Kl
door KlikenTik Jul 5, 2019 om 17:44
Geldzaken & recht

Heb ik recht op geld terug?

Voor een 2 uur gratis(!!!!) gebruik van een programma (leren typen) moest ik meteen mijn creditcard gegevens geven anders kon ik geen gebruik maken van de in Google Search aangegeven gratis typeles. Op de website veranderde "gratis" in 2(!)  uur gratis. Maar pas nadat ik mijn creditcard gegevens had gegeven. Vervolgens wordt er onmiddelijk € 49 gereserveerd van je rekening en deze wordt daadwerkelijk afgeschreven na die "gratis 2 uur", waarbij je meteen aan een (weliswaar maandelijks opzegbaar)abonnement vastzit.
Mag dit zomaar?

9149 21 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2019 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet de naam van die site eens neer.

Kl
door KlikenTik Jul 5, 2019 om 19:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

Fuuze.com en hun betaalsite GinaPay.com

costnix
door costnix Jul 5, 2019 om 20:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Op de allereerste pagina van fuuze.com staat dat een abonnement 49 € kost.
Er wordt nergens vermeld van gratis proeftijd.

Kl
door KlikenTik Jul 6, 2019 om 22:44
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, op de tablet ( ipad) , hoewel ...groot? Maar probeer eens onder Windows 10....

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2019 om 18:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vraag me af of je de 'Voorwaarden' wel goed gelezen hebt.
Natuurlijk kan dit niet 'zomaar'.
Dat je je creditcardgegevens moet invullen moet eigenlijk al een alarmbelletje laten rinkelen!

Kl
door KlikenTik Jul 5, 2019 om 19:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, was een domme fout, onder tijdsdruk en verantwoirdelijkheidsgevoel voor een ander....

jo
door jorisw Jul 5, 2019 om 19:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Tijdsdruk? Je moet opeens binnen 2 uur leren typen anders gebeurt er iets heel ergs?

Kl
door KlikenTik Jul 6, 2019 om 09:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, tijdsdruk binnen een cursustijd, om iemand anders te helpen. Ik kan zelf wel typen, zoals je ziet....

newmikey
door newmikey - Jul 5, 2019 om 18:15
830 Antwoorden / 0 Vragen

Van wie zou dit moeten mogen? Waar is de website en het bedrijf gevestigd? Waarom strooit u met creditcard gegevens? Sinds wanneer gelooft u dat dingen "gratis" zijn? U ziet, ik heb geen antwoorden, alleen maar prangende vragen...

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2019 om 18:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Alleen de zon komt gratis op.
Over welke  website heeft u het?
Maar u kunt toch typen?
Is dit van Klik & Tik van Oefenen.nl?

Kl
door KlikenTik Jul 5, 2019 om 19:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, ik begeleid deelnemers aan Klik en Tik van oefenen.nl. Ern deelnemer wilde extra oefenen met tyoen...

Kl
door KlikenTik Jul 5, 2019 om 19:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Maar je mag toch ook een nieuwe jas eerst passen zonder daarvoor te hoeven betalen? heb uiteindelijk een goede echt gratis oefensite gevonden ( gratislerentypen.nl

Kl
door KlikenTik - Jul 5, 2019 om 18:51
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ter aanvulling op mijn gestelde vraag:
- het betreft de website fuuze.nl en de daaraan gekoppelde betaalsite GinaPay.com
- ik was op zoek naar een gratis typecursus (liefst off-line) voor een  deelnemer aan Klik en Tik van oefenen.nl (wordt uitgevoerd op bibliotheken van de KB) Voor het aanleren/verhogen van digitale vaardigheden. Deze deelnemer wilde in de vakantie ook graag zijn typevaardigheid verhogen.
- ongelooflijk stom van me om mijn creditcardgegevens te verstrekken. Het gebeurde onder tijdsdruk, ik wilde aan de vraag van deze deelnemer tegemoetkomen: had beloofd dat ik hem iets zou leveren...

chris74
door chris74 Jul 5, 2019 om 18:55
564 Antwoorden / 44 Vragen

fuuze.nl bestaat niet en fuuze.com is voor online tv kijken.

marita5
door marita5 Jul 5, 2019 om 20:55
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@chris74 , fuuze.nl bestaat wel , maar heeft niks te maken met een typecursus . fuuze.nl is het eerste fullservice film en foto bedrijf dat zich richt op het dans en bewegingswerkveld voor particulieren en zakelijke klanten . Fuuze is het antwoordt op je carrière. Wij helpen jou jezelf op een professionele manier te laten zien, door middel van een portfolio bestaande uit Foto/Film/businesscards.

chris74
door chris74 Jul 6, 2019 om 08:43
564 Antwoorden / 44 Vragen

website

fuuze.nl kom ik hierop uit Marita5

aurora1
door aurora1 Jul 6, 2019 om 12:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ook, dus geen website zoals omschreven door TS.

marita5
door marita5 Jul 7, 2019 om 06:17
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@chris74 , u heeft gelijk . Ik zag de pagina van fuuze.nl op FB , niet verder gekeken dan mijn neus lang is . Als ik daar klik op de website kom ik inderdaad uit bij uw link . Dus ik moet beter opletten ;-))

Kl
door KlikenTik - Jul 5, 2019 om 19:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ter aanvulling op mijn gestelde vraag:
- het betreft de website fuuze.nl en de daaraan gekoppelde betaalsite GinaPay.com
- ik was op zoek naar een gratis typecursus (liefst off-line) voor een  deelnemer aan Klik en Tik van oefenen.nl (wordt uitgevoerd op bibliotheken van de KB) Voor het aanleren/verhogen van digitale vaardigheden. Deze deelnemer wilde in de vakantie ook graag zijn typevaardigheid verhogen.
- ongelooflijk stom van me om mijn creditcardgegevens te verstrekken. Het gebeurde onder tijdsdruk, ik wilde aan de vraag deze deelnemer tegemoetkomen: had beloofd dat ik hem iets zou leveren...

Kl
door KlikenTik - Jul 5, 2019 om 19:07
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om de site www.fuuze.com en hun betaalsite GinaPay.com

pe
door peentjes - Jul 5, 2019 om 19:53
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor dat mag. Overigens, op typelesonline.nl en gratislerentypen.nl (een onderdeel daarvan) kunt u gewoon en gratis aan de slag. Geen tijdsdruk, geen creditkaart, geen inschrijving. Lees het onderdeel 'over ons' en u weet waarom.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 5, 2019 om 20:13
16838 Antwoorden / 202 Vragen

@klikentik, u klikt wel erg snel. Dus ook m.b.t. de creditkaartgegevens. Gratis? De zon komt gratis op en gaat ook weer gratis onder en mooi of slecht weer is ook gratis. Verder 'nada'.

costnix
door costnix - Jul 5, 2019 om 20:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het enige wat u kunt is het betwisten van de betaling.
Of het gaat lukken? Daar zet ik grote twijfels bij.

ne
door neodutchio - Jul 5, 2019 om 20:23
5148 Antwoorden / 12 Vragen

fuuze.com? Direct bovenaan dat het € 49,- per maand kost.  En wat bieden ze? Online streaming, onbeperkt muziek, onbeperkte ebooks, onbeperkte spellen, onbeperkte software en onbeperkt sporten. Geen idee waar u ziet dat je 2 uur lang een typcursus kan volgen?

Maandelijks a49bonnement: 49€/maand

tenormin
door tenormin Jul 5, 2019 om 20:58
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zie het ook niet, alleen wat jij ook ziet @neodutchio. En op fuuze.nl ook geen enkele klik en tik. Tenzij ik een tik heb gehad.

marita5
door marita5 - Jul 5, 2019 om 21:08
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Klikentik ,

Ik heb geen flauw idee hoe u terecht komt op een site zoals fuuze.nl / of fuuze.com voor een typecursus
Deze  twee site`s hebben niks te maken met een typecursus ..

tenormin
door tenormin Jul 5, 2019 om 21:38
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn idee en indruk. Denk dat TS meer van typen weet dan van sites doorgeven. ;-))

marita5
door marita5 Jul 5, 2019 om 21:41
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Ts heeft verkeerd geklikt en getikt ;-))

gerbera
door gerbera - Jul 5, 2019 om 21:58
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij gaat het over de site van TIKTOP, maar als je vooraf je creditkaartgevens moet invullen "tik" ik toch mooi direct af.

Kl
door KlikenTik Jul 6, 2019 om 03:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit sarcasme en leedvermaak lijkt me hier niet op zijn plaats. Geniet maar lekker van mijn stommiteit!

gerbera
door gerbera Jul 6, 2019 om 09:08
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft niets met leedvermaak te maken, het is alleen jammer dat nog steeds mensen er in trappen. Er wordt vaak genoeg voor gewaarschuwd om niet zo maar gegevens af te geven. En stom, nee hoor ook u bent er helaas ingetrapt omdat het allemaal zo verleidelijk is. Zeg uw lidmaatschap per direct op.

Kl
door KlikenTik - Jul 6, 2019 om 03:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

En juist op deze site: gratissoftware.nu ben ik doorgestuurd naar fuuze.com door op de downloadknop te klikken.

ne
door neodutchio Jul 6, 2019 om 08:02
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ach, nu weer via deze site. Als je daar een zoekopdracht gaat invullen krijg je resultaten te zien...inclusief advertenties. Als voorbeeld op typecursus gezocht en wat zijn de eerste 4 hits? Inderdaad, commerciele advertenties waar gewoon bedragen in vermeld staan.
Schijnbaar dacht u dat alles gratis was, helaas niet dus.

edrick3
door edrick3 Jul 6, 2019 om 13:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En op welke downloadknop heb je dan geklikt?

aurora1
door aurora1 Jul 6, 2019 om 13:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@klikentik, ik begrijp niet hoe het u lukt om via de door @edrick3 gegeven website weer bij die fuuze te belanden. Ik lees op die website over een programma genaamd Type master. Misschien is het ook een idee dat u uw computer even gaat scannen?

panter22
door panter22 - Jul 6, 2019 om 08:48
6599 Antwoorden / Vragen

Ben je lid geworden op deze site? Je hebt je aangemeld, een wachtwoord aangemaakt en €49 betaald.
Dan maar rap opzeggen dat liddmaatschap, want het kost je elke maand €49.

6. Cancellation

Term

User has the right to cancel the subscription at any time starting from the time the registration was made. If the user chooses to cancel the subscription during trial period the account will be cancelled at no extra cost. If the user chooses to cancel the subscription after the regular billing have started, the subscription will be cancelled immediately and the account will run out at the end of the period that have been paid for.

To cancel your account, you may go to your account settings and choose cancel account. You may also call us at or email us at : customer@fuuze.com.

https://fuuze.com/terms

marita5
door marita5 - Jul 6, 2019 om 10:31
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@klikentik ,

N.a.v de reactie van @panter22 , abonnement dan maar snel opzeggen .

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen ?

Om je abonnement op te zeggen log je in , ga je naar mijn account en klik je op abonnement beheren .

Bron : fuuze.com

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 6, 2019 om 10:46
7185 Antwoorden / 3 Vragen
Kl
door KlikenTik Jul 6, 2019 om 13:41
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor deze reactie. Hier heb ik wat aan! In een onbewaakt ogenblik doe je iets stoms, meerdere overkomt dat dus. Ook op trustpilot.com staan alleen maar zeer negatieve reviews over Fuuze, waarbij meerdere mensen hetzelfde ( iets stoms) deden ! Het gaat maar over €49 en ik heb ogenblikkelijk mijn abonnement opgezegd, maar maak me zorgen over mijn creditcard. Ga die toch maar blokkeren....

sjjoppy
door sjjoppy Jul 6, 2019 om 14:42
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad @klikentik,
het kan ons allemaal overkomen, goed dat het abonnement is opgezegd en het zal,met de creditcard ook wel goed komen.

aurora1
door aurora1 - Jul 6, 2019 om 13:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Volg de tip van @peentjes hierboven:

https://www.gratislerentypen.nl/About

Ne
door NelleF - Sep 2, 2019 om 20:03
1 Antwoorden / Vragen

Een oplossing als je op tijd weet dat je een abonnement hebt afgesloten dat niet de bedoeling was en je €49 terug te krijgen: beroep je op je recht als consument om binnen 14 dagen de 'dienst' op te zeggen. Ik kreeg daarna snel de bevestiging dat 100% teruggestort gaat worden.

ne
door neodutchio Sep 2, 2019 om 20:06
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is geen antwoord op de vraag. Er wordt een bedrag gereserveerd op de creditcard.

Ja
door Janitavfh - Sep 2, 2019 om 20:10
37 Antwoorden / 21 Vragen

Probeer geld terug van creditcardinstituut te krijgen.  Vragen kan altijd.