st
door studentmwd Feb 2, 2005 om 16:37
Geldzaken & recht

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Beste lezers,
Ik heb dit berichtje ook al op het forum geplaatst, maar ik denk toch dat het hier meer thuis hoort. Ik hoop dat er iemand is die weet wat ik zou kunnen doen. Mijn verhaal c.q. vraag:

15 december 2004 heb ik via www.lekkergeurtje.nl parfum besteld met een totale waarde van bijna 40 euro. Binnen 5 werkdagen zou het door selectvracht bezorgd worden, wat dus niet gebeurde. Vervolgens heb ik contact opgenomen met dhr. Frans van der Hoogen van Du Haute Trading om te vragen waar mijn bestelling bleef. Zijn telefoon bleek afgesloten. Een aantal dagen bleek de verbinding weer hersteld want ik kreeg hem telefonisch te spreken. Hij zei mij toe dat de bestelling alsnog binnen 5 dagen verzonden en dat het enigszins vertraagd was i.v.m. een miscommunicatie met zijn leverancier. Op zich was ik natuurlijk niet blij met de vertraging, maar omdat er ook nog geen geld afgeschreven was gaf ik hem het voordeel van de twijfel. Na het 2e telefoontje werd mijn geld afgeschreven en ging ik ervan uit dat mijn pakketje spoedig zou volgen..NIET dus.

Nu, 1 februari, bijna 2 maanden later heb ik nog steeds niets binnen en de betreffende heer is ook niet meer te bereiken omdat zijn telefoon wederom afgesloten is en hij gewoonweg niet reageert op emails. Via mijn bank kan ik mijn geld helaas niet terugkrijgen omdat ik gebruik heb gemaakt van een eenmalige machting en geld kan alleen teruggehaald worden als er sprake is van een doorlopende machtiging.

Ik heb inmiddels een brief opgesteld waarin ik hem verzoek mijn geld terug te storten of alsnog per direct mijn bestelling te versturen. Ik weet niet wat hieruit gaat komen, maar ik weet wel dat hij niet failliet is en dat verdere stappen zoveel gaan kosten dat ik op meer uitkom dan het hele pakketje me gekost heeft. Maar dan vraag ik me af: is er nou helemaal niets anders mogelijk om ervoor te zorgen dat ik mijn geld of mijn pakketje krijg?

Ik hoor graag jullie ervaringen en/of mogelijke 'oplossingen'

Groeten,
Gonnie

580 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gonnie,ik denk dat je de dupe bent van een charlatan die de boel regelmatig tilt, als je weet waar hij/zij kantoor houd besteed dan nog wat geld om deze (leverancier) te bezoeken neem wel een stevige 2Meter lange vriend mee indien je die hebt. En verder geef nooit maar dan ook nooit meer een eenmalige machtiging af aan duistere figuren FRED.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het hele zaakje stinkt als een...., blijkt wel als je nu de genoemde website bezoekt. Du Haute is al eens in aanraking met de rechtbank gekomen.

Als je schrijft, doe dat dan aangetekend en bewaar alle kopieen. Mocht je stappen willen ondernemen dan sta je weer wat sterker, maar ik vrees dat je in een oplichtingszaak gestapt bent.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht je langs willen gaan, kijk dan even of incassobureau BAS nog bestaat.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ brynnar - incassobureau BAS ??? Ik ken wel incassobureau BZK (Binnen Zonder Kloppen) :-)

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou als ik u was die 40 euro op "leergeld" boeken en geen geld meer stoppen in de terugvordering.

U kunt nog wel aangifte doen van oplichting. Mogelijk kunt u met die aangifte via Interpay een stornering bewerkstelligen.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2005 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Encarta, Incassobureau BAS: Betalen, Anders Slaan

:-)

ve
door verwijderd - Feb 4, 2005 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar www.internetoplichting.nl  Als ze daar niks voor je kunnen doen, houdt het op.

Succes.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2005 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

BELANGRIJKE MEDEDELING

"De voorzieningenrechter te Den Bosch heeft bij vonnis van 23 december 2004 bepaald dat wij voor de verkoop van onze imitatieparfums geen gebruik mogen maken van de merken van L'Oreal. De voorzieningenrechter heeft tevens bepaald dat deze website misleidend en onrechtmatig was en ons geboden dat op deze wijze aan de bezoekers van onze website te laten weten.

 Hoogachtend,

Du Haute Trading"

Bovenstaande tekst staat nu dus op de internetsite. Ik vrees dat je naar je geld kan fluiten,,,

groetjes Wendy