Ja
door Jamila92 Apr 9, 2017 om 19:24
Geldzaken & recht

Hoe krijg ik mijn tel terug die via de phone house is opgestuurt voor reparatie

7 februari heb ik mijn telefoon via de phone house naar dynafix laten sturen. Daarna is de phonehouse failliet gegaan. Nu ligt mijn telefoon dus al 2 maanden bij dynafix en kom ik niet vooruit. Ik heb dynafix op 3 verschillende manieren een paar keer benadert. Die vertellen nu 2 maanden lang dat ze toestemming van de curator moeten krijgen. Ik neem contact op met het advocatenbureau en die zeggen dat ik bij dynafix moet wezen. Ondertussen 2 maanden verder en ik wil ondertussen mijn telefoon toch wel terug..

4522 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2017 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u moet echt bij de curator zijn. Maak kopieën van uw papieren, stuur die naar de curator en vraag hem Dynafix toestemming te geven uw mobiel terug te geven.

Haal met de bewerkknop de overbodige topics weg.

Ja
door Jamila92 Apr 9, 2017 om 19:51
2 Antwoorden / 4 Vragen

Heb ik gedaan die geven weer aan dat ik bij dynafix moet zijn.

Ja
door Jamila92 - Apr 9, 2017 om 20:09
2 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb de bewerkingsknop wel gevonden. Maar ik vind nergens waar ik die overbodige topics kan verwijderen

tenormin
door tenormin Apr 9, 2017 om 20:21
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ik je al uitgelegd: in andere van je: jij kunt alleen de internetredactie verzoeken het weg te halen, kan je zelf niet.

Ja
door Jamila92 Apr 9, 2017 om 21:27
2 Antwoorden / 4 Vragen

Thanx tenormin.

Ja
door Jamila92 - Apr 9, 2017 om 21:47
2 Antwoorden / 4 Vragen

Maar ik heb een mail met alle gegevens en bewijzen gestuurd naar die curator en die zegt dus je moet bij dynafix zijn om de telefoon terug te krijgen. En dynafix zegt weer we hebben geen toestemming om hem te versturen. Dit blijft zo al anderhalve maand doorgaan

tenormin
door tenormin Apr 9, 2017 om 22:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Google eens op Dynafix ....☻

Ja
door Jamila92 Apr 9, 2017 om 23:00
2 Antwoorden / 4 Vragen

Je bedoelt die recensies?

Wi
door Wil_H - Apr 9, 2017 om 22:36
270 Antwoorden / Vragen

Als je tegenover Dynafix overtuigend kunt bewijzen dat jij de wettige eigenaar van dat toestel bent, dan moet Dynafix dat ding aan jou terug geven. Jij hebt helemaal niks met de curator te maken want jouw telefoon maakt geen onderdeel uit van passiva van Phonehouse.
Stuur een aangetekende brief naar Dynafix dat je eist dat zij onverwijld jouw toestel aan jou retourneren als ze tenminste geen rechtszaak aan hun broek willen krijgen.
Mochten er inmiddels werkzaamheden aan het toestel zijn uitgevoerd dan kan het zijn dat er kosten zijn, als de garantie al verlopen is, Zo niet, dan moet Dynafix de gemaakte kosten maar verhalen op de fabrikant.
Als ze weigeren naar de rechter stappen en teruggave van het toestel eisen.

Ja
door Jamila92 Apr 9, 2017 om 23:02
2 Antwoorden / 4 Vragen

Hij is al sinds 17 februari gemaakt. Dat is het frustrerende. Maar zal dat dan inderdaad doen

Wi
door Wil_H Apr 9, 2017 om 23:39
270 Antwoorden / Vragen

Prima. omdat jouw telefoon geen onderdeel is van de inboedel van Phonehouse heeft Dynafix niet het recht om het toestel vast te houden.
Als het toestel al (onder garantie?) is gerepareerd heeft Dynafix er geen enkel belang bij om het apparaat niet terug te geven. .

Ja
door Jamila92 Apr 10, 2017 om 18:45
2 Antwoorden / 4 Vragen

Volgend dynafix zelf moeten ze wachten tot ze toestemming krijgen van de curator omdat het toestel via de phone house is opgestuurd. Ik heb het advocaten bureau gecontacteerd en die zegt dat dynafix het toestel mag terugsturen. Ik snap er weinig van waarom dynafix die tiestellen nog vasthoud

Wi
door Wil_H Apr 10, 2017 om 23:10
270 Antwoorden / Vragen

Neem dan maar contact op met de curator en vraag hem om een bewijs dat hij er geen probleem mee heeft dat het toestel wordt terug gegeven.
Je kunt uiteraard ook naar de rechter stappen. Het is alleen de vraag of dat sneller gaat werken dan contact opnemen met de curator.

marita5
door marita5 - Apr 9, 2017 om 23:57
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jamila92 ,

7 februari heb ik mijn telefoon via de phone house naar dynafix laten sturen.

Reparatie

Heb je bijvoorbeeld een beschadigde telefoon voor reparatie gegeven bij een winkel die vervolgens failliet gaat, dan blijft dat product van jou, stelt Wagenaar. Hij adviseert om de curator schriftelijk te verzoeken het product binnen veertien dagen terug te geven.

Je zult uiteraard wel moeten aantonen dat jij de eigenaar bent. Vraag daarom altijd om een ontvangstbewijs als je iets laat repareren .

Bron : bussinesinsider.nl

Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Ja
door Jamila92 Apr 10, 2017 om 13:34
2 Antwoorden / 4 Vragen

Dat heb ik inderdaad gedaan. Alleen die verwijst mij weer naar dynafix.

marita5
door marita5 Apr 10, 2017 om 13:36
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft u al contact gehad met consuwijzer ?

Ja
door Jamila92 Apr 10, 2017 om 18:42
2 Antwoorden / 4 Vragen

Ja die hebben het genoteerd maar kunnen verder niks doen dan melden. Hun vinden het ook raar dat die telefoon niet opgestuurd wordt. Ik kreeg het advies om naar de rechtswinkel te gaan en met hun een brief op te stellen waarin ik eis dat ze de telefoon gaan opsturen

marita5
door marita5 - Apr 10, 2017 om 18:49
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Jamila92 ,

N.a.v uw reactie , naar wie moet u nu een brief sturen ? is dit de curator zie hier een voorbeeldbrief die u kunt sturen , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/faillissement/voorbeeldbrief-terugvorderen-eigendommen-na-faillissement .

U kunt ook contact opnemen met het Juridisch loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact#

DOOR JAMILA92 10 APR. 2017 OM 18:42
2 ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

Ja die hebben het genoteerd maar kunnen verder niks doen dan melden. Hun vinden het ook raar dat die telefoon niet opgestuurd wordt. Ik kreeg het advies om naar de rechtswinkel te gaan en met hun een brief op te stellen waarin ik eis dat ze de telefoon gaan opsturen .

Ja
door Jamila92 Apr 10, 2017 om 20:30
2 Antwoorden / 4 Vragen

Ik moest een email sturen naar die curator. Had ik gedaan. Kreeg ik een standaard email terug. Dus gebelt. Die zegt dynafix mag de telefoons terugsturen. Nu is t dus zo dat dynafix beweerd dat ze toestemming moeten hebben van de curator. Oftewijl een cirkeltje.

Ik ga contact opnemen met het juridisch loket om een dwingende brief naar dynafix te sturen.

Het gekke is ook dat ik op internet niemand vind met hetzelfde verhaal

marita5
door marita5 Apr 10, 2017 om 20:35
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Als de curator zegt , dat dynafix de telefoon mag terug sturen , vraag dan een schriftelijke bevestiging aan de curator .

Ja
door Jamila92 Apr 11, 2017 om 20:11
2 Antwoorden / 4 Vragen

Die heb ik doorgestuurd naar dynafix. Zeggen ze weer wij hebben zelf geen toestemming gekregen

marita5
door marita5 Apr 11, 2017 om 20:15
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Wat èèn onzin , ga naar het juridisch loket .