GRATIS ONDERLING BELLEN AFGESCHAFT DOOR TELE2. TELE2 KLANTEN NIET GEÏNFORMEERD.
Zes jaar lang bel ik als Tele2 klant gratis met andere Tele2 klanten. Een paar dagen geleden kwam ik er toevallig achter dat Tele2 deze gesprekken sinds 1-11-2016 in rekening brengt.
Op mijn Tele2 facturen staat sinds 2010 achter gesprekken die ik voer met andere Tele2 klanten: “tarief: E 0,00”. Sinds 1 november 2016 staat er op de Tele2 facturen achter deze gesprekken: “tarief: E 0,11“. Het tarief was dus eerst 0 euro, en het tarief is per 1 november 2016 0,11 euro. Zoiets heet volgens mij dus een tariefwijziging. (En niet, zoals ik in topics op het Tele2 forum wel tegen kom en ook aan de telefoon te horen kreeg: “het pro actief uitzetten van een verouderde propositie” of “een extraatje waar je sowieso geen recht op had” etc. etc.)
Ik ben niet door Tele2 van deze tariefwijziging op de hoogte gebracht. Het gevolg: mijn telefoonrekening is van -jaar in jaar uit- een tientje of twee a drie per maand in anderhalve week tijd omhoog geschoten naar een dikke 250 euro!
Ook heeft Tele2 mij in augustus gebeld met een nieuw aanbod, inclusief de belofte dat ik gratis zou kunnen blijven bellen met andere Tele2 klanten. Dus ik zit nog 10 maanden vast aan een contract dat ik nooit had genomen als ik niet was misleid.
De Telecomwet zegt over tariefwijzigingen dat een klant minimaal 4 weken van te voren geïnformeerd moet worden en de kans moet krijgen om kosteloos op te zeggen. In de voorwaarden die Tele2 in 2012 opstelde stond ook nog gewoon een artikel over wijzigingen in het tarief, zoals het ook in de wet staat. In de voorwaarden die Tele2 sinds 2014 hanteert heeft Tele2 deze clausules eruit gefietst.
De telefonische klantenservice van Tele2 wil de factuur niet corrigeren en mijn contract niet beëindigen. Ik ben afgescheept met het verzoek maar een online formuliertje in te vullen en af te wachten. Mij hangt in de tussentijd een automatische incasso van dik 250 euro boven het hoofd. Ook zit ik nog 10 maanden aan Tele2 vast terwijl ik weg wil en daar volgens mij ook alle recht toe heb. En Tele2 gooit gewoon de deur in mijn gezicht dicht.
Ik heb twee vragen, eentje voor Tele2 (als die hier ook komen, geen idee maar ik hoop van wel) en eentje voor Tele2 klanten:
1. Hoe rechtvaardigt Tele2 deze onaangekondigde tariefwijziging tegen het licht van de Telecommunicatiewet?
2. Zijn er meer Tele2 klanten niet op de hoogte gebracht van deze tariefwijziging (onderling bellen is niet meer gratis) en hoe hoog is jullie rekening inmiddels?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ik zie dat u op hun site antwoord heeft ontvangen op uw vragen van de Moderatie. Vrees dat u tegen de bekende muur aan gaat lopen. Tele2 zeg maar nee... roept een van onze forumleden altijd.
Klopt, ik zit soms dag en nacht aan de telefoon. En dat kon ook gewoon, want het was toch gratis, dus gezelligheid kent geen tijd :-)
Ik heb al een klacht en een vergoedingenformulier ingediend via de Tele2 website. De volgende stap is inderdaad de Geschillencommissie en als het moet de rechter. Maar in de tussentijd blijft Tele2 gewoon vrolijk bedragen afschrijven en zit ik aan een abonnement vast terwijl ik direct wil overstappen naar een andere provider waar (tegen meerprijs per maand, maar dat vind ik helemaal niet erg) wel onbeperkt bellen wordt aangeboden.
Ik ben zo ontzettend boos, en ik ben erg benieuwd of er nog meer Tele2 klanten zijn die op deze verrassing zijn getrakteerd. Ik let altijd wel aardig op mijn kosten, op alle vlakken. De grote klapper komt als Tele2 de facturen in december gaat incasseren, en klanten die dit ook niet wisten een hoger bedrag kwijt zijn dan normaal. Zelfs als de schade niet zo hoog is als bij mij, het klopt gewoon niet wat Tele2 hier uithaalt. En ik zou graag samen met andere gedupeerden één vuist maken, dan loods je zoiets waarschijnlijk ook sneller door de Geschillencommissie als het zo ver moet komen.
Ja ik weet dat ZIGGO gratis onderling bellen heeft afgeschaft. Maar hebben ze dat dan niet van tevoren aan hun klanten laten weten? In dat geval ben ik heel benieuwd hoe dat bij ZIGGO is afgelopen.
door tenorminNov 12, 2016 om 14:18
16836 Antwoorden / 108 Vragen
Ben pas sinds Januari 2016 bij Ziggo; weet niet beter of je kan voor €10,00 onbeperkt bellen per maand; heb dus niet de 'gratis' periode meegemaakt. Of is die €10,00 ook veranderd? Heb er geen bericht over gehad.
ja
door jackyhNov 12, 2016 om 15:50
953 Antwoorden / 4 Vragen
Kan mij niet herinneren bericht ontvangen te hebben over het stopzetten van het gratis bellen. Was voor mij een complete verrassing. Betaal nu per gesprek.
Dat is dus het probleem. Het verhaal mbt tariefwijzigingen staat niet meer in de Tele2 voorwaarden. Het stond in de voorwaarden van 2012, en het is weg in de voorwaarden van 2014. En het is nog erger: Tele2 heeft al die jaren wel geadverteerd met gratis onderling bellen, maar het nooit in de contracten en verlengingen vermeld die ik gisteren uit mijn administratie heb opgediept. Tele2 heeft dus met een dienst geadverteerd, en dat ook door medewerkers alom laten verkopen, maar het contractueel nooit zo vastgelegd. Ik weet 100% zeker dat ik daarin niet de enige ben, want zo'n spannend contractje had ik niet bij ze, gewoon allemaal standaard.
Tele2 verdraait dit hele onderling gratis bellen nu ineens tot een "extraatje" of een "verouderde propositie" waar ze ineens glashard de stekker uit hebben getrokken. Na zes jaar dus, en in mijn geval en zonder waarschuwing vooraf... en ik maar denken dat het goed zat al die jaren. Dom dom dom, zulke bedrijven moet je niet geloven als het niet zwart op wit staat.
Nu heb ik wel mijn facturen waarmee ik kan aantonen dat het tarief eerst 0 was en per 1-11 ineens 0,11. Maar ik heb niet de voorwaarden waarmee ik Tele2 kan aanpakken. En alle advertenties die ze hierover ooit hadden lopen zijn ook nergens meer terug te vinden natuurlijk. Neemt niet weg dat ik dit niet accepteer, want het is misleiding van de bovenste plank.
Fair use is hier niet op van toepassing, Tele2 schaft per 1-11 het gratis onderling bellen voor alle klanten af zeggen ze.
Als Tele2 allemaal klanten zou hebben die in een week ruim 37 uur bellen dan hebben ze het gratis bellen erg lang aangeboden. Sorry hoor maar 37 uur in een week is niet normaal.
Het mocht van Tele2. Fair use policy is nooit een probleem geweest. Normaal of niet normaal is volgens mij totaal niet relevant. Een andere Tele2 klant wordt misschien aankomende december onverwacht gefactureerd voor een tientje, of voor een paar tientjes. Leuk in zo'n dure maand. Maar is het dan wel "normaal" en mag iemand dan wel navragen wat zijn rechten zijn?
Je zegt dat je niet bent geinformeerd. Is er wellicht een mail in de spambox terecht gekomen? (ondanks dat de normale inbox lekker opgeruimd houdt, moet je die toch regelmatig controleren; veel spamfilters zijn iets te enthousiast).
door SvanGNov 12, 2016 om 14:44
4 Antwoorden / 1 Vragen
In de spambox van het gmail account dat ik aan Tele2 heb opgegeven voor correspondentie heb ik hierover niks gevonden. In de Tele2 mailbox die ik nooit gebruik, maar waar Tele2 soms wel berichten naar blijft sturen ook niks gevonden.
De klantenservice medewerker die ik hierover telefonisch gesproken heb geeft aan dat alleen de "On-net klanten" van Tele2 geinformeerd zijn over de wijziging. Ik ben volgens hem geen On-net klant (dus ik ben niet geinformeerd), ook al worden de gesprekken met andere Tele2 klanten op mijn factuur wel On-net gesprekken genoemd.
Het afschaffen van een korting is geen tariefswijziging. Wel een wijziging in de algemene voorwaarden (als het er in staat). U schrijft dat het in 2012 wel in de AV stond, maar vanaf 2014 niet meer. Dan zult u tussen 2012 en 2014 geïnformeerd zijn over de wijziging in de AV. In augustus hebt u een nieuw contract afgesloten. Wat staat er in dat contract over onderling bellen? Dat is voor u relevant. Uw situatie is vergelijkbaar met wat T-mobile een jaar geleden heeft gedaan. Het onbeperkt opsparen van beltegoed werd zomaar gestopt. Zoals het er nu naar uitziet, mocht T-mobile dat doen. Er lopen nog enkele procedures bij de geschillencommissie (waaronder eentje van mijn rechtsbijstandverzekeraar die ook mijn zaak behartigt), maar de vooruitzichten zijn niet positief voor mij.
door SvanGNov 12, 2016 om 14:55
4 Antwoorden / 1 Vragen
Ik ben nooit op de hoogte gesteld van een wijziging in de voorwaarden van Tele2. Wel hebben ze me gemiddeld eens per jaar gebeld met een verlengingsaanbod (korting/sneller internet in ruil voor een nieuw jaarcontract). Bij elk gesprek heb ik gevraagd of de voorwaarden ongewijzigd bleven en of gratis onderling bellen voor Tele2 klanten zou blijven bestaan, en dat werd keer op keer bevestigd. Maarja, niet schriftelijk, dus deze misleiding heeft wel plaatsgevonden maar wordt lastig aan te tonen. Ik vrees dat tijdens één van de keren dat ik een verlenging aanging in stilte de nieuwe voorwaarden zijn gaan gelden en dat ik de kleine lettertjes niet heb gelezen (wie doet dat nou wel) is mijn fout.
En ik vermoed ook dat Tele2 in dezelfde periode als ik (augustus 2016) een hele batch klanten een nieuw contract heeft aangeboden, voor een jaar heeft vastgelegd, en nu ineens het tarief/de korting/de propositie afschaft zonder dat mensen kunnen opzeggen.
In mijn nieuwe contract staat helaas helemaal niks over gratis onderling bellen. Echter: in al mijn oude contracten die ik erbij heb gezocht stond dit ook niet. Feitelijk heb ik jarenlang gebeld tegen een 0 euro tarief dat nergens op schrift staat, behalve op mijn facturen. En ik ben zo dom geweest om te vetrouwen op wat mij keer op keer monderling is beloofd en steeds te denken: als de facturen maar kloppen dan zit het wel goed. En nu klopt die factuur niet meer en begint de ellende.
Gelukkig heb ik ook een rechtbijstandsverzekering, en ik zal er ook niet voor terugdienzen om naar de Geschillencommissie te stappen. Maar als ik u goed begrijp zal het lastig worden, als Tele2 vasthoudt aan dat dit een korting of een extraatje o.i.d. is geweest en het heel handig nooit ergens in de voorwaarden of contracten heeft bevestigd. Ik wens u veel sterkte met uw zaak, en ik ben zeer benieuwd wat de Geschillencommissie gaat vinden van de mijne.
Als ik de topics op het Tele2 forum lees, gold het onderling gratis bellen al een tijd niet meer voor de nieuw afgesloten abonnementen. Omdat het niet voor uw abonnement zou gelden, kunt u het nu ook niet tussentijds beëindigen.
Maar er is u telefonisch beloofd dat u er wel gebruik van kunt maken. Na de wijziging is er niets veranderd tot nu toe, dus u kon ervan uit gaan dat de mededeling klopte.
door SvanGNov 12, 2016 om 16:03
4 Antwoorden / 1 Vragen
Dat is inderdaad een sterk argument volgens mij, dat er na de telefonische belofte op 17-8-2011 tot 1-11-2016 niets veranderde is nu juist de bevestiging van die belofte. Dank. Die zal ik zeker gaan inzetten in de discussie. En het klopt dat er veel misgaat in de infornatieverstrekking van Tele2, ik heb er ook al eerder mee te maken gehad. Tele2 is een lekker goedkope provider zolang alles goed gaat, maar als er problemen ontstaan loop je tegen een klantenservice op die ik mijn grootste vijand nog niet toe zou wensen. Slapeloze nachten heb ik ervan, serieus, want het gaat (opnieuw) om veel geld. En het allermooiste: ik bel de Afdeling Opzeggingen om mijn contract te beeindigen n.a.v. deze onaangekondigde wijziging, krijg in antwoord daarop een "Neen", en vervolgens heeft die medewerker ook nog het lef om te proberen mij vast te leggen voor één van de nieuwe belpakketten voor vaste telefonie (wéér een nieuw jaarcontract dus) en of ik dan misschien ook nog mobiel naar Tele2 wil overstappen. Ik wist niet wat ik meemaakte. (Nouja, dat wist ik wel en ik vind het buitengewoon verwerpelijk.)
Deze vraag is al eerder aan de orde geweest. Hoe dan ook kunt u als er eenzijdig sprake is van contractwijziging per direct en kosteloos overstappen naar een ander. Doen de klacht n bij www.consuwijzer.nl en bij de telecom'waakhond'.
ik ben ook de dupe van tele2, zelfde situatie nu geen tijd om nu het hele verhaal te schrijven maar telefonisch krijg ik steeds een call center medewerker die het probleem begrijpt, zegt ook dat inderdaad geen mail hier over is verstuurd maar wel had moeten gebeuren (wetelijk zijn ze dat ook verplicht, een maand van te voren) eerste keer zei een man: 'zo ga je niet met mensen om, komt wel goed meneer!' dat heb ik gemerkt
ik kon vergoeding aanvragen maar vandaag afgewezen en weggestuurd met de zoveelste leugen over dit alles,tele2 gaat de leugen dus hierin niet uit de weg en ik (en ook mijn vriendin, zelfde verhaal, heeft ook tele2) we kunnen geen kant meer op! rekening 3x zo veel als normaal en volgende maand????!!!
hier aub contact mee opnemen:https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden
hoe meer mensen dat doen, ook bij varakassa, tros radar, consumentenbond, des te groter de kans dat tele2 over de brug komt met normal gedrag inplaats van deze misleiding ik wil elke cent terug die tele2 onterecht heeft binnengesleept
door SvanGDec 20, 2016 om 19:06
4 Antwoorden / 1 Vragen
Beste Joopdeh, ik heb mijn klacht op alle denkbare sites geuit, waaronder dus ook dit forum, het forum van Radar, Klachtenkompas, Trustpilot enzovoort. Ook ben ik op het Tele2 forum langs geweest, alwaar mijn vraag eerst onterecht door Tele2 werd afgesloten en toen ik hierop doorging is mijn hele account maar geblokkeerd door de Tele2 medewerker die geen antwoorden meer op mijn vragen wist.
Direct nadat ik mijn zaak uit handen had gegeven aan mijn juridisch dienstverlener zag ik ook geen reden meer om voor de zoveelste keer beleefd te blijven vragen, en heb ik mijn ongenoegen op niet mis te verstane wijze kenbaar gemaakt op de Facebook pagina van Tele2. En wat wil het geval: daar was iemand van Tele2 die bereid was om het voor me op te lossen. Hij heeft mij beloofd alle kosten te crediteren dus ik was blij, echter andere bekenden van mij die net als u en ik letterlijk contractueel in dezelfde situatie zitten en ook niet door Tele2 op de hoogte zijn gesteld, kregen wél nul op rekest van Tele2. Toen ik via facebook messenger vragen ging stellen aan de betreffende Tele2 medewerker, kreeg ik totaal idiote antwoorden van andere medewerkers, waardoor mijn vertrouwen in een correcte oplossing alsnog tot onder het nulpunt slonk. Ik heb direct het te hoge bedrag van Tele2 laten storneren, een incassoblokkade op Tele2 gezet en een andere provider genomen.
Nu zal Tele2 mij wel ter incasso gaan sturen naar Boss, maar ze doen maar. Ik heb op schrift van Tele2 dat alles zal worden recht gezet en ik betaal Tele2 geen cent meer voordat ik een correcte eindfactuur heb gezien.
Ik kan niet veel anders dan u adviseren om ook rechtsbijstand in te schakelen. Want in de reacties beweert Tele2 inmiddels doorleuk dat het reclamemailtje dat op 4-11-2016 is rondgestuurd over de nieuwe belpakketten de zogenaamde kennisgeving was. En dat klopt dus niet. Veel succes!
door tijger1Dec 20, 2016 om 19:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Wat een moeilijk gedoe. Ga gewoon naar de geschillencommisdie.
door akkerdistelDec 21, 2016 om 12:46
1790 Antwoorden / 3 Vragen
BudgetPhone; voor 2 euro 50 per maand, kun je onbeperkt met elkaar bellen (ook nog eens buiten de deur). Maar goed daarvoor moet je wel 'n heel klein beetje moeite doen en mensen gooien nu eenmaal liever veel geld weg voor gemak. Zal dan ook vast geen goed alternatief zijn ;-).
Jo
door JoopdeHDec 22, 2016 om 11:22
7 Antwoorden / Vragen
beste SVANG,
dus zodra je juridische stappen onderneemt, dan komt tele2 plotseling met redelijkheid over de boeg!!??! is het mogelijk een schermafdruk te krijgen van de reactie van tele2 waarin ze beloven alles recht te zetten? misschien kan ik via privebericht mijn emailadres geven hier, weet niet of dat kan
volgens mij had tele2 2 weken geleden nog erkenning van het problem en wou een oplossing vinden, de keus is geworden: een leugen over een mailtje op 3 november dit blijven ze stug volhouden een variatie hierop is mensen er op attenderen dat ze een nieuw abbonement hebben waarbij gratis bellen niet echt meer als service werd aangeboden, de nieuwe algemene voorwaarden gelden dan namelijk en zo zijn er nog wat dwaalspoor-reacties van tele2
het is denk ik raadzaam als iedereen die gedupeerd is zich hier (telefonsich) meld en duidelijk zijn verhaal doet, bij veel klachten gaan ze tot actie over: https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer
ik zit overspannen thuis, met lichamelijke klachten,, heb een slopende aantal jaren achter de rug door iemand anders veroorzaakt en diegene is uiteindelijk na aangifte bij politie gedagvaard en schuldig bevonden ik kan dit hele goede er niet meer bij heben, ben al kapot en dit kan zo naar mijn eerste hartaanval leiden voel ik, smerige schoften van een tele2! het ging net weer wat beter met me,,,
Jo
door JoopdeHDec 22, 2016 om 13:22
7 Antwoorden / Vragen
beste SVANG
ps:
ik zag vandaag inderdaad hoe je account van tele2forum is geblokkeerd,, met de reden dat je meerdere keren anderen
persoonlijk aanviel,,ik zie werkelijk nergens daar een spoortje bewijs van in al je posts
mijn topic over dit onderwerp is ook snel afgesloten
sterkte!
ik hoop toch echt dat we de koppen bij elkaar steken!
door CookiesDec 22, 2016 om 13:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen
@joopdeh: over welke bedragen heb je het eigenlijk? Zullen toch niet zo hoog zijn dat je je daardoor helemaal op gaat lopen fokken.
Jo
door JoopdeHDec 22, 2016 om 14:17
7 Antwoorden / Vragen
Carola:
het gaat niet alleen om onterecht betaalde bedragen, het is allemaal stukken ellendiger!
deze maffia fide praktijken van tele2 gaat ook er ook over dat gedupeerden vastzitten aan een ineens 'verouderd' en aangepast abonnement waarbij we geen klantvriendelijk en normaal tarief betalen voor telefoongebruik, dus meer dan bij een huidig modern tele2 abonnement.
wettelijk mag dit niet, je moet klanten conform bepaalde wetten minstens een maand bedenktijd geven als een contract tarieven veranderen (ik zeg dit nu even uit de losse pols) en tevens moeten klanten het recht hebben gratis hun abonnement stop te zeggen.
Tele2 heeft:
1. zich niet gehouden aan deze wettelijke bepalingen en zaten even met hun handen in hun haar, maar.
2. als oplossing hebben ze gekozen om via bedrog en leugens gedupeerde klanten voor een zeer ernstig groot blok te zetten:
je moet alles betalen (sommigen hebben zeer hoge rekeningen, ik verwacht in december een zeer grote tegenvaller want dit gedoe heeft me juist tot veel meer telefoneren gedwongen dan ik normaal doe).
3. geen recht op gratis opzeggen abonnement, kosten opzeggen: 200 euro. je kan wel overstappen naar een nieuw abonnement blijf je dus klant (en dat is wel het laatste wat ik wil, eerst mij bestelen en dan moet ik nog blijven ook)
over een half jaar stopt mijn contract pas, dus moet ik een half jaar niet of heel weinig bellen! dat is onmogelijk!
ik ben dus volledig klem gezet door tele2, met leugens, leugens over een mail waarin we zouden zijn geïnformeerd en gratis opzeggen is aangeboden, gedupeerden weten van niets! niemand heeft ooit een mail ontvangen en dit is in het kort de situatie
door tijger1Dec 22, 2016 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Maak u niet zo dik. Ga dan naar de geschillencommissie. Die is daarvoor.
Jo
door JoopdeHDec 22, 2016 om 14:47
7 Antwoorden / Vragen
je kan niet zo maar naar de geschillencommissie stappen
kan dan nog maanden gaan duren, en ook kosten aan verbonden
en verder gaat dit niet over of ik me dik maak, ik leg de situatie uit
door tijger1Dec 22, 2016 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Ja en als u gelijk hebt, krijgt u die kosten terug.
door Gerry1969Dec 29, 2016 om 16:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen
Joop, ga een leven leiden voor Tele2 u als wanbetaler bij preventel aanmeldt. Storneren is een slechte optie.
Ik snap niet dat TELE2 nog klanten heeft, mijn vrouw heeft 1 keer zo'n abbonnement gehad voor 2 jaar, niets als ellende met verbindingen. 1 stap buiten stadsgebied en geen internet meer en ga zo maar door. Gelukkig nu bij een normale provider aangesloten.
Er zijn meerdere klanten van Tele2 flink de dupe geworden van deze onaangekondigde verandering van 'onderling gratis bellen'. Veel mensen hebben hier over geen bericht ontvangen van Tele2 en hebben de hele maand november, en misschien nog steeds, zitten bellen met andere vaste lijnen van tele2 in de meer dan logische veronderstelling dat het gratis was, met als gevolg voor sommige een hogere of zelfs extreem hogere rekening. En daarnaast ook niet gebruik kunnen maken van de wettelijk bepaalde regeling dat je een maand bedenktijd hebt en eventueel gratis je abonnement kan opzeggen. Tele2 blijkt totaal niet bereid de schade die ontstaan is, door hun eigen grote fout, op te lossen. Ik doe hierbij een verzoek aan alle gedupeerden en klanten van tele2 die met deze wantoestand te maken hebben het in ieder geval te melden bij ConsuWijzer, bij genoeg klachten wordt de Autoriteit Consument en Markt (ACM) ingeschakeld. U kunt hier online of telefonisch u kort maar krachtig en vooral duidelijk uw klacht indienen betreffende de nare handelwijze van tele2 en de gevolgen voor u en andere klanten: https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer
vverder raad ik iedereen aan een aangetekende brief naar Tele2 te schrijven met daarin de klacht en de gewenste oplossing van het probleem ( bijvoorbeeld onterecht betaalde geld terug en mogelijkheid tot maand bedenktijd en gratis opzeggen), naar aanleiding van hun antwoord kan de volgende stap de geschillencommissie zijn, kosten waarschijnlijk 50 euro (die krijgt u terug als u in het gelijk wordt gesteld) Tele2 adres (ik hoop dat dit klopt): Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn
Let op: Vermeld je klantgegevens bij het sturen van een brief.
Inmiddels tegen exact hetzelfde probleem aangelopen.
Tele2 heeft mij op 4 november gemaild dat ik niet meer gratis kan bellen (middels een mail waarin nieuwe abbonnementen werden aangekondigd). Ik ging er (blijkbaar ten onrechte) vanuit dat dit alleen nieuwe abonnementen betrof.
Nu blijken ook huidige abonnementen niet meer gratis onderling te kunnen bellen. Vervelend, aangezien dit een hoofdreden was om tele2 aan te schaffen.
Na contact met de 'klantenservice' en 'klachten afdeling' krijg ik geen fatsoenlijk antwoord. 1) men beweerd ook voor 1 november mij geinformeerd te hebben, maar weigert die mailing nogmaals naar mij te mailen. 2) ik mag mijn abonnement niet opzeggen 3) ik krijg onverwachte kosten van onderling bellen niet vergoed.
Erg ontevreden over deze aan consument misleidende praktijken...
door JoopdeHDec 29, 2016 om 12:45
7 Antwoorden / Vragen
uw ontevredenheid snap ik, maar gaat u ook stappen ondernemen? hoe meer mensen er tegen in verzet komen hoe groter de kans dat Tele2 moet buigen voor onze eisen!
2 dingen kunt u doen (zie voor meer info mijn berichten boven de uwe): -duidelijke melding maken bij Consuwijzer!! -klacht indienen bij Tele2
verder vind ik dit 'misleidend' noemen nog te mild, het is pure leugenarij, vals spel en oplichterij
Jo
door JoopdeHDec 29, 2016 om 13:08
7 Antwoorden / Vragen
ps:
u zegt dat Tele2 op 4 november heeft gemaild dat gratis bellen is stopgezet maar dat is dus een paar dagen later dan de die stopzetting is ingegaan, namelijk 1 november,,, (deze en andere mails heb ik en vele anderen niet ontvangen)
Tele2 mag dat niet doen op deze manier, de telecommunicatie-wet zegt hier over:
Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijs van een abonnement veranderen. Hij moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal een maand van tevoren aan u laten weten.
Is de wijziging in uw nadeel? Bijvoorbeeld omdat de prijs omhoog gaat of omdat er televisiezenders verdwijnen? Dan mag u het abonnement zonder verdere kosten opzeggen.
Tele2 handelt dus tegen de wet in en daarom hebben alle gedupeerde klanten natuurlijk gewoon recht om geld terug te krijgen want het is onrechtmatig verkregen en zou tele2 iedereen alsnog de 4 weken bedenktijd en de mogelijkheid gratis te kunnen opzeggen moeten aanbieden
Jo
door JoopdeHDec 29, 2016 om 13:20
7 Antwoorden / Vragen
ach ja, ik vertrouw niemand meer,,, gedupeerden hier en op andere websites kunnen net zo goed medewerkers van Tele2 zijn om info te verzamelen ze gaan namelijk geen leugen en mishandeling van klanten uit de weg heb ik gemerkt!
door Gerry1969Dec 29, 2016 om 15:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen
Kansloos. U kunt echt Tele2 niet dwingen om gratis bellen (hoezo gratis?) terug te nemen. Zij bepalen het beleid, niet u.
Doe even normaal man! Door zo'n akkefietje niemand meer vertrouwen, mensen beschuldigen en zelfs een kreet als 'mishandeling'. Te gek voor woorden!
Groeten van Carola, hoofd klantenservice Tele2, Vodafone, Ziggo, Telfort, KPN en alle andere providers die ik nog vergeten ben.
DOOR JOOPDEH29 DEC. 2016 OM 13:20 ANTWOORDEN / VRAGEN
ach ja, ik vertrouw niemand meer,,, gedupeerden hier en op andere websites kunnen net zo goed medewerkers van Tele2 zijn om info te verzamelen ze gaan namelijk geen leugen en mishandeling van klanten uit de weg heb ik gemerkt!
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Hr.- mevr. Hoogvliet
Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.]
Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen
...
Lees meer
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer