Ar
door ArBie Laurens Dec 14, 2019 om 12:04
Geldzaken & recht

HELP stukadoor laat het afweten:(((

Wij hebben net een huis gekocht en de badkamer moest gestukt worden.
we hebben hier een bedrijf voor gevonden die het voor een schappelijke prijs wilde doen.
26m2 in totaal afgerekend.

vooraf hadden wij alles zelf afgeplakt en voorgestreken. ( scheelde voor hun tijd en materiaal )
toen de heren begonnen netjes een bak koffie en een koekje aangeboden.

Ze zijn bezig geweest van 07:30 tot 12:30 .
Wat mij opviel is dat andere bedrijven hier anderhalve dag voor hadden gerekend.
Toen had ik al een onderbuik gevoel.

Na het drogen leek het wel een golf baan. overal bulten en deuken, hoeken niet netjes afgewerkt ga zo maar doen.
Na een aantal fotoos en een e- mail naar het bedrijf gestuurd te hebben, zou er iemand komen om dit allemaal te repareren.
Het is alleen maar erger geworden.
ze hebben reparatie uitgevoerd zonder stukloop, en geen hoekjes afgeplakt, wat er tot heeft gelijd. dat al ons nieuwe tegelwerk en voegen helemaal wit zijn van het gips.
om makkelijk van zijn afval af te zijn heeft de vakman. Gips naar buiten op het dak gegooid en zijn restante van zijn emmer in ons nieuwe net opgehangen wc pot gedumpt, waardoor er nu een verstopping in zit.
ook zijn de muren en de hoeken nog erger geworden met vocht bulten, bulten en kuilen.

ook hier heeft de vakman snel alles verbloemd en heeft zijn spullen gepakt.
toen ik dit allemaal ontdekte en de klanten service heb gebeld zou de eigenaar van dit bedrijf zelf wel even komen kijken.
Conclusie van het verhaal is dat hij ons nog geen 30 % van het totaal bedrag wil vergoeden en ons met een afbrokkelende golfbaan badkamer wilt laten zitten.

Ik heb geantwoord het er niet mee eens te zijn en dat ik een volledige vergoeding wil en dat er iemand van hun moet komen om onze voegen schoon te krijgen.

Door dit alles moeten wij 1 maand langer wachten met verhuizen wat gevolg heeft op onze stallingskosten, de huur van onze oude woning,er moet opnieuw een tegel zetter komen om alle voegen opnieuw te laten vullen en er moet een loodgieter komen om ons toilet te ontstoppen

HELP WAT ZIJN ONZE RECHTEN EN WAT KAN EN MAG IK HIER VOOR STAPPEN ONDERNEMEN???

8125 12 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2019 om 12:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een maand langer wachten met verhuizen?

Ik begrijp dat u alles vooraf betaald hebt? Maar waarom?

Ar
door ArBie Laurens Dec 14, 2019 om 12:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

wij kunnen niet wonen in het huis als de badkamer niet klaar is.
ik heb betaald, toen het volgens hun klaar was en vertrouwden op goed aflever werk wat je wel mag verwachten voor zo een bedrag.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 14, 2019 om 15:16
16775 Antwoorden / 202 Vragen

'topantwoord?'

tijger1
door tijger1 Dec 14, 2019 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt betaald zonder te controleren?

tenormin
door tenormin Dec 14, 2019 om 16:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft, ja, daar beslist @arbie laurens zelf over wie een top antwoord krijgt. En zo te zien krijgt iedereen, inclusief u, dat ook. ;-))

Ar
door ArBie Laurens Dec 14, 2019 om 16:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

@TENORMIN
ik vraag inderdaad om goede antwoorden
en voor mij is dat elk antwoord.
buiten het feit dat dit natuurlijk niet zinvol is, en ik er absoluut niet mee geholpen wordt

tenormin
door tenormin Dec 14, 2019 om 18:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, dan spreekt u zichzelf behoorlijk tegen, dus hier moet ik dan hartelijk om lachen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 14, 2019 om 13:24
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Topantwoord

ma
door malty - Dec 14, 2019 om 13:28
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk of het bedrijf aangesloten is bij de geschillencommissie Afbouw.
https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/afbouw/

U kunt ook advies vragen bij het Juridisch loket in uw gemeente, neem dan foto's van het stucwerk en vervuilde tegelvoegen mee.

Topantwoord

jo
door jorisw - Dec 14, 2019 om 13:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoeveel was die schappelijke prijs?

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 14, 2019 om 15:14
16775 Antwoorden / 202 Vragen

U kreeg al een aantal verwijzingen maar ik vrees dat er in dit geval weinig anders op zit dan hier lering uit te trekken.
Ik ga er hierbiju vanuit dat u te maken heeft gehad met een beunhaas die ook nergens bij is aangesloten. Hoewel u recht heeft op schadevergoeding, m.i volledig m.b.t. alle kosten zal het verkrijgen van recht niets anders naar mijn mening betekenen dat u een civiele procedure zult moeten starten, te beginnen met het inschakelen van een gerechtsdeurwaarder. Bent u lid van de Ver. Eigen Huis, schakel die dan in of uw rechtsbijstandsverzekeraar als u die heeft.

Hoe dan ook is er overduidelijk sprake van een wanprestie en ik geef u nu een verwijzing naar een in deze zeer relevant wetsartikel.
Bij consuwijzer (o.a.) kunt u al wel een voorbeeld brief vinden om zelf te beginnen met een aangetekend te verzenden schrijven waarin de 'vordering'tot naleving resp. schadevergoeding. http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html

Ar
door ArBie Laurens - Dec 14, 2019 om 15:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/saen-bv/klachten/slecht-werk%2C-geen-service-enveel-leugens/details?complaintId=c616a843-901c-4431-8613-9ed031fcf0e1#reacties

als ik dit had geweten!!

Kan dit bedrijf niet op de schop?

Is wel een goeie voor tv show kassa en of radar.

het gaat natuurlijk maar om een paar honderd euro, van mijn kant
maar als er zoveel mensen zijn die er mee te maken hebben,
verdient die eigenaar het niet om aan de deur te komenn net in pak en uit een bmw x7 te stappen.

tijger1
door tijger1 Dec 14, 2019 om 16:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom niet voordien op internet gekeken of reviews gevraagd?

Ar
door ArBie Laurens Dec 14, 2019 om 16:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

daar is het telaat voor., waarom geeft u geen antwoorden waar ik wat aan heb?

tijger1
door tijger1 Dec 14, 2019 om 18:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar u wat aan hebt? Bel een goede stucadoor en laat het in orde maken.

marita5
door marita5 - Dec 14, 2019 om 16:11
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Arbie laurens ,

U bent niet de enige , lees hier eens de reacties van Saen Bv , dit zegt genoeg .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/saen-bv/details?companyId=2a655d1a-1cf4-4545-8b3a-7059467ed90a

Ar
door ArBie Laurens Dec 14, 2019 om 16:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

kan er iets aan gedaan worden?
aan al die klachten en die van ons/mij

Ar
door ArBie Laurens Dec 14, 2019 om 16:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

het ergste is dat hun de doelgroep kiezen met het minste geld.
En dan zoveel problemen veroorzaken voor men, die dan niks meer over heeft om die problemen te kunnen oplossen

ap
door apiejoepie Dec 14, 2019 om 16:39
130 Antwoorden / 4 Vragen

volgens mij heeft u deze knutselaar toch echt zelf uitgezocht

tijger1
door tijger1 Dec 14, 2019 om 18:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt een woning gekocht, bent u dan de doelgroep met het minste geld? En hoe moeten niet prutsers weten dat u tot die doelgroep hoort?

marita5
door marita5 - Dec 14, 2019 om 16:33
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Arbie laurens ,

In hun voorwaarden staat het logo van VGO keur , zijn er helemaal niet bij aangesloten .

http://www.saenbv.nl/wp-content/uploads/2017/12/algemene-voorwaarden-Saen-2017.pdf

Neem contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

Of het Juridisch Loket in uw gemeente ,

https://www.juridischloket.nl/contact/#

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2019 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een antwoord waar u wat aan hebt? Dat is er niet. U schakelt een bedrijf in zonder vooraf ook maar iets te controleren. U betaalt zonder ook maar iets te controleren. Zondegeld.

Het enige wat u kunt doen is een goede stucadoor/tegelzetter inschakelen, zodat de boel in orde gemaakt kan worden. Waardoor u vlug kunt verhuizen.

panter22
door panter22 - Dec 14, 2019 om 18:41
6599 Antwoorden / Vragen

Pak die 30%, want het wordt nooit weer goed. Stucadoor is een vak. Dit zijn prutsers.
Huur een stucadoor in van een bedrijf in de buurt die goed aangeschreven staat en laat het werk overdoen.
Koop een fles HG voegenreiniger en maak de voegen schoon of vraag advies bij een verfwinkel.
Koop een fles ontstopper voor het toilet. Lukt het niet, neem dan niet de eerste de beste loodgoeter van het internet , maar kies er een uit de buurt.
Ga verhuizen, want je kunt best een paar weken zonder badkamer. Bij renovatie van een huurwoning zit je ook een paar weken zonder,
Uit zichzelf zal dit bedrijf de kosten niet vergoeden. Daarvoor zul je naar de rechter moeten.

sira
door sira Dec 15, 2019 om 10:29
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk dat menigeen op dit forum nog uit de tijd komt dat een badkamer luxe was en niet gebruikelijk.

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2019 om 10:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sira
Wat heeft uw opmerking met het gepruts van die stucadoor de maken?

panter22
door panter22 Dec 15, 2019 om 11:21
6599 Antwoorden / Vragen

Het is een keus die je maakt, kosten maken voor extra huur en opslag of de badkamer voorlopig zo accepteren.

ma
door manwijf - Dec 15, 2019 om 10:42
574 Antwoorden / 1 Vragen

U bedoelt waarschijnlijk 'intuitie' ipv onderbuikgevoel
In deze betekenis worden onderbuikgevoelens doorgaans aan anderen toegeschreven; men gaat er zelden van uit dat men ze zelf heeft