An
door Anoniem64 Feb 7, 2023 om 16:28
Geldzaken & recht
HHP andumedic, Persoon die de huurovereenkomst (geen koop) is overleden.

Persoon die de huurovereenkomst met HHP is aangegaan is overleden en HHP wil de overeenkomst (geen koop of lease) niet ontbinden maar doorgeven aan weduwe.
De weduwe heeft hier niets aan en kan dit ook niet opbrengen. Mag HHP dit zonder meer op deze manier doorzetten?

2022 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2023 om 16:36
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Dart hangt af van de huurovereenkomst en indien de weduwe medehuurster is kan het wel en de oplossing per oinmiddselijk de huur opzeggen conform bdëindigingsvoorwaarde.

(Toegelicht: zou men dat niet doen is de betekenis dat de hhur zou worden beëindigd met huyisuitzetting als gevolg. En dat kan niet /nooit de bedoeling zijn. )

Ar
door AriEllis Feb 7, 2023 om 18:42
57 Antwoorden / Vragen

Denk dat je de OP iets te snel gelezen hebt. Zoek HHP andumedic eens op. Het zal wel erg gek lopen als het opzeggen van de huur hiervan zal leiden tot "huyisuitzetting" ;D

Mabelle
door Mabelle Feb 8, 2023 om 06:56
403 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat om huur van medische hulpmiddelen/apparaten; had je kunnen weten als je even de moeite had genomen naar de site te gaan.

Ja
door JannyBoe - Feb 7, 2023 om 16:41
503 Antwoorden / Vragen

Hallo, op basis va deze summiere info is er niet veel over te zeggen. Op de website van HHP voor zover ik kan nagaan is niets te vinden in het geval van een overlijden. Misschien kunt de huurovereenkomst meenemen naar het Juridisch Loket en daar uw licht eens opsteken. Succes.

ne
door neodutchio - Feb 7, 2023 om 16:49
5128 Antwoorden / 12 Vragen

In principe gaat elke overeenkomst over naar de erfgenamen. Er zijn bedrijven die coulant zijn en een overeenkomst ontbinden bij overlijden, maar dat is geen verplichting.

sw
door swat1500 - Feb 7, 2023 om 16:55
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is de aard van de huurovereenkomst?
Wat staat er in de overeenkomst over de gevolgen bij overlijden van de huurder?
Was de weduwe in gemeenschap van goederen getrouwd met de huurder?

Op basis van de thans verstrekte informatie is geen ja of nee te zeggen.

getty
door getty - Feb 7, 2023 om 18:24
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Huur van wat precies?

Mabelle
door Mabelle Feb 8, 2023 om 06:55
403 Antwoorden / 1 Vragen

Medische hulpmiddelen.

An
door Anoniem64 - Feb 8, 2023 om 08:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het betreft hier een huurovereenkomst voor een massage matras van HHP.
In de voorwaarden wordt met geen enkele woord gesproken over ontbindende voorwaarden ten tijde van overlijden. Wel is er ten tijde van het opstellen en ondertekenen van de overeenkomst meermaals gevraagd wat er gebeurd indien er sprake zal zijn van een onverhoopt overlijden. Hierop is mondeling aangegeven dat de overeenkomst dan ontbonden zou worden en het matras opgehaald zou worden.
Nu doet men of hun neus bloed en nergens vanaf weet. Heel vervelend en ik snap dat mondelingen afspraken niet rechtsgeldig zijn. Maar ja het betreft hier mensen van 80+ die ter goede trouw iets aannemen.

De huur is per direct opgezegt (25 nov. 2022) en vele mails en telefoontjes later wil men nog steeds niet antwoorden.
De weduwe is haar man kwijt en moet het stellen met een AOW en een mager weduwe pensioentje.

1paul
door 1paul - Feb 8, 2023 om 09:51
3101 Antwoorden / 0 Vragen

lees de voorwaarden en kijk wie de huurovereenkomst is aangegaan, is de overleden persoon degene die getekend heeft en middel gebruikt heeft dan stuur overlijdensakte en zeg de huur per direkt op.

de weduwe is weliswaar rechtsopvolger, bij wet zo geregeld maar dit betekend ook dat deze de huurovereenkomst kan opzeggen, let wel op, de opzegtermijn moet wel gevolgd worden in deze!

leg deze zaak ook even voor bij juridisch loket!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 8, 2023 om 09:52
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas gaf ik een antwoord dat niet correct was. Normaliter is het zo dat bij huur van zaken als bedoeld in de huurovereenkomst voorwaarden staan m.b.t. ook beëindigen bij overlijdenen in die zin dat dat dan ook kosteloos gebeurt. Deze verhuurder hanteert kennelijk deze voorwaarde niet en is dan wel de vraag aanwezig of dat redelijk is. Zeker nu ik zie dat er niet wordt gerageerd. Er is opgezegd en dat zo afdoende moeten zijn.

Mijn advies is dan: niet meer betalen, indien er sprake is van incasso storneren en als al aangevene is het zinvol om hierover nader davies/hulp te vragen bij
 - Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

1paul
door 1paul Feb 8, 2023 om 11:27
3101 Antwoorden / 0 Vragen

heremiet let op, de weduwe is rechtsopvolger van de overledene en bij wet gaat dan de huur over, je kunt niet zo maar stoppen met betalen of geld storneren!

getty
door getty - Feb 8, 2023 om 09:55
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wellicht de belbus benaderen?

An
door Anoniem64 - Mar 6, 2023 om 11:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Allen bedankt voor jullie reacties en adviezen.
Ik kan mededelen dat HHP uiteindelijk besloten heeft af te zien van verdere juridische stappen, en het massage matras is komen ophalen.
Huurovereenkomst is hiermee ten einde.

Bedankt! allemaal