Kl
door Klaasjuh85 Dec 29, 2019 om 00:31
Geldzaken & recht

Hoe? Wie kan me helpen, dringende vraag.!

Hallo, ik ben 9 november begonnen met een hypnose sessie voor het plaatsen van een virtuele maagband, ik heb een overeenkomst getekend voor 4 sessies. Deze heb ik getekend, omdat mijn behandelaar voor me had nagekeken of ik goed verzekerd was, dat was ik volgens haar. Echter bleek dit niet zo te zijn, maar ik heb het voor lief genomen, dit is iets wat ik echt graag wou.

Bij de tweede sessie 23 november gaf ze aan me in eerste instantie niet verder te kunnen helpen, mijn eetprobleem was zorgelijk, ze zou er verder induiken en weer contact met me opnemen, ik zou hulp zoeken, waar ik ook echt mee bezig ben. We hebben eerst geen afspraken weer gemaakt. Nu kreeg ik 26 december een factuur van €300 van 2x no show na ondertekenen overeenkomst. Nu moet ik betalen voor iets wat ik nooit gehad heb. Het duurde haar allemaal te lang en ze moest haar behandelingen voor het nieuwe jaar afwerken, kreeg ik als antwoord.

Ze geeft aan me de factuur niet te kunnen crediteren en de overeenkomst is bindend, maar er moet hier toch wat aan te doen zijn.

Ik heb trouwens ook nooit een kopie van mijn overeenkomst gehad en deze zou ze me mailen, maar wordt niet gedaan, wie zou me hier wat advies over kunnen geven?

12527 15 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Dec 29, 2019 om 00:47
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, zou toch echt iets meer willen weten over de "behandelaar". U kunt wel naam noemen, maar verder geen details. Alleen om te zien of ze ergens is aangesloten. Probeer wel antwoord te geven, wij, als forumleden krijgen zo goed als nooit enig feed back; wat vervelend is want dan kunnen we ook niet goed uw vraag beantwoorden. Los daarvan, een hypnose sessie voor een maagband klopt voor geen meter, daar gaat u immers eerst voor naar de huisarts, die u doorverwijst naar een chirurg voor maagband operatie? Volgens mij bent u in het ootje genomen door deze vorm van "genezing c.q. afvallen". Misschien dat Hans Klok zoiets kan. Maar u zit echt in de verkeerde richting, ben ik bang.

Kl
door Klaasjuh85 Dec 29, 2019 om 00:59
Antwoorden / 1 Vragen

Ik noem liever geen namen, maar het is een natuurgeneeskundig therapeut, zo noemt ze zich, is wel aangesloten, daar had ik al wel naar gekeken, maar zou ik onder deze overeenkomst uit kunnen komen en hoe daar was ik wel benieuwd na, zit met mijn handen in het haar, onmacht is het.

endemion
door endemion Jan 1, 2020 om 15:28
237 Antwoorden / 3 Vragen

@Tenormin (en alle andere die een vergelijkbaar gedrag vertonen), dit vind ik wel lullig hoor dat je meteen afvallig begint te doen omdat je klaarblijkelijk hypnose als niks meer dan 'party trick' beschouwd. Er staat toch echt virtuele maagband ofwel hypnose om het hongergevoel te onderdrukken. Dat is echt niet zo ver gezocht voor een hypnose toepassing. Hoe vaak hebben we niet zoiets in hypnose shows gezien waar men denkt een appel te eten maar werkelijk in een ui staat te bijten of zoiets vergelijkbaars met citroen. Genoeg mogelijk op hypnose gebied ivm voeding.

tenormin
door tenormin - Dec 29, 2019 om 01:33
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Heb artikelen van "virtuele maagbanden" gelezen, nog een een keer gelezen en: ik geloof er volledig niets van. Na 4 behandeling, en het artikel dan wat ik las: dan zou je met het boekje alleen verder kunnen? U weet uw eigen BMI; denkt u oprecht dat u, zonder maagband verkleining (virtueel) u gewicht zou kunnen verliezen? Weet u, het is net als alles waar men van moet afkomen: of zelf doen of met behulp van echt gediplomeerde mensen met ervaring. Dat geldt voor alles: alcohol, drugs, obesitas en noem maar op. Virtueel? Dat is voor Madame gemakkelijk verdienen, maar u heeft helemaal geen feed back. Wendt u zich toch alstublieft tot mensen die er echt gespecialiseert in zijn. Dat u niet ben komen opdagen, ja, dat mag ze berekenen, no show up kost geld. Neem uw , veel verlies, maar zoek in hemelsnaam echte, BIG geregistreerde hulp. Ik wens u veel succes.

Kl
door Klaasjuh85 Dec 29, 2019 om 09:57
Antwoorden / 1 Vragen

We hadden geen afspraak staan, dus kan ik ook niet opdagen, zoals duidelijke vermeld in mijn bericht.

Dat was ook mijn vaag, mag ze berekenen voor no show, als er niet eens een afspraak gemaakt is.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 29, 2019 om 04:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat ze doet kan natuurlijk niet. Als er is aangegeven dat ze er verder in zou duiken, dan contact zou opnemen en ze dat dan vervolgens niet doet dan kan ze natuurlijk geen no-show rekening sturen. Niet betalen dus nu. Kennelijk heb je wel een overeenkomst, dus dan zou je de laatste twee sessies alsnog moeten afnemen en daarna betalen. Eis ook die overeenkomst op, dat is tenslotte de basis om de te betalen dus die moet je gewoon ontvangen.

Mijn mening over deze 'therapie' zal ik verder maar voor mij houden.

Kl
door Klaasjuh85 Dec 29, 2019 om 09:44
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, helemaal goed, ik denk er nu net zo over, maar ze heeft gezegd me eerst niet verder te kunnen helpen in het nieuwe jaar wel weer. Ook zoiets, ben het vertrouwen wel kwijt en om dan weer naar zo iemand toe te gaan.

diumenge
door diumenge Dec 29, 2019 om 10:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan zou ik het verloop tot op heden op papier zetten en schriftelijk aan haar voorstellen om de laatste twee sessies niet af te nemen en er dus ook niet voor te betalen. Als ze toch op naleving van de overeenkomst staat, dan geef je aan die overeenkomst te willen ontvangen en op basis daarvan kan je dan bepalen alsnog twee sessie in 2020 te laten plaatsvinden én er dan voor te betalen. Ze kan nu wel dreigen met een incassobureau, maar ze heeft geen poot om op te staan. Als ze slim is laat ze het hierbij.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 29, 2019 om 09:11
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik vraag mij in rede af waarom u niet eerst ZELF bij uw verzekeraar heeft nagevraagd of u voor deze behandeling verzekerd bent/was.

Maar ja, gedane zaken nemen geen keer en het enige dat ik kan bedenken is dat u zich kunt beroepen op het in gebreke blijven bij de naleving van de overeenkomst of in andere woorden, eenzijdige beëindiging etc. Ik geef u zo een verwijzing naar de wettekst die hier voor geldt. Ik adviseer u om niet te betalen maar ook om nader advies te vragen bij www.juridischloket.nl  Als degene die u zou behandelen is aangesloten bij een beroepsvereniging (ik betwijfel dat) kunt u daar in beklag. De wettekst waarop ik mijn advies baseer: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  Een overeenkomst is inderdaad bindend en ook voor de behandelaar!

Zie ook nog deze info m.b.t. het 'nut'. https://hypnosecentrum.nl/virtuele-maagband  en dit brengt mij op het idee dat u uw vraag ook nog tot het hypnosecentrum te richten.

Kl
door Klaasjuh85 Dec 29, 2019 om 09:47
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, ik heb eerst wel navraag gedaan bij mijn verzekeraar, die hebben me verteld dat ik niet verzekerd was, dat heb ik gemeld aan deze mevrouw, en toen vertelde ze me, dat valt onder alternatieve geneeswijze en dan ben je wel verzekerd. Ook dom van mij, ik weet hey, maar het gaat me meer om de overeenkomst en de factuur van behandelingen waar geen afspraak voor gemaakt was.

Bedankt voor je bericht trouwens. Hier kan ik wat mee. Top!

Topantwoord

ne
door neodutchio - Dec 29, 2019 om 09:15
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Of het wel of niet zou helpen is niet aan de orde. Er is overeen gekomen dat u 4 sessies afneemt. Of u nu wel of niet verzekerd bent voor deze zorgverlener blijft ook vaag. U geeft enkel aan dat de no show betaald moet worden. Hoe zijn de eerste 2 sessies dan betaald? Een no show wordt sowieso nooit door de verzekeraar betaald.

Moet u die no show betalen? Als er geen nieuwe afspraken zijn gemaakt (dus datum en tijdstip is overeengekomen) hoeft u niets te betalen. Dat u geen kopie heeft van de overeenkomst speelt ook geen rol, u hebt deze daar getekend. Maar zonder afspraak kunt u ook niet niet komen opdagen.
U kunt dit simpelweg aan de 'arts' aangeven dat er geen afspraken zijn, dus dat er ook geen no show is geweest.

Kl
door Klaasjuh85 Dec 29, 2019 om 09:42
Antwoorden / 1 Vragen

De eerste sessie heb ik zelf betaald, ik heb het voor lief genomen, omdat ik dit heel graag wou, en heb later gezegd, dan maar geen vergoeding, ik betaal gewoon, maar na de 2e sessie hebben we geen datum en tijd meer afgesproken, en nu krijg ik opeens bericht over een factuur, dankje voor je antwoord.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Dec 29, 2019 om 09:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als er geen vervolgafspraken gemaakt zijn, kan er ook geen sprake zijn van een rekening voor "no show".

Dus ik zou deze hypnotiseur maar lekker in haar sop laten gaarkoken.

En niet voor het een of ander, maar deze hocus pocus  gaat echt niet werken.

Kl
door Klaasjuh85 Dec 29, 2019 om 09:54
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je bericht.

Ze wijst me erop, als ik niet betaal dat ze er een incasso bureau op gooit. En dat de kosten dan hoog oplopen, maar zoals je al zegt, ik ga niet betalen voor iets wat ik niet gehad heb.

Dank voor je bericht, ik ga verder kijken hoe ik dit moet aanpakken.

tijger1
door tijger1 Dec 29, 2019 om 09:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar er waren geen afspraken, dus kan er ook geen sprake zijn van een nota voor "no show".

Kl
door Klaasjuh85 Dec 29, 2019 om 10:02
Antwoorden / 1 Vragen

Ze zegt, we hebben een overeenkomst en deze is bindend!

En dan moet je gewoon betalen.!

Lekker makkelijk, achteraf geweten was ik natuurlijk nooit met haar in zee gegaan, maar ja dat kan ik niet terug draaien nu.

tijger1
door tijger1 Dec 29, 2019 om 10:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, die overeenkomst is bindend, afgezien van de voorwaarden daarin. Dus u zult in het nieuwe jaar twee sessies moeten afnemen, en wenst u dat niet, dan zult u daar wellicht voor moeten betalen. Maar niet nu en niet voor twee "no show".

newmikey
door newmikey - Dec 29, 2019 om 10:29
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou u aanraden een virtuele betaling te doen voor deze kwakzalverijnonsens. Maar zonder gekheid, als u niets getekend heeft en zij heeft niets geleverd dan kan ze wel facturen sturen maar moet u vooral niets betalen. Als zij betaling eist is het aan haar om aan te tonen dat er een behandelovereenkomst voor vier sessies bestaat en dat u wist van de vervolgafspraken. Trouwens, zelfs als u van die afspraken wist, zit u nòg nergens aan vast.

Een kwakzalver kan wel nèt doen alsof hij/zij DBC's opent maar dat is uiteraard echt niet zo. Neem zo snel mogelijk afscheid van deze oplichtster. Ga in het vervolg alstublieft naar iemand toe die u zonder fictieve behandelmethoden toe te passen serieus neemt. Dit is ècht pure flessentrekkerij.

Kl
door Klaasjuh85 Dec 29, 2019 om 10:39
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je bericht, maar hoe kom ik hier van af.

Ik heb wel getekend voor 4 sessies, maar 23 november hebben we besloten eerst niet verder te gaan behandelen, ze zou hier op terug komen, dit heeft ze niet edaan, en zo ineens krijg ik een factuur. Zonder dat we ook maar enige afspraken hadden staan.

Gaat niet zo makkelijk, ze dreigt al met incasso als ik niet betaal, gooit ze die erop en dan wordt het kostenplaatje nog hoger.

Ik ben er nu wel achter, dat ik nooit weer met zulke mensen in zee ga, het leek zo goed, maar achteraf gezien.

Jammer dit.

newmikey
door newmikey Dec 29, 2019 om 13:06
830 Antwoorden / 0 Vragen

Als je getekend heb met je volle verstand dan heb je een overeenkomst gesloten waar je niet zomaar vanaf kan. Dan moet je helaas gewoon betalen. Zie het als leergeld.

panter22
door panter22 - Dec 29, 2019 om 10:46
6599 Antwoorden / Vragen

Wat heb je voor overeenkomst gesloten? Met datums voor de behandelingen er in vermeld?
Maar dan nog, als zij voorlopig geen afspraak wilde maken, dan is dat niet voor jouw rekening.
Ik zou haar even schriftelijk kort medelen dat  er in overleg na de twee behandelingen voorlopig geen vervolgafspraken zijn gepland, omdat zij je niet verder kon helpen. Dat je intussen haar advies hebt opgevolgd en hulp hebt gezocht.
Dat er sindsdien geen afspraken meer zijn gemaakt en er dus ook geen sprake is van no show,
Dat je graag een schriftelijke reactie wilt, waarom je dan toch deze rekening hebt gekregen.
Niet genoegen nemen met een telefonisch antwoord, een discussie direct afkappen.
Je moet bewijs hebben, want anders blijft dit maar rondzingen,
En alle correspondentie goed bewaren.

Kl
door Klaasjuh85 Dec 29, 2019 om 11:11
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Nee geen datums vermeld in de overeenkomst, alleen getekend voor 4 sessies. Meer niet.!

Ze heeft me een app gestuurd, het duurde me te lang en ik moest de behandelingen afwerken dit jaar. Dit bewaar ik goed.

Heb nu een brief opgesteld met ingebrekestelling, aangetekend gaan versturen en vragen om schriftelijk antwoord inderdaad.

panter22
door panter22 Dec 29, 2019 om 15:25
6599 Antwoorden / Vragen

Een ingebrekestelling sturen. Waarom is zij in gebreke gebleven. Ze heeft je een rekening gestuurd voor no show.
Jullie hadden een overeenkomst voor 4 sessies. Twee zijn er geweest, Na die 2 sessies heeft ze dus contact met jou opgenomen, hetgeen afgesproken was. Zij wilde de behandelingen voortzetten. En wat heb jij toen gedaan?
Als jij niet op die app gereageerd hebt, dan lijkt het er op dat je zelf in gebreke bent gebleven.
Of heeft zij jou in gebreke gesteld door jou een termijn te geven om afspraken te maken. Als je niet zou reageren, zij de sessies in rekening zou brengen oid?

diumenge
door diumenge Dec 29, 2019 om 15:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij vul je zelf het e.e.a. in @Panter22, veel van de dingen die je stelt maak ik niet op uit de vraag van TS.

panter22
door panter22 Dec 29, 2019 om 15:41
6599 Antwoorden / Vragen

Het is ook zo'n vreemde situatie, zomaar een rekening krijgen en ts weet nergens van.
Nou blijkt er dus een app geweest te zijn met het verzoek de sessies dit jaar af te ronden.
Mogelijk heeft daar wat ingestaan  over het niet reageren op de app.
Ik zoek een verklaring waarom zomaar een rekening is gestuurd.

Kl
door Klaasjuh85 Jan 1, 2020 om 12:12
Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik heb geen app gehad dat het dit jaar afgerond moest zijn, vandaar dat ik het ook zo vreemd vind dat ik dan wel een factuur krijg.

We hebben geen datums en tijden overlegt, ook geen overleg gehad wanneer we het weer op zouden pakken. Nooit weer wat weer gehoord van haar. Tot die factuur

Kl
door Klaasjuh85 Jan 1, 2020 om 12:15
Antwoorden / 1 Vragen

Ze heeft die app naar me gestuurd toen ik vroeg waarom die factuur ineens kwam. En toen antwoorde ze, het duurde me te lang en ik moest de behandelingen voor dit jaar doorgeven. Maar ik wist niet dat het dit jaar moest. Heb verder geen andere verklaring voor die factuur.

panter22
door panter22 Jan 1, 2020 om 15:46
6599 Antwoorden / Vragen

Is er niet sprake van een bepaald programma dat je moet volgen en daar niet zomaar mee op kunt houden?
Maar dan nog als zij je niet kan helpen, dan houdt het op. Zij hoeft je niet meer te behandelen en jij hoeft niet meer te betalen.
Is die mevrouw soms aangesloten bij een organisatie die zorgt voor de administratie?
Als dat zo is hebben zij dan een klachtenregeling?

marita5
door marita5 - Dec 29, 2019 om 11:24
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Klaasjuh85 ,

Ze geeft aan me de factuur niet te kunnen crediteren en de overeenkomst is bindend,

Wat een onzin , zij ( hypnotiseur) is diegene die de overeenkomst niet nakomt , lees hier wat u kunt doen .

https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/schadevergoeding-bij-niet-nagekomen-overeenkomst/

Kl
door Klaasjuh85 Dec 29, 2019 om 11:29
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel, hier kan ik zeker wat mee.!

marita5
door marita5 Dec 29, 2019 om 11:38
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

mo
door mof - Jan 1, 2020 om 07:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als zij heeft gezegd u niet verder te kunnen helpen en u kunt dit aantonen dan is het klaar. Dan hoeft u alleen het eerste consult te betalen want dan heeft zij de behandeling stopgezet en niet u. Als u geen duidelijke of geen afspraken voor vervolgbehandelingen heeft gemaakt dan mag zij de rekening niet ovm no show  opsturen, want er waren geen afspraken. Die rekening moet u niet betalen.

als u vooraf een pakket heeft afgesproken dan kan het wel zijn dt ze het hele pakket ineens agrekent, tenzij u dus kunt aantonen dat zij de behandeling staakt omdat ze het niet zinvol vind, of te risicovol oid.

ze
door zekerwaar - Jan 1, 2020 om 11:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat vreemd dat de therapeut zelf aangeeft de therapie niet voort te kunnen zetten en u dan toch laat betalen voor de rest van het pakket. Dat is natuurlijk niet professioneel. En facturen schrijven voor afspraken die nooit gemaakt zijn, kan natuurlijk niet!
Conform de wet en regelgeving moet de therapeut bij het eerste consult ook een klachtenfolder hebben gegeven en de klachten
procedure hebben uitgelegd. Ik adviseer u een klacht in te dienen als u er samen niet uit komt.
is deze behandelaar wel aangesloten bij een beroepsvereniging?
ik adviseer u in de toekomst daar altijd naar te kijken als u een alternatieve therapeut zoekt. Zo kunt u het kaf van het koren onderscheiden, aangezien de eisen van de beroepsvereniging streng zijn. Een gedegen opleiding en medische basiskennis zijn daar namelijk onderdeel van.
ik wens u een heel gelukkig nieuwjaar!

rf
door rfd - Jan 1, 2020 om 12:01
27 Antwoorden / 0 Vragen

U schrijft dat ze is aangesloten bij een beroepsvereniging. Die hebben een klachtenregeling. Probeert u het daar eens?

Kl
door Klaasjuh85 Jan 1, 2020 om 12:13
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel, dat is ook een optie. Ik ga het eens even bekijken. Dank voor het meedenken.

ve
door verstandig - Jan 3, 2020 om 14:55
6 Antwoorden / 0 Vragen

Laat jou een email sturen van de factuur op jou email vraag haar om hoeveel behandelingen het ging en dat ze er een foto bij doet van de afspraken  . En vraag waarom dat allemaal voor het einde van het jr moest allemaal zorg dat je alles vraagt wat je dwars zit dat je die via jou mail aan haar stuurt en kijken als zij een mail terug stuurt kijk goed of ze jou vragen ook allemaal beantwoord . En bel eens met j zorgverzekering of zij die factuur al ontvangen hebben van die verzorger succes gr Nadine .

sp
door spikkel Jan 4, 2020 om 14:18
148 Antwoorden / 5 Vragen

Je schrijft onder de naam verstandig maar je antwoorden zijn alles behalve verstandig.
Een foto van de afspraken. Een kopietje van de agenda ? Daar kun je alles in zetten.
Bellen met de zorgverzekering over iets dat niet vergoed wordt ?
Succes Nadine ....

Markboer10
door Markboer10 - Jan 4, 2020 om 21:37
4 Antwoorden / Vragen

Zij behoort je ten eerste altijd een overeenkomst te geven. Ten tweede hoort Zij dus nog 2 lessen te geven of je het geld terug te geven. Maar dat is ook afhankelijk van de afspraken die gemaakt zijn. Stel dat je niet bent op komen dagen op de gemaakte afspraken kan ze dat wel in rekening brengen.

Kl
door Klaasjuh85 Jan 4, 2020 om 21:39
Antwoorden / 1 Vragen

We hadden geen afspraken meer gemaakt.

Markboer10
door Markboer10 Jan 4, 2020 om 21:48
4 Antwoorden / Vragen

Dan kan ze ook niet zomaar een factuur naar je toe sturen. Want dan heeft ze geen diensten of goederen geleverd. Dan is het handigste dat je contact opzoekt met juridische loket en of rechtsbijstand. Zij kunnen je helpen met het opstellen van een formele brief. Mocht je dit zelf willen doen zonder hulp moet je altijd zorgen voor bewijs van ontvangst. Aangetekend en of mail.

Daarin kan je dan inzetten dat je geen afspraken met haar hebt gemaakt voor die sessies. En ook niet hebt gehad. Maar ook dat indien je betaald hebt de 300 euro terug wilt of de factuur te deponeren. Ook een reactie tijd koppelen aan de brief. Bijv. 2 weken na datum van ontvangst