debbiejansen81
door debbiejansen81 Jul 30, 2010 om 14:45
Geldzaken & recht

Heeft iemand ervaring met MediusCard?

Heeft iemand ervaring met MediusCard? Dit is een maatschappij uit Duitsland? die prepaid Mastercard creditcards aan mensen verstrekt.

Dit zou mogelijk zijn voor iedereen en werkt door er zelf geld op te storten. Zo waardeer je de card op zeg maar.
Nu heb ik een vraag bij hun ingediend voor informatie en kreeg een mailtje terug in gebrekkig Nederlands. Vandaar dat ik me afvraag of iemand hier ooit van gehoord heeft en hier goede/slechte ervaringen mee heeft. Ik hoor het graag.

11592 44 Rapporteer

genius
door genius - Jul 30, 2010 om 14:56
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo debbiejansen81,

Ik ben even gaan kijken op de site van Medius: KLIK

De onderneming is handelt onder licentie van MasterCard® International Inc, en mag dus als heel serieus beschouwd worden. Daarbij komt nog dat er redelijk veel reclame door Medius in de media wordt gemaakt.

En: heb je de email verzonden d.m.v. de contactpagina op de site of via je emailprogramma.

Ikzelf vindt alleen de bijbehorende kosten voor gebruik en opwaarderen redelijk aan de hoge kant.

Ik wens je veel plezier met de MediusCard.

G.

denianw
door denianw - Aug 9, 2010 om 20:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Op mijn blog heb ik een stukje geschreven over de mediuscard, vanaf dat moment zijn er echt veel mensen geweest die ook gereageerd hebben zie:

MEDIUSCARD ervaringen klikkerdeklik

denianw
door denianw - Aug 9, 2010 om 20:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Op mijn blog heb ik een stukje geschreven over de mediuscard, vanaf dat moment zijn er echt veel mensen geweest die ook gereageerd hebben zie:

[url=http://www.dewie.nl/2010/05/medius-mastercard-debitcard-creditcard-prepaid/]MEDIUSCARD ervaringen klikkerdeklik[url]

Ik hoop dat je hieruit je voordeel haalt debbiejansen81

erik de hond
door erik de hond - Aug 16, 2010 om 12:01
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook even wat rond gaan zoeken en vond deze site: www.prepaid-debitcard.nl waar ook aardig wat reacties zijn geplaatst! Doe er je voordeel mee ;)

erik de hond
door erik de hond - Aug 16, 2010 om 12:38
4 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent nu gewoon appels en peren aan het vergelijken. Het ene betaalsysteem is het andere niet. Met een bankpas kan je lang niet op alle plekken in het buiten betalen. sterker nog het kan maar op een aantal plekken. En dat in tegenstelling tot Mediuscard! Dus dat je meer betaald voor hetzelfde is in dit geval natuurlijk helemaal niet het geval. Je krijgt met een Mediuscard dus meer mogelijkheden dan met een gewone bankpas!!

vladja
door vladja - Aug 16, 2010 om 13:15
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Erik de Hond,

Ik weet niet waar jij jouw gewone bankpas vandaan komt, maar alle grote bankpassen zijn tevens Mastercard passen (Maestro).

Vladja

vladja
door vladja - Aug 16, 2010 om 13:16
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Erik de Hond,

Ik weet niet waar jij jouw gewone bankpas vandaan hebt, maar alle grote bankpassen zijn tevens Mastercard passen (Maestro).

Vladja

erik de hond
door erik de hond - Aug 16, 2010 om 13:27
4 Antwoorden / 0 Vragen

In Amerika kun je helemaal niet met een bankpas betalen en een gewone bankpas van Maestro kun je niet vergelijken met de Mediuscard omdat de Maestro geen creditcardbetalingen kan uitvoeren.

vladja
door vladja - Aug 16, 2010 om 14:08
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als u wilt, kunt u in de VS uw pinpas gewoon gebruiken om extra papiergeld te verkrijgen. Let u er wel op dat de machine of bank het Cirrus-logo of Maestro-logo draagt; dit betekent dat zij de meeste Europese pinpassen accepteren. Geeft u aan dat u uw geld van de 'checking account' af wilt halen.

Met de pinpas kunt u in de VS op sommige plekken, maar niet overal, betalen als het Cirrus-logo of Maestro-logo op uw pinpas aanwezig is. Vooral grote ketens en supermarkten accepteren pinbetalingen; u zult dan op een sticker bij de kassa de logo's zien.

Met een creditcard (Mastercard) van je eigen bank ka je betalen en dat is goedkoper dan die aparte Mediuscard.

Vladja

debbiejansen81
door debbiejansen81 - Aug 16, 2010 om 20:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties dusver!

Ik heb geprobeerd om een auto te huren met de Medius prepaid creditcard. Ik kreeg hierbij te horen dat er geen mogelijkheid was voor mij om een auto te huren omdat de prepaid card van Medius geen geldige creditcard is voor het huren van auto's.

Dit omdat het een prepaid card betreft en hierdoor dus geen garantie biedt voor de verhuurder dat de kosten verhaald kunnen worden op de huurder. Je kunt het niet gebruiken als borgstelling.

Gelukkig heb ik de kaart nog niet geactiveerd ofzo en heb vanavond dus maar een mail gestuurd voor annulering van deze creditcard.

Ik zal hier posten wat ik daar voor een reactie op zal ontvangen.

Ben benieuwd.

Groet,
Debbie

de
door deborahlars - Aug 16, 2010 om 21:07
61 Antwoorden / 4 Vragen

het volgende vond ik op het tros radar forum

Beste mensen,

ik kreeg een mail van mediuscard die pretendeert een creditcard te zijn. Maar dat is niet zo. Je krijgt geen credit! De credit zet je zelf op de card!
En wat kun je ermee? Dit is hun antwoord:

Geachte mevrouw

Bedankt voor uw aanvraag.

U kan online betalingen uitvoeren, pinnen, hotels boeken, borg staan voor een huurauto. Wereldwijd betalingen uitvoeren.

Wij hopen dat uw aanvraag goed beantwoordt is. Heeft u nog vragen? Wij horen het graag.

Met vriendelijke groet,

uw MediusCard support service

Kortom, je kunt er alles mee wat je met een gewone bankpas ook kunt. Alleen betaal je voor een gewone bankpas en de diensten een stuk minder.

Borgstaan voor een huurauto als er niet voldoende geld op staat? Geen enkele verhuurbedrijf accepteert de kaart als er geen geld opstaat... dat geld moet je er zelf opzetten....

Verder zeggen ze dat je geen schulden kunt maken. Deze kun je wel maken - alleen niet met de credit die je van normale creditcard maatschappijen krijgt, wel met de kosten die je aan hun moet betalen.

Mijn conclusie is: je betaalt hoge kosten voor een service die elke normaal bankpas ook kan voor een stuk minder geld.

debbiejansen81
door debbiejansen81 - Aug 16, 2010 om 21:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=erik de hond schreef op maandag 16 aug 2010, 12:38]Je bent nu gewoon appels en peren aan het vergelijken. Het ene betaalsysteem is het andere niet. Met een bankpas kan je lang niet op alle plekken in het buiten betalen. sterker nog het kan maar op een aantal plekken. En dat in tegenstelling tot Mediuscard! Dus dat je meer betaald voor hetzelfde is in dit geval natuurlijk helemaal niet het geval. Je krijgt met een Mediuscard dus meer mogelijkheden dan met een gewone bankpas!!

Dag Erik,

Uit jouw reacties hierboven zou je haast denken dat je een vertegenwoordiger bent van Medius die op deze manier de creditcard probeert te promoten. Ik hoop dat dit niet het geval is. Maar ik ben het niet eens met je stelling dat je meer mogelijkheden hebt met de mediuscard. Dit is in mijn ervaring nu niet het geval.
Ik heb navraag gedaan over het huren van een auto met de kaart = niet mogelijk, huren van een hotelkamer = niet mogelijk. het enige wat dan wel mogelijk is, zou moeten zijn, zijn de betalingen die je dan uit moet voeren via internet waarbij je creditcard niet ook telt als borgstelling. Directe internetbetalingen kan ik ook doen via mijn bankpas, ideal en paypal zonder hoge extra kosten. Dus daar heb je niet echt een creditcard voor nodig...
Helaas is het verhaal te goed om waar te zijn :(

genius
door genius - Aug 16, 2010 om 21:42
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo debbiejansen81,[quote]Directe internetbetalingen kan ik ook doen via mijn bankpas, ideal en paypal zonder hoge extra kosten. Dus daar heb je niet echt een creditcard voor nodig...Dit gaat natuurlijk niet op voor bestellingen die je wilt doen vanuit b.v. Amerika. Hier kan je meestal alleen terecht met een creditcard.

G.

pe
door petervanling - Aug 24, 2010 om 11:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was aan het googlen op internet om uit te vinden of de Mediuskaart oplichting is of echt een bancair product

Ik heb in juni de kaart aangevraagd en binnen 2 weken gekregen, vervolgens eur 150 op de kaart gestort om te testen of
het dan werkte en kreeg een bericht terug dat dat binnen 4 dagen het geval zou zijn

het is nu 23 augustus en dus 2 maanden later en de kaart werkt nog steeds niet. Ik heb inmiddels een e-mail of 10 gestuurd zonder enige reactie en ik heb diverse keren gebeld met het opgegeven nummer in Nederland en Duitsland maar beiden zeggen een "callcenter" te zijn wat voor Mediuskaart werkt en zij kunnen slechts algemene informatie geven, als je te lang aandringt wordt de hoorn erop gegooid.

Daarnaast zei het callcenter wel dat ik geen uitzondering was maar dat hij dagelijks 10tallen mensen aan de lijn krijgt met hetzelfde verhaal

Kortom dit ruikt naar oplichting , mijn eur 150 lijk ik kwijt te zijn

mastag
door mastag - Aug 24, 2010 om 12:47
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Allemaal
Ik lees wel 10 x het woord creditcard maar het is echt een debetcard.
Een creditcard geeft je krediet tot een bedrag zoals vtv overeengekomen.
Een debetcard geeft je krediet tot het saldo wat je er zelf op hebt gezet.

Voordelen zijn bv bij alle franse tolpoortjes ga je vloeiend door want kaart erin kaart eruit, dit lukt niet met een bankpas.
Online kopen en een betaling betwisten lukt ook niet met een bakpas, wel met de debetcard.
En zo zijn er vele (creditcard) voordelen aan zo'n kaart.
Wij hebben zelf naast onze gewone passen al 9 jaar een Visa card die op debetbasis werkt. We kunnen niets kopen waar geen geld voor is maar wel op alle plaatsen ter wereld betalen.
Even voor de duidelijkheid, Visa nederland verstrekt deze passen niet, onze pas is aan een Spaanse rekening gekoppeld.

Mastag

mastag
door mastag - Aug 24, 2010 om 12:49
955 Antwoorden / 19 Vragen

Nog even ter info
Zo'n kaart heet een Visa Electron.
MAstag

bi
door biodome - Aug 25, 2010 om 00:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

hey mensen,

Ik ben toevallig net geld aan het opladen via medius op mijn "credit card".
ik zocht de link ff via google aan gezien ik nu in Florida zit en niet mijn eigen laptop heb. En toen zag ik de vraag staan. daarom ff account aangevraagd om te reageren omdat mijn ervaringen wel goed zijn.
Nu heb ik 2 mnd geleden de kaart aangevraagd en er wat geld op gestort om te kijken hoe het gaat. Jammer genoeg gaat er wel aardig wat af de eerste keer ivm aanschaffen bla bla..

Maar goed even to the point: Ik gebruik de Medius Card bij mijn autoverhuur en mijn hotelborg. Geen problemen mee gehad terwijl ik al 2 wk in florida zit.
De eerste keer in een hotel in nederland lukte niet omdat er niet genoeg opstond.
Nu heb ik 1000 Euro gestort en niets aan de hand. Kan de kaart overal gebruiken.
Kan op mijn rekening nummer van medius kijken welke transacties er "hangen" autoverhuur en hotels.
Tot nu toe prima ervaringen......
Ik was er vanuit gegaan dat niet werkte maar dus toch wel haha

De groeten..

ph
door philipdebordes - Aug 25, 2010 om 19:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

De aanvraag voor een Mediuscard heb ik overwogen, maar ik zal U vertellen, waarom ik het tot nu toe NIET gedaan heb.
Wie is Medius in Nederland?Medius is NIET via de telefoongids te vinden.
Als je de naam Medius zoekt op de website van de Autoriteit Financiële Markten, dan kennen ze die naam niet.Ook via de website van De Nederlandse Bank is Medius niet te achterhalen.De naam Medius is ook NIET te vinden op de website van de Kamer van Koophandel.De website van de Mediuscard vermeldt, dat hun servicekantoor op Keizersgracht 62 in Amsterdam gevestigd is.Op de website van de Kamer van Koophandel heb ik dit adres opgegeven, en dan zie je, dat er op dit adres een heleboel bedrijven gevestigd zijn, maar NIET een bedrijf met de naam Medius. Door al deze onduidelijkheden, ben ik huiverig, om een Mediuscard aan te vragen, hoewel ik op zichzelf gezien zo een prepaid creditcard graag zou willen hebben.
Groetjes van Philip

genius
door genius - Aug 25, 2010 om 19:57
886 Antwoorden / 4 Vragen

De kleine lettertjes op de homepage van Medius (helemaal onderaan):

De MEDIUS Prepaid MasterCard® is gepubliceerd door Transact Network Ltd. onder licentie van MasterCard® International Inc.. MasterCard is een geregistreerd handelsmerk van MasterCard® International Inc..

Een merknaam zal je ook zo snel niet terugvinden in de telefoongids denk ik zo, maar op google! ! ! KLIK.

Dit schijnt dus toch een bekende te zijn . . . . .

Succes met de overweging!

M.vr.gr.

G.

ke
door kemsa - Sep 22, 2010 om 15:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=debbiejansen81 schreef op maandag 16 aug 2010, 21:14][quote=erik de hond schreef op maandag 16 aug 2010, 12:38]Je bent nu gewoon appels en peren aan het vergelijken. Het ene betaalsysteem is het andere niet. Met een bankpas kan je lang niet op alle plekken in het buiten betalen. sterker nog het kan maar op een aantal plekken. En dat in tegenstelling tot Mediuscard! Dus dat je meer betaald voor hetzelfde is in dit geval natuurlijk helemaal niet het geval. Je krijgt met een Mediuscard dus meer mogelijkheden dan met een gewone bankpas!!

Dag Erik,

Uit jouw reacties hierboven zou je haast denken dat je een vertegenwoordiger bent van Medius die op deze manier de creditcard probeert te promoten. Ik hoop dat dit niet het geval is. Maar ik ben het niet eens met je stelling dat je meer mogelijkheden hebt met de mediuscard. Dit is in mijn ervaring nu niet het geval.
Ik heb navraag gedaan over het huren van een auto met de kaart = niet mogelijk, huren van een hotelkamer = niet mogelijk. het enige wat dan wel mogelijk is, zou moeten zijn, zijn de betalingen die je dan uit moet voeren via internet waarbij je creditcard niet ook telt als borgstelling. Directe internetbetalingen kan ik ook doen via mijn bankpas, ideal en paypal zonder hoge extra kosten. Dus daar heb je niet echt een creditcard voor nodig...
Helaas is het verhaal te goed om waar te zijn :(

Waar heb je nagevraagd dat een autohuur niet mogelijk is ? Ik heb het ook nagevraagd en het is geen enkel probleem mits er voldoende saldo op de kaart staat voor de borg, huur en eventueel extra kosten. Huren van een hotelkamer geen enkel probleem, heb ik al meerdere keren in binnen en buitenland gedaan. Maestro geeftt soms wel een probleem bij hotels.
Medius is niets meer of minder dan een gewone creditcard indien je er genoeg geld op zet wat je denkt uit te geven. Ik geef toe dat de kosten redelijk hoog zijn.
Ik probeer nu tevens de moneybookers mastercard, deze kost slechts 10 euro, echter je hebt ook een mindere limiet

yv
door yvonnespaan - Sep 22, 2010 om 16:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

De Medius mastercard werkt prima, kan overal voor worden gebruikt.
Alleen het opladen via EU (Sepa) bankoverschrijving is een ramp. Er staat max. 4 werkdagen voor, staat ook op de website. De eerste keer hebben wij 1500 euro overgeschreven t.b.v. opladen van de kaart. Na 3 weken is dat bedrag, na heel veel over en weer gemail, opgeladen. Dat het zo lang duurde had te maken met eerste identificatie van naam, adres etc. door de bank waar het bedrag binnenkomt, voordat het wordt geladen op de mastercard. Er werd mij verzekerd dat bij de volgende overschrijvingen het opladen max. 4 werkdagen zou duren, zoals hierboven reeds aangegeven.
Daar vanuit gaande hebben wij 2,5 week geleden 900 euro overgeboekt. Dit bedrag is nog steeds niet opgeladen en op mijn 3 emails met de vraag om opheldering is geen enkele reactie gekomen. Aangezien de kaart vnl. wordt gebruikt voor langdurige autohuur, kan dit getrammelant op een gegeven moment problemen geven vanwege onvoldoende saldo/borg etc.
Dus: geld wel van de bankrekening, maar waar het blijft? Joost mag het weten, maar ik ben toch van dit soort praktijken niet gediend.
Ik ga toch een andere mastercard regelen, waar ik dit soort wantoestanden niet zal hebben.

ro
door ronalddonders - Oct 26, 2010 om 14:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

Goed ik ben een deskundige op het gebied van deze prepaid kaarten, ik heb er zelf lang in gewerkt (UK). De Medius Card onderscheid zich van de andere aanbieders doordat men de kaart uitgeeft met het kaartnummer "embossed" op de kaart, dit hebben normaal alleen de Credit Cards. In feite is de Medius card een Credit Card met een 0 limiet en wordt de bestedingsruimte bepaald door het bedrag wat je op de kaart parkeert. Daarom kun je Medius Card als enige kaart gebruiken bij een autoverhuurbedrijf als borg omdat deze het verschil niet kunnen zien. Echter ik denk dat naarmate de kaart meer bekend wordt dit wel eens geblokkeerd zou kunnen worden door de grote autoverhuurbedrijven. De kaart heeft wel een kaartnummer wat begint met 5338 wat een Prepaid reeks is. De kaart is erg duur maar het ziet er uit als een normale kaart en als dat is wat je zoekt dan werkt dit wel.
Ik gebruik zelf ook een prepaid kaart als ik Online mijn kaart gebruik of mijn kaartnummer over de kaart gebruik om bijvoorbeeld een concertkaartje te kopen, voor dit soort gebruik hoef je het dure product van Medius niet gebruiken. Maar kun je beter een Mastercard Electronic Use Only Card aanschaffen er zijn inmiddels verschillende aanbieders. Bijvoorbeeld Moneybookers en Entropay. Ik ken beide bedrijven vrij goed en ik weet dat het wel goed zit, de kaart van Entropay valt zelfs onder het Engelse deposito garantiestelsel en je zou daar niet zo veel risico met lopen. Een extra voordeel bij een Mastercard Electronic Use Only Card is dat Ryanair hun belachelijke Credit Cards fee op deze kaarten niet berekend, hiermee bespaar je al gauw 10 euro per passagier per vlucht.

Goed voor normaal day to day use zijn deze prepay kaarten naar mijn mening ongeschikt omdat ze simpel allemaal veel te veel kosten berekenen per transactie, laadkosten, FX exchange kosten en lidmaatschap.

Beter is bij je eigen bank een CreditCard aan te vragen, dit is een heel stuk goedkoper. Maar goed als je dat niet wilt of kunt dan kan de prepaid card een oplossing zijn.

ja
door jan10127 - Nov 5, 2010 om 10:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds begin Augustus de mediuscard. Aangezien ik veel reis gebruik ik deze ook redelijk veel.

Zoals reeds gezegd vielen kosten in het begin tegen (kosten voor account en kaart) maar goed verder geen problemen,storten via ideal en saldo binnen 1 minuut bijgeschreven tot vorige week.

Is er een transactie in Nederland bij een benzine station van een kleine 100 euro afgeschreven terwijl ik die dag in Frankrijk was.
Bedrag kende ik ook niet en bewaar mijn bonnetjes netjes of misschien de datum op afschrift niet klopte maar dit bleek ook niet het geval.

Gelijk de pomp gebeld maar zij konden met zekerheid zeggen dat die dag mijn card niet gebruikt was.

Mediuscard proberen te bellen, maar lukt niet dus supportformulier ingevuld.
Krijg ik als antwoord dat ik na betaling van 20,- kan verzoeken mijn eigen geld terug te laten boeken. Weer gebeld, geen antwoord dus maar weer mail gestuurd dat ik het hier niet mee eens ben, ik was (aantoonbaar omdat ik die dag card in frankrijk heb gebruikt) die dag in Frankrijk, kan nooit mijn card hebben gebruikt en ik zie het dus ook niet als mijn probleem en vraag me uberhaupt af waarom het voor hen niet interessant is waarom er zomaar geld van mijn account is afgeschreven. Hier kwam geen antwoord op.

Nummer in Duitsland gebeld, maar kreeg telefoniste die mij een mobiel nummer heeft gegeven omdat zij niet van Medius was. Maar geen antwoord op dit nummer. Weer een boze mail geschreven dat ik hen aansprakelijk ga stellen voor de schade en verwacht een oplossing of beter mijn geld terug.

2 dagen gelden gestuurd en wacht nog op antwoord.

iris den haag
door iris den haag - Nov 5, 2010 om 15:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Ik zit niet echt in het verhaal maar kan er toch wel wat over vertellen. Ik heb sinds deze week een site waarop je verschillende creditcards met elkaar kunt vergelijken en verschillende ervaringen van mensen kunt lezen. Misschien handig!

Groeten!

www.creditcard-ervaringen.nl

ro
door ronalddonders - Nov 5, 2010 om 15:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil even reageren op de persoon waar de kaart gebruikt is op twee verschillende plaatsen, Uw kaart kan eventueel gecloned zijn dat houd in dat iemand anders de magneetstrip van uw kaart gecopieerd heeft, de Mediuscard is geen chip kaart en is vrij makkelijk te copieren. Ik ben niet zo verbaast dat Mediuscard u 20 euro berekend om de zaak te onderzoeken dat is vrij gebruikelijk bij dit soort prepaid kaarten, ik denk wel als u in het gelijk wordt gesteld u de 20 euro weer terugkrijgt. Het enige probleem is als uw kaart gecopieerd is dan wordt het moeilijk aan te tonen dat u de Nederlandse transactie niet gedaan heeft. Het feit dat u in Frankrijk zat is geen bewijs wetende dat de Franse Grens op slechts 2 uur rijden is.

ja
door jan10127 - Nov 5, 2010 om 22:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft gelijk, alleen 2 dingen zijn vreemd,

Ik heb card in parijs 2x gebruikt, tussen beide is card in Holland gebruikt. Dit is gezien tijdsbestek vrijwel onmogelijk.

Verder zegt bp ook dat zij die dag geen transactie hebben met mijn card, zij zeggen dit 100% zeker uit te kunnen sluiten.

We wachten maar af maar het gaat me nog niet eens om dat er iets misgaat maar meer het idee dat medius dit niet serieus neemt, telefonisch niet bereikbaar, mail niet beantwoorden en de schijn wekken dat het mijn probleem is door te zeggen laat maar terugboeken maar dit kost u 20euro.

Maar heb inmiddels contact gehad en ze gaan het (hopelijk) uitzoeken.

Zodra ik nieuws heb hou ik jullie op de hoogte

pd
door pdldave - Dec 2, 2010 om 12:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

@denianw

Aangezien jij een BLOG bijhoud waar o.a over MediusCard wordt geschreven en waarover je hier een bericht hebt gepost met een link naar jou ga ik hier een kopie van mijn bericht op jou BLOG neerzetten, dit omdat je mijn bericht gaat screenen en ik ben bang dat je die van mij niet gaat plaatsen, dus ik doe het hier dan ook maar om er zeker van te zijn. Je noemt jezelf op je eigen blog ADMIN dus mijn bericht was daarmee ook aan jou bedoeld:

"@ admin,

Jij kan het allemaal leuk vertellen, je bent hoe dan ook een affiliate van Medius, als ik op deze site de link aanclick van medius staat er een referentie bij, en dat is niet omdat jij alleen een Blog bijhoudt. In eerste instantie begint het allemaal positief maar hoe meer reactie’s er komen hoe negatiever het wordt. een aantal vragen beantwoord je ook, zogezegd via de helpdesk van medius maar de meeste vragen blijven onbeantwoord. Zo zijn er vragen of de kaart in bepaalde landen te gebruiken is, USA. Oostblok etc etc, gewoon geen antwoord want dat zou negatief kunnen zijn, namelijk …..de kaart wordt helemaal niet geaccepteerd. Dan komt iemand met de vergelijking tussen de kaart van moneybookers en de vreselijke kaart van medius, daarop zeg jij dat die vergelijking niet opgaat…….ronduit belachelijke reactie!!! de kaart van moneybookers is vele malen goedkoper, moneybookers is een bekend bedrijf waar je online betalingen mee kan verrichten en ontvangen en je kaart is te koppelen aan je online rekening. Maar laten we het eens over de kosten hebben, medius…….ze claimen 39,90 aan kosten in rekening te brengen, GOED lezen mensen want ze nemen ook 39,90 aan verzendkosten en het maken van de kaart in rekening. DUS je hebt nog niets gedaan met de kaart en je bent al bijna 80 euro lichter, dan de onzekerheid….werkt het wel of werkt het niet??? Ik heb de mediuscard en ben die 80 euro kwijt, dat is ook alles wat zde ooit aan mij gaan verdienen. DUS ADMIN, gewoon doorgaan met je positieve instelling en mensen hier in de waan laten dat jij er niets aan verdiend, het is en waardeloze kaart, nul extra meerwaarde, slechte tot zeer slechte klantenservice en een afdeling die “zwevend” geld beheert en van de rente elke dag het eten laat bezorgen.

Mensen……denk goed na wat je doet……80 euro betalen voor een hoop onzin en ergenis is niet wat je wil…je in de luren laten leggen kun je ook wel door gewoon in sinterklaas te blijven geloven, maar dit bedrijf is zeer zeker sinterklaas NIET."

da
door david32 - Dec 6, 2010 om 11:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen ervaring met medius maar bij exacard heb ik eenmalig 39 euro betaald en daar zijn geen extra kosten bij gekomen.
Ben wel tevreden, heb al 3 reizen geboekt via ryanair geen problemen Gehad.
En ze zijn goedkoper met transactie kosten dan de medius volgens mij.

fh
door fhe - Jan 19, 2011 om 14:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Begin oktober was ik op vakantie in mexico.
Ik had daar voor medius card aangevraagd en gekregen, dat was geen probleem.
Kosten ? ok dat kan je van te voren lezen , en dat is ook niet het probleem.
Maar tijdens vakantie in mexico moest er ,(mja vakantie is altijd duurder) geld worden bijgestort,wat mij zus dan ook namens mij van mijn giro naar het banknummer van medius gestord zodat dat geld op mijn card kon worden bijgeschreven. Daar voor had ik op dat banknummer al eerder geld op mijn card gestort, zonder problemen
Maar helaas heeft mij zus bij 2 x storting van 550 euro niet helemaal goed de juiste gegevens van mijn card goed ingevuld.
Het is inmiddels 4 maanden later,en nog steeds blijven ze domme dingen vragen , zoals naam van bank, code's en dat soort ongein.Alle mogelijk gegevens zijn verstrekt aan hun , daar ligt het echt niet aan !!
na 4 maanden krijg ik dus weer briefje of ik even de naam van hun bank kan geven anders kunnen ze niets. gewoon onzin !!

Hoe moet ik dit aanpakken??

ni
door nicoled1525 - Feb 18, 2011 om 17:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je contact moet opnemen met medius, want zo'n prepaid creditcard is heel handig. Ik spreek uit ervaring. Zorg dat je dit probleem met hen oplost! Bel ze op!

Succes!!

ch
door chinchan - Apr 20, 2011 om 08:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb volgende maand een jaar geleden ook deze debit!! card genomen en dacht handig.

Ik heb er 2 betalingen mee gedaan bevalt prima, maar klanten werven klanten is een bak ellende.
Honderd mails gestuurd en gebeld maar het tegoed wat je ermee verdiend wordt maar niet betaald.

Ik heb de kaart opgezegd ik vind het oplichting, ook geld storten blijft een ramp ben je zo een week meebezig.

Al met al heb ik er spijt van.

Oja als je de pincode wil veranderen kost het je 1 euro!

secondbest
door secondbest - Apr 20, 2011 om 14:18
22 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb zelf deze kaart nu een jaar in bezit en heb deze aangeschaft om ik geen creditcard kon krijgen voor mijn reis naar australie.

het voordeel van deze kaart is dat je hem eerst moet opladen voordat je hem kan gebruiken ( prepaid kaart ).
na dat je geld hebt gestort op de kaart kan je hem net zo gebruiken als een credit card.
en wat ik helemaal mooi is, mocht die ooit gestolen worden dan kunnen ze alleen het geld gebruiken wat er op staat en niet zoals op creditcards tot aan het limiet.

ik heb deze kaart al gebruikt om mijn WHV visum op de Australische ambassade website te betalen.
contact met de klanten service is uit mijn ervaring uitstekend als ik vragen heb wordt ik gewoon geholpen.

ook heel handig dat je op verschillende manieren je kaart kan opladen. bijv: met ideal.

=debbiejansen81 schreef op vrijdag 30 jul 2010, 14:45: Heeft iemand ervaring met MediusCard? Dit is een maatschappij uit Duitsland? die prepaid Mastercard creditcards aan mensen verstrekt.

Dit zou mogelijk zijn voor iedereen en werkt door er zelf geld op te storten. Zo waardeer je de card op zeg maar.
Nu heb ik een vraag bij hun ingediend voor informatie en kreeg een mailtje terug in gebrekkig Nederlands. Vandaar dat ik me afvraag of iemand hier ooit van gehoord heeft en hier goede/slechte ervaringen mee heeft. Ik hoor het graag.

secondbest
door secondbest - Apr 20, 2011 om 14:19
22 Antwoorden / 2 Vragen

geld storten op deze kaart is in 5min gebeurt. ik doe dat via ideal.

=chinchan schreef op woensdag 20 apr 2011, 08:42: Hallo,

Ik heb volgende maand een jaar geleden ook deze debit!! card genomen en dacht handig.

Ik heb er 2 betalingen mee gedaan bevalt prima, maar klanten werven klanten is een bak ellende.
Honderd mails gestuurd en gebeld maar het tegoed wat je ermee verdiend wordt maar niet betaald.

Ik heb de kaart opgezegd ik vind het oplichting, ook geld storten blijft een ramp ben je zo een week meebezig.

Al met al heb ik er spijt van.

Oja als je de pincode wil veranderen kost het je 1 euro!

db
door db_4826563 - May 5, 2011 om 17:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben zelf totaal niet enthousiast over de Medius Prepaid MasterCard en ik heb het idee dat meer van de ervaringen op het internet intussen negatief in plaats van positief zijn. Even wat argumenten op een rijtje:

- De jaarbijdrage is 39 euro per jaar, maar het eerste jaar moet je bijna het dubbele betalen omdat ze een nieuwe account voor je moeten aanmaken. Een soort van opstartkosten. Dit kleine feitje hebben ze ergens heel goed op hun website verstopt. Het staat er wel, maar dan moet je verdomd goed zoeken.

- Medius zit helemaal niet in Duitsland maar de moedermaatschappij zit in Gibraltar. Op zich hoeft dit niets te betekenen maar bij mij gaan er dan wel waarschuwingsbelletjes rinkelen.

- Meer en meer mensen betalen wel de aanmeldingskosten, maar om onduidelijke redenen wordt de Medius card dan toch niet geleverd. Het is dus een beetje de vraag of je je kaart ook daadwerkelijk krijgt.

- Helpdesk is erbarmelijk. Als je al antwoord krijgt is het inderdaad in gebrekkig Nederlands en veel van de antwoorden zijn van het type makkelijk afschepen.

Eerlijkheidshalve moet er ook gezegd worden dat er ook gewoon mensen zijn bij wie het allemaal prima werkt. Maar ik word er niet enthousiast van. En er zijn ook veel betere alternatieven. De Exacard prepaid MasterCard en de Moneybookers Prepaid MasterCard zijn allebei betere prepaid creditcards. De Moneybookers prepaid creditcard kost zelfs maar 10 euro per jaar.

Hoe dan ook, mijn advies is om geen Medius prepaid creditcard te nemen.

notsohappy
door notsohappy - Jun 3, 2011 om 09:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Grote boeven bende.
Vorig jaar per abuis 1.200 € overgemaakt op de Mediuscard rekening nr bij de ABN AMRO (waar je normaal op geld oplaadt).
Dit was een eigen fout, stom, bij het doen van een betaling per ongeluk dat bankrekening nr geselecteerd uit het rijtje in telebankieren.
Rabo bank gevraagd geld terug te vorderen, noppes.
Nu een jaar verder, tig-emails, zelfs 300 € aan advocaten kosten!! nope alles kwijt.

mi
door mikezoekt - Jun 20, 2011 om 10:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de MediusCard ook een tijdje gebruikt, maar heb er zoals velen ook geen goede ervaringen mee! Ik heb in het begin erg veel problemen gehad met het geld op de Card te zetten zodat ik kon betalen. Na aardig wat mails en telefoontjes is het dan eindelijk gelukt maar het gehalte van klant vriendelijkheid is daar ver te zoeken. Niet echt een aanrader dus!!

ma
door marielletimmers - Jun 22, 2011 om 10:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zoon van 13 jaar heeft precies het zelfde gedaan. Ook uit ontwetenheid per ongeluk een a6anvraag ingevuld. Creditcard zelf nooit geactiveerd. Heb ook een incassobrief ontvangen van een advocaat uit Munchen met een dreiging. Ik heb al een tiental keer gebeld, maar ze blijven onbereikbaar. Ook me email wordt niet beantwoord.

va
door van de kaart - Sep 28, 2011 om 11:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

De voordelen van een debitcard zijn er natuurlijk wel ten opzichte van een normale bankpas. Als je geen Creditcard kunt krijgen door welke reden dan ook, en je in het buitenland, bijv. Amerika, hotels en huurauto's wilt regelen, lukt dat vaak niet met een normale bankpas en dus wel met een credit en in dit geval dus debetcard.

Ik heb vorig jaar een card aangevraagd bij onze duitse vrienden van MediusCard. Deze bleek echter met geen mogelijkheid te activeren. Als je dan belt of mailt, presteren ze het tot 6 maal toe om je af te schepen met een standaard activeringsmail. Ging dus niet lukken. 6 maanden na mijn laatste mail, waarin ik de card maar weer had opgezegt, binnen hun eigen gestelde 2 weken, kreeg ik een aanmaning via een duitse advocaat. Mascher Legal. Die stelde dat ik de card wel had ontvangen en dus toch de administratiekosten + jaarlijkse kosten, incl. aanmaningskosten toch maar even moest gaan voldoen.
Mijn fout... geen opzeggingsbevestiging ontvangen en achteraan gezeten. Duur stukje plastic, welke nog nooit gebruikt was omdat het niet te activeren viel. Deze manier van werken, roept wel zeer veel vraagtekens op. Zwendelaars is één van de eerste woorden die bij me op komen als ik de naam MediusCard hoor op dit moment.

Heb inmiddels, omdat het toch echt handig is, een debetcard besteld via MonyBookers. Deze werkt perfect en is in gebruik gelijk aan een Creditcard, en wordt echt overal geaccepteerd. Monybookers vraagt ook geen absurde jaartarieven etc.

Mijn advies in deze. Wees zeer voorzichtig met het aanvragen van een MediusCard. Als ik eerdere blogs lees, zijn er veel mensen met gelijke problemen.

re
door rendier2 - Jan 20, 2012 om 17:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenmiddag,

wat ik niet begrijp is dat mensen een dergelijke Black- of Goldcard via internet bestellen zonder zichzelf er voldoende ervan te overtuigen met wie ze in zee gaan, terwijl er volgens mij een dubieus hoofdkantoor achterzit gevestigt in Gibraltar.

Vreemd verhaal over Medius Black Card:

November 2011 ontving ik zomaar post uit Duitsland met een Medius Black Card op een andere naam maar wel met mijn adresgevens.

Een dag later kreeg ik een nep dreigbrief in slecht Nederlands van een incassoburo met de mededeling dat het een vergissing was en dat ik het bij de buren in de brievenbus moest deponeren.

Deze woning staat bijna een jaar te koop en is leeg en de naam van de aanvrager van de Medius Black Card was niet degene die daar heeft gewoont.

Een paar dagen later is bij deze buren in de nacht de onderruit van de voordeur ingeslagen, waarschijnlijk met de bedoeling om deze Black Card te onderscheppen.

Ik wil met dit verhaal laten weten dat dergelijke bedrijven evt ook weer mensen kunnen aantrekken tot het aanzetten van dit soort praktijken.

Gr Ruud

ba
door bas1972 - Feb 29, 2012 om 16:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Allemaal,

Ik heb de MediusCard al zo'n beetje 4 maanden en gebruik h'm voor het boeken van reizen met Ryanair, Herz en Booking.com.Bij Ryanair betaal je creditcardkosten te wete € 6,00 voor de elke vlucht die je boekt. Voorbeeld als je met een gezin (4 personen) een vliegreis boekt dan dan betaal je 4 x heen en 4 x terugvlucht = 4 x 12,00 = 48 euro.
Met de Mediuscard betaal je NIETS. Oke aanvragen kost wat moeite. Je betaalt
inschrijfkosten zo'n 78 euro, best veel maar wel eenmalig. geld storten kost 0,50 cent. Vergis je niet anderen creditcards vragen tot 16% rente als je rood staat.
geld staat bij Medius binnen 30 minuten op je card. Ik vlieg super vaak met Ryanair door Europa en heb die Card binnen een paar maanden al terugverdiend.

secondbest
door secondbest - Aug 8, 2012 om 15:03
22 Antwoorden / 2 Vragen

ze zijn inmiddels failliet. dus helaas had er nog geld op staan een kleine 35 euro jammer...

ch
door chinchan - Aug 9, 2012 om 16:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan via een andere die het overneemt je kaart verlengen en je geld komt op de neiwue kaart zetten.
succes

secondbest
door secondbest - Aug 9, 2012 om 17:13
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=chinchan schreef op donderdag 9 aug 2012, 16:50]Je kan via een andere die het overneemt je kaart verlengen en je geld komt op de neiwue kaart zetten.
succes

wie is die andere partij dan wat dan kan ik het account sluiten want ik hoef deze kaart niet meer te gebruiken.

ch
door chinchan - Aug 9, 2012 om 18:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=secondbest schreef op donderdag 9 aug 2012, 17:13][quote=chinchan schreef op donderdag 9 aug 2012, 16:50]Je kan via een andere die het overneemt je kaart verlengen en je geld komt op de neiwue kaart zetten.
succes

wie is die andere partij dan wat dan kan ik het account sluiten want ik hoef deze kaart niet meer te gebruiken.
easybuy easybuy.com