Gi
door Gimmy Apr 17, 2017 om 13:02
Geldzaken & recht

Global intergold

Een kennis benaderde mij over Global Intergold, een soort piramide systeem waar je zogenaamd in goud investeert.  Nu blijkt het sinds kort in Nederland te zijn maar al een langere tijd in het Buitenland. In Nederland gaat het als een lopend vuurtje, veel mensen sluiten zich erbij aan.Na wat googlen vond ik hier en daar informatie dat er rechtzaken tegen ze lopen en dat zelfs overheden zich ermee bemoeit hebben. Voor mij is dat al genoeg om ervan af te zien. Hun fb heeft al 1590 mensen die mee doen, dat lijkt op veel gedupeerden. Iemand hiermee bekend?

27799 15 Rapporteer

fa
door familyman - Apr 17, 2017 om 13:05
888 Antwoorden / 1 Vragen

Niet mee bekend, behalve dat dit een scam is volgens google. Of is dit een verkapte manier van reclame maken?

diumenge
door diumenge - Apr 17, 2017 om 13:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet mee bekend, klink inderdaad als een pyramidespel.

Dan kan je beter je geld in cryptocurrency investeren.

fa
door familyman Apr 17, 2017 om 13:11
888 Antwoorden / 1 Vragen

Of aan ons geven, wij verdelen het wel onder "onze armen".

diumenge
door diumenge Apr 17, 2017 om 13:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nog beter, dan koop ik er wat extra eieren voor ;-).

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2017 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Piramidesysteem? Nooit aan beginnen! Scam!

ne
door neodutchio - Apr 17, 2017 om 14:24
5149 Antwoorden / 12 Vragen

U geeft zelf al aan hiervan af te zien. Waarom dan toch op zoek naar mensen die bekend zijn hiermee? Toch stiekem een verlangen dat je zonder veel moeite heel veel geld zou kunnen verdienen? Voor sprookjes moet u naar de Efteling, daar buiten moet iedereen gewoon werken om aan geld te komen.

aurora1
door aurora1 - Apr 17, 2017 om 15:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wilt u daarvoor op dit forum reclame maken?

ja
door jan-hein groot - May 18, 2017 om 09:13
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Global Intergold is geen pyramide systeem of MLM bedrijf.

Ten eerste zijn pyramides bij de wet verboden.
Het is een online webwinkel waar iedereen goud kan kopen van 1 to 100 gram.
Je kan meedoen met reclame maken door anderen er op te wijzen en daar word je voor beloond.
Nederlanders zijn zo vreselijk geindroctineerd dat ze overal bang voor zijn.
Wie wil er nu niet met een minimale inleg van 275 euro, 7000 euro verdienen? 14 dagen niet goed geld terug volgens de europese wetgeving en mocht het je niet lukken om 2 klanten te vinden krijg je je geld alsnog terug, dus waar zeuren mensen over?
Het is een geweldige manier van sparen aangezien de banken je geen cent rente geven en meestal moet je nog bijleggen ook, wie is er malafide?
Ik spaar lekker goud en ben er super blij mee, een super bedrijf met het hart op de juiste plek die het voor iedereen mogelijk wil maken om goud te sparen wat stabiel is in tegenstelling tot geld, dat is met 1 druk op de knop verdwenen.
Doe maar mee met mij, schrijf je in op [edit-redactie]

Een gelukkige Global Intergold klant.

hutch
door hutch May 18, 2017 om 09:39
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Welterusten....!

hansje klein
door hansje klein May 18, 2017 om 09:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Niet de TS of zijn bekende is hier de SPAMMER ...

Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2017 om 10:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

edit

costnix
door costnix May 18, 2017 om 11:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb maar weer eens and e redactiebel getrokken.

diumenge
door diumenge - May 18, 2017 om 09:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Jan-Hein Groot, we zien u hier over een jaartje ofzo wel terug, huilend dat u bent opgelicht en vragend wie daar wat aan gaat doen.

marita5
door marita5 - May 18, 2017 om 09:31
11511 Antwoorden / 15 Vragen

@Gimmy ,

Lees hier ( google vertaling ) :

Tot nu toe zijn top investeerders Global Intergold is niet bekend. De oprichter is ook nergens vermeld. De domeinnaam is geregistreerd in januari 2015 en de details worden ingesteld op privé. Dus, kun je nooit de informatie van mensen achter deze regeling krijgen.

Het verbergen is niet gebruikelijk. Mensen verbergen als ze iemand of iets te vrezen. Bedrijven verbergen wanneer ze hun toekomst en hun voornemen te kennen. Je kunt me wedden op deze, Global Intergold bedoelingen zijn niet eerlijk.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://dirtyscam.com/reviews/global-intergold

hutch
door hutch - May 18, 2017 om 09:58
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Jan-Hein Groot: ' Global Intergold is geen pyramide systeem of MLM bedrijf '....

Hoe staat uw uitspraak m.b.t. tot * dit * ??

marita5
door marita5 May 18, 2017 om 10:08
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Al is de leugen nog zo snel , de waarheid achterhaald het wel .

Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2017 om 10:35
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Hutch, goed gevonden, wel triest dat je met zoveel geld zo'n knullige site hebt waar de linkjes niet een naar een andere pagina verwijzen maar slechts foutcodes laten zien.
Maar als je al kijkt naar de persoon, dan zie je genoeg. Een zakenman die zijn zonnenbril opmoet houden is geen goed teken.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 18, 2017 om 10:25
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat u nog tijd heeft om te reageren want met 275 euro 7000 euro maken is iets wat u zoveel geld oplevert dat u alleen maar kunt gaan uitgeven.
Want 1 x 275 inleggen wordt 7000, dat is dus ruim 25 x rendement. Daarna kunt u dus van die 7000 euro 25 x 275 inleggen wat u dus 172.000 euro oplevert, doet u dat truukje nogmaals dan heeft u al 4.3 miljoen. Nogmaals doen brengt u op 107.500.000, u lost binnen een maand de totale staatschuld af en na nog een half jaar is ieder land rijk en blijkt geld niets meer waard.
U bent vast heel rijk en gelukkig (in uw dromen).
Volgens mij bent u gewoon een sukkel die erin is getrapt en nog steeds die worst voor zijn neus heeft hangen waar hij nooit in zal bijten. Daarnaast fluctueert de goudprijs enorm dus het is onmogelijk hiermee altijd te verdienen.

diumenge
door diumenge May 18, 2017 om 11:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er was laatst een onderwerp bij Opgelicht over een man die zei triljardair te zijn, nu weet ik eindelijk hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen ;-)

newmikey
door newmikey - May 18, 2017 om 10:35
830 Antwoorden / 0 Vragen

Schijnt een rebranding te zijn van een Ponzi die al in 2015 is geklapt, EmGoldex. Géén zin hier nog tijd aan te besteden. Als iemand zich ècht wil laten scammen, doe ie dat toch wel. Eén van de racties gemeld wegens spam.

Ba
door Bas de Jong - May 31, 2017 om 21:34
1 Antwoorden / Vragen

Het rendement lijkt mij ongeloofwaardig voor investeringen in goud? Zou er niet intrappen.

St
door Stella0203 - Aug 22, 2017 om 11:33
1 Antwoorden / Vragen

Kijk maar uit met Intergold een bedrijf in de fillipijnen gebruikt hun naam: https://www.rappler.com/business/personal-finance/111990-global-intergold-statement-versus-scam.

Goud bedrijven zijn juist vaak heel transparant of beter gezegd dat lijkt mij wel te moeten zijn. Men belegt niet voor niks in goud, je zoekt vaak een zogenaamde ''safe haven'' voor het vermogen. Hoe ''safe'' is iets als alle info van een bedrijf niet duidelijk is. Anyway bij het beleggen in goud zou ik gaan voor een bedrijf dat transparant is. Als Nederlander kan je trouwens sowieso al gemakkelijkl beleggen in goud en dan zou ik persoonlijk gewoon voor een Nederlands bedrijf kiezen met AFM vergunning. Dit is trouwens niet altijd noodzakelijk, alleen goud bedrijven die opslag aanbieden hebben dit nodig, zo bedrijf in Nederland is bijvoorbeeld GoldRepublic.

edrick3
door edrick3 - Aug 22, 2017 om 11:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@stella0203,

En je hebt je speciaal aangemeld om in dit oude(re) topic te reageren?
Lijkt verdacht veel op spam!

ek
door ekn1967 - Sep 29, 2017 om 15:36
6 Antwoorden / 2 Vragen

In Nederland is er behoorlijk wat wetgeving rondom de goudmarkt. Er mag niet zomaar goud worden verkocht.

Nu is het Global Intergold, enkele jaren geleden was het KB Gold, die tegenwoordig bekend zijn als Karatbars.

KB Gold was initieel toegestaan en er was destijds ook een AFM vergunning. Vele distributeurs verkocht goud op dezelfde wijze als nu distributeurs van Global Intergold en Karatbars. Dit was allemaal onder vergunning van de AFM. Hierbij doemt dus gelijk al één vraag op? Hebben Global Intergold en Karatbars een vergunning van de AFM. Voor zover ik weet niet, wat dus betekent dat het officieel niet is toegestaan.

Toen KB Gold erg groot werd, en ik ken persoonlijk enkele betrokkenen van die tijd, werd de vergunning ingetrokken, omdat het verkopen van goud alleen was voorbehouden aan officiele bij de AFM geregistreerde goudhandelaren. De distributeurs mochten geen goud meer verkopen op straffe van een boete van € 6000 per overtreding. Daarom is KB Gold destijds in Nederland ingestort.

Ik verwacht dat dit vanzelf met Global Intergold en ook Karatbars gaat gebeuren. Zodra het te groot wordt, grijpt de AFM in, en wordt de hele business platgelegd. Dit is al gaande in diverse landen. Ook de AFM waarschuwt al voor Global Intergold.

In de Filipijnen is Global Intergold opnieuw (evenals vorig jaar Emgoldex = zelfde bedrijf, nu andere naam) bevolen de activiteiten per direct te staken, een zogenaamde Cease & Desist order. Hier is schriftelijk bewijs van dat ik hier ook heb liggen, een persoonlijke brief van de SEC. Global Intergold is daar betiteld als criminele organisatie, en daar zitten enkele leiders inmiddels in de gevangenis, en voor lange straffen veroordeeld (20 jaar).

In Nederland is het dus wachten op de grote klap, die zeker gaat komen. Niet investeren dus in Global Intergold zou ik zeggen.

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2017 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat deden we toch al niet hoor.