Sa
door Salome9 May 1, 2020 om 11:20
Geldzaken & recht
Herroepingsrecht

Goedemorgen,

Wij hebben vandaag precies twee weken geleden mijn broer opgegeven bij het modellenmanagement 'prestige'. Wij konden niet veel informatie vinden over dit bedrijf, maar het zag er allemaal vrij legit uit. Nu moesten wij 120,- inschrijfkosten betalen en dit hebben wij gedaan. We hebben afgelopen week toch weer opnieuw op het internet gezocht en het voelt niet heel betrouwbaar, dus hebben we besloten om gebruik te maken van ons herroepingsrecht (3 dagen voor het verstrijken van de 2 weken), wat in de algemene voorwaarden wordt genoemd. Nu wil 'prestige' de 120 euro niet terugbetalen vanwege de kosten die zij zogenaamd in minder dan twee weken hebben gemaakt. In hun algemene voorwaarden hebben ze het over een 'redelijke' vergoeding voor de door hun gemaakte kosten. 120,- om een account aan te maken lijkt mij wel heel veel geld. Prestige heeft de bemiddelingsovereenkomst verkort, terwijl wij duidelijk vragen om herroeping.

Mijn vraag is dan nu: Als ik mij beroep op mijn herroepingsrecht, dan heb ik toch recht op het door ons betaalde bedrag? Of in ieder geval een deel van het bedrag? En ik vraag om herroeping van de overeenkomst, maar nu hebben ze dit verkort: dit klopt toch niet? Wij willen gewoon van de overeenkomst af, want er zijn duidelijk een heleboel dingen die niet kloppen.

De algemene voorwaarden: https://www.prestige-modelmanagement.com/overeenkomsten/overeenkomst-volwassene-euro-120/

8074 10 Rapporteer

gerbera
door gerbera - May 1, 2020 om 11:55
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Zou dan wel een opgave vragen wat men al zo heeft gedaan en of dit op verzoek van u was. (zie vetgedrukte) want op deze manier kunnen ze er onderuit komen.

Klanten, die gebruiker zijn, hebben het recht om zonder opgaaf van redenen binnen 14 dagen af te zien van een op afstand of buiten een verkoopruimte gesloten bemiddelingsovereenkomst. De herroepingstermijn gaat in om de dag van het sluiten van de overeenkomst. De gebruiker heeft echter geen herroepingsrecht, wanneer Prestige Modelmanagement GmbH op verzoek van de gebruiker nog vóór het verstrijken van de herroepingstermijn met het verlenen van de diensten conform de overeenkomst is begonnen en de diensten vervolgens volledig werden verleend.

Sa
door Salome9 May 1, 2020 om 12:50
Antwoorden / 1 Vragen

Volgens prestige hebben zij een account voor ons aangemaakt en ren 'sed-kaart' wij hebben hier echter niet nadrukkelijk om gevraagd.

tenormin
door tenormin - May 1, 2020 om 12:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Om model te worden hoeft men niet met een zak geld te komen maar met een port folio. Daarop zal geselcteerd worden. Dat u geld toe moet betalen klopt dus helemaal niet.

Sa
door Salome9 May 1, 2020 om 12:48
Antwoorden / 1 Vragen

Nee precies. En het is dan zeer spijtig dat dit bedrijf hun eigen algemene voorwaarden niet naleeft..

tenormin
door tenormin May 1, 2020 om 13:40
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@salome9, maar u bent er helaas eerst wel op ingegaan, ondanks dat u, zo schrijft u nu zelf, wist dat geld vragen voor zoiets eigenlijk helemaal niet kan. Mag wel maar dan weet men gelijk niet met een solide bedrijf te maken te hebben. Er zijn, bij solide bedrijven, pas voorwaarden als men als model is aangenomen. Zoals hoe de kosten verdeeld zullen gaan worden per opdracht. Een echt modellenbureau investeerd eerst in U, in dit geval uw broer. Maar goed, u wist het en toch ingeschreven. Vreemd.

aurora1
door aurora1 May 1, 2020 om 15:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@salome9, tegen beter weten in bent u toch een contract voor uw broer aangegaan. Als u als manager voor uw broer optreedt kunt u maar beter goed opletten voor de toekomst. Het is zeer spijtig dat u dat deze keer kennelijk niet gedaan heeft.

Sa
door Salome9 May 1, 2020 om 19:09
Antwoorden / 1 Vragen

Wij wisten niet dat het vragen van inschrijvingsgeld niet de bedoeling was, wel zijn wij er later achtergekomen dat er dingen niet kloppen aan dit bedrijf. Na de betaling en na meer onderzoek zijn wij er inderdaad achtergekomen dat dit niet klopt. Ik ben hier enkel om advies te krijgen hoe wij dit kunnen oplossen, iedereen maakt fouten. Helaas zijn wij opgelicht en nu probeer ik te kijken wat onze opties zijn.

Sa
door Salome9 May 1, 2020 om 19:53
Antwoorden / 1 Vragen

@aurora1 Ik heb nooit in mijn bericht aangegeven dat ik de 'manager' van mijn broer ben. Mijn broer is 16, dus minderjarig en mijn moeder en ik hebben hem, omdat hij dat leuk vindt, opgegeven. Sowieso begrijp ik niet dat u hieronder reageert. U bent sowieso ook heel negatief onder andere berichten van mensen die een juridische vraag hebben, dus wellicht is het een idee om mensen verder te helpen, in plaats van conclusies te trekken die er helemaal niet zijn. Dit bedrijf heeft ons opgelicht, dit gebeurt dagelijks met mensen. Ik vraag enkel om juridisch advies, niet om uw persoonlijke mening.

tenormin
door tenormin May 2, 2020 om 01:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@salome9, u bent echt niet opgelicht hoor, u bent waarschijnlijk, net als veel anderen, verblind geweest en dacht dat u uw broer een leuke, fotogenieke toekomst kon bezorgen. Ach, het was een foutje (en geld kwijt) maar ook: nu zou uw broer sowieso niets te doen hebben. U weet wel: Corona, alles ligt plat. Alleen de hulpverleners lopen op hun tong.

Sa
door Salome9 May 2, 2020 om 11:41
Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin jawel, wij hebben mensen op Facebook benaderd die zich ook bij dit modellenmanagement hebben ingeschreven en nu blijkt dat tientallen mensen nooit een klus aangeboden hebben gekregen. Als een modellenmanagement niet om geld hoort te vragen en dit doen zij wel, dan zijn wij wel degelijk opgelicht. Een denigrerende reactie is compleet onnodig :)

En even ter informatie: mijn broer zit in 5VWO en dacht een leuk bijbaantje te kunnen hebben. Hij zal nu en ook in de toekomst totaal niet afhankelijk zijn van een paar foto's.

En niet alleen hulpverleners lopen op hun tong: ook duizenden ondernemers die verplicht hun eigen zaak dicht hebben.

aurora1
door aurora1 - May 1, 2020 om 12:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat bedoelt u met "het zag er allemaal vrij legit uit"? Hoe kwam u tot die conclusie? Wat bedoelt u met legit?

Sa
door Salome9 May 1, 2020 om 12:47
Antwoorden / 1 Vragen

Professionele website, voor de aanmelding moesten we contact opnemen en dat kwam allemaal vrij betrouwbaar over. Nagenoeg geen negatieve recensies. Bedrijven hebben wel vaker een aantal negatieve recensies , maar dit wil niet direct zeggen dat een bedrijf 'nep' is..

panter22
door panter22 - May 1, 2020 om 13:14
6599 Antwoorden / Vragen

Je contract loopt nog 12 maanden. De mail bewaren, dat je volgend jaar niet weer hoeft te betalen.
Je hebt geen herroepingsrecht. Je hebt een overeenkomst van opdracht afgesloten. En de opdracht is direct uitgevoerd. Je broer kan boekingen krijgen,
Prestige Modelmanagement GmbH verbindt zich ertoe om onmiddellijk na ontvangst van deze bemiddelingsovereenkomst op verzoek van het model met de presentatie en bemiddeling te beginnen en alle diensten conform de overeenkomst volledig te verlenen.
https://www.prestige-modelmanagement.com/overeenkomsten/overeenkomst-volwassene-euro-120/

Sa
door Salome9 May 1, 2020 om 13:55
Antwoorden / 1 Vragen

Volgens prestige is er sprake van een bemiddelingsovereenkomst.. en als ze een neppe organisatie zijn ga ik niet verder met prestige door.

panter22
door panter22 May 1, 2020 om 14:06
6599 Antwoorden / Vragen

Je contract stopt automatisch op  7-4-2021. Tot zo lang zit je er aan vast. En je moet ook nog zelf foto's (laten) maken.

Sa
door Salome9 May 1, 2020 om 14:44
Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat u mij verkeerd begrijpt.

aurora1
door aurora1 May 1, 2020 om 15:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, u begrijpt het niet; @panter22 begrijpt het prima.

Sa
door Salome9 May 1, 2020 om 18:39
Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp het prima, het bedrijf geeft zelf aan dat ik recht op herroeping heb. En nu wil ik daar gebruik van maken. Ik begrijp zelf ook wel wanneer mijn contract verloopt maar dat is niet mijn vraag.

marita5
door marita5 - May 1, 2020 om 13:54
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Salome9 ,

Mag mijn dienstverlener of dienst beginnen tijdens de bedenktijd?

De dienstverlener of dienst mag beginnen tijdens de bedenktijd. U kunt dan nog steeds van het contract af. Maar het is dan niet zeker of u al uw geld terugkrijgt:

  • Gaf u toestemming om te beginnen tijdens de bedenktijd? En ging u ermee akkoord om te betalen voor de gebruikte diensten? Dan betaalt u de dienstverlener voor het werk dat hij al deed, en de kosten die hij maakte. Gaat het om een dienst, bijvoorbeeld een abonnement? Dan betaalt u wat u gebruikte tijdens de bedenktijd.
  • Gaf u geen toestemming om te beginnen tijdens de bedenktijd? Dan hebt u recht op al uw geld terug.
  • Maakt uw dienstverlener het werk helemaal af tijdens de bedenktijd? Gaf u hiervoor toestemming? En ging u ermee akkoord dat de bedenktijd zou vervallen als het werk eerder klaar is? Dan hebt u geen recht op bedenktijd. U moet alles betalen.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

Lees hier revieuws ,

https://www.facebook.com/pg/Prestige-Modelmanagement-103703970420224/reviews/?ref=page_internal

Sa
door Salome9 May 1, 2020 om 19:11
Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben nooit toestemming gegeven direct te beginnen. Dit is door prestige ook nooit bij ons aangegeven.

Thijs12
door Thijs12 - May 1, 2020 om 14:03
538 Antwoorden / Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - May 1, 2020 om 14:48
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Zoals ook @PANTHER22 aangeeft is hier geen sprake van herroepingsrecht omdat het een overeenkomst van opdracht is.
U kunt een overeenkomst van opdracht net als een andere opdracht voortijdig doen beëindigen maar wijs ik u op de hiervoor relevante wetgeving:   http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html   en deze ter toelichting: https://www.dirkzwager.nl/kennis/artikelen/contractenrecht-hoe-beëindig-ik-een-overeenkomst-opzegging-ontbinding-en-vernietiging/  ergo, de consequenties waar u / uw broer dan waarschijnlijk mee wordt geconfronteerd.

marita5
door marita5 - May 1, 2020 om 19:19
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@salome9 ,

Veelgestelde vragen ,

Waarom is er een jaarlijks bemiddelingsbedrag van 120 euro verschuldigd?

Omdat er voor ons met nieuwe modellen hoge kosten voor de bemiddeling en het onderhouden van het online profiel ontstaan, is het onmogelijk om alles vooraf te financieren. Alle modellen zijn freelancers onder contract en daarom kunt u elke opdracht zonder opgave van reden weigeren. Verder kunnen wij niet beoordelen hoe betrouwbaar en flexibel het model is bij een positieve bemiddeling. Ook op de frequentie van bemiddelingen en boekingen hebben wij geen invloed, omdat de keuze aan de klant blijft voorbehouden. We selecteren de aanvragers echter op realistische plaatsingsmogelijkheden en proberen elk model zo goed mogelijk te bemiddelen, omdat door elke positieve bemiddeling ook onze omzet/winst stijgt.

Wat krijg ik voor een jaarlijks bemiddelingsbedrag van euro 120,00 terug?

Persoonlijke bemiddeling bij aanvragen van klanten en advies bij opdrachten

Een eigen login met wachtwoord voor het beheren van uw foto’s en gegevens op ons modellenportal

Telefonisch advies, ondersteuning en begeleiding bij alle vragen rondom de modellen business

Een Sed-Card om als pdf-bestand te versturen

Professioneel online profiel / boekingskaart met gedetailleerde presentatie

Internethuur van het online profiel/de online boekingskaart voor de volledige duur van het contract

Presentatie van het online profiel op het internet op www.prestige-modelmanagement.com met eigen wachtwoord

U kunt tot maximaal 100 foto’s zelf presenteren en beheren

Alle persoonlijke gegevens kunnen te allen tijde zelf worden gewijzigd en beheerd

Fotogalerie met tot 100 MB aan foto’s

24-uurs bewerkbaarheid van alle gegevens evenals 24-uur online aanwezigheid van het profiel

Opname in het zoeksjabloon (100% gegevensbescherming)

https://www.prestige-modelmanagement.com/zoeken-naar-een-model/15-50-jaar/veel-gestelde-vragen/

Neem eens contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer

Discover.the.true_05
door Discover.the.true_05 - Oct 20, 2020 om 19:45
1 Antwoorden / Vragen

Voor veel informatie over Prestige Modelmanagement en (negatieve) ervaringen moet u eens een kijkje nemen op facebook bij de groep 'Prestige Modelmanagement betrouwbaar?'. Daar zult u wellicht meer antwoorden krijgen op uw vragen.

Zie link:

https://www.facebook.com/groups/806813573059778