he
door helpdezehuurder Feb 15, 2023 om 13:08
Geldzaken & recht

Het heeft zin om online melding te maken van ieder incident met buren die je lastig vallen of wat is de grens?

Meld ik dat iemand mij fysiek aanvalt in de lift? Schelldpartijen niet? Hoe zit het met afval op het balkon? Ik word hier een beetje wanhopig van. Tips zeer welkom. Ik lees online dat politie er niets mee doet en probeer evt. nut ervan te begrijpen.

Dankjulliwel.
Groetjes,

1818 9 Rapporteer

Ja
door JannyBoe - Feb 15, 2023 om 13:20
503 Antwoorden / Vragen

Ik zou aangifte doen bij de politie als het gaat om geweld of bedreiging.
Waar de grenzen liggen kan men u bij het politiebureau vertellen.
Ga er eens heen.
Succes en sterkte.

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2023 om 13:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

De wijkagent inschakelen een optie?

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 15, 2023 om 13:47
7155 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt de rijdende rechter inschakelen, u hebt lang genoeg gewacht.

https://mrfrankvisser.nl/index.php/contact/

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2023 om 15:06
11519 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt uw telefoon een recording app voorzien en die aanzetten als u naar buiten gaat. Gewoon normaal in uw zak steken zodat de microfoon vrij blijft. Heeft u bewijs.

me
door mein33 - Feb 15, 2023 om 16:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zelf een dossier aanleggen en alle voorvallen met de betreffende persoon die u lastigvalt melden aan de woningbouwvereniging.

Jo
door Joop 3x - Feb 15, 2023 om 19:21
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is een heel lastige situatie.
Maak in ieder geval wel melding bij de politie. Ga er niet vanuit dat ze niets doen.
In sommige woonplaatsen kennen ze mediation teams vanuit de gemeente. Dat kan een prima optie zijn. Ook als voorloper voor contact met de politie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 15, 2023 om 19:59
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Helpdezehuurder,

Naast alle goede tips ,raad ik u aan om zoveel mogelijk melding te doen bij uw verhuurder.

Is er een bewonerscommissie in uw complex?, meldt deze klachten dan ook bij hen.

sw
door swat1500 - Feb 15, 2023 om 22:20
3763 Antwoorden / 0 Vragen

De politie kan alleen wat betekenen als u het slachtoffer bent van een strafbaar feit. Tegen vervelend en intimiderend gedrag staat de politie machteloos. U kunt uw probleem aankaarten bij de wijkagent. Als uw buur onder de categorie "verward persoon" valt kan hij/zij andere instanties in stelling brengen. In beginsel moet u overlast van buren melden bij uw verhuurder. Deze is veratwoordelijk voor uw woongenot.

Progokker
door Progokker - Mar 27, 2023 om 20:22
2 Antwoorden / Vragen

Ik zou zeggen rapporteer aan het hoofd van het gebouw...