jo
door joskaa May 24, 2016 om 15:52
Geldzaken & recht

Hoe groot is de winst voor de banken wegens niet correct werkende geldautomaat

Vandaag  spaargeld gestort bij de ING. Had alles 3x geteld en nagekeken en overzichtje gemaakt van aantal + specificatie munten. In dichtgeknoopt plastic zakje vervoerd. Geldstortautomaat noteerde o.a. 20 munten van 2 euro ipv 23 munten a 2euro. Beide geldbakjes geinspecteerd, daar lag ook niets in.Direct naar de balie gegaan wv medewerkster direct ging bellen voor een oplossing. Antwoord: klacht ongegrond, er zijn geen afwijkingen geconstateerd.
Kan nu schriftelijk een klacht gaan indienen bij de ING waarvan de uitslag natuurlijk bij voorbaat al vast staat.
Ik vraag me af hoe hoog het jaarlijkse voordeel van de banken is door niet correct werkende geldautomaten. Zal niet weinig zijn vrees ik.

2896 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 24, 2016 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach, aan veronderstellingen hebben we niets; daar schiet je niets mee op.
Zal allemaal wel meevallen.
Dien je klacht in en wacht af.
Je doet nu net of het dagelijks voorkomt.

ja
door jackyh - May 24, 2016 om 16:47
953 Antwoorden / 4 Vragen

N.a.v. het bovenstaande een vraag mijnerzijds. Kun je munten storten bij een Bank?  Mijn Bank ABN-AMRO verwijst altijd naar de GWK.

tenormin
door tenormin May 24, 2016 om 17:00
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Jawel hoor, in ieder geval bij bovengenoemde bank, ING. Maar het is alleen zaak dat je echt veel muntgeld stort: het kost n.l. ook "munten" en eerlijk gezegd, niet zo l*llig weinig ook. ☺

tenormin
door tenormin May 24, 2016 om 17:03
16823 Antwoorden / 108 Vragen

eerste reactie was niet te zien dus, dacht ik, nog maar een keer. Sorry, niet mijn fout, voor de verandering.

jo
door joskaa May 24, 2016 om 17:07
80 Antwoorden / 44 Vragen

Ook bij de Rabo kan je munten storten, mits je een Raborekening hebt. Je mag ca 6x per jaar boetevrij storten: munten en/of biljetten

ja
door jackyh May 24, 2016 om 17:09
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dus het kan zo zijn dat het bij de ene bank wel kan en bij een andere niet.

edrick3
door edrick3 May 24, 2016 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Onzin:

Biljetten en muntgeld storten

Heeft u biljetten of losse munten? U kunt dit geld storten bij een ABN AMRO bankkantoor. Bekijk ook de tarieven voor het storten van contant geld.

(Bron)

edrick3
door edrick3 - May 24, 2016 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jackyh,

Nog maar een keertje mijn reactie hier, want bronvermelding in eerdere reactie lukt (nog steeds) niet.

Onzin: Biljetten en muntgeld storten Heeft u biljetten of losse munten? U kunt dit geld storten bij een ABN AMRO bankkantoor. Bekijk ook de tarieven voor het storten van contant geld.(Bron)

pi
door pieterwolters - May 24, 2016 om 17:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je die winst niet terug zult vinden in de jaarcijfers omdat het hoogstens een percentage is heel ver achter de komma.

ha
door halex - May 24, 2016 om 19:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als er geen afwijkingen zijn geconstateerd, dan ligt het het meest voor de hand dat u een telfout hebt gemaakt. Zelfs met drie keer natellen, kan je je vergissen.