ne
door nepmij Jul 18, 2018 om 19:56
Geldzaken & recht

Global Intergold - misleidend

Voor globalintergold investeerders:

Er zijn veel nederlandse videos in omloop over global intergold. Dat investering zonder risico is.

Echter wanneer je geen twee klanten vind ben je het geld / goud gewoon kwijt.

Filmpjes zijn misleidend en onjuist, met vele gedupeerde tot gevolg.

Maar wie is aansprakelijk?

7231 10 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jul 18, 2018 om 19:59
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Toch makkelijk als er al een forum bestaat hierover. Maareuh... vele gedupeerde? U weet wie het zijn?

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/global-intergold

ne
door nepmij Jul 18, 2018 om 20:07
Antwoorden / 2 Vragen

Ja. Maar zal hier geen namen noemen.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2018 om 20:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar wie is aansprakelijk?
Degene die hier met dollartekens in de ogen intuint!
Geen enkele investering is zonder risico!

tenormin
door tenormin Jul 18, 2018 om 20:19
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Doe maar Euro tekens, de dollar en pound staan momenteel lager. ;-)

tenormin
door tenormin - Jul 18, 2018 om 20:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Klinkt als een pyramidespel. Geen mensen vinden, geld pleitte. M.a.w. moet je eerst bij je eigen omgeving beginnen, levensgevaarlijk met vrienden/familieverhouding. Wie er aansprakelijk is? Degene die meedoet lijkt mij.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 18, 2018 om 20:17
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, als je daar intrapt is het eigen schuld dikke bult. Deze 'club'heeft voorzover ik weet geen prospectus en is ook niet onder controle van bijv. AFM.
Voorzover ik het zie is het niet meer en minder dan een piramidespel waarvan de bedenker 'veel vruchten plukt' .

De deelner aan dat spel is dus m.i. geheel en al zelf verantwoordelijk.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 18, 2018 om 21:13
7156 Antwoorden / 3 Vragen
diumenge
door diumenge - Jul 18, 2018 om 21:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De dombo die er in trapt.

Maar wie is aansprakelijk?

marita5
door marita5 - Jul 18, 2018 om 22:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nepmij ,

Als u er in bent getrapt , bent u flink genept .

Er zijn veel nederlandse videos in omloop over global intergold. Dat investering zonder risico is.

Lees deze waarschuwingslijst eens , klik op de rode regel .

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/controleer-je-aanbieder/waarschuwingen

aurora1
door aurora1 - Jul 19, 2018 om 01:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aansprakelijk is degene die uit hebberigheid eraan begonnen is. Meestal zijn dat mensen die al nauwelijks geld hebben, geen geld kunnen missen en mogelijk zelfs al schulden hebben en die ook nog denken dat ze slapend rijk kunnen worden.
U misleidt uzelf, niemand anders doet dat.
Misschien is het een idee om aan de voorkant van uw gebruikersnaam "ik" te plakken?

marita5
door marita5 - Jul 19, 2018 om 07:56
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@nepmij ,

Lees ook hier ,

https://no.wikipedia.org/wiki/Global_InterGold

Niet alles dat schittert is goud

De lokroep van een snelle return on investment verblindt een aantal mensen tot ze beseffen dat ze gevangen zitten in een oplichterij .

ek
door ekn1967 - Nov 28, 2018 om 11:20
6 Antwoorden / 2 Vragen

In Nederland is er behoorlijk wat wetgeving rondom de goudmarkt. Er mag niet zomaar goud worden verkocht.

Nu is het Global Intergold, enkele jaren geleden was het KB Gold, die tegenwoordig bekend zijn als Karatbars.

En ze zijn de laatste tijd nogal zeer fanatiek aan het recruiten.

KB Gold was initieel toegestaan en er was destijds ook een AFM vergunning. Vele distributeurs verkocht goud op dezelfde wijze als nu distributeurs van Global Intergold en Karatbars. Dit was allemaal onder vergunning van de AFM. Hierbij doemt dus gelijk al één vraag op? Hebben Global Intergold en Karatbars een vergunning van de AFM. Voor zover ik weet niet, wat dus betekent dat het officieel niet is toegestaan.

Toen KB Gold erg groot werd, en ik ken persoonlijk enkele betrokkenen van die tijd, werd de vergunning ingetrokken, omdat het verkopen van goud alleen was voorbehouden aan officiele bij de AFM geregistreerde goudhandelaren. De distributeurs mochten geen goud meer verkopen op straffe van een boete van € 6000 per overtreding. Daarom is KB Gold destijds in Nederland ingestort.

Ik verwacht dat dit vanzelf met Global Intergold en ook Karatbars gaat gebeuren. Zodra het te groot wordt, grijpt de AFM in, en wordt de hele business platgelegd. Dit is al gaande in diverse landen. Ook de AFM waarschuwt al voor Global Intergold.

In de Filipijnen is Global Intergold opnieuw (evenals vorig jaar Emgoldex = zelfde bedrijf, nu andere naam) bevolen de activiteiten per direct te staken, een zogenaamde Cease & Desist order. Hier is schriftelijk bewijs van dat ik hier ook heb liggen, een persoonlijke brief van de SEC. Global Intergold is daar betiteld als criminele organisatie, en daar zitten enkele leiders inmiddels in de gevangenis, en voor lange straffen veroordeeld (20 jaar).

In Nederland is het dus wachten op de grote klap, die zeker gaat komen. Niet investeren dus in Global Intergold zou ik zeggen.

En ik ben zeer benieuwd wat de AFM hiermee gaat doen. Waarom KB-Gold destijds wel verbieden, en nu Global Intergold niet, evenals Karatbars, ook inmiddels weer zeer actief.

panter22
door panter22 Nov 28, 2018 om 16:11