - Jun 2, 2017 om 11:52
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wie is wel de opdrachtgever? Van wie is de ruit die gesneuveld is en wie is de veroorzaker van de schade? U roept nu steeds dat u niet de opdrachtgever bent, maar hoe komen ze dan bij u uit? Simpelweg iets roepen lost niets op.

ha
door halex - Jun 2, 2017 om 12:16
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Was u aanwezig op dat feestje? En hebt u iets te maken met de gesneuvelde ruit? Dat is wel relevante informatie om te bepalen of de schade op u verhaald kan worden.
Ruitschade is schade die snel hersteld moet worden, omdat de restschade anders groter kan worden (inregenen, diefstal, etc). De bewoner hoeft dan niet te wachten totdat de dader actie onderneemt, maar kan zelf de opdracht geven en de schade verhalen. Wellicht dat de bewoner de schade verhaalt, door u de rekening toe te sturen. Daarom is uw rol bij de schade wel relevante informatie.

ma
door marnix1 Jun 2, 2017 om 12:47
256 Antwoorden / 22 Vragen

Wellicht dat de bewoner de schade verhaalt, door u de rekening toe te sturen. "
rekening komt van glasboer, lees ik.

ha
door halex Jun 2, 2017 om 12:59
1374 Antwoorden / 4 Vragen

door u de rekening toe te 'laten' sturen.

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 2, 2017 om 12:28
641 Antwoorden / 77 Vragen

Google eens op:

Arrest Quint/Te Poel

Misschien zit daar het antwoord.

ha
door halex Jun 2, 2017 om 13:02
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wilt u dat eens toelichten? Ik heb een creatief brein, maar ik ontdek de gelijkenis niet.

panter22
door panter22 - Jun 2, 2017 om 12:54
6599 Antwoorden / Vragen

Er is op dat feestje iemand door de ruit gegaan. Ben jij dat geweest of iemand anders? Of is het onduidelijk omdat er teveel gedronken was? Iemand is verantwoordelijk voor die glasbreuk en die moet betalen.
Als jij het was, dan had je een afspraak met de gastheer/vrouw moeten maken over de vergoeding van de schade.
Dat heb je dan nagelaten. De gastheer heeft zelf de schade moeten herstellen als het niet kon wachten en zal de schade op jou moeten verhalen.
Op de manier waarop het nu gaat, kan niet. De gastheer is opdrachtgever. Maar jij zult uiteindelijk de rekening moeten betalen.
Nu is accuut glashandel de dupe, want de rekening wordt niet betaald.
Wat wil je nu: Niet betalen, zoek het maar uit?

.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 2, 2017 om 13:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Klinkt als, ik ben wel de dader maar wil onder mijn verantwoordelijkheid uit.

no
door nomennescio - Jun 5, 2017 om 09:41
8 Antwoorden / 0 Vragen

De dader heeft het gedaan en die moet betalen. Ook al is die de opdrachtgever niet!

ni
door nicoharde - Jun 5, 2017 om 10:15
8 Antwoorden / 1 Vragen

Is uw gastheer/vrouw, waar u de ruit liet sneuvelen, ook de glashandelaar? U moet niet zeuren, het zijn allemaal vragen naar de bekende weg.

ha
door halex - Jun 5, 2017 om 10:20
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@jrvaneer Bent u nog van plan een toelichting te geven, o.a. op uw betrokkenheid bij de ruitschade, of bent u inmiddel door de glasboer gegijzeld teneinde betaling af te dwingen? Verontwaardigd vragen gaan stellen, maar uw eigen rol in het geheel niet zien, geeft wel te denken.

1paul
door 1paul - Jun 5, 2017 om 10:57
3134 Antwoorden / 0 Vragen

bedenk het volgende eens, is het rechtmatig dat ik door een ruitje heenga en dit vervolgens niet betaal/vergoed, hoe zou IK het vinden als dit bij mij thuis gebeurde, zou ik dan ook zelf de schade betalen???

Ge
door Genee - Jun 5, 2017 om 11:52
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U hoeft dat in principe natuurlijk niet te betalen.
Zou dan maar de gastvrouw van dat feest om opheldering vragen.
Maar als u de schuldige bent, als u zich dat nog kunt herinneren of als gasten dat zeggen, zou ik gewoon betalen.

aurora1
door aurora1 - Jun 5, 2017 om 12:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom geeft u geen antwoord op de aan u gestelde vragen?

ja
door janf43 - Jun 5, 2017 om 12:24
733 Antwoorden / 0 Vragen

Vertel nu eerst maar eens het hele verhaal...

mo
door mof - Jun 5, 2017 om 19:32
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u geen opdrachtgever bent moet u niet betalen of voor bedreigingen zwichten

ne
door neodutchio Jun 5, 2017 om 20:33
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Tenzij TS de veroorzaker is van de schade.

gerbera
door gerbera - Jun 5, 2017 om 21:44
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Is er die vraag, wie heeft het feestje georganiseerd? In geval dat u dat bent zal diegene, van wie de ruit was, uw gegevens aan de glasboer hebben verstrekt. U zal dit dan verder met de werkelijke dader moeten regelen.
Dat u in dit geval dan niet de opdrachtgever bent is niet van belang, de eigenaar wil een nieuwe ruit, en geeft daar opdracht voor aan de glasboer. En dat gaat die niet zelf betalen maar zal door de verantwoordelijke betaald moeten worden.

ha
door harryromijn - Jun 15, 2017 om 09:39
272 Antwoorden / 0 Vragen

Een incasso-bureau is net als de gemuilkorfde Bello, de hond: mag blaffen, grommen enz, doch bijten niet.
Enkel de opdrachtgever moet de factuur voorde uitgevoerde opdracht betalen en verder helemaal NIEMAND, tenzij de rechter een andere utispraak doet.
Even een aanklacht in dienen tegen dat incassobureau wegens hinderlijk volgen, en ook dat probleem is opgelost ( vaak is enkel de aankondiging al voldoende).
Een fotocopie met daarop een schuldbekentenis van € 5000 miljard... ach...Photoshop c.s doen wonderen.. doch juridisch net zo waardevol een een stuk kladpapier. Ooit eens een kantonrechter in Tilburg met zoiets "gelukkig" gemaakt. Zijne Edellachbare ( nee, ll is GEEN typefout ) was in één klap overtuigd.