Heb ik het recht om mijn verhuizing digitaal door te geven? Of kan ik verplicht worden dit per post te doen?
Bij Triodos kan ik mijn verhuizing niet digitaal doorgeven. Ik moet mijn verhuizing schriftelijk en per post doorgeven. Terwijl wettelijk in bijna alle gevallen e-mail ook wordt gezien als vorm van schriftelijk doorgeven.
We hebben ooit een kinder spaarrekening geopend en toen was digitale communicatie wellicht nog niet de norm. Blijkbaar is daarom digitale communicatie voor die betreffende rekeningen nog steeds niet mogelijk (ze bieden voor andere rekeningen wel een online portal waar dit mogelijk is, maar niet voor de kinder spaarrekeningen). Ze beroepen zich op de voorwaarden van die rekening die golden toen ik de rekening opende. Hoewel ik de rekening toen al digitaal kon afsluiten, moest ik deze toen nog per post bevestigen.
Ik hoef echt geen ingewikkelde digitale mogelijkheden voor mijn rekening, ik wil gewoon digitaal met het bedrijf kunnen communiceren over wijzigingen in mijn persoonsgegevens.
We hebben onze verhuizing aan alle andere instanties digitaal kunnen doorgeven, behalve aan Triodos. Heb ik het recht om mijn verhuizing digitaal door te kunnen geven?
Nee, als zij dit zo in de voorwaarden hebben geregeld, niet.
U kunt natuurlijk overstappen naar een bank waar dit wel mogelijk is.
Bedankt voor je reactie. Goed te weten dat de voorwaarden ook mbt communicatie over een product blijven gelden, ook als de communicatie wijzen maatscgsppelijk en van een bedrijf verder wel door ontwikkelen.
Hallo Jjojanneke ,
Ik moet mijn verhuizing schriftelijk en per post doorgeven
Lees hier eens , zie de link , klik op de rode regel .
https://www.triodos.nl/veelgestelde-vragen/hoe-wijzig-ik-mijn-adres-of-telefoonnummer?id=61b5a8f4e06b
Bedankt voor je hulp. Dit is inderdaad een optie voor mensen die gebruik kunnen maken van de app. Dit is bij de kinder spaarrekening helaas niet het geval.
Zo kan een adreswijziging digitaal toch worden doorgegeven?
https://www.triodos.nl/veelgestelde-vragen/hoe-wijzig-ik-mijn-adres-of-telefoonnummer?id=61b5a8f4e06b
Bedankt voor je hulp. Dit is inderdaad een optie voor mensen die gebruik kunnen maken van de app. Dit is bij de kinder spaarrekening helaas niet het geval.
Simpel, schrijf het in een brief, print die uit, zet handmatig op de a4 uw ahandtekening, scan het geheel in en stuur de scan naar de bank. Wel met alle gegevens zoals rek nummer en n a w gegevens.
Bedankt voor het meedenken. Uiteraard is dit mogelijk. Ik ben gewoon oprecht benieuwd of dit, nu digitale communicatie de norm is, nog steeds echt nodig is. Maar blijkbaar wel omdat dit in de voorwaarden stond die nog steeds geldig zijn.
Nou dan stuurt u ze toch een brief. Moet daar nou zo moeilijk over gedaan worden? Wat is het probleem, wilt u het geld voor een postzegel niet uitgeven?
Somige mensen kunnen werkelijk overal moeilijk over doen
Bedankt voor je hulpvolle bijdragen. Ik was oprecht geïnteresseerd of het verplicht kan worden om de post te gebruiken in een tijd waarin digitale communicatie de norm is. Blijkbaar wel, gezien de wel helpende reactie van Swat1500. Ik weet nu dus het antwoord.
[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage en toon! Graag op gepaste toon reageren of onthoud je van een reactie]
Als u een postzegel wilt uitsparen, dan gebruikt u dit toch:
Triodos Bank NV
Antwoordnummer 170
3700 VB Zeist
Let op, post naar het antwoordnummer wordt twee keer per week bij ons aangeleverd. Het kan dus langer duren voordat we deze ontvangen.Dan kost het alleen een vel papier, een enveloppe en wat speeksel.
[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage en toon! Graag op gepaste toon reageren of onthoud je van een reactie]
Bedankt voor je constructieve bijdrage Juliomariner!
Ik ben een , en ik gebruik dat woord ook altijd
Beste Sira,
Bedankt voor je bijdrage. Mijn vraag ging echter niet om het uitsparen van een postzegel, maar om de vraag of e-mail wettelijk gezien een alternatief is voor post. Of dat een bedrijf dit mag weigeren.
Blijkbaar niet gezien de voorwaarden van mijn rekening, wat ik nu weet dankzij de bijdrage van Swat1500.
Voor u is wellicht de digitale snelweg een perfecte oplossing. Misschien bent u nog jong(er) en heeft u alle vernieuwingen met graagte tot u genomen. Maar zelfs als er iets serieus is met een bank, noem in mijn geval de ING, dan moet ik nog steeds naar de bank gaan, inderdaad wel m.u.v. alleen een adreswijziging. Dat is inderdaad wat achterhaald. Maar voor de rest: als men iets wil veranderen bij een bank: zelfs mensen die in verre oorden wonen: moeten "gewoon" naar "hun" bank. Had zelf enige weken geleden problemen met mijn bank: kon echt niet digitaal, dus moest ik iemand charteren om er naartoe te gaan (ben niet mobiel). Vergeet ook niet: banken hebben ook BOBO's aan de top die betaald moeten worden. Sarcastische modus. ☻
Op basis van de info die @SHOPPY geeft met de verwijzing https://www.triodos.nl/veelgestelde-vragen/hoe-wijzig-ik-mijn-adres-of-telefoonnummer?i kan het wel degelijk via een app. En zo u dat niet lukt, dan toch maar schriftelijk?
Het punt zal hier zijn dat een siumpele e-mail door iedereeen verzonden kan worden en men bij de bank bewijs zal wensen dat het ook u bent die wijzigt. Vandaar het inloggen etc.
Helaas zijn er al vpldoende voorbeelden dat men pogingen doet om om andermans gegevens te wijzigen en 'er dan zelf beter van de worden', m.a.w. fraude.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Waarom betaalt Supersaver mijn geld niet terug nadat Covid alle vluchten deed st
Gegroet,
Covid veroorzaakte vluchtannuleringen. Men zou het geld terug moeten krijgen. Supersaver doet dat niet, terwijl de vliegmaatschappij (Lufthansa) dat al wel aan Supersaver heeft terugbetaald.
Veel brieven, mailtjes en telefoontjes ten spijt. Na drie jaar nog geen geld.
mvg,
hans zweekhorst
delfgauw
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer