Jo
door JohnSon52 Apr 21, 2018 om 15:45
Geldzaken & recht

Hoe kom ik aan een goedkopere huurwoning

Zelf geen schuld aan maar ben onlangs mijn baan verloren. Inkomen kwijt, Uitkering is nu van het type ww hierdoor kelder je gewoonweg 1000 euro netto p/m omlaag! Nu wil ik een sociale huurwoning vinden maar door mijn ww uitkering van  krap 1300,- netto ben ik verplicht(!) en kan ik ook enkel maar reageren(!) op huurwoningen met een passend aanbod vanaf 620,- kale huur p/m!?  Als ik dan de rest van mijn vaste lasten, verzekeringen, belastingen etc ook nog betalen moet hiervan dan houdt ik op het eind nog 2 weken over zonder geld elke maand! Ik vind dit toch echt wel een beetje te duur worden allemaal. Wie dit bedacht heeft daar in den haag weet ik niet maar die zou zelf eens een keer moeten ruilen met mij zodat hij erachter komt wat het leven werkelijk kost! Ik ben nu genoodzaakt om maar te reageren op een dure (a-)sociale huurwoning. Vrees dat ik uiteindelijk op straat kom. Wat kan ik nog doen?

5493 16 Rapporteer

door 14peter - Apr 21, 2018 om 15:55
567 Antwoorden / 2 Vragen

Is een nieuwe baan zoeken niet wat eenvoudiger??

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2018 om 16:05
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hard een nieuwe baan zoeken en niet kieskeurig zijn. Heb je in ieder geval te eten.

Cookies
door Cookies - Apr 21, 2018 om 16:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een sociale huurwoning heeft een wachttijd van 5 tot 10 jaar, afhankelijk van waar je woont. Een nieuwe baan zul je dus sneller vinden, zeker nu er weer banen genoeg zijn.

hansje klein
door hansje klein - Apr 21, 2018 om 17:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer je met de handen kunt werken ... wat doe je dan hier? Werk zat!

Wanneer je met je hoofd kunt werken, kun je zelf bedenken waar/hoe je werk moet zoeken!

Wanneer je een gebrek aan je handen en/of hoofd hebt ... dàn heb je inderdaad een probleem, maar daar zijn die in Den Haag actueel mee bezig ... maar misschien bij de VVD solliciteren? Daar vliegen er steeds vaker fraudeurs uit.

Maar terug naar uw vraag: ... zoek in uw regio aflopend op appartement, dan op studio, en tenslotte op kamer. Daarna kunt u op het adres van het Leger des Heils nog proberen.

ho
door holy53 Apr 23, 2018 om 14:48
68 Antwoorden / 1 Vragen

Nou nou, wat een denigrerende reactie. Werk zat? Ik ben 64. Nergens aan de bak te komen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 21, 2018 om 17:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als je 1000 euro netto achteruit gaat en je hebt nu 1300 netto over dan klopt er iets niet.
Je had dus 2300 netto dan zou je uitkering rond de 1600 a 1700 euro netto
moeten zitten en niet op 1300. Misschien bestond je salaris uit een variabel deel wat ze niet helemaal meetellen bij het UWV.

Voor wat betreft je woning er zijn genoeg mensen die graag voor een lagere huur willen zitten,  gelukkig zijn daar strenge inkomenseisen aan gesteld.
Voorlopig dus flink besparen op uitgaven tot u , hopelijk snel weer een nieuw baan heeft.

me
door mein33 - Apr 21, 2018 om 17:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wie dit bedacht heeft daar in den haag weet ik niet maar die zou zelf eens een keer moeten ruilen met mij zodat hij erachter komt wat het leven werkelijk kost!

Heeft u zich hierover ooit druk gemaakt toen u nog betaald werk had, zeer zeker weten van niet !!

Er zijn genoeg mensen die al jaren en jaren in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten zoals u die nu en pas sinds kort ervaart.
Voor een sociale huurwoning kunt u aansluiten achter in de rij en in sommige Gemeenten is die wachtrij langer dan 10 jaren of u moet al jaren en jaren ingeschreven zijn.
Dus niet klagen, maar de t......g naar de nering zetten, m.a.w. uw uitgaven patroon "drastisch" aanpassen aan uw nieuwe inkomsten en solliciteren. Er is momenteel een gigantisch tekort aan mensen die "graag" willen werken en daarvan zult u er toch zeker ook één zijn.

aurora1
door aurora1 - Apr 21, 2018 om 18:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoek een nieuwe baan en neem intussen alles aan, inclusief vakken vullen, en zoek naar een voordeliger huurhuis, zoals iedereen dat doet.
Daar enegie insteken en ook met waarmee u kunt bezuinigen (zie internet), wat u kunt verkopen dat u niet (meer) gebruikt etc.
Bij voordeliger winkels uw boodschappen doen, enz.
Daar uw energie in steken en niet in klagen en zeuren. Met zo een houding wil ook niemand u in dienst nemen.
Voorheen heeft u zich er toch ook niet druk over gemaakt? Dat anderen daarmee te maken hadden- en hebben?
Wees blij dat u een uitkering krijgt, dat is toch mooi geregeld?
Kijk voor werk ook in andere gemeenten, dus dat u ook daarheen eventueel gaat verhuizen. Dat doet de halve wereld die niet aam zeuren maar aan aanpakken doet.
Velen moeten trouwens met heel wat minder rondkomen.

tijger1
door tijger1 Apr 21, 2018 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de huur nu boven de grens is, krijgt hij natuurlijk geen huurtoeslag.

aurora1
door aurora1 Apr 21, 2018 om 23:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat scheelt de belastingbetaler dan gelukkig weer. De hele wereld houdt zelf de broek op.

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2018 om 18:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vergeet u niet zorgtoeslag aan te vragen met dat lagere inkomen? Die huurwoning kunt u wel vergeten. De laatste jaren het nieuws niet gevolgd?

ja
door jackyh - Apr 21, 2018 om 18:50
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind dit keiharde reacties. Dit kan ook gebeuren bij mensen die een baan kwijtraken op een leeftijd dat er nauwelijks nog werk is te krijgen.  Ik heb ook geen oplossing maar dit is stijlloos.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 21, 2018 om 19:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@jackyH de reacties zijn reëel niet zozeer hard.
Ts klaagt nu maar toen er gewerkt werd werd er niet gekaagd.
Ts kan nu huur en zorgtoeslag aanvragen misschien helpt dat iets.

2g
door 2greyrooms Apr 22, 2018 om 10:32
41 Antwoorden / 8 Vragen

@JACKYH . U heeft helemaal gelijk. Het is hier al jaren gewoonte te antwoorden zonder enige kennis van zake en mensen af te z*****. Stijlloos is de enige juiste benaming. Helaas zijn reaguurders niet onder de indruk van zo'n oordeel omdat ze niet weten wat het is. Het is het Dunning–Kruger effect in werking.

ja
door jackyh Apr 22, 2018 om 11:39
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben jaren geleden al gestopt met beantwoorden maar ik kijk wel naar de vragen/antwoorden omdat je daar soms iets van kunt leren. Er is een vast groepje dat alle antwoorden geeft en mij steekt de stijl al veel langer. Het ligt wel aan de vraag moet ik eerlijk zeggen maar dat is nog geen reden om zo keihard te zijn. Fatsoen moet je doen. Dank voor de bijval want soms denk ik dat ik overgevoelig ben maar niet dus.

dokun
door dokun Apr 23, 2018 om 13:42
152 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad erg jammer dat de gewoonte-reageerders er een dagtaak van hebben gemaakt om mensen hiervan dit forum te jagen, met hun onbehoorlijke vaak denigrerende reacties.Als je naar de profielen kijkt zijn het voornamelijk ouderen e/o mensen die de hele dag thuis zijn (en zich blijkbaar vervelen).

Het zijn dezelfde mensen die dagelijks hier op de KASSA site maar ook op de RADAR site hun uiterste best te doen om mensen af te kraken. Op de RADAR site word er wel wat aan gedaan de laatste tijd. Zeker als je die nare reacties gewoon meld.

Nu nog hopen dat op deze site ze er ook iets aan gaan doen, zodat het weer een echt behulpzaam, vriendelijk forum voor IEDEREEN zal zijn zoals voorheen...

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2018 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh
U bent jaren geleden al gestopt met antwoorden?

Wonderlijk, want volgens mij hebt u dit jaar al 9 keer geantwoord en ook nog 17 keer gereageerd in een antwoord.

ma
door malie Apr 24, 2018 om 16:06
29 Antwoorden / 3 Vragen

Jackyh en Dokun....Ik ben het 300% met jullie eens. Heb zojuist een klacht ingediend bij Vara's Kassa in de hoop dat er eens grondig de bezem wordt gehaald door het "deskundigen"bestand. En nee.....ik hoef geen verdere reacties op dit bericht behalve van degenen aan wie dit gericht is.

ja
door jackyh Apr 24, 2018 om 16:29
953 Antwoorden / 4 Vragen

Tijger, Ik heb zelf een vraag gesteld en ben toen allervriendelijkst geholpen. Ging over het verdwijnen van opdruk op mijn toetsenbord.  Het aantal is niet in verhouding met wat ik vroeger deed. U heeft gelijk, ik ben niet helemaal gestopt en volg het ook nog wel omdat je er soms iets van op kunt steken.

Malie, Ik ben blij dat ik bijval krijg want ik vind, zoals reeds gezegd, de behandeling soms schaamteloos, hufterig en stijlloos.

ma
door malie Apr 24, 2018 om 18:11
29 Antwoorden / 3 Vragen

2greyrooms, Dokun en Jackyh....ik adviseer jullie ook een klacht in te dienen bij de redactie. Hoe meer klachten er binnenkomen, hoe meer er aan gedaan kan worden om deze idd schaamteloze, hufterige, stijlloze en agressieve stijl in te dammen die bepaalde mensen zich hier menen te mogen veroorloven. Ze laten zich door ons toch niet terechtwijzen.......daar is hun aard niet naar.

discovery
door discovery Apr 24, 2018 om 19:05
91 Antwoorden / 23 Vragen

@jackyh en de rest van de medestanders. Ik ben het het helemaal met u eens, ik erger me daar ook ontzettend aan. Ik heb er ook weleens aan gedacht om het bij Kassa te melden maar had altijd het idee dat ze er toch niets mee doen, nu misschien toch maar doen. Het is inderdaad een vast groepje die op een onsympatieke manier reageren op toch serieus gestelde vragen. Dat niet iedereen even handig is op een computer, en de een makkeijker iets kan vinden dan een ander betekent niet dat je dan zo uitgekafferd moet worden. Dan kan je zeggen, lees het forum dan niet meer, maar ik ben ook iemand die op die manier graag wat leert.
Ik ben blij dat u het "op tafel" heeft gegooid, gezien de reacties zijn er nog veel meer mensen die zich hieraan ergeren.

ma
door malie Apr 24, 2018 om 19:14
29 Antwoorden / 3 Vragen

Graag een klacht indienen Discovery. Meerdere klachten trekt in elk geval de aandacht van Kassa.

ja
door jackyh Apr 24, 2018 om 19:17
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had nooit gedacht dat ik iets aangezwengeld heb, dat bij zoveel mensen leeft.  Het groepje dat overal antwoord op heeft, maakt op mij een betweterige verveelde indruk.  We zullen zien wat Kassa doet. Moet wel zeggen, dat ik hoop dat men het forum niet opheft maar vers bloed zou misschien wel prettig zijn.

ma
door malie Apr 26, 2018 om 19:35
29 Antwoorden / 3 Vragen

Op mijn klacht aan Kassa kreeg ik vandaag deze reactie:

Dank voor uw mailtje.

Wij verschaffen met de Kassa-site, als tussenpersoon, een open podium waarop het iedereen vrij staat om zijn of haar mening te ventileren, kritisch of positief. Alle deelnemers doen dit op vrijwillige basis.

Wij manen de deelnemers op het forum regelmatig om vooral inhoudelijk te reageren en op vriendelijke toon. Wie dat niet doet wordt door ons persoonlijk aangesproken op zijn of haar manier van reageren. Ook zijn er in het verleden deelnemers de toegang ontzegd.

Als redactie modereren we dagelijks het forum. Met tienduizenden bezoekers per dag wil het weleens voorkomen dat topics inhoudelijk ontsporen, helaas.

Daar staat tegenover dat het er in de meeste topics wel inhoudelijk aan toegaat, ook al lijkt dit soms niet zo. Mocht u blijven deelnemen en antwoorden of reacties zien die wat u betreft over de schreef zijn, tip ons dan. De reacties vanuit de community zijn ons zeer van dienst bij het modereren.

Met vriendelijke groet,

Kassa internetredactie

ma
door malie Apr 26, 2018 om 19:36
29 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zal het dus blijven melden wanneer de toon hier weer dezelfde wordt

panter22
door panter22 Apr 26, 2018 om 20:25
6599 Antwoorden / Vragen

Dat het wel eens hard tegen hard kan gaan, heb je op alle forums.
Dat er al jaren een vaste groep mensen is die gratis en vrijwillig een groot deel van hun tijd willen besteden om andere mensen te helpen, daar heb ik waardering voor.
Maar het komt op mij over dat jullie een beetje jaloers zijn op die groep. Zij zijn altijd de eersten en jullie komen nooit aan bod. Moet je ook wat vaker in deze rubriek kijken en wat let je om de volgende dag nog een inhoudelijk nuttig antwoord te geven.
Nu gaan jullie klagen bij de redactie en jullie geven zelf alleen maar vriendelijke antwoorden en sabelen niemand neer. Deze manier van antwoorden is dan wel netjes en fatsoenlijk.
Kom op zeg, hou op met dat gemopper en probeer een oplossing te vinden op de vraag van een ts. Daar gaat het om.

2g
DOOR 2GREYROOMS 22 APR. 2018 OM 10:32
23 ANTWOORDEN / 3 VRAGEN

@JACKYH . U heeft helemaal gelijk. Het is hier al jaren gewoonte te antwoorden zonder enige kennis van zake en mensen af te z*****. Stijlloos is de enige juiste benaming. Helaas zijn reaguurders niet onder de indruk van zo'n oordeel omdat ze niet weten wat het is. Het is het Dunning–Kruger effect in werking.

ja
door jackyh Apr 26, 2018 om 21:51
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind dit een respons die nergens op slaat. Jaloers op mensen die veel weten? Kom nou, dat is juist prettig. Het gaat mij puur om de toonzetting. (Panter22)

De reactie van Kassa vind ik erg vrijblijvend.  Maar dat is mijn mening. (Malie)

tijger1
door tijger1 Apr 26, 2018 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar Malie overtreedt wel de forumregels door de mail van de redactie hier integraal neer te zetten.

En Jackyh, ik dacht dat u zo vriendelijk geholpen was met uw probleem?

Dus waren die antwoorden sowieso niet bepaald zonder enige kennis van zaken.

Persoonlijk vind ik het groepje om u heen niet erg van het door hen gewenste fatsoen getuigen.

U vindt het andere groepje “betweterig”, zou dat niet komen omdat ze het beter weten?

U vindt de reactie van de redactie vrijblijvend? Denkt u niet dat ze de onfatsoenlijke reacties, gezien hun terminologie, van uw bijstanders gelezen hebben?

panter22
door panter22 - Apr 21, 2018 om 21:00
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt nu een uitkering. Je zal bruto ongeveer €1750 per maand hebben ex vakantiegeld.
Je kunt huurtoeslag krijgen als je inkomen €22.400  bruto of lager is per jaar.
Je hebt begin dit jaar gewerkt, dus je inkomen voor dit jaar is zeker hoger.
Als je volgens de regels van de woningbouw in aanmerking komt voor een huurwoning van af €620, dan zul je de volledige huur moeten betalen.
Als dan dan geen geld genoeg over hebt om van te leven, dan zul je moeten bezuinigen op je uitgaven.
Je woont nu nog thuis? Dan kun je beter wachten met het reageren op een woning tot je weer een baan hebt gekregen.
Je inschrijven voor een huurwoning kun je zeker doen. Het is afhankelijk waar je woont, maar het kan wel een paar jaar duren voor je een woning vindt. Je bouwt intussen wel inschrijftijd op.

Franske1958
door Franske1958 - Apr 21, 2018 om 21:40
420 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals andere be-antwoorders ook al aangeven,  om op een dergelijke woning te kunnen reageren moet U inderdaad heel veel jaren staan ingeschreven.  Wat mogelijk een optie is, neem contact op met uw verhuurder en vraag om woningruil, Onder het motto: Niet geschoten is
altijd mis. U bent nu een scheefhuurder in een te dure woning gezien uw inkomen, wellicht kunt U ruilen van huurwoning met iemand die
in een te goedkope woning woont.   Dit is vaak een mogelijkheid waar vrijwel niemand aan denkt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 21, 2018 om 22:56
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Johnson,

Ik raad je aan om te gaan samenwonen met iemand,die werkt.

Groeten van John

jo
door jorisw - Apr 22, 2018 om 09:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even over de opmerking over Den Haag: hie zou jij de regels maken in dit geval? Gewoon ww 100% van je loon maken ( en dan als je weer werk hebt uiteraard niet klagen over hogere belastingen en premies)? Of heb je creatieve ideeen die nog nooit door iemand bedacht zijn?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2018 om 14:27
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Probeer een urgentieverklaring te verkrijgen bij uw Gemeente. Bij uw gemeente zullen ongetwijfelld ook Sociale Raadsloeden actief zijn.

Ik maat uit uw vraag op (en naar ik aanneem anderen ook) datt u ww verwart met een uitkering op bijstandsniveau.

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2018 om 15:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar wordt dat dan verward? En een urgentieverklaring bij WW? Dat is helemaal geen grond daarvoor.

panter22
door panter22 Apr 23, 2018 om 20:10
6599 Antwoorden / Vragen

Precies. Als ts wel bijstand zou hebben, dan kan hij van de gemeente voorlopig woonkostentoeslag krijgen als de huur te hoog is.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 23, 2018 om 20:22
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Beste tijger1@ en Panther22@ in dit land kun je bij financiële problemen altijd een beroep doen op een sociaal raadsman voor advies en het geregeld krijgen van zaken/probleemzaken m.b.t. het voorkomen van schulden.
Een uitkering op bijstandsniveau behoeft bovendien niet te betekenen dat dat dan een bijstandsuitkering is.

tijger1
door tijger1 Apr 24, 2018 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit de Ts krijgt WW. Lees het topic. En € 1.300 netto is geen bijstandsniveau.

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2018 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@malie

U hebt blijkbaar de voorwaarden niet gelezen van dit forum.

ma
DOOR  MALIE 26 APR. 2018 OM 19:36
29 ANTWOORDEN / 3 VRAGEN

Ik zal het dus blijven melden wanneer de toon hier weer dezelfde wordt

“Een e-mail kan een auteursrechtelijke beschermd werk zijn. Wanneer deze nog niet eerder openbaar is gemaakt, mag een mail niet als citaat of in zijn geheel worden gepubliceerd op de Kassa-site. Mails parafraseren, in eigen woorden weergeven, mag wel.”
Uit de voorwaarden van dit forum.