jj
door jjojanneke Oct 21, 2021 om 19:09
Geldzaken & recht

Heb ik het recht om mijn verhuizing digitaal door te geven? Of kan ik verplicht worden dit per post te doen?

Bij Triodos kan ik mijn verhuizing niet digitaal doorgeven. Ik moet mijn verhuizing schriftelijk en per post doorgeven. Terwijl wettelijk in bijna alle gevallen e-mail ook wordt gezien als vorm van schriftelijk doorgeven.
We hebben ooit een kinder spaarrekening geopend en toen was digitale communicatie wellicht nog niet de norm. Blijkbaar is daarom digitale communicatie voor die betreffende rekeningen nog steeds niet mogelijk (ze bieden voor andere rekeningen wel een online portal waar dit mogelijk is, maar niet voor de kinder spaarrekeningen). Ze beroepen zich op de voorwaarden van die rekening die golden toen ik de rekening opende. Hoewel ik de rekening toen al digitaal kon afsluiten, moest ik deze toen nog per post bevestigen.
Ik hoef echt geen ingewikkelde digitale mogelijkheden voor mijn rekening, ik wil gewoon digitaal met het bedrijf kunnen communiceren over wijzigingen in mijn persoonsgegevens.
We hebben onze verhuizing aan alle andere instanties digitaal kunnen doorgeven, behalve aan Triodos. Heb ik het recht om mijn verhuizing digitaal door te kunnen geven?

3678 11 Rapporteer

sw
door swat1500 - Oct 21, 2021 om 19:13
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, als zij dit zo in de voorwaarden hebben geregeld, niet.
U kunt natuurlijk overstappen naar een bank waar dit wel mogelijk is.

jj
door jjojanneke Oct 21, 2021 om 20:20
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Goed te weten dat de voorwaarden ook mbt communicatie over een product blijven gelden, ook als de communicatie wijzen maatscgsppelijk en van een bedrijf verder wel door ontwikkelen.

marita5
door marita5 - Oct 21, 2021 om 19:16
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jjojanneke ,

Ik moet mijn verhuizing schriftelijk en per post doorgeven

Lees hier eens , zie de link , klik op de rode regel .

https://www.triodos.nl/veelgestelde-vragen/hoe-wijzig-ik-mijn-adres-of-telefoonnummer?id=61b5a8f4e06b

jj
door jjojanneke Oct 21, 2021 om 20:12
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je hulp. Dit is inderdaad een optie voor mensen die gebruik kunnen maken van de app. Dit is bij de kinder spaarrekening helaas niet het geval.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 21, 2021 om 19:17
7154 Antwoorden / 3 Vragen
jj
door jjojanneke Oct 21, 2021 om 20:18
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je hulp. Dit is inderdaad een optie voor mensen die gebruik kunnen maken van de app. Dit is bij de kinder spaarrekening helaas niet het geval.

mahadma
door mahadma - Oct 21, 2021 om 19:27
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Simpel, schrijf het in een brief, print die uit, zet handmatig op de a4 uw ahandtekening, scan het geheel in en stuur de scan naar de bank. Wel met alle gegevens zoals rek nummer en n a w gegevens.

jj
door jjojanneke Oct 21, 2021 om 20:14
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het meedenken. Uiteraard is dit mogelijk. Ik ben gewoon oprecht benieuwd of dit, nu digitale communicatie de norm is, nog steeds echt nodig is. Maar blijkbaar wel omdat dit in de voorwaarden stond die nog steeds geldig zijn.

ju
door juliomariner - Oct 21, 2021 om 19:55
1310 Antwoorden / 2 Vragen

Nou dan stuurt u ze toch een brief. Moet daar nou zo moeilijk over gedaan worden? Wat is het probleem, wilt u het geld voor een postzegel niet uitgeven?
Somige mensen kunnen werkelijk overal moeilijk over doen

jj
door jjojanneke Oct 21, 2021 om 20:17
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je hulpvolle bijdragen. Ik was oprecht geïnteresseerd of het verplicht kan worden om de post te gebruiken in een tijd waarin digitale communicatie de norm is. Blijkbaar wel, gezien de wel helpende reactie van Swat1500. Ik weet nu dus het antwoord.

ju
door juliomariner Oct 21, 2021 om 20:26
1310 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage en toon! Graag op gepaste toon reageren of onthoud je van een reactie]

sira
door sira - Oct 21, 2021 om 20:01
2287 Antwoorden / 24 Vragen

Als u een postzegel wilt uitsparen, dan gebruikt u dit toch:

Triodos Bank NV

Antwoordnummer 170

3700 VB  Zeist

Let op, post naar het antwoordnummer wordt twee keer per week bij ons aangeleverd. Het kan dus langer duren voordat we deze ontvangen.

Dan kost het alleen een vel papier, een enveloppe en wat speeksel.

ju
door juliomariner Oct 21, 2021 om 20:05
1310 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage en toon! Graag op gepaste toon reageren of onthoud je van een reactie]

jj
door jjojanneke Oct 21, 2021 om 20:11
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je constructieve bijdrage Juliomariner!

sira
door sira Oct 21, 2021 om 20:17
2287 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ben een Venussymbool - Wikipedia, en ik gebruik dat woord ook altijd :lol:

jj
door jjojanneke Oct 21, 2021 om 20:24
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Sira,

Bedankt voor je bijdrage. Mijn vraag ging echter niet om het uitsparen van een postzegel, maar om de vraag of e-mail wettelijk gezien een alternatief is voor post. Of dat een bedrijf dit mag weigeren.
Blijkbaar niet gezien de voorwaarden van mijn rekening, wat ik nu weet dankzij de bijdrage van Swat1500.

tenormin
door tenormin - Oct 21, 2021 om 22:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Voor u is wellicht de digitale snelweg een perfecte oplossing. Misschien bent u nog jong(er) en heeft u alle vernieuwingen met graagte tot u genomen. Maar zelfs als er iets serieus is met een bank, noem in mijn geval de ING, dan moet ik nog steeds naar de bank gaan, inderdaad wel m.u.v. alleen een adreswijziging. Dat is inderdaad wat achterhaald. Maar voor de rest: als men iets wil veranderen bij een bank: zelfs mensen die in verre oorden wonen: moeten "gewoon" naar "hun" bank. Had zelf enige weken geleden problemen met mijn bank: kon echt niet digitaal, dus moest ik iemand charteren om er naartoe te gaan (ben niet mobiel). Vergeet ook niet: banken hebben ook BOBO's aan de top die betaald moeten worden. Sarcastische modus. ☻

1paul
door 1paul - Oct 22, 2021 om 09:35
3101 Antwoorden / 0 Vragen

ja hoor, dat recht heeft u net als Triodos het recht heeft dat niet te accepteren!!!!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 22, 2021 om 12:03
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Op basis van de info die @SHOPPY geeft met de verwijzing https://www.triodos.nl/veelgestelde-vragen/hoe-wijzig-ik-mijn-adres-of-telefoonnummer?i  kan het wel degelijk via een app. En zo u dat niet lukt, dan toch maar schriftelijk?

Het punt zal hier zijn dat een siumpele e-mail door iedereeen verzonden kan worden en men bij de bank bewijs zal wensen dat het ook u bent die wijzigt. Vandaar het inloggen etc.

Helaas zijn er al vpldoende voorbeelden dat men pogingen doet om om andermans gegevens te wijzigen en 'er dan zelf beter van de worden', m.a.w. fraude.

ju
door juliomariner - Oct 22, 2021 om 18:19
1310 Antwoorden / 2 Vragen

Excuses dat ik u een z**kwijf had genoemd

rj
door rjw - Oct 24, 2021 om 09:48
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Aparte vraag dit keer. Meestal wordt er geklaagd over dat zaken alleen maar digitaal kunnen. Maar ik ziet probleem niet zo dat het alleen maar op papier kan. Als je nu al je adreswijzigingen op papier moest doen dan leek het net of we in Duitsland of zo woonde, maar die ene wijziging is toch niet zo'n probleem?