hehahi
door hehahi Aug 1, 2013 om 10:26
Geldzaken & recht

Goud in plaats van sparen?

ik zoek een alternatief voor sparen. De rente is zo laag...

Goud staat nu niet zo hoog. Als ik nu eens een deel van mijn spaargeld, dat ik niet meteen nodig heb, daarin stop? Hoe kan ik dit het beste doen? Wat zijn betrouwbare aanbieders? Krijg je dan ook letterlijk goud in bezit? Wie heeft ervaring hiermee? En wat zijn de beren op de weg?

10748 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 1, 2013 om 14:18
16823 Antwoorden / 108 Vragen

hehahi, leest u in alle rust eens door leeshier. Op de pagina naar beneden scrollen en u vind: beleggen i.p.v. sparen. Laat u nog weten of u over 5 jaar erg rijk bent geworden ;-).

kaasbroodje
door kaasbroodje - Aug 1, 2013 om 14:44
937 Antwoorden / 2 Vragen

En wat nu als de goudprijs dondert? wat dan?

Beleggen of investeren kan altijd een risico zijn.

diumenge
door diumenge - Aug 1, 2013 om 16:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De goudprijs is volgens mij jarenlang gestegen en momenteel aan het dalen, lijkt me dus niet het ideale moment om in te stappen.

zw
door zwaardvis - Aug 1, 2013 om 16:58
1525 Antwoorden / 51 Vragen

klik hier voor koersen en vergelijk diverse aanbieders met hun actuele koersen. Ik neem aan dat dit ook betrouwbare aanbieders zijn... Je kunt ook kiezen voor munten ipv baren.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 1, 2013 om 19:21
7840 Antwoorden / 95 Vragen

3 jaar gelden minimaal dan had u nu een goede winst kunnen halen. Maar nu de prijs op zijn hoogst is met de schommelingen die er zijn is het gewoon gokken.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 2, 2013 om 09:54
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De goudprijs is zeer hoog en de kans op nog verder stijgen is nihil of nauwelijks rendabel.

Vele grote speculanten zijn al weg dus U is gewoon 3 jaren te laat.
U loopt een zeer groot risico op koers daling en het kan een jaar of 20 duren voor je weer op de huidige prijs zit na een daling.

Dus koop nooit een product uit speculatie als je niet thuis bent in de grondstoffen handel.
In Koffie, Thee of ander product is vaak net zo veel of meer te verdienen.
Ik verwacht dit jaar dure Aardappels en Appels dus daar een contract in kopen lijkt mijn veiliger dan Goud.

Maar niemand kan de markt voorspellen en het blijft vraag en aanbod.....
Maar veilig is goud nooit geweest, alleen tijdens oorlogen, maar die is hier nog lang niet (hoop ik tenminste).

hi
door hipppo - Aug 2, 2013 om 10:49
303 Antwoorden / 2 Vragen

Een spaarrekening levert vrijwel niets op in positieve zin. De schamele rente valt weg tegen de inflatie en als je ook nog eens in box 3 wordt aangeslagen weet je één ding zeker: je moet je centjes op een andere manier onderbrengen. Wat er met bedragen boven € 100.000 kan gebeuren leert Cyprus.
Goud kan een prima manier zijn om niet het slachtoffer te worden van de ongelimiteerde creatie van geld, zoals dat in de V.S. al jaren gaande is en inmiddels ook in de EU, maar waar het om gaat is het juiste moment te kiezen om in te stappen. Op dit moment zijn de meningen verdeeld. Sommigen denken dat de dalende trend van goud inmiddels is gestopt en dat spoedig een (kolossale) stijging zal plaatsvinden. Anderen zien eerst nog een verder gaande daling tot ca.$1000.- of zelfs $600.- per ounce.
De goudprijs wordt overigens enorm gemanipuleerd door sommige banken (Goldman Sachs, J.P.Morgan). Hoe kon het gebeuren dat de goudprijs stevig daalde terwijl de vraag naar fysiek goud veel groter was dan wat geleverd kon worden?
Wil je binnen afzienbare tijd een leuk rendement behalen bedenk dan eens wat er in de V.S. gaande is.
De omvang van de staatsschuld, die nog steeds flink groeit, is zo groot dat de rente die betaald moet worden op nieuwe leningen al enige tijd aan het stijgen is. Insiders verwachten dat die stijging heel lang door kan gaan. Hiervan kan geprofiteerd worden door het aandeel TBT aan te schaffen. De koers hiervan is a.h.w. gekoppeld aan die rente.

he
door herbivoor - Aug 2, 2013 om 11:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Voor het kopen van Goud ben je jaren te laat.

Beter volgens mij is een goede belegging fonds een betere keuze.

o.a.
Robeco Hollands Bezit
Abn-Amro Profielfonds
Trios Groenfonds

il
door iljaha - Aug 2, 2013 om 11:35
179 Antwoorden / 3 Vragen

Het klinkt misschien een beetje simpel, maar ik ben serieus. Overweeg de aanschaf van zonnepanelen: een rendement van 8 tot 10%. Zo'n aanbieding krijg je bij geen enkele bank. Er zijn ook panelen-projecten waar je in kunt stappen op "andermans grond of dak".

kaasbroodje
door kaasbroodje - Aug 2, 2013 om 11:39
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=iljaha schreef op vrijdag 2 aug 2013, 11:35]Het klinkt misschien een beetje simpel, maar ik ben serieus. Overweeg de aanschaf van zonnepanelen: een rendement van 8 tot 10%. Zo'n aanbieding krijg je bij geen enkele bank. Er zijn ook panelen-projecten waar je in kunt stappen op "andermans grond of dak".

nadeel is wel dat de laatste constructies nog relatief jong zijn en dat er nog niet met zekerheid gezegd kan worden dat ze ook winst gaan maken. ( waarschijnlijk wel ). Zonnepanelen op je eigen dag als je een gunstige ligging hebt is een betere optie. De staat wil de "winst" daaruit wel gaan belasten maar als je je eigen stroom rekening gelijk kan spelen dan bespaar je dat wel mooi. Overigens kun je ook met 1-3 panelen beginnen en als dat werkt plaats je er meer.

ch
door chrisantonis - Aug 2, 2013 om 17:11
63 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=herbivoor schreef op vrijdag 2 aug 2013, 11:20]Voor het kopen van Goud ben je jaren te laat.

Beter volgens mij is een goede belegging fonds een betere keuze.

o.a.
Robeco Hollands Bezit
Abn-Amro Profielfonds
Trios Groenfonds

Ik wwet niet waarom u Robeco adviseerd of bent u een tussenpersoon??
Robeco heeft over de laatste 5 jaar nog geen 2% rendement behaald.
Zonnepanelen zijn duur in aanschaf, door onze lieve regering mogen de chinezen geen
goedkope aan u leveren, stroom word ook de komende jaren steeds goedkoper waardoor het rendement dus daalt, als u straks op uw zelfopgewekte stroom ook nog belasting moet afdragen,
waar is dat voorspelde rendement dan?????? Het weer word ook steeds perfect voorspeld!!!!
Goud is heel snel gestegen en kan dus ook weer heel snel dalen, door het begin van de crisis is
de vraag snel gestegen en dus ook de prijs en de crisis voorbij is, en al daarvoor, zal de goudprijs weer net zo hard dalen!!
Wilt u wel weten waar u in moet beleggen, ga niet naar een adviseur, als die het zo goed wist zat hij niet in een klein kantoortje of bij uw bank, dan woonde die in Dubai en vertelde u niets!!!
Wilt u veiligheid, dan leen maar aan de staat tot u het goeden ei hebt gevonden!!

hi
door hipppo - Aug 2, 2013 om 22:02
303 Antwoorden / 2 Vragen

@chrisantonis
Robeco zou ik ook niet adviseren.
Zonnepanelen zijn wel degelijk rendabeler dan een spaarrekening, al hangt het rendement wel samen met bijv. de hoeveelheid KWH die je jaarlijks verbruikt.
Lenen aan de staat is hedentendage wel ongeveer het domste wat je kunt doen. De ongebreidelde geldschepping door de ECB zal binnen afzienbare tijd leiden tot (hyper) inflatie en daardoor tot rentestijging om die inflatie weer de kop in te drukken en derhalve tot koersdaling van staatsobligaties.

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2013 om 11:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou dus beter kunnen overwegen een deel van uw spaargeld op deposito te zetten. Heeft ook niet een echt hoge rente maar is wel stukken veiliger dan goud.

Als u geen verstand hebt van beleggen, moet u daaraan niet beginnen.

En echt goud aankopen? Hebt u een kluis om dat te bewaren? Kluis huren bij de bank is ook haast niet meer mogelijk.

ma
door manwijf - Aug 6, 2013 om 11:31
574 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien bent u uiteindelijk wel beter af als u uw geld gewoon in een ouwe sok stopt. Door alles op de bank te zetten en dus bekent te maken bij de belastingdienst, ontkomt u er in ieder geval niet aan om aan de eindstreep alles in te leveren. Dan staat u ongeveer op nul, zoveel is wel zeker. Daar weegt zelfs een jarenlange 'hoge' rente of wat dan ook niet tegenop.