Ri
door RickH17 Dec 9, 2017 om 11:02
Geldzaken & recht

Hoelang heb je de tijd om paypal terug te betalen?

Ik heb een aantal keer paypal gebruikt wanneer er geen geld op mijn rekening stond, ik krijg volgende maand pas mijn salaris.
Nu vroeg ik me af hoelang heb ik de tijd voordat ik in de ‘‘problemen’’ raak.

118833 7 Rapporteer

Ri
door RickH17 - Dec 9, 2017 om 11:05
3 Antwoorden / 3 Vragen

Excusses voor het 3 keer plaatsen, de website liep vast en heeft hem 3 keer geplaatst.

diumenge
door diumenge - Dec 9, 2017 om 11:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij mij incasseert Paypal automatisch én binnen een paar dagen na het gebruik al, dus je hebt niet lang de tijd. Ik weet niet wat ze doen wanneer de incasso mislukt.

AWYeah28
door AWYeah28 - Dec 9, 2017 om 11:37
355 Antwoorden / Vragen

Beste RickH,

Geen probleem, u bent niet de eerste en vast ook niet de laatste die meer dan eens dezelfde vraag stelt door een storing.

Als u geen saldo op uw PayPal rekening hebt zal PayPal het geld van uw gekoppelde bankrekening afschrijven. Als u daar ook geen saldo op hebt komt u rood te staan. Vult u dit negatieve saldo niet binnen enkele dagen aan, dan zal de bank de betaling terugboeken. Al deze tijd komt de betaling niet aan bij de leverancier waar u besteld hebt, die u dus aan het benadelen bent. PayPal is niet bedoeld om uitgestelde betaling te krijgen. In de voorwaarden kan ik geen duidelijk antwoord vinden, maar ik weet van Amerikaanse bedrijven dat zij erg snel overgaan tot het in rekening brengen van extra kosten en dat dat flink in de papieren kan lopen.

Zorg dus snel voor voldoende saldo, dit kan ook door vanaf een andere rekening uw PayPal-saldo aan te vullen tot het benodigde bedrag. En probeer in de toekomst een leverancier te vinden die zelf uitgestelde betaling aanbiedt.

Succes!

scherpslijper
door scherpslijper - Dec 9, 2017 om 11:40
70 Antwoorden / Vragen

Paypal is geen creditcard. Het wordt vrijwel gelijk afgeschreven. Je hebt er gebruik van gemaakt zonder dat er voldoende saldo tegenover stond. Die "problemen" zijn er dus nu al.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 9, 2017 om 11:45
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien hebt u iets aan deze 17 links of eentje daarvan:
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/useragreement-full#04

latevogel
door latevogel - Dec 9, 2017 om 12:07
86 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk kan je niet veel met mijn antwoord maar toch het volgende. Als ik jou was zou ik zorgen dat ik niet in het rood kwam bij bank en/of PayPal.
Dat kan in de toekomst wel eens als een boemerang werken als je echt een lening of een financiële transactie moet doen waarbij het Bureau Krediet Registratie (BKR) in beeld komt. Als men jou daar als wanbetaler heeft aangemeld zit je dus dan in de problemen. Toen ik rond de 20 jaar was, leefde ik ook als een "koning", had een goed inkomen maar gaf meer uit dan er binnenkwam. (ik zeg niet dat jij dat ook doet).
Nu ik iets ouder ben, heb ik hiervan geleerd dat je geen schulden op moet bouwen. Een paar dagen te laat met betalen van Paypal? Als je maar binnen de tijd betaald zolang er geen extra kosten bijkomen.
Nog even: ik vermoed dat men binnen 10 werkdagen jou erop gaat wijzen dat je achterstand/roodstand hebt.

jo
door jorisw - Dec 9, 2017 om 14:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij zit je al in de problemen zodra je paypal gaat gebruiken omdat je geld nu al op is. Als je volgende maand pas weer salaris krijgt lijkt me dat je je vorige salaris net hebt gehad.