sm
door smaad Oct 8, 2010 om 14:07
Geldzaken & recht

Goede naam geschaad door vermelding op internet oplichting forums

Hallo,

laatst ben ik vals beschuldigd van oplichting op allerlei forums , o.a. Belazerdophetnet.nl en Opgelichtopinternet.nl.
Via Google moest ik er achter komen dat er een actief topic over mij gaande was.
Een mail of reactie van deze sites om mijn kant van het verhaal te horen heb ik nooit gehad, terwijl ze claimen dat wel te doen, niet dus !!
Alles werd meteen op internet gegooid.
Ik heb toen meteen zélf maar kontakt opgenomen met deze sites om uit te leggen dat ik vals beschuldigd en bedreigd werd , de bewijzen had ik ook ( mails met bedreigingen en foto's ).
Het was duidelijk een haat-campagne tegen mij, bedoeld mijn goede naam te schaden.
Diverse sites waar onder opgelichtopinternet.nl hebben het topic dan ook van hun site verwijderd en een verzoek ingediend bij Google om het ook daar te verwijderen.
Alleen Belazerdophetnet.nl is door gegaan met het plaatsen van berichten over mij.
In PM mails van hun naar mij was duidelijk dat ze de klager niet serieus namen, maar op de site reageerden ze anders.
Het zou een welles nietes spelletje zijn en er viel niets te bewijzen van beide kanten was het opeens.
Konden ze dat niet bedenken vóór dat ze mijn goede naam op internet zwart lieten maken ??
Ze hebben mij zo bewerkt dat ik akkoord ging met de eisen van de klager "dan heb je je rust van haar"
Ik heb dat advies ook opgevolgd, ik wilde er van af zijn en mijn rust terug.
Daarna veranderde hun vriendelijke toon ineens in een harde, ze wilden gewoon van mij af, de zaak was toch "opgelost"??
Ik wilde gewoon van hun weten waarom ík niet om bewijzen werd gevraagd, waarom zij andere dingen in een PM vertelden dan op de site in het forum.
Ook wilde ik weten waarom ik zonder verweer gewoon naar hartenlust belasterd kon worden mede dank zij hun site.
Er werd me ook beloofd mij te helpen met de gegevens die nog steeds op internet te vinden zijn ( cache ) te verwijderen.
Als ik daar om vraag krijg ik het antwoord " zo als je hebt gezien hebben wij dat niet op internet gezet"
Maar mede dank zij hun staat het er wel op !!
Het was meer dan duidelijk dat mijn goede naam geschaad werd, maar daar werd niet op gereageerd.
Voor hun is de zaak "opgelost" , weer een punt ( donatie ?? ) gescoord, maar ten koste van wat ??
Smaad en laster zijn strafbare feiten en deze sites maken zich daar medeplichtig aan.
Inderdaad, ze doen veel goeds voor slachtoffers van oplichting, maar er bestaat ook nog een ánder soort slachtoffer, de belasterden en vals beschuldigden !!
Onze naam staat nog steeds op internet zijnde een oplichter, wat dus niet zo is.
Wie helpt ons ?
FEIT BLIJFT DAT IEDEREEN ÁLLES,WAAR OF NIET ,OP INTERNET KAN ZETTEN !!
Dat zouden deze sites inmiddels toch ook horen te weten.

4748 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat je kunt doen is een rechtszaak aanspannen wegens smaad.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

smaad

Als er onweerlegbaar wel sprake is van smaad en laster, dan kun je daarvan aangifte doen bij de politie. Laat je dan niet afschepen met een verwijzing naar "dit is een civiele zaak". Sukses!!!

ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op vrijdag 8 okt 2010, 14:16: Het enige wat je kunt doen is een rechtszaak aanspannen wegens smaad.

Vladja

weet ik, maar dat kost tijd en veel ( belasting) geld.
Het gaat mij er vooral om dat dit gewoon niet mag gebeuren.
Je wordt meteen als dader bestempeld met behulp van zulke sites.
En als het op zo'n site staat, wordt het meteen voor waar aangenomen, daar gaat je goede reputatie !!
Overigens denk ik niet dat ik het énige slachtoffer ben van de willekeur van dit soort sites.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ smaad:

Aan de andere kant zijn er nog veel oplichters actief die (nog) niet op zo'n site werden genoemd.
En ook wordt het woord oplichter wel eens gebruikt omdat men iets anders verwacht dan waar men redelijkerwijs recht op heeft, of logische procedures niet begrepen worden.

Gisteren nog werd op deze site het bedrijf Wehkamp nog een oplichter genoemd door iemand die m.i. in de eerstgenoemde categorie thuis hoort.

Wanneer het zuiveren van je naam je niets waard is, dan zou ik er verder niet wakker van liggen...Temeer omdat het bedoelde geval op deze site kennelijk niet aan de orde is, zal ik er ook niet wakker van liggen.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwerrorman schreef op vrijdag 8 okt 2010, 21:05: @ smaad:

Aan de andere kant zijn er nog veel oplichters actief die (nog) niet op zo'n site werden genoemd.
En ook wordt het woord oplichter wel eens gebruikt omdat men iets anders verwacht dan waar men redelijkerwijs recht op heeft, of logische procedures niet begrepen worden.

Gisteren nog werd op deze site het bedrijf Wehkamp nog een oplichter genoemd door iemand die m.i. in de eerstgenoemde categorie thuis hoort.

Wanneer het zuiveren van je naam je niets waard is, dan zou ik er verder niet wakker van liggen...Temeer omdat het bedoelde geval op deze site kennelijk niet aan de orde is, zal ik er ook niet wakker van liggen.

Hardware ERror MAN.

Mijn goede naam is mij heel veel waard, daar heb ik hard en lang voor gewerkt.
Dat wil ik niet kapot laten maken door een onverlaat met behulp van dit soort sites.
Er lopen inderdaad genoeg échte oplichters rond die niet zijn aangegeven.
Maar door deze sites wordt het super gemakkelijk gemaakt iemand onterecht en publiekelijk op het schandblok te zetten.
Het is gewoon heel erg als jouw naam op Google steeds in verbinding wordt gebracht met oplichting.
Ik wil dat ze eerst de zaak goed controleren vóór dat iemands reputatie te grabbel wordt gegooid.
Zéker als je ( net als ik heb gedaan ) zélf kontakt zoekt met de site om je onschuld te bepleiten mét bewijzen.
Een oplichter gaat niet zelf mailen met zo'n site, die kruipt in een donker hoekje tot het is overgewaaid en begint dan opnieuw.
Ik verwijt deze site dan ook, dat ze zónder enige controle of navraag een topic over mij starten, zonder mij enige gelegenheid te bieden de aantijging te weerleggen, dát vind ik nog het ergste !!
Deze sites horen beter te weten.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik controleer via Google of mijn webwinkels al vermeld worden en dan aanmelden en tegengas geven op zelfde forum is de oplossing.

Ook hier en bij Radar komt dat vaak voor.
Gelukkig zijn mijn winkels hier erg zeldzaam maar controleren moet nu eenmaal tenminste elke week.

Gezien de kosten die het achterhalen echte naam en IP nummer kosten zou ik er geen zaak van maken maar gewoon antwoorden dat je als ondernemer het niet eens bent en dat is meestal voldoende.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is bijzonder akelig als zoiets gebeurt en je bent machteloos. Er zijn mensen die hier met het woord "oplichter" een teleurstelling op veel te heftige manier onder een veel te grote aandacht brengen. Probeer het je niet al te veel aan te trekken. Het is gewoon geen stijl en dat zullen velen met je beamen.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

(@ 22:17 Met "hier" bedoel ik natuurlijk op het internet in het algemeen.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

invalide schreef op vrijdag 8 okt 2010, 21:59: Ik controleer via Google of mijn webwinkels al vermeld worden en dan aanmelden en tegengas geven op zelfde forum is de oplossing.

Ook hier en bij Radar komt dat vaak voor.
Gelukkig zijn mijn winkels hier erg zeldzaam maar controleren moet nu eenmaal tenminste elke week.

Gezien de kosten die het achterhalen echte naam en IP nummer kosten zou ik er geen zaak van maken maar gewoon antwoorden dat je als ondernemer het niet eens bent en dat is meestal voldoende.

ha ha, dat heb ik ook gedaan, maar dan mag je weer geen discussie aan gaan want die sites willen oplossingen zien.
Daarom deden ze mij eerst paaien via PM ( wat niet zichtbaar is op de site ) waarin mij verteld werd "geef ze ( de klager ) maar haar zin, dan ben je van alle ellende af, dan kan ze stikken met de rotzooi".
Dat heb ik gedaan, en toen lieten ze MIJ stikken met de rotzooi !!
De klager heeft haar zin, en ik blijf berooid achter.
Als je dan te veel vragen stelt, willen ze al gauw van je af, daar is niets aan te verdienen hé........

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo smaad,

Tja, en misschien toch ook eens de hand in eigen boezem steken? Als verschillende mensen op allerlei websites 'oplichting' roepen over je bedrijf, dan lijkt mij dat er toch iets aan de hand is. Al die verhalen van klagers komen natuurlijk niet uit de lucht vallen.

En als je naam je veel waard is, volg dan het advies van vladja op en stap naar de rechter.

En nee, het posten van negatieve berichten op internet kun je nu eenmaal niet voorkomen. Het internet is voor iedereen toegankelijk en iedereen kan er posten wat hij/zij wil (of dat nu terecht is of niet)

m.vr.gr. Freya

p.s. En misschien heb ik het mis, maar post je dit soms uit naam van pc4everyone? Een bedrijf dat hier ook al een aan bod is geweest en waarvan het bedrijf het kennelijk nodig vond om gisteren (na 3½ maand) nog eens te reageren?

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op zaterdag 9 okt 2010, 09:48:
Hallo smaad,

Tja, en misschien toch ook eens de hand in eigen boezem steken? Als verschillende mensen op allerlei websites 'oplichting' roepen over je bedrijf, dan lijkt mij dat er toch iets aan de hand is. Al die verhalen van klagers komen natuurlijk niet uit de lucht vallen.

En als je naam je veel waard is, volg dan het advies van vladja op en stap naar de rechter.

En nee, het posten van negatieve berichten op internet kun je nu eenmaal niet voorkomen. Het internet is voor iedereen toegankelijk en iedereen kan er posten wat hij/zij wil (of dat nu terecht is of niet)

m.vr.gr. Freya

p.s. En misschien heb ik het mis, maar post je dit soms uit naam van pc4everyone? Een bedrijf dat hier ook al een aan bod is geweest en waarvan het bedrijf het kennelijk nodig vond om gisteren (na 3½ maand) nog eens te reageren?

Freya,

je hebt iets niet goed gelezen,

het was één ( 1 ) persoon en niet verschillende !! die mij zwart wilde maken.
Het waren dus geen klagerS maar één ( 1 ) zogenaamde klager.
Ik heb géén bedrijf en pc4everyone ken ik al helemaal niet !!
Reacties zo als die van jou zijn dus die waar ik het dus over heb....meteen uitgaan van het slechte , ook al is dit gewoonweg niet waar !!
En dat komt door dat die sites alles maar publiceren, of het waar is of niet, ze vinden altijd wel goedgelovige "volgers" , daar drijven ze op.
Ik hoef geen hand ik eigen boezem te steken omdat ik niets verkeerd heb gedaan.
Bedankt voor jouw positieve inbreng....................

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

smaad schreef op zaterdag 9 okt 2010, 11:41: ....

Freya,

je hebt iets niet goed gelezen,

het was één ( 1 ) persoon en niet verschillende !! die mij zwart wilde maken.
Het waren dus geen klagerS maar één ( 1 ) zogenaamde klager.
Ik heb géén bedrijf en pc4everyone ken ik al helemaal niet !!
Reacties zo als die van jou zijn dus die waar ik het dus over heb....meteen uitgaan van het slechte , ook al is dit gewoonweg niet waar !!
En dat komt door dat die sites alles maar publiceren, of het waar is of niet, ze vinden altijd wel goedgelovige "volgers" , daar drijven ze op.
Ik hoef geen hand ik eigen boezem te steken omdat ik niets verkeerd heb gedaan.
Bedankt voor jouw positieve inbreng....................

Om te beginnen, ik beschuldig helemaal niemand, dus waarom ik nu de zwarte piet krijg is mij niet helemaal duidelijk.

Ten tweede, als het maar om één persoon gaat, dan pak je die toch gewoon via de rechter aan?

Ten derde, ik noemde het bedrijf 'pc4everyone' alleen maar omdat dit bedrijf gisteren 'toevallig' na 3½ maand (2 uur ná jouw post) het nodig vond om zich te moeten verdedigen omdat het op het internet 'negatief' in de publiciteit werd neergezet. Als dat inderdaad 'toeval' is, dan kun je dat deel van mijn eerdere post als 'niet geplaatst' beschouwen.

En dat 'dergelijke websites' alles maar publiceren, tja, wat had je dan gedacht? Die websites bieden alleen maar een platform om zulke berichten te posten en gaan zelf echt niet elk gepost bericht controleren.

Freya

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

O nee, ik voel me niet beschuldigd door jou Freya en wil je zeker niet de zwarte piet geven.

Wat ik sneu vind aan de sites die jij verdedigd is ,dat niet alleen de échte daders aangepakt worden, maar dat er ook de gelegenheid heel gemakkelijk wordt geboden om onschuldige burgers in een kwaad daglicht te zetten ,gewoon omdat iemand daar even zin in heeft, snap je ??
Ik zou het b.v. ook met jou kunnen doen zónder enige reden, gewoon omdat ik dat grappig vind of je even wil pesten ( wat ik uiteraard niet doe ;-).
Je kunt je daar dan niet of heeeeeeel moeilijk tegen verweren als dat eenmaal op internet staat.
En wat op internet staat, krijg je er niet meer van af.
Ik denk dan ook dat je pas een echte mening kunt vormen, als het je echt eens overkomt.
Ik kan je verzekeren, dat is echt niet fijn !!
Naar de rechter stappen kost tijd en veel ( belasting geld ) en dan nog maar de vraag of je daar iets mee bereikt.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar werd je van beschuldigd dan?

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou deze persoon hebben opgelicht.............
Ze heeft wat verzonnen en is daar mee naar o.a. deze site gegaan.

Nogmaals, het gaat er niet om dat deze ( domme ) grapjas gebruik heeft gemaakt van deze site, wat erg gemakkelijk is.
Het gaat mij er om, dat deze site, ondanks mijn weerwoord en bewijzen van dreig-mails, gewoon door is gegaan met publiceren.
Andere sites hebben metéén na mijn bewijsvoering álles van hun site én internet gegaald.
Alleen Belazerdophet.nl is doorgegaan, en dát vind ik niet kunnen, zij weten wat er speelt en toch doen ze verder mee aan deze laster.
Dát is de reden waarom ik dit topic ben begonnen hier.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 08:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ben je niet de enige met dit soort verhalen.
Wat lijkt als een behulpzaam forum, blijkt meestal niets anders als hetze en opruiing.
Je hebt overigens nog geluk. Het gaat jou alleen om je naam die in google staat, het kan veel erger.
er zijn voldoende mensen bij wie hun hele personalia word geplaatst, de personalia van ouders en andere familie leden, of simpelweg enorme bedreigingen.
Buren, en wijkgenoten worden gebeld, allerlei instanties ontvangen klachten over de aangeklaagde, zoals dierenbescherming, kinderbescherming, belasting, uitkerings instanties enz enz
Ga er maar aan staan.
Je goede naam kapot maken is het minste wat ze doen.
Natuurlijk kun je klacht indienen. Aangifte doen, civiele procedure starten, maar tegen wie? Ze zijn (of proberen dat toch) zo annoniem als de peentjes.
En de meeste mensen die een aangifte doen krijgen al te horen, tja heel vervelend maar ik denk niet dat er daadwerkelijk iets aan zal gebeuren. offe... das ook een leuke "het is je eigen schuld want je zit zelf op het internet" Ook al gehoord "Tja als het je zo stoort lees daar dan gewoon niet" Lekker makkelijk allemaal !
Misschien is dit iets voor je http://www.ikklaagjeaan.eu
In ieder geval veel succes verder

ve
door verwijderd - Dec 23, 2010 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat er toch maar 1 ding is wat u kunt doen en dat kost helaas geld een advocaat inhuren en een rechtzaak aanspannen wegens smaad wat al eerder werd gezegd.

ik ben het er wel mee eens dat alles maar op het net gezet kan worden maar soms is het internet ook een handige manier om stappen te ondernemen tegen oplichters

De manier van klachten en forums is handig maar helaas niet waterdicht

Maar het wordt lastig om door hier berichten te type uw naam en recht terug te winnen.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2010 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit de Algemene Voorwaarden van belazerdophetnet.nl

"U gaat ermee akkoord geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, dreigende, seksueel geörienteerde of anderzijds verwerpelijke berichten te plaatsen,"

Het lijkt mij dus dat zij hun eigen AV niet eens toepassen.

Maar ja, iedere gek mag zijn eigen website op het internet lazeren.

Vroeger zeiden wij: "Gekken en dwazen schrijven hun namen op deuren en glazen"en daar is nu het internet (helaas) ook voor in de plaats gekomen.

De Vrije Vogel
die wel die uitnodiging kreeg maar die door een stommiteit nu kwijt is.
Welke dag was dat ook alweer? De 15-e toch?

ve
door verwijderd - Dec 23, 2010 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Opa:

Yep.

Vandaag 16:16 uur is een herinnering gezonden aan allen de uitgenodigd waren of aan allen die (nog) niet gereageerd hadden op deze uitnodiging.

H. (opa)