door wilcop Jul 5, 2011 om 15:28
Geldzaken & recht

Hoe dom is de mens?

het stelt mij enorm teleur dat de meeste opa,s en oma,s zich zo,n 150 jaar geleden hadden aangesloten bij linkse pvda,om zo het recht van ieder mens op deze wereld te bewerkstelligen, dat ook de kinderen van de werkende klasse onderwijs konden genieten, en er ook voor de armeren gezondheids zorg kon worden opgericht.
alles wat deze mensen met gevaar voor eigen leven voor hebben geknokt, word met een crisis weer door rechts afgebroken, en zijn wij weer terug bij af, de gezondheidszorg de scholing enz: word weer op de gewone man afgeschoven, het stelt mij daarom zo enorm teleur, omdat de meeste opa,s en oma,s van toen zelf niet lezen en schrijven konden, en dat bij de huidige generatie met al zijn scholingen de politiekedomheid alleen is toegenomen.

1634 62 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

De gewone man heeft het tegenwoordig zo goed dat hij VVD stemt en begrijpt dat we de boel wel moeten reorganiseren als we de basisvoorzieningen houdbaar willen houden....

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op dinsdag 5 jul 2011, 15:33: De gewone man heeft het tegenwoordig zo goed dat hij VVD stemt en begrijpt dat we de boel wel moeten reorganiseren als we de basisvoorzieningen houdbaar willen houden....

De gewone mens stemt niet massaal VVD, nee Ingrid en Henk zijn overgestoken naar de PVV. En als je de anti Islam-houding (met alle bijverschijnselen) en anti-buitenlander-houding van de PVV buiten beschouwing laat, dan heeft de rest van het partijprogramma heel veel raakpunten met die van de SP..

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

wel vladja: dat bedoel ik nou, ikke, ikke.
in de jaren 50 emigreerden circa 5 miljoen nederlanders naar canada, newzeeland en australie, het kapitaal (= nou rutten rechts) van toen haalden de buitenlanders het land in om de arbeidsplaatsen op te vullen, want de vette jaren van wederopbouw in westduitsland was aangebroken met vette orders voor nederlandse bedrijven in het verschiet..
nu het al enige jaren minder gaat met de economie,lopen wij net als in de dertiger jaren massaal achter wilders en de cda,er leers, met volle medewerking van de vvd, (vvd vertegenwoordigd het kapitaal) scheldend op de marokaan van de derde generatie.
dus is ingrid en henk weer dom bezig, en weer ontrekt rechts (kapitaal) zich aan de verantwoordelijkheid voor deze mensen door hen binnen gehaald....

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

?? Kom socialisten,sluit de rijen??
Toch zijn ze er nog,die socialisten.
Weliswaar géén juichende aanhangers meer van de huidige PvdA en ook kritisch over de SP maar toch?????????
Zeker GEEN VVD en zeker GEEN PVV-stemmer!!!

Wel wil ik weer die Vara-haan terug op de gevel!
En langere uitzending van o.a. consumentenprogramma's en wat meer docu's over het ontstaan van socialistische organisaties zoals het Natuurvriendenwerk, de jeugdherbergen en het naturisme (dat overigens niet of weinig bloot hoeft te bevatten.----trefwoord b.v. Richard Schirmann).

De Vrije Vogel
wiens grootvaders een der eersten was van de SDAP en FNV.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.i. heeft de doorsnee stemmer niet voorzien dat hun stem op respectievelijk CDA, VVD of PVV tot gevolg zou hebben dat alle mensen met een handicap in de bijstand zullen komen, mogelijk geen scholing zullen krijgen, geen hulp op weg naar werk.

Het lange wachten op dagelijkse zorg is begonnen en de verre reizen naar adequaat ziekenhuis wat door hun ziektekostenverzekeraar is uitverkoren staat binnenkort in het verschiet. Hoe daar te komen nu ook het openbaar vervoer wordt uitgekleed is mij niet helemaal duidelijk.

Mijn waarschuwing voordat we gingen stemmen was als van een roepende in de woestijn. Dit kabinet stemt mij diep treurig.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

de sdap,ers waren de socialisten en maakte deel uit van het naoorlogse pvda, van na de jaren 45, niet van omstreeks 1870 toen er nog geen onderwijs was voor de armen kinderen en geen gezondheidszorg voor hen die in bittere armoe leefden, in die tijd was 99% van de bevolking of katholiek of protestand dus uiters riskant om je aan te sluiten bij de socialisten die vochten voor een beter bestaan.
voor mij, als cpn,er hoef de rode haan niet terug, wilde alleen maar de jeugd er op attend maken om gebruik te maken van hun hersens, .

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeveel topics open je nog over hetzelfde item? Het stemmen heeft niets met dom te maken trouwens, wel met een politieke voorkeur. Dat het de jouwe niet is, jammer dan.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond: je hebt in alles gelijk, maar leg dat maar eens uit aan de massa.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad Wilcop, begint de klaagzang nu weer opnieuw, heb het nu wel ff gehad met je stemwijzer...
Voor al de naam van je topic.... Hoe dom is de mens, iemand die niet jouw voorkeuren heeft, hoeft niet betiteld te worden als dom.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies:stemmen heeft wel degelijk te maken met verstand te maken en de politike voorkeur hangt af hoe vermogend je bend, en dat je begrijpt wat voor gevolgen dit voor jou toekomst heeft.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

pino123: ik heb het over politieke domheid,en niet over domheid in het algemeen,en moet je op de wilders topics kijken, al jaren die haat en klaagzangen over de marokanen en de islam en de portugezen, dan slaat je de schrik je op het hart, leef ik nu in de dertiger jaren, de jaren van hitler?
ga daar na toe als je mijn topics je niet bevallen, maar let wel, die vette jaren zijn voorbij, er staat iets te gebeuren waarvan jij de weerga niet van wild weten, zeker als je nog geen armoede hebt gekend.
maak je maar niet ongerust, zie ook wel in dat mijn topics pas een beetje serieus worden genomen als in het najaar de bezuinigingen echt toeslaan, tot dan houd ik mij stil en zul je geen topics meer van mij zien.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

150 jaar geleden was er nog geen toenemende vergrijzing en uitgesproken individualisering en wat al niet meer. Dat is zo complex en anders nu dat een politieke herorientatie en een nieuwe verdeelsleutel onvermijdelijk is. De echte socialist is inderdaad en helaas wat uit het gezichtsveld verdwenen. Wel zijn er de voorzieningen van de verzorgingsstaat gekomen. Dat werkt door op de persoonlijkheden en hun gedrag/hulpbetoon. Hulpbetoon is op een veel hoger plan komen te staan en geinstitutionaliseerd, zodat de mensen in grote lijnen alles (kunnen) hebben waar haast tegenover staat dat zij steeds minder te zeggen hebben. Heeft dit met politieke domheid te maken? Eerder is het een kwestie van omgaan met de schatkist nadat de belangen geleidelijk zeer verschoven zijn. Je kaart me wel wat aan zeg.In een crisis is het onvermijdelijk dat er wat afgebroken wordt.
Dit kan op zoveel manieren geinterpreteerd worden dat er beter een ruimer platform voor gekozen kan worden.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ken uw geschiedenis!!
Die SDAP is ontstaan vóór W.O II, dus voor 1940!!

Lezen wilcop!!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sociaal_Democratische_Arbeiders_Partij

Een pissige Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

En toch nog even om geschiedvervalsing te voorkomen (zoals wilcop kennelijk probeert)
Is die CPN pas ontstaan NA de Russische revolutie,dus na 1917!!
Tsja,die CPNérs toch!!

De VV

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 02:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat een onzin150 jaar geleden was er nog geen toenemende vergrijzing, nee zeker niet, hun kinderen die zelf niets te vreten hadden moesten voor hun kinderen en ook nog voor hun ouders zorgen, en velen ouderen stierven aan verschrikkelijke ziektes en ook het kindersterfte lag hoog.en dat in een crisis het onvermijdelijk is dat er wat afgebroken word, allee, maar altijd aan de onderkant van de samenleving.
het koninklijkhuis kost ons met alles er op en eraan zo, kleine 70 miljoen per jaar, geen derving van, ontroerendgoed belasting, vermogen belasting (van 7 miljard eigen vermogen, onderhoud paleizen,en de rijken krijgen nog altijd een hypotheek rente aftrek en geven zich alweer tonnen aan bonussen..scholieren oude van dagen zieke en gehandicapten die betalen het gelag, als jullie dat eerlijke verdeling noemen, dan heb ik het recht om dit als politieke domheid te betitelen, want jullie laten met zijn allen toe dat dit gebeurd, het opgebouwde hulpbetoon word juist weer afgebroken, als jullie dat goed omgaan met de schatkist noemen terwijl er biljoenen aan wereld schuld is opgebouwd ,zijn jullie inderdaad politiek niet goed bezig...
heb altijd geleerd dat voor iedere dollar een x gewicht aan goud in ford knox aanwezig moet zijn voor een gezonde economie, en geen miljarden schuld...
de cpn ( communistische partij nederland is in de dertiger jaren ontstaan,met als orgaanblad de waarheid, en dat heeft nogmaals niets met de russische revolutie van doen, zoals velen denken maar gewoon een nederlandse partij samen met de kvp, pvda vvd, en de sdap was een jeugd orgaan van de pvda vanaf het ontstaan van de pvda...
mijn opinie is dat de sterkste schouders de zwaarsten lasten beter kunnen dragen..

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 07:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn opinie is dat de sterkste schouders de zwaarsten lasten beter kunnen dragen..

Ik deel uw mening, maar dit kunt u m.i. niet verwachten van een rechts kabinet met gedoogsteun van de PVV.

Het volk heeft gekozen en de zwakkeren in deze samenleving worden het meest getroffen. In triest.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

En je blijft maar slap kletsen zonder enige kennis van zaken als je schrijft,ik citeer:

"sdap was een jeugd orgaan van de pvda vanaf het ontstaan van de pvda... "

Kortom, je hebt mijn gegeven link niet eens gelezen!!
Bovendien heb je het steeds over JULLIE alsof wij deze regering zouden hebben gekozen waarbij ik mij sterk maak dat er maar heel weinig Vara-leden zijn geweest die VVD of PVV hebben gestemd.
Dom gepraat dus en geklets uit de ruimte want de jeugdbeweging van de SDAP (vooroorlogs) en de PvdA(naoorlogs) was de AJC = de Arbeiders Jeugd Centrale met als onderdelen de groep Zwaluwen=de jongste kinderen, de Sperwers de oudere kinderen (tot 18 jaar(zo ongeveer) en De Rode Valken= de oudste jeugd die twee eigen (kampeer)terreinen bezaten; Het Meenthuis te Blaricum en ons terrein in Vierhouten met daarop het Rode Valkennest en de Zonnehal.

Dit maar even weer voor onze snotneus die zo nodig aan geschiedvervalsing wil doen,zich op de borst kloppend "Ik weet het zo goed"terwijl hij hier grote onzin zit uit te kramen.

Bovendien heb ik te vaak met CPN-ers te maken gehad en dat is mij slecht bevallen.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond: juistdaarom noem ik deze topic zo, de politieke domheid van de mens, en ik krijg maar niet uitgelegd dat deze problemen geen nederlands alleenstaand geval is maar wel degelijk een wereld probleem, en de geschiedenis herhaald zich de 30,40,er jaren komen terug.
de mens heeft naar mijn weten als enige diersoort een brein ontwikkeld, maar is ook het enigste soort dat door zijn enorme expansie drift het bolletje waarop ie te gast is in pakweg 200 jaar te vernietigen,wie waren de felste tegenstanders van de pil, juist de kerkelijke macht maar wij gaan naar 8 miljard mensen toe als wij niet drastisch maatregelen nemen is het over en uit met deze wereld.
daarom doet het mij zo,n pijn om de politieke desintresse juist van de beter opgeleide jeugd te constateren.

;

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader: ik ben ook geen socialist van huis uit en mijn geboorte datum is 22.04.1933 dus inderdaad een snotjong.
het zal wel waar zijn wat jij hebt opgezocht omtrend de pvda, maar ik had het over die mensen die in eeuw1800 zowel de katholieken als protestanten samen bundelde tot een front die opkwam voor betere voorzieningen van de mens en streden tegen uitbuiting van het kapitaal lang voor de russische revolutie, dat heet ook socialisme, sociaal opkomen voor de medemens...

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste man,
Ik heb niets hoeven op te zoeken want ik was lid van de AJC,van de Natuurvrienden, de NJHC en van het NFN (naturistenfederatie).
Waren mijn ouders Varalid en minstens 1 grootvader als een der eersten .
Ik heb die Richard Schirmann nog meegemaakt (Koblenz 1958 of 1959).

Raadpleeg eens een arts want zoveel onzinnigheid en onkunde is niet gezond.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

jij blijft maar over de 50,er jaren zijken dat is jou recht, maar ik hoef geen arts te raadplegen om te zien hoe dom ook jij als hedendaags socialist bent, en afdwaald van het punt, dat anno 2011 alle problemen weer op de zwakkeren van de samenleving word afgewenteld.
als jij een trauma bij de cpn hebt opgelopen, dan moet jij een arts raadplegen.
nogmaals ik ben geen socialist en over het naoorlogse socialisme zal jij het het wel beter weten, foutje bedankt, dus discusie op dat punt gesloten...
maar je dwaald volgens mij dwaal je af van het punt waar het mij om bedoeld is, het kiesgedrag van de huidige mens en de rol van het socialisme hier in, die niet bij machten zijn ondanks de velen voedselbanken het rechtse blok te bestrijden, dat moet jou als rechtsgeaard lid van de pvda toch ook tot nadenken stemmen...

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij betreft is deze discussie gesloten.
Net als gelovigen dommigheden uitkramen omdat zij de geschiedenis (niet willen) kennen is het ook hier praten tegen een blok beton.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

die dagen langen discusie van jou is alleen gegaan over het gelijk van jou hoe goed jij het socialisme kende, en wat van onzin ik uitkraam, maar voegde niets zinnigs toe aan het debat waarover het had moeten gaan,hoe het anno 2011 mogelijk is dat er voedselbanken zijn en de bezuinigingen lauter de onderkant van de samenleving raken en dat er massaal op rechts gestemd is geworden.
door mensen als jou gaat het socialisme ten onder en dat betreur ik ten zeerste want ik ben gedwongen als gepensioneerd arbeider op links te stemmen, dat heeft de jaren mij geleerd.
als klap op de vuurpijl haal je de dommigheid van van alle gelovigen aan, maar ik heb het alleen maar van politiek dom stemgedrag van alle lagen van de bevolking gesproken.
en wat mij het meest verbaasd is, dat jij de handdoek in de ring gooid, dat getuig niet van een vechters mentialiteit als dat van je grootouders, en dat ontbreekt bij het huidige socialisme, ook een beetje verwend misschien:

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen die hier zo loopt te zeiken op Nederland moet eens gaan reizen naar de opkomende industrielanden. Bezoek eens een industrieterrein in China en je schaamt je de ogen uit je kop dat er in Nederland mensen over van alles en nog wat te zeiken hebben. We hebben het zo waanzinnig goed hier in dit kleine land alleen niemand wil dit beseffen.

De wereldeconomie staat op het punt van een omwenteling. Het westen wordt ingehaald door het Oosten. Men heeft daar niet de luxe die wij kennen en gaat tot het naadje voor een beter welvaart niveau. Niemand maakt zich daar druk over arbeidsomstandigheden of pensioenleeftijd maar ze zullen ons wel weg concureren binnen korte tijd. Hier moet Nederland zich op aanpassen en die aanpassingen houden in dat bepaalde rechten uit het verleden op gegeven moeten worden.

De problemen waar links vroeger voor opkwam zijn bijna opgelost. Natuurlijk heb je gehandicapten die er op achteruit gaan maar het treft de massa niet dus stemt men daar niet meer voor. De pvda is ook niet meer voor de arbeider maar voor de allochtoon. De weinig verdienende arbeider stemt op sp of zoals de laatste x op de pvv. Wil links succes hebben moeten ze eens met goede ideeen komen ipv enkel met 'het moet eerlijker' daarmee haal je geen kiezer terug uit het rechtse kamp. Niemand wil namelijk welvaart opgeven.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

aerox: ben het in grote getallen met jou eens, ware het niet dat ook china en india afhankelijk blijven van industrieel verkeer met het westen, en daar is voor iedere dollar of euro een once goud omgezet in miljarden schuld, dus valt het westen dan trekken zij ook het oosten mee de afgrond in.
mocht het china lukken, dan ontkomen ook zij niet aan de verbetering van de leef en arbeids toestanden van de werkende klasse met het zelfde gevolg als bij ons...
de aantal biljoenen dollar wat china amerika heeft geleend kan als verloren worden beschouwd, indien het westen het niet red.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

aerox schreef op woensdag 6 jul 2011, 15:30: Iedereen die hier zo loopt te zeiken op Nederland moet eens gaan reizen naar de opkomende industrielanden. Bezoek eens een industrieterrein in China en je schaamt je de ogen uit je kop dat er in Nederland mensen over van alles en nog wat te zeiken hebben. We hebben het zo waanzinnig goed hier in dit kleine land alleen niemand wil dit beseffen.

De wereldeconomie staat op het punt van een omwenteling. Het westen wordt ingehaald door het Oosten. Men heeft daar niet de luxe die wij kennen en gaat tot het naadje voor een beter welvaart niveau. Niemand maakt zich daar druk over arbeidsomstandigheden of pensioenleeftijd maar ze zullen ons wel weg concureren binnen korte tijd. Hier moet Nederland zich op aanpassen en die aanpassingen houden in dat bepaalde rechten uit het verleden op gegeven moeten worden.

De problemen waar links vroeger voor opkwam zijn bijna opgelost. Natuurlijk heb je gehandicapten die er op achteruit gaan maar het treft de massa niet dus stemt men daar niet meer voor. De pvda is ook niet meer voor de arbeider maar voor de allochtoon. De weinig verdienende arbeider stemt op sp of zoals de laatste x op de pvv. Wil links succes hebben moeten ze eens met goede ideeen komen ipv enkel met 'het moet eerlijker' daarmee haal je geen kiezer terug uit het rechtse kamp. Niemand wil namelijk welvaart opgeven.

weet jij wel hoeveel mensen in de schuldsannering zitten, dus een schijnwelvaard en de echte bezuinigen moeten in het najaar nog beginnen! weg ipod internet auto voor de meesten van ons, niemand is zijn baan nog zeker...

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wilcop. Je trekt een grote broek aan, maar raakt een beetje verstrikt in de broekspijpen. Dit forum wordt echt niet gelezen door de mensen die je eigenlijk zou moeten bereiken: De politici in de beide Kamers van de Staten-Generaal en de ministers in het kabinet. Natuurlijk, er is van alles mis. De bezuinigingen moeten worden opgehoest door mensen die de laagste inkomens hebben. Zij immers vormen de grootste groep, dus is daar het meest te halen. 18 miljard bezuinigen is geen pretje en inderdaad, daar kunnen we de goed en niet geheel eerlijk gevulde spaarrekeningen van de grootverdieners goed bij gebruiken. Toch blijft het moeilijk om verbeteringen in het systeem aan te brengen, het volk krijgt nu eenmaal de regering die het verdient, want: In meerderheid is gestemd op de drie partijen die het voor 't zeggen hebben.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

die te grote broek aan trekken was alleen maar bedoeld om er eens achter te komen waarom hun stem gedrag zo is, maar je hebt gelijk ben op verschillenden forums geweest het is alleen maar achterlijk gezwam, en de echte linkse politiek doet er niets aan, je vraagd je af wat ze geleerd hebben op school.
al bij al iemand moet hen kunnen berijken anders zie ik het donker in voor de werkende klasse...
zelf had ik mij al voor genomen geen topics en forums meer te bezoeken en beantwoord ik alleen maar aan het mij gerichte.
er moet toch wel iemand zijn die de jeugd kan bijbrengen dat het verschil in salaris 300000 euro + bonus van 300000 euro niet kan tegen het minium salaris 1200 euro p/m, aan die hebzucht is het systeem te gronden gegaan.
die 18 miljard bezuinigingen zijn wat aan de krappe kant ingeschat door jou, maar alla de broekspijpen beginnen mij te knellen...

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om toch maar even serieus te zijn in "het gemakkelijk babbelen in Nederland"
leze men toch eerst:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Club_van_Rome waar het belangrijkste rapport "De eindigheid van grondstoffen"
Dit rapport is tevens de omslag in het denken van winstmaken.
Voor die tijd was dat belangrijk voor continuïteit van de (familie)bedrijven= de lange termijnvisie.
Daarna is het product steeds minder belangrijk geworden en was het meer zaak om winst te maken ten behoeve van die winst,het product steeds minder belangrijk en dat alles op resultaat op de korte termijn.
(Globalisatie)

Aan het milieu denken was nog geen sprake zoals wij nu pas merken.
En die komende generaties?
Die doen helemaal niet mee in het spel van groot geld verdienen.
Denk maar eens aan schoon drinkbaar water waar dat steeds meer ten goede komt aan de rijke toerist (appartementen,hotels,zwembaden en golfterreinen) waar de bevolking ter plaatse steeds minder ter beschikking heeft.

Hier politiek wat zuiver(der) zijn betekend dan bijvoorbeeld niet naar Bali op vakantie.

En verder kan ik niet de wereld veranderen

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

........weet jij wel hoeveel mensen in de schuldsannering zitten..........

3/4 zit door een onverantwoord uitgaven patroon in de schuldsanering. Tophypotheken afgesloten op 2 inkomens, ook maar even de verbouwing meefinancieren, altijd makkelijk. Paar jaar later wordt er gescheiden, raakt men in de ww, kom je al gauw in een financiële afgrond. Auto op afbetaling, kopen op afbetaling op postorderbedrijven enz. enz. enz. De afgelopen jaren leek het maar niet op te kunnen.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Velen hebben niet door dat zij ook eens het slachtoffer kunnen zijn dat ze werkeloos worden en niet meer aan het werk komen en afhankelijk zijn geworden van een uitkering waar geen droog brood voor te kopen is.
Dan schreeuwen ze net zo hard alleen dan andersom dat ze te weinig krijgen om van te leven, eerst zakken vullen daarna links lullen.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2011 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@abcdef, je hebt gelijk daarom is het erg belangrijk niet boven je stand te leven middels allerhande leningen. Bovendien vind ik het knap onverstandig allerlei verplichtingen aan te gaan die je niet meer kunt opbrengen als je bv ziek wordt of je baan verliest. Ohja, vroeger werd er ook gespaard, ik heb tegenwoordig de indruk dat men dat woord niet eens meer kent.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2011 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

de enige mens die nog leefde als de mens van een miljoen jaar geleden, en leefde van de visvangst en landbouw, is in een gebied zo groot als nederland verdreven om een stuwdam,en aan de expansie drift van de moderne mens,
en weer gaat dat zonder protest gepaard, d.t.z.

portugal is nu ook aan de beurd voor nog meer steun, wanneer slaat de echte melaise van de jaren twintig toe?
ik zie nog maar een oplossing, inflatie, en opnieuw beginnen, maar met een verplichte wereldwijd geboortebeperking, om met een meer lenistische systeem her te beginnen, anders is het met kapitalisme in zijn huidige vorm gedaan.
lenistisch systeem houd in dat er geen inkomen vehoudingen zijn zoals nu het geval is, salarissen van anderhalve ton p/m en twee ton bonus p/m en een minium loon van 1200 p/m.
jullie hoeven mij om deze mening niet aan te vallen, want er is geen vrouwen en mannen beweging die wereldwijd iets van zich laat horen, om deze naderende castatrofe een halt toe te roepen.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2011 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een geklaag. Als juist de mensen die het land weer hebben opgebouwd dit zouden hebben gedaan , zou er niets van terecht gekomen zijn. De afgelopen decennia is er veel veranderd in NL, maar dit heeft ook geleid tot hele groepen mensen bij wie de zelfredzaamheid is verworden tot afwachten dat een ander het regelt. Nu wordt heel veel teruggedraaid en helaas zijn daar ook mensen de dupe van die dat niet verdienen. Maar spreek daar dan je buurman, buurvrouw, vriendin, oom, tante, enz. enz. op aan en niet de regering. Want door wie wordt er gefraudeerd, overbodig gebruik gemaakt van voorzieningen, zorg enz. enz.. Niet door degene die zijn lijf te barsten werkt om e.e.a. te financieren. Dus kijk wat je zelf in positieve zin kan doen, levert ook nog een goed gevoel op.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2011 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

moeder56: je begrijpt het niet of je wild het niet begrijpen, of je leest het niet, het is niet een nederlands probleem alleen!

ve
door verwijderd - Jul 7, 2011 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

moeders56: ben van 1933 en dus ook 6 dagen p/w hard moeten werken om het naoorlogse nederland weer op te bouwen.dit ter zijde.

dit antwoord van jou geeft aan hoe narcistisch egoistisch de huidige mens is geworden, en vooral, hoe politiek dom

ve
door verwijderd - Jul 7, 2011 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

........ben van 1933 en dus ook 6 dagen p/w hard moeten werken om het naoorlogse nederland weer op te bouwen........

Ik neem aan dat je blij was niet (meer) van de steun te hoeven trekken en dat je betaald werd voor je werk. En ik word sch*tziek van het door jou te pas en (meer) te onpas gebruikte woord 'dom'.

En waarom iedere x die lege ruimtes in jouw reacties? Nogal dom, vind ik.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2011 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

moeders56: ben van 1933 en dus ook 6 dagen p/w hard moeten werken om het naoorlogse nederland weer op te bouwen.dit ter zijde.

dit antwoord van jou geeft aan hoe narcistisch egoistisch de huidige mens is geworden, en vooral, hoe politiek dom.

@Wilcop,

Als je het niet zint hier, ga emigreren naar een land waar mensen in jouw ogen minder dom zijn...... ik heb het idee dat je nog diep in het verleden leeft, waar kennelijk alles beter was.....Vooralsnog lijken wij zelf de oorzaak te zijn en is de tendens niet alleen nu gestart, maar echt al jaren geleden.

Reageren op een discussie met termen als narcistisch, egoïstisch en politiek dom, zegt denk ik meer over jouw en de manier van leven, dan over de rest van de forumleden, jammer en een matige manier van discussiëren.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2011 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels de redactie verzocht om dit topic maar te verwijderen want deze wilcop opende niet alleen een onzinnig topic waarop door zijn "vraagstelling" nauwelijks zinnig is te antwoorden en hij met die antwoorden agressief omgaat en niet daadwerkelijk op zinnige antwoorden omgaat .

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 7, 2011 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt vergeten dat de ellende wordt neergelegd bij de geen die ze niet veroorzaakt hebben maar wel daar mee worden belast.
IN het rechts systeem zullen de daders moeten betalen en niet de slachtoffers,
het is de arrogantie van de macht van deze ontwikkelingen in nederland en rest van de wereld. Politici zijn al gauw links waneer ze voor de zwakkere mensen in de samenleving opkomt.
Helaas de jongere genereatie weet niet beter of alles komt hen toe, dat de oudere
daar voor hard hebben gewerkt zo dat zij het beter hebben gekregen wordt blijkbaar niet gewaardeerd.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2011 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik snap niet dat de mensen nog niet beseffen hoe ernstig de zaak is, de bezuinigingen in het najaar voor de deur, en in het ergste geval europa failiet:
door de bezuinigingen minder koopkracht, bedrijven moeten sluiten met als gevolg ontslag van diverse werkende en dus ook naar de sociale dienst , en dan heb ik het nog niet eens over het risico van inflatie,savonds rijk naar bed en s,morgens arm weer op.
jullie willen niet geconfrateerd worden met minder goed nieuws,een struisvogel heeft de zelfde tactiek, houd die oogkleppen dan maar op, jullie komen er wel voor jullie geen vuiltje aan de lucht.
maar jullie lezen alleen het laatste commentaar op mij afgegeven en niet over de stuwdam in brazielie en of er nog wel een toekomst is voor deze aardkloot.

en aan birdies: tot en met de jaren, 1974 (de autoloze zondag) had ik nog nooit van de sociale dienst gehoord, maar dat zal jou nooit overkomen want jij zal nu en of later nooit gebruik hoeven te maken van socialedienst en/of hulp van enige instanties dan ook! zo zeker weet jij datt van jou zelf.

en aan grootvader: al deze antwoorden hierboven gesteld aan mijn adres getuigd dus van hoogwaardge kwaliteit.
dank je, weet nu genoeg

ve
door verwijderd - Jul 7, 2011 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

abcdefe: eindelijk iemand die begrijpt wat aan de hand is, en het is juist die arrogantie die er voor heeft gezord dat het zo ver is gekomen,en dan krijg ik als antwoord ik leef in het verleden, terwijl ik mij juist zorgen maak over de jongeren van nu, daarhoren ook mijn kleinkinderen bij....

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

1) er is in nederland alleen een x aantal vierkante meters aan leegstand,weet vanzelfssprekend niet hoeveel vierkante meters, een miljoen? of meer? toch word er nog volop gebouwd,ten koste van deze aardbol, dat is geen blijk van gezond verstand.

2) in een welvarende economie zonder werkenloosheid heeft de sociale dienst geen enkel functie en is er niemand van de sociale dienst afhankelijk.

3)als er in de jaren dertig en veertig in de duitsland omringende landen net zo,n gedachtegoed over vluchtelingen had geleefd als de wereld van wilders (pvv) en leers (cda) en rutten (vvd) van nu, was het dodental misschien wel veel groter geweest.

4) als de grootverdieners niet inzien dat er ook voor hen een finiancele bijdrage noodzakelijk is geworden en zich maar blijven verzetten tegen de afschaf van hijpotheek aftrek en belasting verhoging,dan is het systeem in zijn huidigen vorm gedoemd om wereldwijd te sterven.
hier laat ik het bij
einde discusie

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Einde Wilcopdiscussie? Ik denk dat dit een goed moment is om dan even tot een resume te komen van de reacties. Het valt me op dat er weinig samenhang was in deze discussie, zeker ook in het door Wilcop naar voren gebrachte. Het had net niet de pointe die een discussie nodig heeft.
Het gaat niet aan om te blijven jeremiëren over de ouderen die alles hebben opgebouwd. Hoewel ook ik daarbij hoor denk ik dat we de jeugd juist nu heel hard nodig hebben en moeten we ook durven om met hen solidair te zijn. De maatschappij is dermate veranderd dat we in geheel nieuwe systemen zijn terechtgekomen, oude waarden en uitgangspunten zijn inmiddels knap achterhaald.
Natuurlijk moeten we gaan voor een eerlijke verdeling van middelen, maar dan ook van kennis en uiteraard ook van macht. Vergeten we niet iets? Ja, natuurlijk, we moeten dan ook de verantwoordelijkheid maar delen en als ouderen daarvoor niet weglopen.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

jpm schreef op vrijdag 8 jul 2011, 14:36: Einde Wilcopdiscussie? Ik denk dat dit een goed moment is om dan even tot een resume te komen van de reacties. Het valt me op dat er weinig samenhang was in deze discussie, zeker ook in het door Wilcop naar voren gebrachte. Het had net niet de pointe die een discussie nodig heeft.
Het gaat niet aan om te blijven jeremiëren over de ouderen die alles hebben opgebouwd. Hoewel ook ik daarbij hoor denk ik dat we de jeugd juist nu heel hard nodig hebben en moeten we ook durven om met hen solidair te zijn. De maatschappij is dermate veranderd dat we in geheel nieuwe systemen zijn terechtgekomen, oude waarden en uitgangspunten zijn inmiddels knap achterhaald.
Natuurlijk moeten we gaan voor een eerlijke verdeling van middelen, maar dan ook van kennis en uiteraard ook van macht. Vergeten we niet iets? Ja, natuurlijk, we moeten dan ook de verantwoordelijkheid maar delen en als ouderen daarvoor niet weglopen.

er word iets heel belankrijks vergeten,als er in de jaren dertig en veertig in de duitsland omringende landen net zo,n gedachtegoed over vluchtelingen had geleefd als de wereld van wilders (pvv) en leers (cda) en rutten (vvd) van nu, was het dodental misschien wel vele miljoenen groter geweest, toch heeft de jeugd massal op rechts gestemd,het hoe en waarom, daar ben ik niet achter gekomen, wij zijn op deze wereld bij elkaar om te helpen nietwaar,dat gedachtengoed ontbreekt bij de hedendaagse jeugd, ook bij mijn kinder en achterkleinkinderen en iemand moet hen dat besef toch kunnen bijbrengen.de formulering van mijn topic was geen schoonheidsprijs waard dat besef ik nu ook.

de verantwoording van de ouderen! ben als twaalfjarige in 1945 beginnen te werken, en geniet nu samen met mijn vrouw 1220 euro aow.
(het pensioen opgebouwd, is 1962 ingegaan,daarvoor was er de rentekaart daar leverde mij eenmalig 40 euro in totaal op),wij hebben samen zo,n 1600 euro,
na aftrek vaste lasten +/- 500 euro over om te leven.

er is in nederland alleen al een x aantal vierkante meters aan leegstand,weet vanzelfssprekend niet hoeveel vierkante meters, toch word er nog volop gebouwd,ten koste van deze aardbol, dat is geen blijk van gezond verstand, een regenwoud zo groot als nederland word opgeofferd voor een stuwdam en de inwoners verdreven, dat moet de jeugd van nu die wij zo nodig hebben (volgens deze redactie) toch tot nadenken stemmen hoe het verder moet met onze planeet in wat voor een systeem dan ook, en dat punt mis ik in jullie betoog ook weer.
verder wil ik er op verwijzen dat ik nooit gesproken of heb geschreven, dat de ouderen alles opgebouwd hebben, en dat het mijn bedoeling is geweest het hoe en waarom van het hedendaagse stem gedrag te achterhalen, want er is geen vrouw en man van welke politieke patij dan ook, die de jeugd kan bijbrengen, het besef, dat het geen nederlands probleem alleen is, maar een wereldwijd probleem.

dankend voor uw medewerking in deze

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit hier een beetje al de reacties te lezen en het ging toch in eerste instantie om dat er bij de laatste verkiezingen zoveel mensen op de PVV en VVD hebben gestemd.

Ik ben geboren in 1954, het "staartje "van de babyboom generatie. Geboren in dit jaar had ik ook de pech dat de échte babyboomers alle kleding nieuw kregen en wij hun spullen als tweedehands moesten dragen omdat 'het nog goed was'.
Mijn ouders hadden als gevolg van de oorlog weinig scholing, gingen op jonge leeftijd trouwen en moesten maar zorgen dat ze een eigen huis kregen. Wat door de huizentekort ook niet meeviel.

Ik moest ook op jonge leeftijd (15 jr.) aan het werk om kostgeld te gaan verdienen In dat jaar werd de Mammoet wet ingevoerd maar moe vond het niet nodig om mij ook naar de Huishoud school te sturen. Met als gevolg dat ik in mijn latere jaren in mijn huwelijk alles zelf uit moest zoeken wat betreft huishoudboekje en andere zaken.

Op mijn werk werd ik lid van de Textielbond 'De Eendracht' en automatisch stemden we op de PVDA omdat dat een partij was (is?) die voor de arbeiders opkomt.

Het zou goed zijn als alle mensen die ooit op de lange blonde PVV-er hebben gestemd nu terug zouden keren naar de PVDA. En dat die partij ook echt laat zien dat ze voor de arbeiders zijn. En niet aan het lijntje lopen van die boevenbende wat er nu zit..

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanaf het midden van de jaren "70 was er vooral in het Noorden des lands een grote werkloosheid. Er zijn toen heel veel mensen in de sociale voorziening gedumpt omdat de arbeidsbureaus nergens een baantje voor deze mensen had. Er is zelf aan mij voorgesteld op zo'n bureau dat ik me maar af moest laten keuren, "dan zit je altijd goed".

Maar ik was kerngezond, waarom zou ik me dan onnodig ziek/ af laten keuren?

Moin.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

moin: ik was al gestopt met deze topic omdat het niet in dank werd afgenomen.
inderdaad als meisje van toen was het nog erger dan voor ons jongens, daarom snap ik ook de hedendaagsevrouw niet die in het zuiden zo massaal op wilders stemden, en er is ook geen vrouwen bond die wat van zich laten horen, ook niet bij de pvda....
had van de hededaagse vrouw met andere opleiding dan van toen, meer begrip over het wel en wee van deze planeet verwacht, en zekers over hoe lossen wij de problemen met de euro op.
ben zelf van huis uit van de cpn,maar die is met de toenemende welvaart van de aardbodem verdwenen, heb een jaartje bij de sp geholpen,honderden kwamen wekelijks met betalings problemen en andere zaken binnen, maar met de verkiezingen geen stem mee te verdienen, wel de cda en pvv.
tot slotsom,ben tot inzicht gekomen dat de mens in al zijn politiekeblindheid krijgt wat ie verdiend, en de ander er ook de dupe van is

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wilcop,

Mijn moe stemde op de CPN. Een oom van me is in de oorlogstijd opgepakt geweest en heeft twee weken vastgezeten omdat hij actief was in deze partij. Hij heeft geluk gehad want er werd door de nazies jacht op CPN-ers gemaakt en vaak werden ze ook vermoord.

Finsterwolde heet niet voor niks Klein Moskow. En zou je eens op de naam Engel Modderman willen googlen?

Als deze topic al dicht is, dan was ik weer te laat met reageren.

Veel groeten van Moin.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

moin: heb mijn vader ook moeten missen tijdens oorlog, was ook opgepakt, broodmager was ie toen ie in 1945 terug kwam, en mijn moeder stond er ook alleen voor,( maar dat is verleden tijd geworden) en er is niet veel voor nodig om die tijd terug te krijgen, kijk om je heen in al die landen waar oorlogen worden gevoerd mensen gemarteld en verdreven van huis en haard, en dan hoor je de cda en wilders maar over de moslims en politieke vluchtelingen zeuren die terug geschopt moeten worden, niet beseffende dat dat de joden het in de dertiger jaren ook overkwam, en werden opgevangen met gevaar voor eigen leven door de omringende landen, toen heten dat naastenliefde nou baantjes pikkerij.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wilcop,

Ik heb heel sterk het idee dat de lui van de VVD CDA en PVV er niet voor de mensen zitten maar voor hun eigen eer en glorie en portemonnee.

Op het ogenblik wordt alles waar onze ouders (en wij ook wel) voor gewerkt hebben; offers hebben gebracht door minder loon te accepteren ten behoeve van werkgelegenheid (1972 -o.l.v. Wim Kok) gestaakt; in de jaren '80 van de vorige eeuw kinderbijslag ingeleverd - het eerste jaar kregen we niets, later de helft van wat men eerst wel kreeg.
En dan wordt je man / kostwinner ongeneeslijk ziek. In dezelfde tijd van Lubbers en Co. Men noemde mensen die -last van de rug- hadden simulanten, profiteurs en zaten liever bij tante Truus op de thee. Echt de woorden van Brinkman en kijk eens wat voor baantje die nu heeft? Diezelfde woorden werden door gewone mensen overgenomen met als gevolg dat wij in een isolement terecht kwamen.
Dat wat die regeringsleidersstelselmatig allemaal beweren voor waarheid, wordt door mensen overgenomen die zelf niet zoveel geleerd hebben en denken dat het ook allemaal waar is wat er gezegd wordt. (ik ben op mijn 39ste nog naar de school voor volwassenonderwijs geweest en heb nu mijn Mavo-diploma)

Mensen zoeken dàtgene er uit wat hun van pas komt en de rest laten ze voor het gemak maar weg of willen zich er niet in verdiepen. En dat is juist het gevaarlijke van deze hele clou. Want zodoende kon er in 1939 een vent met een zwart spuuglok en snorretje veel mensen manipuleren.
Tegenwoordig is er een actieve twitteraar die mensen probeert naar zijn pijpen te laten dansen.
Er is massaal op de PVV gestemd, dezelfde partij die nu de mensen naar de ratsmodee helpt. Hoe kun je deze mensen hun ogen open laten gaan en laten zien dat ze de verkeerde persoon macht hebben gegeven?

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......Er is massaal op de PVV gestemd, dezelfde partij die nu de mensen naar de ratsmodee helpt.........

Het is toevallig wel de PVV die veel 'linkse issues' op de agenda heeft staan! De max. duur van de WW-uitkering bijv.: de VVD en CDA wilden deze in 2011 terug brengen naar maximaal 1 jaar i.p.v. 3 jaar en 2 maanden.

Verder ga ik niet meer in discussie, zo langzamerhand is het een politieke discussie en daar is dit forum niet voor. Bovendien heb ik geen zin in gewauwel over 'vroeger'. Vroeger is verleden tijd.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wilders is Henk en zijn partner zeker Ingrid zou anders niet weten wie het zijn, mensen die holle frasen van hem wordt wakker hij heeft nu al meer verkwanseld van wat hij Henk en Ingrid beloofde voor hen op te komen.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies: maar neemt geen enkel politieke verantwoordelijkheid, stemt in met veel punten van de cda en de vvd,dus gebeurd er niets.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

De VVD is van oudsher een partij die het meest voor de bedrjven opkomen. En niet voor de arbeider.
De CDA zou er als Cristelijke partij voor de gewone mensen moeten zijn. Maar die C. is allang verzuurd.

Kijk maar eens om welke reden de FNV nu op veel plaatsen in Nederland extra bijeenkomsten gaan houden.

Birdies, het gaat ook niet over vroeger, maar waarom hebben wij dan gestreden? Om het alleen maar comfortabel te maken voor de babyboomers? Al datgene waarvoor wij de straat op gegaan zijn en voor geknokt hebben is nu op en weg. Wij betalen aan alle kanten het gelag van deze maatschappij maar hebben er zelf niks aan.
Hoeveel geld betalen we nu al niet voor de ziekenfonds? En de eigen risico? Als je total loss bent, kunnen ze je ook echt naar de sloop brengen straks.

Als dat al zoveel jaren achter elkaar gebeurd dan knapt er op een gegeven ogenblik wel iets, dan is het moment daar dat niks je meer kan schelen. En dat is een heel gevaarlijk iets.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

En er is ook veel jatwerk wat betreft de ideeën welke in de Tweede kamer gepresenteerd wordt.
Hoe vaak is het al niet naar voren gebracht dat in verkiezingstijd de ideeën van b.v. de PvdA op de lijsten staan van de CDA of anderen.
Dan zou je al die folders weer door moeten spitten.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moin,
Hoeveel geld betalen we nu al niet voor de ziekenfonds? En de eigen risico? Als je total loss bent, kunnen ze je ook echt naar de sloop brengen straks.

Baby boomers moeten ook premies betalen voor de verzekeringen zo als het zieken fonds, weet je wat het is de jongeren zijn de weg kwijt die hebben geen idee van solidarteit het zijn solisten wil nog niet van egoisten spreken weet niet beter.
Zelf 51 jaar gewerkt en kon echt niet doen wat men tegenwoordig allemaal uitspookt, jongeren schulden zo als nu kon gewoon niet, kan men geen 2 keer per jaar op vakantie heeft men het al slecht, men is tegenwoordig te veel eisend dat is het probleem. je hoort altijd nederland is afhankelijk van het buitenland dus we worden we gegijzeld en bang gemaakt door zowel balkenende en rutte, laten ze maar minder geld aan die oorlogen uitgeven.
Nu meneer Hillen weer met een ballonetje over de zorg verzekeringen dat deze miljarden kosten, nu laten we deze maar op defensie terug halen, angst is een slechte raadgever en mensen bang maken een nog slechtere, werknemers en baybyboomers worden tegen elkaar opgezet. Ik voorspel dat de heren politici wel weer andere argumenten hebben tegen de tijd als de huidige generatie aan beurt is om met pensioen te gaan ,politici (uitzondringen daar buiten gelaten) zijn kameleons nemen de kleur aan die het meest bij hen past.
Veel beloven en weinig geven doet de gek (werknemer) in vreugde leven.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

> werknemers en baybyboomers worden tegen elkaar opgezet.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

moin schreef op vrijdag 8 jul 2011, 22:40: > werknemers en baybyboomers worden tegen elkaar opgezet.

oudere en jongere

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

abcdefe,

Dit zinnetje was een vergissing, anders zou men kunnen denken dat ik u in de maling heb, ik had een heel verhaal geschreven, klik op verzenden, bleek het - annuleren te zijn geweest.

Waar het op neer kwam wat ik schreef is, dat ook babyboomers werknemers zijn. Nederland is er groot mee geworden. De fabrieken draaiden overuren en de winkels werden alsmaar groter. Want aan alles was een tekort. Alleen aan de jongste boomers hebben ze niet veel verdiend want die kregen de afdankers van de eerst geboren baby's Terwijl de laatsten nog wel moesten meewerken, want jongere mensen waren in die fabrieken immers goedkoper.
Maar diezelfde jongste babyboomers betalen wel mee aan de pensioenen. Maar intussen wordt wel alles weer afgebroken, de weduwepensioen is al verdwenen, en ben je in 1953 en later geboren, dan krijg je al te maken met een pensioen gat wanneer de kostwinner een jongere partner heeft. Want die krijgt dan niks meer.

De verzekeringsmaatschappijen werken er ook aan mee dat de solidariteit verdwijnt. Ze bieden pakketten aan die alleen maar dat doelgroep aangaat. Jongeren hoeven niet meer 'mee te betalen' aan de steunkousen van oma. En oma hoeft geen kraamhulp te financieren.
Woonwijken waar alleen maar jonge gezinnen wonen, wat heeft oma daar te zoeken als er geen buurtbusje komt die haar naar het centrum rijdt? Zij zal er vereenzamen tussen de mensen die overdag naar school en werk zijn.
De besturen en projectontwikkelaars zijn er ook debet aan dat de solidariteit onder de mensen alsmaar minder wordt.

Is dit de keuze van deze maatschappij waarin we leven?

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo gaat het al door de eeuwen heen, de massa bespelen, de aandacht afleiden door een welbespraakt persoon, om zo tweedracht te zaaien, welke politicus denk aan herman of mien die de huur niet meer kunnen opbrengen, integendeel zij doen dit lauter om geld, macht en aanzien, en hebben schijt aan de massa.
voor hen is er ook een spreuk: wijsheid is de waarheid van de gevolgen

ve
door verwijderd - Jul 8, 2011 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mooie spreuk, we zijn het er wel over eens denk ik .
Zullen we het hier dan maar bij laten?

Groetjes van Moin.