Ge
door Gea1960 Sep 26, 2022 om 18:56
Geldzaken & recht

Heel veel mails met reclame of fishing

Al wekenlang wordt mijn mailbox bestookt met mails. Het gaat om reclame voor bitcoins, winsites, financiële diensten en pakketten die gelevert worden als je bezorgkosten betaald.ik heb me al heel vaak geprobeerd uit te schrijven of de mail als fishing te rapporteren, maar het blijft doorgaan. Zeker 10 tot 15 mails per dag.
Wat kan ik hier aan doen?

4361 11 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Sep 26, 2022 om 19:12
854 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet welk mailprogramma je gebruikt.

Maar je kunt de mailadressen van de ongewenste mails op een blacklist zetten, kan komen ze voortaan in je spam. Of in je mail programma het niveau van je beveiliging op hoog zetten.

Ge
door Gea1960 - Sep 26, 2022 om 19:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik hotmail en heb heel veel als ongewenst gerapporteerd. Het helpt niets. Ik weet niet hoe je de beveiliging op hoog zet.

rj
door rjw Sep 26, 2022 om 19:32
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb ook nog een hotmail account en die zijn inderdaad behoorlijk slecht in het tegenhouden van spam e.d. Mijn hoofd email is gmail en daar wordt echt bijna alles er uit gefiltered.

ma
door marleenvanh Sep 28, 2022 om 11:14
451 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u voor dit bericht meneer of mevrouw RJW. Het lijkt erop dat mijn hoofd e-mail (sinds kort) ook gmail is en ik krijg nu wel gewilde mail NIET en ook komt mail van mij bij bepaalde ontvangers niet over. Ik zal er eens naar (laten) kijken. Want ongewenste mail wegklikken vind ik persoonlijk geen enkel probleem. Gewenste mail niet krijgen en (wellicht) door mij verstuurde mail niet laten aankomen, dus wel.

tenormin
door tenormin - Sep 26, 2022 om 19:34
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Krijg tegenwoordig ook een heleboel zooi binnen. Gewoon aangeven dat het spam is in je mailbox, dan zie je het niet. Ik leeg dat kreng dan eens in de zoveel tijd. Wel goed kijken, want er kan ook gewone mail tussen zitten. Hoe vaker je je probeert af te melden hoe meer rommel je ontvangt. Dus niet meer ingaan op subscribe, gewoon pleitte in je inkomende ongewenste mail.

sira
door sira - Sep 26, 2022 om 19:51
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Uw poging tot uitschrijven, zorgt er alleen maar voor dat u nog véél méér spam en fishingmails gaat krijgen.

Dus nergens op reageren, gewoon de mail verwijderen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 26, 2022 om 20:24
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Consequent doorgaan met verwijderen, het wordt uiteindelijk minder en volhouden loont.

sira
door sira Sep 26, 2022 om 21:27
2331 Antwoorden / 24 Vragen

En consequent uitschrijven zorgt er voor dat je uiteindelijk beter een nieuw e-mail account kunt nemen.

me
door meganega - Sep 27, 2022 om 08:35
43 Antwoorden / Vragen

ander e-mailadres

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 27, 2022 om 09:44
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Bij iedere e-mail app die ik benut of benutte, o.a. outlook (winmail) , ms offfice outlook, gmail en mailboxen bij providers is er in ieder geval de mogelijkheid om alles hetgeen ongewenst is overtezetten naar spam. (Spamfilre aanzetten) In ieder geval kunt u bij ms office outlook ook het adres waar het vandaan komt blokkeren.

Naar spam zetten kan zowel op basis van een bepaald adres maar ook voor een domein. Het is wel zaal om met regelmaat wel na te gaan wat er in de spambox staat omdat het kan voorkomen dat er door het filter iets als spam wordt aangemerkt dat het niet is. En in dat gevalk is het een kwestie van aangeven dat het geen spam is (door terugzetten naar 'in box'. U kreeg al links met verwijzingen.

Als ook al gezegd maar dan in iets andere woorden, NOOIT op berichten die u wenst anders reageren dan naar spam zetten. Ga NOOIT in  op , m.a.w. klik NOOIT op mogelijk in het bericht genoemde mogelijkheid om uit te scrijven! (Ik geef u een voorbeeld van iets dergelijks waar als afmeldadres adressen in Las Vegas etc. worden genoemd en zie dit: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/pas-op-meerdere-valse-mails-van-postnl-in-omloop?utm_source=20220912_Kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa

mi
door miennaamishaaz - Sep 28, 2022 om 13:58
725 Antwoorden / 1 Vragen

Krijgt u deze in uw inbox of in uw spambox

Wat helpt [in outlook/GMAIL] is de spam markeren/rapporteren als PHISHING, dit zal ervoor zorgen dat komende vergelijkbare mails direct in uw spambox komen