salute
door salute Aug 8, 2018 om 12:08
Geldzaken & recht

Het is moelijk om te zien wat echt is of vals van de meldingen van ING

volgens berichten van ING? gaat de TAN code verdwijnen, is dat echt zo, wat is nog te vertrouwen van al die berichten die (zg.) van ING afkomstig zijn?

644 9 Rapporteer

ma
door marnix1 - Aug 8, 2018 om 12:15
256 Antwoorden / 22 Vragen

Ik krijg eigenlijk nooit (valse) berichten van de ING maar begrijp wel, via hun site, dat de tan-codes idd gaan stoppen,
benieuwd met wat voor alternatief ze komen voor de smartfoon-lozen onder ons.

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2018 om 12:17
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, de TAN code gaat verdwijnen maar voor mensen die dat niet kunnen/willen wordt er iets vervangends gemaakt. Zodat u kunt blijven betalen op de manier die u wilt en/of gewend bent. Dus het is geen vals bericht (phishing).

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2018 om 12:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die berichten zijn niet zogenaamd van de ING afkomstig, die zijn van de ING afkomstig.

Als u nog Tancodes gebruikt, krijgt u tzt vanzelf bericht wanneer dat stopt en wat ervoor in de plasts komt.

U kunt op de gewone manier zelf bij ING inloggen en er alles over nalezen. Doe dat dus niet via een link in een mail.

ro
door ron503 - Aug 8, 2018 om 12:24
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De ING gaat inderdaad de manier van betalen veranderen en heeft dat middels e-mail berichten aan klanten ook gecommuniceerd, als u klant bent en in kan loggen op de website dan kunt u de informatie eigenlijk niet over het hoofd zien want die verschijnt groot in het scherm. Wel grappig dat de verandering u nu pas opvalt want fora hebben er vol mee gestaan.

edrick3
door edrick3 - Aug 8, 2018 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Even op de site van ING kijken en zie daar ....
Geen smartphone of tablet?
Wees gerust. We regelen een goed alternatief. Als het zover is, krijg je vanzelf bericht. En tot die tijd bevestig je opdrachten gewoon met je TAN-code.

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2018 om 12:44
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@salute, is het dan niet opgevallen dat de betaalsite van de ING veranderd is? En niet eens zo kort ook. De bijschrijvingen, die eerst oranje waren, is nu veranderd in een + (persoonlijk geef ik de voorkeur aan Oranje). Viel meer op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 8, 2018 om 12:50
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Lees ik het vgoed dat u zelf de site van ING heeft bezocht en het bericht heeft gelezen of met andere woorden dat u geen bericht via e-mail heeft gehad?

Ik vraag dat omdat ik vaak e-mail berichten krijg, z.g van bankinstellingen maar dan wel vooral ook van banken waar ik geen relatie mee heb.
E-mails die afkomstig zouden zijn van mijn bankrelatie bleken tot nu toe altijd vals! (Na navraag bij/melding aan en vervolgens melding aan fraudehelpdesk)

gerbera
door gerbera - Aug 8, 2018 om 15:56
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als het de nieuwsbrief van ING betreft zijn deze altijd betrouwbaar. U zult daar nooit een link in aantreffen waarin u zgn uw gegevens moet aanpassen cq bevestigen. Dezelfde berichten vindt u ook op "mijn ING" (internetbankieren). Zijn het e-mails dan zou ik er maar voorzichtig mee omgaan. ING stuurt nml nooit e-mails waarin u gevraagd wordt zaken te bevestigen. En ja de tancode gaat verdwijnen maar er komt wat anders voor in de plaats.
Hier komt u een aantal voorbeelden tegen van valse mails;

https://kassa.bnnvara.nl/dossiers/phishingmails