naturelover
door naturelover Sep 2, 2016 om 09:47
Geldzaken & recht

Heeft iemand ervaring met Hollandsche wind?

Ik wil graag een beetje investeren in het groen en nu liep ik door het dorp en zag een nieuw bedrijfje gevestigd op de locatie waar een bedrijf genaamd noordenwind vastgoed eerst zat. De site ziet er leuk uit http://www.hollandschewind.nl/ maar nu zie ik nergens een kvk nummer staan. Kan iemand me daarmee helpen?

16406 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2016 om 10:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hollandsche Wind I B.V. is geregisteerd bij de Kamer van Koophandel onder vestigingsnummer 17088674. Het KVK nummer van Hollandsche Wind I B.V. is 8114827.

naturelover
door naturelover Sep 2, 2016 om 11:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

ok bedankt ik kon het niet vinden op de website

naturelover
door naturelover Sep 2, 2016 om 11:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Edrick ik heb et kvk nummer nagelopen maar het bedrijf is gevestigd in Enschede terwijl ik in oosterbeek (gelderland) vanmorgen een groot bord bij een kantoorpand heb zien staan is dit wel dezelfde Hollandsche wind?

tijger1
door tijger1 Sep 2, 2016 om 11:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De hollandse winden waaien door het hele land.

Ve
door Veenendaalse Sep 23, 2016 om 11:35
1 Antwoorden / Vragen

Hollandsche Wind is gevestig in Oosterbeek. De vestiging in Enschede is niet meer van toepassing doordat het bedrijf centraler in het land gevestigd wilde zijn. Ik kan me voorstellen dat ze hierdoor makkelijker te bezoeken zijn door geïnteresseerde beleggers uit het hele land. En waarschijnlijk is het voor hun ook voordeliger om centraal werkzaam te zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 2, 2016 om 10:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beleggen buiten AFM toezicht is vragen om problemen.  Nooit doen!   Als een bedrijf echt waar kan maken wat ze beloven krijgen ze wel een registratie bij de AFM.
Diewilik

naturelover
door naturelover Sep 2, 2016 om 11:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom doet de AFM er dan niets aan?

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 2, 2016 om 11:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nee andersom,  waarom voldoet Hollandse Wind hier niet aan.
Iedereen mag producten buiten de AFM om aanbieden maar deze zijn vrijwel altijd zeer risicovol.
Als 5,2% echt gehaald zou worden qua rendement geef me dan 1 reden waarom grote banken en investeringsmaatschappijen hier niet in stappen.
Diewilik

naturelover
door naturelover Sep 2, 2016 om 16:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja daar zit ook wel wat in inderdaad

Ve
door Veenendaalse Sep 23, 2016 om 12:12
1 Antwoorden / Vragen

Beste heer Diewilik.

wanneer u iemand van goed bedoeld advies wil voorzien dan adviseer ik u dat u zelf eerst uw huiswerk doet.

Als eerste verstrekt het afm vergunningen en maken de regels. Controle word altijd gedaan door een RA(register accountant) alle ra's in NL worden streng gescreend door het afm.

De bedrijven die opereren binnen de vrijgestelde wet binnen het afm worden sinds de laatste jaren nog strenger gecontroleerd door de slechte ervaringen uit het verleden. Alleen een Afm vergunning geeft geen garantie dat uw geld veilig is.(dat zien we wel bij onze "oud vertrouwde banken") De autoriteiten vergoeden immers niet uw zuurverdiende centjes die u kwijtraakt.

En ik heb 1 reden voor u waarom banken meestal niet kunnen investeren in beleggingen als deze. Omdat het dan een zogenoemde achtergestelde lening wordt en u als private investeerder moet wachten op u geld bij calimiteiten. Dus voor meer zekerheid voor de participant doen deze bedrijven vaak alleen zaken met particuliere en zakelijke beleggers zodat ze altijd voor in de rij staan samen met de belasting natuurlijk

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 23, 2016 om 23:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een late reactie maar bij de ouwe vertrouw banken is nog nooit iemand zijn geld door schuld van de ban kwijtgeraakt
We kennen immers een garantie tot 100.000 euro.
Diewilik

jo
door jorisw Apr 19, 2017 om 12:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat we in Europa zo huiverig zijn om te investeren in bedrijven die niet onder verregaande regelgeving vallen is de oorzaak van dat we nu voor heel veel IT diensten volledig afhankelijk zijn van grote Amerikaans bedrijven als Google e.d.....

hansje klein
door hansje klein - Sep 2, 2016 om 11:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mijn raad: Investeer liever in de isolering van uw eigen huis, dan blijft het vermogen binnen de eigen familie, uw huis meer waard en wordt tevens uw energierekening lager.

naturelover
door naturelover Sep 2, 2016 om 11:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

ja dat of zonnepanelen lijkt me zowiezo een goede zaak. Twijfelde zelf al omdat ik heb begrepen dat windmolend achterhaald zijn ivm het onderhoud. Maar goed zoals ik al zei ik liep erlangs en had zelf niet zulke goed dingen over noordenwind hier gelezen dus vond het verdacht.

hansje klein
door hansje klein Sep 2, 2016 om 11:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nee, allereerst duurzaam isoleren. 1 - Zonnepanelen worden steeds goedkoper en bovendien 2 - is het salderen (teruggeven aan de energiemaatschappij) niet tegen de verkoopprijs en 3 - slechts tijdelijk toegezegd/gegarandeerd. Nieuw kabinet, nieuwe beloftes. 4 - Bovendien is er ook nog subsidie in aantocht: http://kassa.vara.nl/nieuws/geld-beschikbaar-voor-isoleren-eigen-huis?utm_medium=email

naturelover
door naturelover Sep 2, 2016 om 16:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is een hele goed tip heel erg bedankt daarvoor!!!

hansje klein
door hansje klein Sep 2, 2016 om 16:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ja, Kassa-V&B heeft een hoger rendement dan Radar en de Consumentenbond sàmen  ;-)) Héél soms zijn we een beetje melig in de beantwoording en daar moet je doorheen prikken. Succes met de verbouwingen voor 20% (subsidie) op onze kosten.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2016 om 11:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u werkelijk zo naïef bent, als u zich voordoet, moet u verre blijven van beleggen.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 2, 2016 om 11:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

2 zielen 1 gedachte.
Diewilik

newmikey
door newmikey Sep 2, 2016 om 13:10
830 Antwoorden / 0 Vragen

Yep, maar ik ga er vanuit dat we hier te maken hebben met een (spam)wolf in schapekleren, verre van naïef dus...

tijger1
door tijger1 Sep 2, 2016 om 13:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zie mijn eerste reactie. :-))

naturelover
door naturelover Sep 2, 2016 om 16:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik kom hier niet om mensen te beledigen puur informatie winnen wat u zegt is niet erg aardig en ook niet informatief. Heeft u wel nuttige informatie dan sta ik daar uiteraard voor open.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2016 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nuttige informatie?

Lees eens hier.

Beleggen voor dummies.

naturelover
door naturelover Sep 3, 2016 om 16:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Die hebben ik al gelezen in tijden dat ik nog dummies at. Toch bedankt voor de poging informatief te zijn, volgende keer beter.

aurora1
door aurora1 - Sep 2, 2016 om 18:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Impulsaankopen doen is niet echt verstandig, maar impulsbeleggingen doen?
U kunt op naam van een bedrijf op de site van de KvK een KvKnummer opzoeken.
Of een site er al dan niet "leuk" uitziet doet niets ter zake en heeft u ook niets aan. Als het nieuw is dan zal ook niemand er ervaring mee hebben.
Ik zou dat boek dat @tijger1 adviseert eerst maar eens kopen en goed bestuderen, en verder kunt u ook nog in de bibliotheek kijken.
Als u geen verstand van beleggen heeft zou ik er al helemaal niet aan beginnen, en zeker niet bij iets nieuws en het dubieuze investeren in groen.
Verder geldt dan ook nog dat beleggen riskant is of kan zijn en dat je dat dan maar beter kunt doen als je ergens geld hebt liggen wat je rustig kunt verliezen en waar je verder ook niets verstandigs mee kunt doen, mocht je persé er iets mee willen doen.
Zie ook de reactie van @diewilik.

Ma
door Mat Matheij - Sep 2, 2016 om 19:50
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals eerder vermeld is slechts de inschrijving bij de KVK peanuts. Dat zegt verder niets over het bedrijf. Vooraleer ergens in te investeren zou ik het eerste jaar afwachten en de jaarrekening opvragen in het geval van een BV. Ook zijn er mogelijkheden via Crowdfunding maar een overzicht van betrouwbare partners ontbreekt -althans mijns inziens- echter sinds de crisis kun je je ook afvragen of een bank wel een zo betrouwbare handelspartner is.

naturelover
door naturelover Sep 3, 2016 om 16:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad je inschrijven bij de kvk is appeltje eitje, crowdfunding ben ik al ook al het bekijken, zitten hele leuke investeringen tussen. Wat me opviel aan dit bedrijf was dat het pand eerst van Noordenwind vastgoed was maar er van de 1 op andere dag iets totaal anders zit. Daarom heb ik het bedrijf hier eens opgezocht hier en schrok best wel van de reacties.

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2016 om 16:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zoals eerder gezegd, u bent gewoon een beetje aan het spammen. Maar mocht u echt willen gaan beleggen, succes ermee. Niet over een jaar of wat hier komen klagen dat uw centjes met de hollandse noordenwind weggewaaid zijn.

EH
door EHGN - Sep 9, 2016 om 11:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat heb ik. Ik ben gebeld door het bedrijf Hollandsche wind.
Ze hebben een prospectus gestuurd maar staan buiten AFM toezicht.
Op zich zelf is dat geen probleem.
Wat belangrijk is, is dat je het geinvesteerde geld ook weer terug krijgt (bij voorkeur met de beloofde rente).
"Welke garantie kun je geven als bedrijf dat nog geen jaar bestaat", alsdus mijn vraag aan Hollandschewind.
Het antwoord was dat ze al 7 jaar bestaan en nu pas begonnen zijn met particulier geld op te halen.
Ok, prima. "Een bedrijf dat al 7 jaar bestaat heeft vast en zeker jaar rekeningen", aldus mijn vraag aan Hollandschewind.
Daarmee kan ik de performance van Hollandschewind inschatten en de kans dat er wat scheef gaat in de toekomst.
"die sturen wij nooit op" was het antwoord van Hollandschewind.
"dan doe ik ook geen investering" was mijn antwoord.....

Ve
door Veenendaalse Sep 23, 2016 om 12:23
1 Antwoorden / Vragen

Dat snap ik dat ze die niet zomaar opsturen. Is denk ik redelijk gevoelige info. Heb je ze ook gevraagd of er uberhaubt mogelijkheid tot inzage is? Desnoods in een persoonlijk gesprek?

de
door derek struik Oct 10, 2016 om 17:53
1 Antwoorden / Vragen

Prospectus vandaag gekregen, maar deze roept allen maar meer vragen op.

Zo staat er geen informatie in over:

- waar het windpark gebouwd zal worden.
- het gehanteerde verdienmodel.
- wanneer de 2.5 % winstbonus uitgekeerd zal worden.
- etc.

Kortom niet transparant.

Mijn advies;  NIET DOEN!

Ve
door Veenendaalse - Sep 23, 2016 om 12:21
1 Antwoorden / Vragen

Kijk goed met watvoor bedrijf u te maken hebt. In watvoor markt opereert het bedrijf. Hoe worden uw garanties vastgesteld. Desnoods vraag om een persoonlijk gesprek om te kijken of ze u zwart op wit kunnen aantonen wat ze pretenderen. Bij welk bedrijf u ook oriënteerd, de volledige informatie kunt het beste krijgen van de bedrijven zelf. Alleen laat u door derden alleen adviseren naar welke info u moet vragen. Of ze een afm vergunning hebben ja of nee is voor u niet voldoende garantie voor uw centjes. U heeft er immers uw hele leven hard voor gewerkt, nietwaar?

Ik hoop dat u hier wat mee kan voor beslissingen in de toekomst!

Ke
door KeesBN1972 - Sep 23, 2016 om 16:50
1 Antwoorden / Vragen

Hollandschewind is het zelfde bedrijf als Noordenwind vastgoed ook wel stichting Noordenwind obligaties. Deze bedrijven staan geregistreerd op de naam van Wim van den Noordt.

Van Noordenwind vastgoed is momenteel geen spoor meer behalve een website die offline is.

Mijn korte advies, pyramide spel?

aurora1
door aurora1 - Sep 25, 2016 om 14:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hollandsche Wind is (inmiddels) uitgeschreven uit het Handelsregister.

de
door derek struik - Oct 10, 2016 om 17:53
1 Antwoorden / Vragen

Prospectus vandaag gekregen, maar deze roept allen maar meer vragen op.

Zo staat er geen informatie in over:

- waar het windpark gebouwd zal worden.
- het gehanteerde verdienmodel.
- wanneer de 2.5 % winstbonus uitgekeerd zal worden.
- etc.

Kortom niet transparant.

Mijn advies;  NIET DOEN!

Ar
door Arjandebee - Oct 19, 2016 om 05:18
1 Antwoorden / Vragen

Beste mensen.
Even blijven nadenken. Ze beloven na drie jaar de obligatie terug te betalen. Dat moet men dan verdiend hebben. Dus hun rendement is 38 procent per jaar.
Fantastisch business model hebben ze dan !

Zullen we met zijn allen het dan zelf doen . Krijgen we meer rendement.
Onthoud. If it Sounds to good to be true.....

oy
door oysterbach - Nov 12, 2016 om 14:02
1 Antwoorden / Vragen

Weet waar u in investeert. Ik loop met regelmaat langs het pand: een prachtige villa aan de Utrechtseweg in Oosterbeek, mooie auto's voor de deur, snelle jongens zonder geweten. Veel te hoge rendementen, niet aantoonbare resultaten, geen toezicht en ga zo maar door.

Als ik de eerdere reacties hier ook lees klinkt het als een stinkend zaakje en vallen ze in de categorie: Centurion Vastgoed, Pura Vida investments, Palm Invest en andere lugubere ondernemingen die buiten toezicht van de AFM mochten handelen. We weten allemaal hoe het met eerdergenoemde bedrijven is afgelopen. De directeuren met de noorderzon vertrokken met UW geld. Noorderzon klinkt trouwens als Noordenwind en gek genoeg dacht ik tot een aantal maanden geleden dat op de Utrechtseweg 115 dit bedrijf ook actief was... Heet het nu dan Hollandsche Wind? Seinen op rood mensen, niet investeren!

tijger1
door tijger1 Nov 12, 2016 om 14:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat waren we sowieso niet van plan. Ook de originele Ts mijns inziens niet.

ka
door kassameepraten - Nov 12, 2016 om 15:06
1 Antwoorden / Vragen

Hallo naturelover,

Miijn partner en ik hebben sinds juli 2014 geïnversteerd in De Beemdencertificaten van Hollandse Wind van Eneco. Hiervan kun je niet meer kopen. Het project loopt volgens mij 5 jaar.
Wij hebben een uitgebreide prospectus gedownload en zijn tevreden met onze input, die jaarlijks rente oplevert.

Ik weet niet of er nog meer projecten van Hollandse Wind zijn.

met gr
Kassameepraten

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 17, 2016 om 20:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Droom lekker verder.

tijger1
door tijger1 Dec 17, 2016 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat heeft dus niets van doen met deze vraag. Die gaat over Hollandsche Wind investeringen, maar niet van Eneco.

Op
door Opdefiets - Nov 21, 2016 om 19:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,  Hollandsche Wind gevestigd in Oosterbeek staat ingeschreven
onder nr. 56548389 bij de KvK.

Ge
door GerardusAEN - Dec 17, 2016 om 19:17
1 Antwoorden / Vragen

Hollandsche Wind wordt volgens de Gelderlander momenteel onderzocht door de FIOD. Zie publiciteit deze week in de pers. Schijnt een link te hebben met ondernemer Wim van der Noordt, hoewel hij enige betrokkenheid ontkent. Google even op zijn naam voor meer informatie. Is eerder door Radar op de korrel genomen.

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2016 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat dit niet kon kloppen, kon iedereen toch op zijn vingers natellen.

Zal er straks wel weer een claimstichting worden opgericht.:-))

ph
door philip36 - Dec 17, 2016 om 20:08
2275 Antwoorden / 4 Vragen
tijger1
door tijger1 Dec 17, 2016 om 20:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar zit de verwarring? Het gaat hier toch niet over een naam van de elektra van Eneco?

ph
door philip36 Dec 17, 2016 om 20:29
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hollandse wind (van Eneco) gaf tot 1-7-2015 ook certificaten uit, investeren in windenergie.
Hollandsche wind geeft ook certificaten uit, ook investeren in windenergie.
Als je de naam Eneco weglaat is het enige verschil nog de ch.
Lijkt me verwarrend genoeg.

tijger1
door tijger1 Dec 17, 2016 om 21:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Duidelijk:-)) Maar de Fiod is niet bezig bij Eneco:-))

su
door suverein - Apr 19, 2017 om 11:11
4 Antwoorden / 0 Vragen

houd je geld in je zak de zaak stinkt