nu
door nuvervara Aug 18, 2019 om 19:07
Geldzaken & recht

Hoe correct moeten gegevens van een Makelaar zijn?

Hoe betrouwbaar moeten de gegevens  zijn, die een makelaar in een advertentie zet?
Op funda wordt door 2 makelaars het appartement Bentinchkplei 81 Rotterdam aangeboden.
De ene makelaar stelt dat de bijdrage VVE incl stookkosten €170,78 bedraagt,  Gedeeltelijk dubbel glas , oppervlakte 92m². Galerij Flat,Inhoud 240m³
De andere stelt dat de bijdrage VVE €191 is exclusief voorschot stookkosten, Dubbel glas,
Oppervlakte 89m² Portiekflat,Inhoud 260 m³ Erg slordig !

844 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2019 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bedragen en maten zijn altijd onder groot voorbehoud. En welke makelaar heeft die flat in de verkoop? Vraag de brochure op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2019 om 20:54
16774 Antwoorden / 202 Vragen

De makelaars zullen de info van de opdrachtgever hebben gekregen en wat de verkregen informatie ook is: het is altijd, herhaald altijd, zeer zinvol en feitelijk nooidzakelijk om zelf de juistheid te verifiëren op het moment dat u bsluit tot aankoop van de appartementsrechtenn over te gaan.
In de akte van verdeling/aankoopakte dienen hoe dan ook de juiste gegevens te staan.

jo
door jorisw - Aug 18, 2019 om 21:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteindelijk gaat het erom wat in het contract komt te staan. In de brochures staat altijd dat het onder voorbehoud is, en dat er geen rechten aan kunnen worden ontleend. Als dat wel zo zou zijn, zou je al juristen moeten hebben om de brochure te maken. Dan worden makelaars nog duurder...

Bel beide makelaars eens op om het te bespreken. Als we iedere typfout als moeten gaan afstraffen met regeltjes wordt het best wel een kutmaatschappij....

panter22
door panter22 - Aug 19, 2019 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eerst maar eens naar de staat van het appartement. Geheel in originele staat sinds 1959. Wat is dat appartement uitgewoond. Kun je meteen geheel renoveren,

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2019 om 10:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Grappig. Bij de ene makelaar ligt die flat op de vierde woonlaag en bij de ander op de vijfde.

Kijk ook eens naar de foto’s. Het zijn niet dezelfde flats.