passion1958
door passion1958 Oct 16, 2019 om 17:08
Geldzaken & recht

Hoe kan je het best handelen als je opgelicht bent

Ik ben opgelicht door een verkoopster op marktplaats, deze persoon heeft ook advertenties op facebook en instagram. Facebook en instagram hebben geen duidelijke email waar je dit kan melden. Marktplaats wel ingelicht maar word gezegd dat deze persoon al jaren handelt en nog nooit een klacht heeft gehad. Maar ik zuig het toch echt niet uit mijn duim. heb betaald en word niks opgestuurd, dus niet kwijtgeraakt maar word niet opgestuurd en weigert geld terug te geven. aangifte gedaan maar daar word ook niet veel mee gedaan want gaat om klein bedragje, maar elke euro is voor mij veel, dus ik vind dat er toch iets aan gedaan moet worden, hoe kan ik dit dan het beste doen

597 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2019 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is toch tegenwoordig een veiliger manier om te betalen als men iets koopt op marktplaats?

Hebt track en trace gehad? Wat staat daar op vermeld?

Niet meer kopen zonder gelijk oversteken, als u het niet kunt lijden dat het fout gaat.

Kunt u geen review bij die verkoopster plastsen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 16, 2019 om 17:21
16814 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt eventueel melding maken bij www.consuwijzer.nl in die zin dat indien daar meer klachten binnenkomen de kans dat er wel iets gedaan wordt m.b.t. deze vorm van oplichting groter is. Een mogelijkheid is ook om opnieuw aangifte te doen of bezwaar te maken indien er niets met de aangifte wordt gedaan.
U kunt ook overwegen hier gebruik van te maken https://www.politie.nl/themas/klachtenregeling-politie.html. U dient m.i. wel te kunnen aantonen dat het werkelijk zo is en vooral ook dat u niet de enige bent.
Het beste advies dat ik u kan geven is vooral eerst betalen als u hetgeen u gekocht heeft heeft ontvangen. Dat kan ook bij Marktplaats.

marita5
door marita5 - Oct 16, 2019 om 17:24
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Passion1958 ,

Bekijk eens dit filmpje , klik op de rode regel .

https://www.youtube.com/watch?v=cB-CJiZ8Uwc&feature=youtu.be&list=PLpTdirA-TKB_uh03DSJieMwAOkdTRiX1G

Is de koper of verkoper verantwoordelijk voor verzending van het product ?

U kunt verschillende afspraken maken over de verzending van uw product. U moet zelf regelen wie het risico draagt:
Vermeldt de verkoper in de advertentie dat hij het product verzendt of bezorgt , dan is het risico voor de verkoper .
Als het misgaat , moet hij het aankoopbedrag terugbetalen of een nieuw product verzenden .

Staat in de advertentie "verzenden voor risico van de verkoper , dan ligt het risico bij de koper .

Geeft de verkoper duidelijk aan dat de koper het product moet ophalen en vraagt de koper zelf om verzending , dan ligt het risico bij de koper.

Wanneer u een product aangetekend laat verzenden, kunt u de schade indienen bij uw verzekering.

Wordt het product niet geleverd? Dan hangt het van uw situatie af of u nog iets kunt ondernemen. Neem contact op met een van onze juristen om uw situatie te bespreken .

Magnum007
door Magnum007 - Oct 16, 2019 om 18:31
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Passion ,

Op Marktplaats kun je je ervaring over een verkoper aangeven.

Om wat voor een product ging het?

Als ik iets zie op Marktplaats,haal ik het persoonlijk op en betaal contant.
Als een verkoper dit niet wilt,dan weet je al dat je geen zaken met deze verkoper moet doen.