Het is moelijk om te zien wat echt is of vals van de meldingen van ING
volgens berichten van ING? gaat de TAN code verdwijnen, is dat echt zo, wat is nog te vertrouwen van al die berichten die (zg.) van ING afkomstig zijn?
Ik krijg eigenlijk nooit (valse) berichten van de ING maar begrijp wel, via hun site, dat de tan-codes idd gaan stoppen,
benieuwd met wat voor alternatief ze komen voor de smartfoon-lozen onder ons.
Hallo Salute ,
Hier kunt u lezen welke berichten niet te vertrouwen zijn .,
https://opgelicht.avrotros.nl/zoeken/#/&q=ING%20bank&sort=datetime:desc&page=1&layout=list
https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/#/&sort=datetime:desc&page=1&layout=list
https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/herken-fraude-en-oplichterij/fraude-via-je-computer/bescherming-tegen-phishingberichten.html
Betreft het verdwijnen van de Tancode , lees hier de gegeven antwoorden ,
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/ing-schaft-tan-code-af-hoe-moeten-mensen-zonder-gsm-betalen?id=594007
Ja, de TAN code gaat verdwijnen maar voor mensen die dat niet kunnen/willen wordt er iets vervangends gemaakt. Zodat u kunt blijven betalen op de manier die u wilt en/of gewend bent. Dus het is geen vals bericht (phishing).
Die berichten zijn niet zogenaamd van de ING afkomstig, die zijn van de ING afkomstig.
Als u nog Tancodes gebruikt, krijgt u tzt vanzelf bericht wanneer dat stopt en wat ervoor in de plasts komt.
U kunt op de gewone manier zelf bij ING inloggen en er alles over nalezen. Doe dat dus niet via een link in een mail.
De ING gaat inderdaad de manier van betalen veranderen en heeft dat middels e-mail berichten aan klanten ook gecommuniceerd, als u klant bent en in kan loggen op de website dan kunt u de informatie eigenlijk niet over het hoofd zien want die verschijnt groot in het scherm. Wel grappig dat de verandering u nu pas opvalt want fora hebben er vol mee gestaan.
Even op de site van ING kijken en zie daar ....
Geen smartphone of tablet?
Wees gerust. We regelen een goed alternatief. Als het zover is, krijg je vanzelf bericht. En tot die tijd bevestig je opdrachten gewoon met je TAN-code.
@salute, is het dan niet opgevallen dat de betaalsite van de ING veranderd is? En niet eens zo kort ook. De bijschrijvingen, die eerst oranje waren, is nu veranderd in een + (persoonlijk geef ik de voorkeur aan Oranje). Viel meer op.
Lees ik het vgoed dat u zelf de site van ING heeft bezocht en het bericht heeft gelezen of met andere woorden dat u geen bericht via e-mail heeft gehad?
Ik vraag dat omdat ik vaak e-mail berichten krijg, z.g van bankinstellingen maar dan wel vooral ook van banken waar ik geen relatie mee heb.
E-mails die afkomstig zouden zijn van mijn bankrelatie bleken tot nu toe altijd vals! (Na navraag bij/melding aan en vervolgens melding aan fraudehelpdesk)
Als het de nieuwsbrief van ING betreft zijn deze altijd betrouwbaar. U zult daar nooit een link in aantreffen waarin u zgn uw gegevens moet aanpassen cq bevestigen. Dezelfde berichten vindt u ook op "mijn ING" (internetbankieren). Zijn het e-mails dan zou ik er maar voorzichtig mee omgaan. ING stuurt nml nooit e-mails waarin u gevraagd wordt zaken te bevestigen. En ja de tancode gaat verdwijnen maar er komt wat anders voor in de plaats.
Hier komt u een aantal voorbeelden tegen van valse mails;
https://kassa.bnnvara.nl/dossiers/phishingmails
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer