ma
door marloes van lotringen-blok Oct 27, 2016 om 21:36
Geldzaken & recht

Hoe betrouwbaar is het bedrijf Cortdaed

Ik wil in zee gaan met dit bedrijf maar wil weten of het een betrouwbaar bedrijf is

17450 37 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2016 om 21:49
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Schuldhulpverlening of bedoelt u iets anders?

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2016 om 21:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees op hun site alleen maar juichende reviews. Niet erg geloofwaardig dus. Als uhulp nodig heb bij het in orde brengen van uw schulden, kunt u zich beter tot de gemeente wenden en daar een verwijzing naar een schuldhulpverlener vragen, of misschien hebt u al genoeg aan een schuldhulpmaatje.

De maandelijkse kosten voor Cortdaed zijn ook niet onaanzienlijk.

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2016 om 22:17
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dat zijn 'niet gepieste en toch nat' prijzen die ze berekenen. Lijkt me dat u dan van de regen in de hevige drup komt.

costnix
door costnix May 20, 2017 om 07:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Edit.

tenormin
door tenormin May 20, 2017 om 19:05
16823 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Ben nu toch nieuwsgierig naar edit * ;-) na zo'n lange tijd.

pi
door pieterwolters - Oct 28, 2016 om 07:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Kennelijk hebben de mensen die klagen over de tarieven niet echt een idee over wat arbeid kost. 85 euro per maand is krap 2 uur werk (=6 minuten per werkdag!). Daarin doe je niet zoveel als er wat geregeld moet worden met bijvoorbeeld schuldeisers.

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2016 om 10:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pieterwolters

Maar er komt wel wat meer bij kijken dan die € 85,00.

Stel een echtpaar met "gewone" schulden.

Bezoek. € 35,00
Intake € 212,00
Per maand € 121,00
Stoppen € 200,00

En voor hoeveel maanden ga je een contract aan? Daar wordt niet over gesproken, maar zal beslist wel minstens zes maanden zijn. Kosten minimaal € 1.173,00.

panter22
door panter22 May 6, 2017 om 17:26
6599 Antwoorden / Vragen

Ik las ergens op de uitgebreide site, gemiddeld 36 tot 60 maanden.
De tarieven zijn standaard. Daar komen vast nog extra kosten bij.
Reken maar op minimaal €5000 aan kosten voor 3 jaar.
Algemene voorwaarden kan ik niet op de site vinden.
Je moet goed lezen waarvoor je tekent.

tenormin
door tenormin - Oct 28, 2016 om 10:04
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@pietwolters, natuurlijk heeft iedereen een idee wat arbeid per uur kost. Maar het gaat juist om de vraag: schuldsanering, mij lijkt het niet echt eraan bij te dragen om voor zoveel geld per maand met iemand in zee te gaan als je schulden moet aflossen etc. Daar moeten goedkopere wegen voor zijn.

Ca
door Carelson - Jan 5, 2017 om 22:14
1 Antwoorden / Vragen

Wij zijn als echtpaar met onze schulden naar Cortdaed gegaan, een kleine 20.000 euro. Maar door onze onverstandige omgang met geld,  en het niet (op tijd) kunnen betalen van onredelijk hoge betaalregelingen met diverse incasso- en deurwaarderskantoren, leek schuldhulp ons de enige optie. Wij zijn blij dat we deze stap genomen hebben en die enorme ellende blijkt ondanks het schuldbedrag toch enorm mee te vallen. Schuldeisers hebben kennelijk veel vertrouwen in dit bedrijf want er zijn echt heel redelijke afspraken gemaakt. Voor rond de 600 per maand aan afbetalingsregelingen, wel verspreid over 36 maanden is alles geregeld. We hebben prima te leven met het geld dat we aan leefbudget hebben en als er eens iets is waardoor extra geld nodig is, dan is dit beschikbaar omdat onze inkomsten dat prima toe laten. Ook wordt er maandelijks geld gespaard. Doordat we bewust ons leefgeld per week laten uitbetalen zijn we ook veel beter ons geld gaan uitgeven en de waarde ervan gaan inzien.

Wij hadden het genoegen om het intakegesprek bij ons thuis te mogen hebben met de eigenaresse zelf. Loes. Haar achtergrond bij de belastingdienst, waarbij zij veel met mensen te maken had die problematische schulden hebben, heeft haar doen besluiten om een bedrijf te beginnen waarmee ze deze mensen helpt. Natuurlijk kost de dienstverlening geld, in ons geval zo'n 120,- per maand. In 36 maanden is dit natuurlijk veel geld, maar de regelingen met schuldeisers en de gedragsverandering bij onszelf die het teweegbrengt is dit geld meer dan waard. We kiezen er zelf voor niet op een absoluut minimum te gaan leven, maar de problemen op een voor iedereen leefbare manier op te lossen, en dat is prima.

Je hebt zelf toegang tot je bankrekening en kan dus precies mee kijken met wat er gebeurt. Wel raad ik iedereen aan om ook echt dat inzicht in zijn financien te gaan krijgen om ook die controle functie uit te voeren. Want ook budgetbeheerders kunnen fouten maken. Niet zozeer om bang te zijn dat je wordt bestolen, want ik ben er van overtuigd in dit jaar dat we dit nu doen, dat ze dat echt niet zullen doen. Je betaalt voor een dienstverlening en die wordt uitgevoerd. Maar ik realiseer me wel dat ik zonder deze dienstverlening niet meer op deze laptop deze reactie had zitten typen, en mijn tv ook niet meer aan de muur had gehangen ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 5, 2017 om 23:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Loes zal blij zijn met dit stukje gratis reclame.

panter22
door panter22 May 6, 2017 om 17:44
6599 Antwoorden / Vragen

Als je €600 aan afbetalingsregelingen kunt betalen  dan is een schuld van €20.000 makkelijk op te lossen in 3 jaar.
Dan heb je ook nog €120 per maand over om de schuldhulpverlening te betalen.
Uit deze reklame en de website kun je opmaken dat Cordaed zich richt op mensen met de hogere inkomens.
Behoor je daar niet toe, dan is een vergoeding van €35 voor een intakegesprek, zonde voor je geld.

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2017 om 22:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carelson.

Nou mooi hoor dat reclame praatje. U kunt het zich blijkbaar veroorloven. € 600 per maand voor de schulden, de vergoeding voor die club, niet leven van een minimum bedrag, zelfs nog sparen.

Had u niet beter en voordeliger een cursus budgeteren van het Nibud kunnen kopen?

Maar goed, u krijgt straks wellicht nog een bonus van Cortdaed, of misschien mag u wel gratis stoppen van Loes.

Ca
door Carelson Jan 6, 2017 om 00:21
1 Antwoorden / Vragen

Tijger1

Dit is natuurlijk bullshit wat je nu zegt. Iemand vraagt naar de ervaringen met dit bedrijf en ik deel die van ons. Wij zijn er tevreden over en kunnen het ons inderdaad veroorloven, maar dat zagen we lange tijd niet. Een cursus budgetteren was ook geen optie geweest omdat door ons betaalgedrag veel schuldeisers niet bereid waren om met onszelf afspraken te maken. Als je over dit soort dingen niks weet of zelf geen ervaring hebt, moet je misschien op specifieke vragen van mensen geen antwoord geven. Men vraagt hier om ervaringen, niet om ongefundeerde meningen. Je lijkt me typisch zo'n persoon die vindt dat alles hem/haar in het leven overkomt en er zelf geen invloed op kan uitoefenen. Ik zou zeggen neem het heft in eigen hand, het helpt.

costnix
door costnix Jan 7, 2017 om 13:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@carelson: om Maxima te citeren: "U bent een beetje dom geweest."

cica
door cica Aug 24, 2017 om 17:33
Antwoorden / Vragen

Dit praatje van CARELSON is een crap. Geloof die niet - ie is schijnbaar iemand van hun en ie krijgt idd reward voor neppe tevrenen klant uithangen omdat die veel slechte recensies hebben. Kijk zelf op klacht.nl - zoek goed op internet. Ik kan nu even ons verhaal niet openbaar delen maar ik zou iedereen met grote schulden adviseren om met de gemeente contact op te nemen. We hebben er enorme spijt van en het gaat nog lang duren ben ik bang.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2017 om 00:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat deed u dus juist niet. Het heft in eigen handen nemen. Daar had u Loes voor nodig.

Ik kan u verzekeren dat ik geen Loes nodig heb, om mijn zaken op orde te houden. Dat doe ik namelijk zelf. Ik vind juist dat je zelf heel veel invloed kunt uitoefenen. En dat doe ik al mijn hele leven lang.

Ca
door Carelson Jan 6, 2017 om 10:39
1 Antwoorden / Vragen

De eerste 3 zinnen tonen dat je duidelijk niet begrijpt hoe het zit. Domme doos.

costnix
door costnix Jan 7, 2017 om 13:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U verdient een orale behandeling met mollibus herbam borith

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2017 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carelson

De enigen die dom zijn, zijn u en uw partner, omdat u als volwassenen met ruim voldoende inkomen uzelf niet bij de lurven kon grijpen om uw zaken in orde te maken.

En daar hebt u dan nog zelfs drie jaar hulp bij nodig. Kinderlijk.

Mijn kinderen kregen al zak- en kleedgeld per MAAND en wisten dat ze daar een HELE MAAND mee moesten doen. Hadden ze geen problemen mee.

Ca
door Carelson Jan 6, 2017 om 15:36
1 Antwoorden / Vragen

Nogmaals. Reageer op vragen over onderwerpen waar je verstand van hebt en houd je ongefundeerde mening voor je. Je hebt immers al 26907 vragen beantwoord,zie ik. Wandelende wikipedia die je er bent. Ik wens je kinderen overigens veel sterkte. Als je ze überhaupt nog ziet. Dat wil namelijk nog weleens mislopen met ouders die zich in alles, over ieder onderwerp, zo betweterig opstellen. Prettig weekend en succes met je levensmissie: Dit forum vervuilen met jouw bullshit. (In het offline leven heeft waarschijnlijk niemand nog oor voor je)

tijger1
door tijger1 Jan 6, 2017 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik heb daar juist heel veel verstand van. Maar ja, als iemand zich op zijn p*kkie getrapt voelt, wordt hij onfatsoenlijk. Gebruikelijk en niets aan te doen. Ook niet door Loes.

costnix
door costnix Jan 7, 2017 om 13:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@carelson: het antwoord van tijger1 bevalt u niet, daarom gelijk ad hominem? Lager kunt u niet zinken!

hansje klein
door hansje klein - Jan 6, 2017 om 11:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[off topic verwijderd - red.]

hansje klein
door hansje klein - Jan 6, 2017 om 11:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Marloes van Lotringen-Blok.
Véél commerciële bedrijven misbruiken de marketingtool 'reviews' door juist de slechte eruit te sorteren. Wat @Tijger1 hier aanduidt is, dat een teveel aan goede reviews (op de eigen website) te mooi is om serieus te kunnen worden genomen, maar er kleeft een risico aan deze bewering, dat er werkelijk serieuse bedrijven bestaan met véél positieve reviews.

Ik zal eens gaan zoeken naar berichten over deze organisatie die door derden zijn geschreven. Keep in touch! Het zou even kunnen gaan duren.....

hansje klein
door hansje klein - Jan 6, 2017 om 12:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Juist, omdat dit soort bedrijven niet aan de weg hoeven timmeren omdat 'klant- in-nood' zèlf op zoek moet gaan is vertegenwoordiging op het internet niet een item waaraan geld wordt uitgegeven. Hoe zoeken potentiële klanten behalve via dit VARA-forum?

Consumentenbond vragen?

De eerste (de beste) op Google?

De kluts kwijt: Bel Korrelatie

Marktplaats?

Fora?

tijger1
door tijger1 Jan 6, 2017 om 12:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien via schuldhulp van de gemeente? Via de gemeentelijke kredietbank?

hansje klein
door hansje klein Jan 6, 2017 om 12:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zou voor informatie het eerst bij NIBUD gaan zoeken: https://www.nibud.nl/consumenten/hulp-bij-schulden2/

hansje klein
door hansje klein - Jan 6, 2017 om 13:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inmiddels zijn volgende/andere Cortdaed-websites bij mij voorbij gekomen:

112schuldhulp.nl

geldlenenaanfamilie.nl

energie-afgesloten.help

tijger1
door tijger1 Jan 6, 2017 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, allemaal onder een paraplu.

hansje klein
door hansje klein - Jan 6, 2017 om 14:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Marloes van Lotringen-Blok.

Ik vind géén neutrale derden en/of publicaties, die een mening over dit soort commerciële schuldsaneringsbedrijven hebben. Er is sprake van een KIWA-keurmerk en de meeste medewerkers zijn gecertificeerd......(staat op hun website).

Maar uw oorspronkelijke vraag of dit bedrijf betrouwbaar is kan ik NIET beantwoorden en méér ervaringen komen vandaag klaarblijkelijk óók niet van de reageerders.

Heeft u de verwachte infomatie gekregen? Gaat u nu ja/nee nu in zee met Cortdaed?
- Een intake bij Cortdaed is onverbintelijk en gratis.
- Voor 15% van de aanvragen kon er geen oplossing aangeboden worden en/of ze zijn afgewezen.

Was uw Gemeente geen optie?

hansje klein
door hansje klein - Jan 6, 2017 om 16:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Commentaar van Cortdaed:

Het is duidelijk dat veel gemeenten de schuldenproblematiek niet als prioriteit beschouwen. Wij merken dat veel gemeenten gebruik maken van vrijwilligers. Het is onze ervaring dat veel vrijwilligers overlopen van goede bedoelingen, maar in veel gevallen toch de noodzakelijke kennis missen. De schuldenproblematiek die veel Nederlanders ondervinden beperkt zich (helaas) niet tot het ordenen van het "huishoudboekje". In veel gevallen komen er complexe zaken bij kijken zoals woningverkopen, restschuldhypotheek, ingewikkelde pensioenvraagstukken of fiscale problemen. Professionele hulp is dan ook essentieel.

De constatering is eigenlijk dat alle beschikbare regelgeving zich met name richt op wat wij noemen  "de traditionele minima". Voor deze traditionele groep schuldenaren volstaat in de meeste gevallen de wetgeving. Echter voor de groep midden- en hogere inkomens sluit de wetgeving simpelweg niet meer aan. Ook voor de steeds groter wordende groep ZZP'ers levert de huidige wetgeving in de meeste gevallen een onwerkbare situatie op.

Schuldhulpverlening is simpelweg maatwerk. Gemeenten willen en/of kunnen hier in veel gevallen niet in mee, door het gebrek aan kennis, inzicht of vanwege het enorme aantal hulpbehoevenden. Bij Cortdaed ontvangen wij klanten die bij de eerste aanmelding bij hun gemeente al geconfronteerd worden met wachttijden van 6 tot 12 maanden(!) en daarna bijna automatisch en vaak totaal onnodig, doorverwezen worden naar loodzware WSNP trajecten.

Ook de richtlijnen van beroepsorganisaties zoals de NVVK geven, volgens Cortdaed, (te) weinig ruimte voor een pragmatische aanpak. Dit is dan ook de reden dat Cortdaed zich bewust niet heeft aangesloten bij een beroepsorganisatie. Cortdaed wil de vrijheid houden om ten alle tijden de meest gunstige oplossing te vinden voor zowel de klant als de crediteur, ook als dit vraagt om buiten de reeds gebaande paden te treden.

tijger1
door tijger1 Jan 6, 2017 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zet u die reclame van Cortdaed hier neer? Als iemand dat wil lezen, kan hij toch naar de site gaan?

hansje klein
door hansje klein Jan 6, 2017 om 18:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Natuurlijk zal de in de schulden geraakte burger zichzelf uit het moeras moeten kunnen trekken. Dat kunnen velen helaas niet (meer) en zijn op een coach/hulp aangewezen. De 'markt' voor private schuldensaneerders als Cortdaed ontstaat juist door het falen of te lange wachttijden van de Gemeentes die de opdracht hebben hulpvragenden te helpen. U heeft dit al voorheen aangegeven. Deze 'reclame' vult dus een bereids ontstaan gat op waarvan gebruik gemaakt kan worden....nu tegen betaling.

Het stuk tekst was overigens een aanvulling op dezelfde constatering van de Ombudsman.

We lopen nu wéér het gevaar door andere reageerders te worden gecorrigeerd, dat deze topic te lang, te onoverzichtelijk en te ingewikkeld wordt, alhoewel er véél rekening met de behoefte van TS werd gehouden. Ik was al klaar met een recherche, heb het bedrijf om een onderbouwing gevraagd, maar die is tot nu aan toe niet gekomen.

costnix
door costnix Jan 7, 2017 om 13:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

"Schulhulpverleners" zoals Cortdaed komen op het bloed (geld) af net zoals haaien dat doen!

Cookies
door Cookies Jan 7, 2017 om 13:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De volwassen burger (m.u.v. van verstandelijk beperkten) moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat er niet meer uitgegeven wordt dan er binnenkomt. Iedereen heeft op de basisschool al leren rekenen, dus daar hoef je geen HBO voor te hebben.

ra
door raymon gouw Sep 21, 2017 om 12:22
1 Antwoorden / Vragen

Na een zeer rooskleurig intake gesprek gehad te hebben.toch in zee gegaan!startfactuur betaald.daarna begint de ellende en zijn ze toch niet het bedrijf zoals ze zich voordoen.bellen niet terug,word van het kastje naar de muur gestuurd.hebben geen vergunningen dus alleen via cevielrecht kan je recht halen als er iets is.van de ene naar de andere casemanager.de ĖĖN LIEGT NOG HARDER DAN DE ANDER.
naar je broodnodige centjes kan je ook fluiten.

Schandalig dat dit soort bedrijfen zich met schuldhulp verlening bezig houden.

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2017 om 10:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen
costnix
door costnix - Jan 7, 2017 om 13:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft de verkeerde volgorde gehanteerd :-(

hansje klein
door hansje klein - Jan 7, 2017 om 15:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

TS vroeg dus niet naar een betere schoolopleiding, maar naar betrouwbare ervaringen, zoals: "We hebben nu (relatieve) rust, we weten waar we aan toe zijn en we kijken weer uit naar een schuldenvrije toekomst. Al met al zijn wij tot op heden erg tevreden".

LEES HIER

Cookies
door Cookies Jan 7, 2017 om 15:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niemand (behalve jij) heeft het over een BETERE schoolopleiding gehad.

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2017 om 15:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@HK: ik weet niet voor wie je allemaal zo druk in de weer bent, maar TS is na het stellen van de vraag in oktober nooit meer op dit forum geweest.

hansje klein
door hansje klein Jan 7, 2017 om 16:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Carola83. U maakt met de opmerking 'datum-over-de-tijd' weliswaar een punt, iemand heeft de topic opnieuw opgestart en de oorspronkelijke plaatsingsdatum was me niet opgevallen, tòch is dit een actueel thema waarmee burgers en gemeentelijke coaches danig moeten roeien met de riemen die ze NIET hebben. Ik heb geleerd uit de recherchen, dat er meer private organisaties ontstaan, die tenminste verder helpen, ook wanneer het tegen een vergoeding, of een afgesproken uurloon is.

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2017 om 15:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ hansje

Wat zit u nu die club te pushen? Als iemand het adres wil hebben, kunnen ze simpel op de site kijken.

Eerst al hun reclamespotje en nou dat weer.

hansje klein
door hansje klein - Jan 7, 2017 om 15:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik vind het nogal moedig en een teken van in de knoei zitten (misschien ook iemand willen helpen?) om met je eigen uitzonderlijke en herkenbare naam hier publiekelijk om raad te gaan vragen.

Met mijn laatste link geven betroffenen aan waarmee ze ooit in de knoop geraakt zijn en er zelf niet meer uitkwamen, resp. waarom de instanties niet (op tijd) werkelijk konden helpen. Dat zijn echte ervaringen.

Reageerders die persoonlijk geen ervaring gemaakt hebben, zoals ik, worden nu 'platgemaakt' met onnozele tegenvragen en domme opmerkingen i.p.v. de vraag van de vraagsteller serieus te nemen en ook werkelijk (veel) tijd in de zo goed mogelijke beantwoording te steken.

In beide gevallen is het een soort van tijdverdrijf, de ene is con-structief en de ander des-structief bezig. Zoals al eerder opgemerkt, zijn er dominante aapjes op deze V&B-apenrots en gunnen anderen geen vrijheid.

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2017 om 17:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Maar u begrijpt het niet helemaal, geloof ik. De Ts stelt in oktober een vraag, inderdaad onder haar eigen naam. Zij krijgt een aantal adviezen, maar komt niet meer terug op de site.

Dan plaatst hier ruim twee maanden later iemand anders hier een uiterst lovende reactie over die club. Dat mag, maar daar mogen ook kanttekeningen bij geplaatst worden. En die reageerder gaat dan ook nog compleet onfatsoenlijk uit zijn dak.

U gaat rechercheren, maar voor wie? U gaat die club aanschrijven, maar voor wie? De Ts hebben we niet meer teruggezien en die ander is al helemaal happy. Dan plaatst u ook nog een reclame van Cortdaed en alsof iedereen niet kan lezen ook nog een keer hun adres en als u daar over bevraagd wordt, waarom u dat doet, gaat u een beetje wild om u heen schoppen over de andere reageerders.

Beetje wonderlijk allemaal.

hansje klein
door hansje klein - Jan 7, 2017 om 23:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik weet niet of en hoelang een Topic Starter nog notificaties toegestuurd krijgt, maar @ Marloes van Lotringen-Blok wordt mogelijkerwijze nu weer geconfronteerd met de topic uit Oktober. Misschien toch een feed-back aanmaken of/hoe zij de informatie op dit forum heeft kunnen gebruiken en of zij inderdaad klant is geworden bij Cortdaed....??

M.a.w. zou u zèlf nu Cortdaed anderen aanbevelen?

Cookies
door Cookies Jan 8, 2017 om 07:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als een TS geen vinkje aan zet voor notificaties, krijgt hij/zij helemaal niets in de mailbox.

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2017 om 23:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Als de Ts het vinkje niet verwijderd heeft, blijft zij reacties krijgen.

Cookies
door Cookies Jan 8, 2017 om 07:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien wel nooit aangevinkt? Zelf kies ik er overigens heel bewust voor om geen enkele notificatie te krijgen, omdat je mailbox dan binnen de kortste keren vol loopt.

tijger1
door tijger1 Jan 8, 2017 om 10:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je zelf een vraag stelt, lijkt mij een vinkje toch wel nuttig. Zou eigenlijk zo moeten zijn dat ALS je een vraag stelt,je in ieder geval automatisch de reacties op je eigen vraag zou moeten binnen krijgen. En dat je bewust iets moet doen om dat te stoppen.

Cookies
door Cookies Jan 8, 2017 om 10:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Helemaal met je eens. Had dat ook voorgesteld aan de redactie bij het online gaan van de vernielde V&B, maar vonden zij geen goed plan. Nu krijg je als je een vraag stelt even een melding in beeld dat je dat kunt doen. Maar ja, je weet hoe mensen lezen.

hansje klein
door hansje klein Jan 8, 2017 om 11:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien verklaart het niet automatisch aangevinkt (moeten) blijven bij een eigen topic het raadsel, waarom zo weinig feed-back komt, na vaak toch intense, uitgebreide en goedbedoelde raadgevingen.

Ik voel het tenminste als een oppervlakkig 'u vraagt, wij draaien'. Ook reageerders zijn mensen, die willen ervaren of een raad (met succes) aangenomen wordt en indien niet, waarom dan niet. Terzijde: veel negatieve opmerkingen zouden overigens vermeden kunnen worden door naast de tool van het kunnen plussen ook opmerkingen te kunnen minnen.

Redactie: Hier hebben de reageerders ècht een punt gemaakt, dat toch nog eens nader bekeken kan/moest worden om er géén 'doorsnee platenprogramma' van te maken en de kwaliteit van dit platform positief te kunnen beïnvloeden.

Cookies
door Cookies Jan 8, 2017 om 13:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geloof me, dan krijg jij van mij een hoop minnen. Je reacties zijn vaak off-topic (hoewel je doet alsof alleen anderen off-topic gaan, iets van de pot verwijt de ketel), NIET CORRECT en/of niet relevant en je beledigt keer op keer mede-forummers door ze aapjes te noemen. Ook op het forum van de CB word je regelmatig betrapt op off-topic reacties.

tijger1
door tijger1 Jan 8, 2017 om 13:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Plus van dit aapje:-))

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2017 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

De redactie leest niet standaard de bijdragen. Dus uw opmerking richting de redactie komt daar niet terecht.

En uw terzijde is ook misplaatst.

hansje klein
door hansje klein - Jan 8, 2017 om 13:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik vindt het onterrecht, dat twee 'aapjes' dit forum, vraagstellers en andere reageerders zozeer op allerlei manieren gaan beheersen. Dat was het wat mij betreft dames, ik reageer niet meer op jullie interventies. Veel plezier op 'jullie' apenrots. Ik ga me weer liever concentreren op vragen die door anderen dan door jullie gesteld worden.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2017 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

U hebt blijkbaar hetzelfde p*kkie als @carelson. U mag beledigen, maar als u daar op aangesproken wordt, stampt u verongelijkt in de rondte.

ch
door chrisd1 - Jan 8, 2017 om 15:45
21 Antwoorden / 0 Vragen

Je centjes door een ander laten beheren; van tevoren betalen; waar heb ik dat vaker gezien??

db
door dbp - Feb 21, 2017 om 18:34
1 Antwoorden / Vragen

Ik hoop van harte dat jij niet met ze in zee bent gegaan. Zij vragen opstartkosten terwijl ze zelf niks voor doen. Jij moet alles zelf regelen, rek openen, alle instanties inlichten, alle zaken aanleveren. En daarnaast betaal je 85 euro per maand voor: dat je ze zelf belt, email, opdracht geeft wat te betalen, geen overzicht en inzicht in jouw eigen dossier. Medewerkers wisselen om de haverklap daar. Je krijgt nooit een reactie, wordt niet terug gebeld. Meest vreselijke bedrijf en ze zouden aangeklaagd moeten worden. Ze hebben mij geld gekost maar zij hebben niks voor mij gedaan. Ik heb een andere instantie ingeroepen en die hebben mij verteld wat zij voor hun geld moeten maken. Na een half jaar moet ik voorafgaan beginnen. Ga aub niet in zee met ze!!!

J.
door J. D. - May 6, 2017 om 10:06
1 Antwoorden / Vragen

Schandalig behandeld. Leidend onder een depressie, hen ingeschakeld. Moest tot 5 keer toe mijn documenten versturen omdat ze ze niets ontvingen. Geregeld proberen contact met ze op proberen te nemen, maar geen response. Vervolgens verzocht al mijn spullen en vooral mijn spullen van mijn rekening terug te sturen. Nooit meer iets gezien.

Communicatie belabberd en doen helemaal niets voor het geld. Wel 400 euro laten betalen en maandelijks bedrag afschrijven, maar niets doen.

tijger1
door tijger1 May 6, 2017 om 18:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u uw review ook op hun site vermeld?

panter22
door panter22 - May 6, 2017 om 17:55
6599 Antwoorden / Vragen

Cortdaed geeft aan dat zij niet zijn aangesloten bij de NVVK.

Re
door Renegade1966 - May 19, 2017 om 23:53
1 Antwoorden / Vragen

Een zeer onbetrouwbaar bedrijf.

ook wij hebben ons bij hun aangemeld. De intake koste ons gelijk al geld, we moesten de voorijkosten zelfs betalen. Achteraf gezien allerlei mooie verhalen maar toch met hun in zee gegaan om maar niet in de wsnp te komen. Volledige OverZichten van de schulden en vaste lasten voor ze gemaakt, alles doorgegeven aan de instanties dat we met hun in zee gingen. Bijna €400,- betaald en elke maand €110,0 betalen.

Kortom, 7 maanden later is er nog niets gebeurd op een paar brieven en stabilisatie overeenkomsten versturen na.
Heeft ons gekost al €1170,- en nu heeft de belastingdienst loonbeslag gelegd.

Ik ben woest en trek alles bij ze weg en haal mijn geld terug. Ook ga ik verdere stappen tegen ze ondernemen.

Nooit maar dan ook nooit met ze in zee gaan dus. Ze liegen en bedriegen je iedere keer weer voor.

tijger1
door tijger1 May 20, 2017 om 08:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel triest dat u door die club eigenlijk nog verder in de problemen bent geraakt. Ze zijn niet bij een bracheorganisatie aangesloten, dus u kunt daar niet eens klagen.

Maar als ik u was, zou ik mijn verhaal overal neerzetten. Klachtenkompas, Klacht.nl. Facebook, het Radarforum en ga maar door.

ma
door maria1963 - May 23, 2017 om 20:30
1 Antwoorden / Vragen

Ik wilde ook in zee gaan  met dit bedrijf. Tijdens  het intake-gesprek werd verteld dat ik eerst 320 euro 'opstartkosten' moest betalen. Dat bedrag heb ik meteen voldaan. De volgende week echter bood mijn werkgever mij hulp aan. Hij had Cortdaed gebeld en aangegeven  dat ik het contract wilde beëindigen. Ik kreeg van  hem te horen dat ik  dan een  mail moest sturen naar  patrick@cortdaed.nl en  dan  zou het geregeld zijn. Dat deed ik  dan  ook meteen, op 11 mei.  De opstartkosten zouden  gerestitueerd worden.
Maar wat schetst mijn  verbazing? Op 23  mei krijg ik een volgende nota,  van  120 euro!  Ik stuurde daarop een mail dat ik die niet ging betalen, maar...geen  reactie!   Dus heb ik 's-avonds nog  maar eens gebeld. En wat blijkt?  Het contract is helemaal niet  beëindigd. Ik  heb  het verhaal nu op www.klacht.nl gezet, in de  hoop dat het  opgelost gaat worden...

jo
door john196651 - Jun 14, 2017 om 21:37
1 Antwoorden / Vragen

ik ben sinds januari met cortdaed in zee gegaan omdat ik een probleem had met de belastingdienst dit kon ik met de belastingdienst niet oplossen en cortdaed zou het regelen nu zou ik in totaal 1500 per maand moeten betalen aan de belasting dienst en zou ik er met 2 jaar van af zijn heb hier mee in gestemd nu blijkt het moet ik bijn a 2300 euro per maand betalen ze zouden mijn boekhouding doen van cortdaed krijf ik een rekening van 1900 euro over 5 maand  van een klein eenmansbedrijfje ik ga de stekker eruit trekken want ze helpen je alleen maar de afgrond in .
hebben hier nog meer mensen ervaringen mee ik hoor dit grrag m.v.g John Geeraets.