an
door anton.wintermans Jan 23, 2019 om 17:12
Geldzaken & recht

Herms Incasso

Goededag samen
Ik ben benaderd door Herms Incasso die zich voordoen als deurwaarders / incassobureau en een betaling 'eisen' van 350 euro op een Turks Bank rek nummer. de ING heeft mij zojuist gewaarschuwd dat dit rekening nummer in verband gebracht wordt met fraude en oplichting...
VRAAG zijn er anderen onder jullie die ook benaderd zijn door HERMS INCASSO ?

9163 19 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 23, 2019 om 17:16
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom de vraag zo gesteld? u bent al gewaarschuwd door de ING bank dat dit niet pluis is en dus oplichting betreft.
Breng dit ter kennis van de fraudehelpdesk: www.fraudehelpdesk.nl. Ben u via e-mail benaderd dan: valse-email@fraudehelpdesk.nl.

Verder niet op reageren, ook niet als men u opnieuw benaderd.

Ps. bedoelt u deze? https://www.eulerhermes.nl/incasso.html? Mooie verhalen maar vragen om geld over te maken op een rekjening waarvoor uw bank u waarschuwd? Kwam de waarschuwing nadat u al een betaalopdracht had gegeven? Dan hoop ik voor u dat op basis van de waarschuwing de opdracht niet is uitgevoerd.

Zo er werkelijk sprake zou zijn van een terechte vordering, dan kan die uiteindelijk, na eerst een aantal waarschuwingen, uitsluitend worden geclaimed op basis van een exploit met uitnodiging voor een zitting bij de rechtbank.

Pogingen om 'slinks' geld te recupereren komt helaas in steeds grotere mate voor. Herhaald: melden aan de fraudehelpdesk van de AFM. (Ook al is het bekend bij uw bank.)

Essie_V
door Essie_V Feb 13, 2019 om 10:41
25 Antwoorden / 2 Vragen

Euler Hermes is een kredietverzekeraar en werkt B2B, dit zal dus niet een en dezelfde zijn.

tenormin
door tenormin - Jan 23, 2019 om 17:18
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, ik ben niet benaderd door Herms Incasso.

Thijs12
door Thijs12 - Jan 23, 2019 om 17:19
535 Antwoorden / Vragen

Ik ook niet.

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2019 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee hoor, wat mij betreft niet.
Mag toch aannemen dat je niet 'zomaar' betaald hebt?
Of wel? Waarom anders een waarschuwing van de ING?

marita5
door marita5 - Jan 23, 2019 om 18:22
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anton. Wintermans ,

VRAAG zijn er anderen onder jullie die ook benaderd zijn door HERMS INCASSO ?

Ik ben niet benaderd , heb er ook geen ervaring mee .

Hermes Incassobureau is opgericht 1 - 6 - 2016 , 1 werknemer .
Staat bij Kvk ingeschreven : Hermes Incasso Medicus Thuiszorg
Het adres is een woonhuis , tel .nr is afgeschermd , klik op de rode regels .

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=66307678&start=0&site=kvk2014

https://www.google.nl/maps/place/Ans+van+de+Berglaan+64,+7545+RV+Enschede/@52.2089985,6.8557789,3a,75y,283.63h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sPcROOH2w-RKAMzWd10laBg!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DPcROOH2w-RKAMzWd10laBg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D283.6341%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47b813a1c1d3d8a5:0x7b1e8d9d7f82e919!8m2!3d52.2089906!4d6.8555195?hl=nl

aurora1
door aurora1 - Jan 23, 2019 om 22:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, ik ben niet benaderd. Gelukkig bent u al door  de ING. gewaarschuwd.

Be
door Benklos - Jan 24, 2019 om 14:54
1 Antwoorden / Vragen

Beste Anton,

Ik ben vandaag ook benaderd door herms incasso met het verzoek om te betalen. Ze wilden mij geen gegevens geven van wat dan ook en ik heb niet betaald. Ze gingen nu naar een advocaat. Hoe is het bij jou gegaan.

met vriendelijke groet Ben

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2019 om 15:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nooit van die club gehoord en hoe bent u dan benaderd? En naar aanleiding van wat  heeft de ING u gewaarschuwd?

sa
door sabien42 - Jan 25, 2019 om 10:29
1 Antwoorden / Vragen

hallo
ik ben daarnet ook gecontacteerd door HERMS INCASSO, ik moet ook een hoog bedrag overschrijven op een Duitse rekening. Iets van schuld bij Debestekorting.nl. Zij hebben mij wel het opgenomen gesprek laten horen, en ik herinner het mij wel maar is van 2016. Ondertussen wel geen aangetekend schrijven gekregen, noch telefoon om mijn achterstand te betalen. (wat totaal niet mijn gewoonte is!!)

ik vind van beide niets op internet terug, dus kan die DEBESTEKORTING.NL niet contacteren om meer detail en herinneringsmails enz op te vragen.

heb ook van Herms een mail gekregen (na een tel) maar daar staat dan ook NIET maar NIETS in van detail, daarin wordt zelfs de schuldeiser Debestekorting niet vermeld, geen bijlage van factuur of documenten.

Indien ik vandaag niet betaal zouden er nog es hun kosten van 300 euro of zoiets bijkomen. Allemaal wat raar.
heb in iedere geval hen direct een mail teruggestuurd met de vraag mij die documenten door te mailen.

wat adviseren jullie mij?

dank je

marita5
door marita5 Jan 25, 2019 om 10:59
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@sabine42 , niet betalen , lees ook hier klik op de rode regel https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/gebeld-door-een-incassobureau-wat-moet-je-doen-en-wat-zijn-je-rechten/ U schrijft een hoog bedrag overschrijven op een duitse rekening , is dit een nr in Dortmund ? Dit laat mij denken aan het zogenaamde incassobureau Unicparts , waarschijnlijk nu onder een andere naam .

panter22
door panter22 Jan 25, 2019 om 16:43
6599 Antwoorden / Vragen

Dat incassoburo heeft zeker wat vorderingen opgekocht, Niet betalen.
Lees deze info van de Consumentenbond.
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2016/telefonische-overeenkomsten-de-beste-korting-en-crowncard-ongeldig

ba
door barbara132 - Jan 28, 2019 om 12:18
1 Antwoorden / Vragen

Hallo
Ook wij werden benader door herms incaas met de mededeling dat wij reeds meerdere malen zijn benaderd door hun en dat er nu eer rechtszaak werd gestart we hebben gee idee waar het overgaat.
Het een en ander zal nu worden doorgezet naar de rechter en dat er bandopames zijn
Vragen worden door hen ook niet beantwoord.
willen geen mailing overleggen en geen inzage geven in de maileng etc etc.
Wat moete we hier nu mee?

grt Barbara

tijger1
door tijger1 Jan 28, 2019 om 12:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u hiermee moet? Voorlopig helemaal niets. In ieder geval volstrekt niet betalen.

marita5
door marita5 Jan 28, 2019 om 12:34
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@barbara132 , Niet betalen , een bandopname is niet geldig , deze kunt u opvragen , de ondernemer moet bewijzen dat u een overeenkomst heeft afgesloten .

Kan ik het opgenomen gesprek opvragen of beluisteren?

Ja, u kunt de voicelog opvragen of beluisteren. Weigert de ondernemer u de voicelog te geven of de opname te laten beluisteren? Kijk dan op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens voor meer informatie over de privacyregels en de mogelijkheden die u hebt richting de ondernemer.

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/mag-ondernemer-telefoongesprek-opnemen-mag-ik-opname-beluisteren

Eeen incassobureau kan niks doen :

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 13, 2019 om 20:02
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Lees al het voorgaande. Helemaal niets doen en als men door blijft gaan met eisen www. consuwijzer.nl og aangifte doen bij politie.

Do
door Doegie - Jan 28, 2019 om 16:00
1 Antwoorden / Vragen

Hi,

Wij zijn ook benaderd (Anoniem) over een bedrag wat open staat door het invullen van en enquette in Mei vorig jaar. Dit hebben we niet geannuleerd.
Er zou een bedrag van € 467 euro betaald moeten worden. We vroegen om zijn firma naam, eigen naam en dossier nummer.

Gaf aan dat hij Vincent Vega van firma is Herms Incasso is en een random dossier nummer. Maar! We konden hem niet terug bellen!
Dus het was een regeling treffen OF er werd een rechtzaak aangespannen.

Trap er niet in mensen.

Groet,

Doegie.

hansvandoorn
door hansvandoorn - Jan 30, 2019 om 20:34
2 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Ik ben vandaag 30 januari ook benaderd door hermsincasso of ik binnen 10minuten een bedrag van 457,- wilde overmaken naar een Duitse bank. Ik zou diverse aanmaningen niet betaald hebben en ook niet gereageerd hebben op mail, diie ik trouwens nooit ontvangen heb. Dit naar aanleiding van een telefoontje in mei 2018 over een aangeboden reisvoucher die ik geweigerd heb, en ook geen gebruik hiervan wilde maken.
Hier een kopie van de mail die me tijdens het gesprek vandaag gestuurd is.

Gr. Hans van Doorn

Herms Incasso <info@hermsincasso.eu>

10:40 (9 uur geleden)

aan ik

Geachte heer/mevrouw van Doorn,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestig ik hierbij het volgende:

U krijgt de mogelijkheid van Herms Incasso om de totaalsom van € 457,- te betalen. Na ontvangst van uw betaling zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten.

De betaling dient gedaan te worden op:

IBAN:                    DE69 1001 1001 2621 1074 49

BIC:                       NTSBDEB1

ten name van:  Alero Gmbh

LET OP!: Ten name van dient wel correct ingevuld te zijn.

onder vermelding van uw naam en factuurnummer: 9967521. Als u de betaling heeft gedaan verzoeken wij u om een betaalbewijs te mailen naar: info@hermsincasso.eu onder vermelding van uw naam zodat wij uw dossier kunnen afhandelen.

Heeft u betaald, en u bent er niet mee eens kunt u ons altijd mailen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Sandra van Vliet

Algemeen Secretariaat

li
door lia15 Feb 6, 2019 om 19:56
2 Antwoorden / Vragen

deze mail kreeg ik vanmiddag ook na eerst een telefoontje....ik moet voor as vrijdag betalen!!!

hansvandoorn
door hansvandoorn - Jan 30, 2019 om 20:43
2 Antwoorden / Vragen

Goededag,  zie mijn antwoord niet verschijnen dus vul ik hem opnieuw in.

Ook ik ben vandaag 30 januari benaderd door hermsincasso of ik binnen 10 minuten een bedrag van 457,- wilde overmaken op een Duitse bank omdat ik di
verse aanmaningen niet betaald zou hebben en ook niet gereageerd op diverse mails die ik trouwens nooit ontvangen heb. Ben in mei 2018 gebeld dat ik een vlieg voucher had gewonnen die ik trouwens geweigerd heb en gemeld dat ik hier geen gebruik van wilde maken.
Hieronder een kopie van de mail die ik vandaag tijdens het gesprek ontvangen heb zodat ik het bedrag per direct kon overmaken. Kreeg hiervoor 10 minuten....niet dus!

Groet,  Hans van Doorn

Herms Incasso <info@hermsincasso.eu>

10:40 (10 uur geleden)

aan ik

Geachte heer/mevrouw van Doorn,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestig ik hierbij het volgende:

U krijgt de mogelijkheid van Herms Incasso om de totaalsom van € 457,- te betalen. Na ontvangst van uw betaling zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten.

De betaling dient gedaan te worden op:

IBAN:                    DE69 1001 1001 2621 1074 49

BIC:                       NTSBDEB1

ten name van:  Alero Gmbh

LET OP!: Ten name van dient wel correct ingevuld te zijn.

onder vermelding van uw naam en factuurnummer: 9967521. Als u de betaling heeft gedaan verzoeken wij u om een betaalbewijs te mailen naar: info@hermsincasso.eu onder vermelding van uw naam zodat wij uw dossier kunnen afhandelen.

Heeft u betaald, en u bent er niet mee eens kunt u ons altijd mailen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Sandra van Vliet

Algemeen Secretariaat

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2019 om 21:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus hij belde een telefoonnummer, u zegt uiteraard uw naam en dan geeft u ook nog uw mailadres?

Maar goed, volstrekt niet betalen,

jack333
door jack333 - Jan 30, 2019 om 21:02
45 Antwoorden / 9 Vragen

Nee zou ik niet doen.
Stort het maar op mijn bankrekening .Dan heb ik de volgende 15 dagen wat te kijken

kl
door kleinealbert - Jan 31, 2019 om 15:15
16 Antwoorden / 2 Vragen

Mensen, een incassobureau, in dit geval Hermsincasso heeft geen enkele juridische status en kan eigenlijk weinig anders dan mensen bellen en/of mailen met het klemmende verzoek, vaak nog dezelfde dag, een betaling te doen op (meestal) een buitenlandse bankrekening. Ze zeggen aan de telefoon dat ze loonbeslag zullen leggen als U niet direct betaald...Complete onzin, want een incassobureau kan juridisch helemaal niet...Iedereen kan zomaar een incassobureau opstarten...Je hebt er geen opleiding of vergunning vooor nodig.  De enige die (loon)beslag kan leggen is een gerechtsdeurwaarder en dan ook nog alleen als deze een vonnis van de rechter heeft.

Dus laat je niet gek maken met die praatjes van Hermsincasso..Als je ze bellen met een of ander lulverhaal dat je dezelfde dag een bedrag moet betalen zeg dan;;; bedankt voor je telefoontje..je kunt de pot op. Daarna ophangen !!!

li
door lia15 - Feb 6, 2019 om 19:48
2 Antwoorden / Vragen

ik ben vanmiddag benaderd, of ik even 666 euro wil overmaken

li
door lia15 - Feb 6, 2019 om 19:50
2 Antwoorden / Vragen

ik ben vanmiddag benaderd, of ik even 666 euro wil overmaken

ro
door robby1981 - Feb 6, 2019 om 19:56
1 Antwoorden / Vragen

ik ben ook benaderd vandaag dooe herms incasso ze zeiden mij 450 euro te betalen direct te betalen naar een duits rekeningnummer .
moest onmiddelijk betalen maar had ik gezegd dat ik het niet kon betalen .
ze belde mij met een privenummer heb nooit een aangetekend schrijven gehad nooit een mail gehad van dat ik iets niet had betaald en toen zeiden ze dat ze mij 28 februari terug gingen bellen en dat ik dan moest betalen.
en bij mij hadden ze ook een opname dat ze een welkomstmail zouden sturen heb ik ook nooit gehad .
dit is de mail wat ze mij hadden gestuurd.vind dit allemaal wel raar hoot .

Geachte heer/mevrouw Bruggen,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestig ik hierbij het volgende:

U krijgt de mogelijkheid van Herms Incasso om de totaalsom van € 450,- te betalen. Na ontvangst van uw betaling zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten.

De betaling dient gedaan te worden op:

IBAN:                    DE27 1009 0000 2753 7080 09

BIC:                       BEVO DE BB

ten name van:  Pro Global

LET OP!: Ten name van dient wel correct ingevuld te zijn.

onder vermelding van uw naam en factuurnummer: 1667487. Als u de betaling heeft gedaan verzoeken wij u om een betaalbewijs te mailen naar:
info@hermsincasso.eu onder vermelding van uw naam zodat wij uw dossier kunnen afhandelen.

Heeft u betaald, en u bent er niet mee eens kunt u ons altijd mailen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Sandra van Vliet

Algemeen Secretariaat

Herms Incasso
E-mail:
info@hermsincasso.eu

li
door lia15 Feb 6, 2019 om 19:59
2 Antwoorden / Vragen

precies dezelfde mail die ik kreeg, moet voor as vrijdag 666 euro betalen
en geen idee waar voor

ro
door robby1981 Feb 6, 2019 om 21:08
1 Antwoorden / Vragen

heb een meldpunt gemaakt  voor fraude maar ik ga dit niet betalen heb nooit aangetekend schrijven gehad of mail
maar ga dit niet betalen en herms incasso kan niks vorderen in belgie ze staan niet op de lijst van incasso bureau s

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2019 om 21:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gaat iedereen hier nu hun ontvangen mail neerplempen? En waarom geven jullie ook nog je mailadres?

Het is toch duidelijk dat dit een poging tot oplichting is? NIET betalen. Klaar.