an
door angeliquebolk Apr 13, 2012 om 14:29
Geldzaken & recht

GROUPON herroeping

Bij GROUPON een trap gekocht. Binnen zeven dagen maak ik gebruik van herroeping. Echter stelt GROUPON;

"Beste Grouponner,
Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat je de deal wilt annuleren. Binnen 7 dagen is het inderdaad mogelijk om van je aankoop af te zien. Echter is dit een van onze nieuwe deals, waarbij het product direct besteld wordt bij de leverancier zodra je de voucher aanschaft. Dit betekend dat de bestelling bij de leverancier dus al geplaatst is.
Het is wel nog steeds mogelijk om je geld terug te krijgen. Zodra je het product ontvangen hebt kun je bij ons een retourprocedure aanvragen. Zodra wij bericht krijgen van de leverancier dat deze het product ontvangen heeft, storten wij je geld terug."

In de aankoopvoorwaarden staat: "Wanneer je consument bent, kan je de koopovereenkomst met betrekking tot de koop van de tegoedbon binnen 7 dagen zonder opgave van redenen in tekstuele
vorm (bijv. brief of e-mail) of door terugzending van de tegoedbon herroepen. De termijn begint te lopen na ontvangst van deze informatie over het herroepingsrecht,
echter niet voor ontvangst van de tegoedbon bij de ontvanger en ook niet voor het nakomen van onze informatieplichten volgens artikel 7:46c lid 2 BW. Om aan de
herroepingtermijn te voldoen is de tijdige verzending van de herroeping of van de tegoedbon voldoende. Na het verzilveren van de tegoedbon bij de partner is een
herroeping niet meer mogelijk. De herroeping dient te worden gestuurd aan: Groupon | Prins Bernhardplein 200 | 1097 JB Amsterdam | email:info@groupon.nl
Gevolgen van de herroeping:
In het geval van een rechtsgeldige herroeping dienen de aan beide kanten ontvangen prestaties te worden teruggegeven resp. het genoten voordeel (bijv.
gebruiksvoordelen) te worden afgegeven. Verplichtingen met betrekking tot de restitutie van betalingen moeten binnen 30 dagen worden nagekomen. De termijn
begint voor jou te lopen vanaf de verzending van je herroepingsverklaring of van de tegoedbon, voor ons vanaf de ontvangst ervan."

Oftewel GROUPON heeft zonder mijn goedkeuring direct verzilverd en moet ik eerst de trap ontvangen, dan met de leverancier regelen dat die de trap terugkomt halen. WIe dat terughalen gaat betalen moet ik maar met de leverancier uitzoeken zegt GROUPON.

Dit kan toch niet?

8224 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 13, 2012 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij kan dit wel. U had beter van te voren de voorwaarden moeten lezen!
U kunt er dus wel van af, maar het kost even wat moeite.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2012 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij kan dit niet. Het is tenslotte gewoon koop op afstand. Groupon kan met haar voorwaarden niet even de wet veranderen. Lijkt me dat het hun probleem is. Sowieso worden er nu onnodig kosten gemaakt (2x trap versturen), daar wordt toch niemand beter van? Kijk verder eens bij ConsuWijzer.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Angelique,

Wat vervelend dat je problemen hebt met Groupon. Op deze website kunnen wij klachten niet afhandelen zoals we dat zouden willen. Graag wil ik je daarom doorverwijzen naar onze klantenservice. Zij zullen je zo snel mogelijk helpen. Je kunt contact met ons opnemen via info@groupon.nl of telefonisch op 020 435 0369.

Met vriendelijke groet,
Sabine - Groupon

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

angeliquebolk en alle anderen

Kap nou toch eens met organisaties als groupon en hoe ze verder toch allemaal mogen heten. Gebruik je verstand en boek/koop gewoon direct en probeer direct bij de bron een eventuele korting te krijgen.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@,

Het zou wel aardig zijn als TS nog even vermeld of het contact met groupon nog een positief resultaat heeft gehad.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn tip: als je een bestelling wilt annuleren, maar hij is al verzonden, dan kun je deze weigeren als de postbezorger hem aanbiedt. De zending gaat dan op kosten van de afzender terug naar het afzendadres.