mathijs_b
door mathijs_b Dec 30, 2019 om 21:02
Geldzaken & recht

Gratis lot vriendenloterij. Zitten hier geen addertjes onder het gras

Ïk kreeg bij de Mediamarkt een gratis lot voor de Vrienden Loterij.

Gratis lot, stopt automatisch, staat er op.

Maar op de achterkant staat: Een maand gratis deelname. Dat betekent dus dan er nog een stukje maand overblijft na de trekking en dat mij dat toch geld gaat kosten. In het verleden heeft de Vriendenloterij vaker een steekje op dit gebied laten vallen.

Ik ben door schade en schande wijs geworden en durf het niet aan om het lot te activeren.

Of zie ik het verkeerd? S.v.p. geen antwoorden die beginnen met "Het lijkt me..." maar puur juridische informatie.

32228 19 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 30, 2019 om 21:21
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Mocht u het lot toch activeren vergeet dan niet meteen op te zeggen zodat u er niet aan vast blijft zitten.

ju
door juliomariner - Dec 30, 2019 om 21:31
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Wilt u puur juridische informatie: vraag het een advocaat. Wij zijn gewoon vrijwilligers

tenormin
door tenormin - Dec 30, 2019 om 21:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Beste Mathijs_B. Doe het gerust. En wat @shoppie schrijft: gelijk doen, dat opzeggen. Puur juridische informatie kan ik u niet geven, wel gewone logica: want de vriendenloterij opzeggen gaat (tegenwoordig) gemakkelijk: of online of gewoon per telefoon 088-020 1052 Hou uw rekening afschrift met uw lotnummer bij de hand.

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2019 om 21:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gooi in de oud papierbak.

tenormin
door tenormin Dec 30, 2019 om 21:45
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Zou ik niet doen, het is tenslotte gratis. ;-). Maar wel echt: gelijk opzeggen is nu wel gewoon, in tegenstelling tot vroeger. Net als andere loterijen tegenwoordig. Wat tijd werd, dat wel.

gerbera
door gerbera - Dec 30, 2019 om 21:50
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Maar op de achterkant staat: Een maand gratis deelname.

Ik denk dat er nog meer op de achterkant staat nml dat u automatisch tot wederopzegging deel neemt aan de loterij. U speelt de eerste maand gratis en daarna wordt er maandelijks geld van uw rekening geschreven. Ook als u na activatie direct opzegd wordt in elk geval 1 maand (de opzegtermijn) afgeschreven. Daar is juridisch niets mis mee, staat in de voorwaarden.

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2019 om 21:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En je hoeft na dat gratis lot niet eens op te zeggen, want volgens de site stopt het automatisch.

https://gratislot.vriendenloterij.nl/meedoen

tenormin
door tenormin Dec 30, 2019 om 22:31
16816 Antwoorden / 108 Vragen

En toch... zou ik dat maar wel doen, alleen voor de zekerheid. Kost alleen een telefoontje.

tijger1
door tijger1 Dec 30, 2019 om 22:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U neemt wel aan dat het gratis is, maar u neemt niet aan dat het automatisch afloopt zoals op de site staat?

Ik hoef al helemaal dat gratis ding niet, want nadien word je gek gebeld om mee te blijven spelen en dan hier weer klagen over die telefoontjes.

aurora1
door aurora1 - Dec 30, 2019 om 22:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u voor “puur juridische informatie” dan maar niet beter naar een jurist gaan?
Verder geldt hier natuurlijk dat iedereen het antwoord geeft dat hij wil geven en dat vraagstellers daarover niets te vertellen en te bepalen hebben.
Lees de kleine lettertjes van het gratis lot dat u is aangesmeerd en/of kijk op de betreffende website, dan vindt u ook een “puur juridisch” antwoord.

marita5
door marita5 - Dec 30, 2019 om 22:48
11495 Antwoorden / 15 Vragen
ju
door juliomariner - Dec 30, 2019 om 22:49
1311 Antwoorden / 2 Vragen

De topic starters worden steeds brutaler. Ze gaan nu ook al eisen stellen aan de antwoorden. Het moet puur juridisch zijn anders mag je niet antwoorden. De TS kan me de pot op. De krent, laat hij maar betalen voor juridisch advies

mathijs_b
door mathijs_b Dec 31, 2019 om 02:43
641 Antwoorden / 77 Vragen

Inderdaad. Ik ga naar een advocaat.  Die mag me uitleggen hoe het juridisch zit. Mogelijk naar de rechter... in cassatie...hoge raad....
Of ik scheur het gewoon kapot. Ik gun de directeur van die club z'n 860.000 salaris gewoon niet....

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2019 om 23:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Matthijs, geef maar terug dat ding.

tenormin
door tenormin - Dec 31, 2019 om 00:31
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Oeps, juridisch advies. U bent gewoon een schijtebroek, bang om wat pegulanten kwijt te raken, besef ik me nu. Lees zelf op de Vriendenloterij site wat u kunt verwachten. En wat nu als u een fikse prijs wint als u het lot activeert? Dan behoeft u geen juridische bijstand meer? Oh boy, "door schade en schande" ben u niet wijs geworden, kennelijk.

Wens u, met of zonder een prijs, een goed 2020 toe.

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 31, 2019 om 02:50
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik heb mijn conclusie getrokken. Als ik het lot activeer heb ik 0.002% kans op een serieuse prijs.  Daarna zal ik gebombardeerd worden met telefoontjes en e-mails.
En dat alles om de directeur z'n € 860.000 salaris te gunnen....
Ik heb het lot gedoneerd aan een goed doel: de papierbak!

diumenge
door diumenge Dec 31, 2019 om 04:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zonder twijfel de beste handelswijze.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 31, 2019 om 10:04
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb dit ook gehad, in mijn brievebus en vervolgens in de shredder gedaan. U behoeft het verkrijgen van een gratis lot toch helemaal niet te activeren?

Activeren is alleen 'zinvol' als u 'het risico'wilt nemen om met het gratis lot te winnen. Het zijn echter allemaal lokkrtjes om lander en dus niet gratis deel nemen en dan vooral als daarna wordt vergeten om tijdig op te zeggen. Ik ken geen loterij die deze werkwijze met één keer gratis kunnen deelnemen mits activering niet hebben.

mo
door mof - Jan 1, 2020 om 07:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Een maand gratis deelname is een maand gratis deelname. Verder gewoon de voorwaarden opvragen en zien waarvoor u activeert.
is het misschien een jaar met een maand gratis?

rebek
door rebek - Jan 1, 2020 om 13:35
228 Antwoorden / 97 Vragen

Juridisch loket kun je naartoe gaan of bellen.
Of koop een staatslot. Weet je zeker dat er geen afmeldkosten aanzitten

ag
door agnesd - Jan 1, 2020 om 13:59
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het gratis lot wel geacepteerd omdat het daarna automatisch zou stoppen
Toen ik afgelopen week bij mijn bank inlogte zag ik dat er toch voor januari 14 euro was afgeschreven
Ik heb de loterij meteen gebeld en er bleek een fout in deze aanbieding te zitten waardoor je toch automatisch mee blijft doen
Ze storten het geld terug en ik heb al een mailtje ontvangen met de melding dat de machtiging is stopgezet
Dus mocht je het gratis lot hebt geactiveerd dan raad ik je aan om morgen meteen te bellen of meteen via de site stop te zetten
@gnes

sjjoppy
door sjjoppy Jan 1, 2020 om 14:18
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ontvangen mail bewaren @agnesd zodat u ongestraft de 14 euro eventueel later zelf kunt storneren.

diumenge
door diumenge Jan 1, 2020 om 16:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Shoppie, storneren gaat niet lukken bij een afschrijving voor een loterij.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 1, 2020 om 16:30
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt @diumenge, ik dacht dat als iets onterecht wordt afgeschreven het dan kon, niet dus.

ag
door agnesd Jan 8, 2020 om 12:14
10 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt inderdaad niet een loterijafschrijving storneren
Toch stort de vriendenloterij mij het bedrag binnen een aantal weken terug omdat er een fout zat bij de "Stopt automatisch"
Helaas kunnen ze niet achterhalen wie er via de MediaMarkt met deze actie hebben meegedaan
Dat betekend dat bij velen de loterij toch gaat afschrijven voor de volgende trekkingen totdat de "slachtoffers" de loterij zelf afzeggen
@gnes

ma
door manwijf - Jan 1, 2020 om 15:51
574 Antwoorden / 1 Vragen

De Postcodeloterij is met Milieu Defensie de grootste sponsor van Urgenda en daarmee degene die ons allen giga-hoge kosten in de maag zal splitsen. Zij overrulen daarmee alles waar u voor gekozen heeft. Ofwel: verkiezingen zijn door de Postcodeloterij onnodig geworden. Zij maken de dienst uit in dit land en overrulen constant alle beleid dat er gemaakt wordt.

Dat u dus maar weet, dat alle deelnemers medeschuldig zijn aan het feit dat een regering niets meer in te brengen heeft. Ongeacht van welke kleur. Heeft u klachten over het beleid, klop dan voortaan bij hen aan. Dat is de macht van het grote geld, van de super elite die zij zijn.

Br
door BrendaDJSenKarel - Jan 6, 2020 om 16:59
35 Antwoorden / Vragen

Heb zelf ervaren dat je heel erg scherp moet zijn bij de vriendenlotterij! De dag na de trekking van mijn gratis lot werd er geld van mijn rekening geincasseerd, waarna ik de klantenservice opgebeld heb. Ik kreeg toen te horen dat het geld teruggestort zou worden, wat uiteindelijk nooit gedaan is. Toen ik opnieuw opbelde kreeg ik te horen dat resitutie uberhaupt niet gebeurd en ik dus eigenlijk gewoon naar mijn geld kon fluiten. Vraag het dus altijd op papier! Hier wordt vrij helder hoe je dit regelt, vind de vriendenlotterij website nogal omslachtig. https://dyme.app/blog/opzeggen/vriendenloterij-opzeggen

marita5
door marita5 Jan 6, 2020 om 19:47
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@brendadjsenkarel ,vind de vriendenlotterij website nogal omslachtig., ik weet niet wat daar omslachtig aan is . Opzeggen is te vinden op de site .https://www.vriendenloterij.nl/schriftelijk-of-online-opzeggen.htm

Tr
door Trudy trudy - Jan 27, 2020 om 16:28
1 Antwoorden / Vragen

Hier ook, niks als ellende
Contact met mediamarkt lukt ook niet daarover, je krijgt eenmalig een dom antwoord.
Mijn gratis lot had ik dus geactiveerd,  op 30 december bleek al dat ze 14 euro wilde.
Meteen gebeld, helaas mevrouw dit staat niet in mijn systeem.
Ik kan niets voor u doen
Belt u 2 januari maar terug, dan kan dat wel.
2 januari,  gebeld, oh vreemd
Ik moet dit overleggen,  belt u maar terug.
Dag later, ik bel terug, veel moeite, maar het is opgezegd.
Maar u moet januari betalen hoor.
Ben ik het niet mee eens, ik had een gratis lot wat automatisch zou stoppen.
Heb inmiddels al 5 x de betaling van 14 euro gestoneerd, ik geef het op.
Geen zin in deurwaarders en zo, morgen staat het weer in de lijst van automatische afschrijvingen.
Dag €14