Bitterbleu
door Bitterbleu Aug 10, 2017 om 14:39
Geldzaken & recht

Hoeveel geven voor over te nemen spullen huurhuis

Goedemiddag, ivm de (snelle) verkoop van ons huis gaan we een jaar huren. Nu is het zo dat we een leuk huurhuis op het oog hebben. De mensen die er nu in wonen hebben destijds een hoop gedaan in het huis want zij kregen het kaal opgeleverd. Er liggen prima vloeren en er hangt goede stoffering. Voor ons natuurlijk ook prettig, dat scheelt ons ook een hoop tijd. Ik heb zelf alleen geen flauw idee wat redelijk is. We gaan er maar voor een jaar wonen en ik weet ook niet of wij het dan over een jaar wel of niet kaal moet opleveren. Kunt u mij wellicht iets op weg helpen?

30127 10 Rapporteer

gerdamarijke
door gerdamarijke - Aug 10, 2017 om 14:57
330 Antwoorden / 15 Vragen

Let wel op dat wat u nu overneemt, eruit moet als u eruit gaat en de nieuwe huurder neemt het niet over. Dan moet u het verwijderen.
Voor gordijnen en andere bekleding is dit niet zo moeilijk, maar een plavuizen vloer bijvoorbeeld, wordt lastiger.
En wat u er voor geven moet? Vraag wat de vraagprijs is en biedt de helft. Daarna kunt u onderhandelen. Succes!

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 10, 2017 om 21:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoezo zou een plavuizen vloer eruit moeten. Als deze netjes is mag je die meestal gewoon laten liggen.

marita5
door marita5 - Aug 10, 2017 om 14:58
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mansterkas ,

Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/huurwoning/huuropzegging#

tenormin
door tenormin - Aug 10, 2017 om 15:00
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe lang geleden is "destijds een hoop gedaan" in het huis? Ieder jaar worden dingen uiteraard wat minder waard en ook: als het uw smaak is, hoeveel zou u er zelf voor over hebben? Incalculerend dat u hier, met deze spullen, wel een jaar tegenaan wil kijken en gebruiken. Is er een mogelijkheid bij die mensen gewoon eerlijk over te praten en samen tot een redelijk bedrag komen? En dat, als u weer weggaat, wel eerst een contractje op stelt tussen jullie: dat het mag blijven hangen/liggen. Kan uiteraard geen prijs zeggen: geen idee in welke staat het is. Succes trouwens en prettig wonen daar gewenst.

marita5
door marita5 Aug 10, 2017 om 15:09
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin ,  En dat, als u weer weggaat, wel eerst een contractje op stelt tussen jullie: dat het mag blijven hangen/liggen ,  Wat bedoeld u hiermee ? Als de volgende huurder dit niet wilt moet Ts het eruit halen . Lees ook hier uit mijn link : Moet de nieuwe huurder aangepaste veranderingen overnemen? Nee, dit is niet verplicht. Kleine veranderingen, zoals een vloer, gordijnen met rails kan de nieuwe huurder overnemen. Neemt de nieuwe huurder de verbeteringen over? Dan moet hij bij huuropzegging de verbeteringen terugdraaien in de oude staat. De volgende huurder kan natuurlijk ook de veranderingen overnemen. U hoeft de verbeteringen niet ter overname aanbieden, want u heeft een wegbreekrecht. U mag de verbeteringen ook uit de woning halen en meenemen. De woning moet u wel onbeschadigd achterlaten.

tenormin
door tenormin Aug 10, 2017 om 15:15
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ik kreeg de indruk dat men privé ging huren voor een jaar. @marita5

tijger1
door tijger1 Aug 10, 2017 om 15:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze gaan ook privé huren, maar de huidige huurders hoeven helemaal geen eigenaar te zijn.

marita5
door marita5 Aug 10, 2017 om 15:55
11510 Antwoorden / 15 Vragen

OT , ik zie dat de reactie van @edrick3 en Ts is verdwenen ., was thans een normale reactie .Er staan 6 reacties ik zie er maar 4 .

tenormin
door tenormin Aug 10, 2017 om 16:19
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Is terecht door de redactie verwijderd, @marita5 (de mijne was elders ook verdwenen, kennelijk ook terecht). ;-))

marita5
door marita5 Aug 10, 2017 om 16:24
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou niet weten waarom dit terecht is , @edrick3 schreef wat de gek ervoor geeft ;-) , is toch niks mis mee . de reactie van Ts was , bedankt @edrick3 ik ga nu meteen bellen Moeten we nu onze antwoorden op de weegschaal gaan leggen ? .

tijger1
door tijger1 Aug 10, 2017 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan toch alleen maar verwijderd zijn omdat iemand geklaagd heeft. Want in een ander topic blijft rustig het woord " sekreet" , en dan bedoeld als scheldwoord, staan?

Toch een volkomen juist antwoord van @edrick3? Wij hebben toch geen idee wat voor spullen het zijn?

tenormin
door tenormin Aug 10, 2017 om 16:52
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, heb de weegschaal nu op bureau staan. Dit gaat trouwens ook weer weg, zou best willen weten wie de Rapporteer knop heeft ingedrukt.

Cookies
door Cookies Aug 10, 2017 om 17:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Laatst ook keurige reactie van @diewilik verwijderd bij de piepende wasmachine. Hij gaf het advies draadje los te maken oid. Nu kun je dat als lezer een slecht advies vinden, maar zet dat dan gewoon op het forum. Ook getipt dus.

edrick3
door edrick3 Aug 10, 2017 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hé, zie nu ook dat m'n reactie verwijderd is. Is toch een doodnormale uitdrukking naar mijn idee: 'Wat de gek er voor geeft'. Heb toch echt de TS niet voor gek uitgemaakt.
Er verdwijnen wel vaker 'zomaar' reacties. Dit is niet de eerste (vandaag). edit: Aanvulling: bv m'n reactie op Dakcontrol evenals de opmerking van costnix daarbij.

getty
door getty - Aug 10, 2017 om 15:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hoe oud is de vloer,  wat is er verder ter overname aangeboden?
Is het lastig te verwijderen als uw opvolger het niet wil hebben?

jo
door jorisw - Aug 10, 2017 om 18:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe oud is het spul? 5 jaar en ouder is zo goed als afgeschreven dus een symbolisch bedrag (bijvoorbeeld 100 euro) is dan meer dan genoeg (het alternatief voor de huidige bewoners is dan dat ze een hoop rommel moeten verwijderen en afvoeren). Voor mij was dat afvoeren van de zooi vorig jaar een goede reden om het gratis aan de nieuwe huurders te geven.

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2017 om 20:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat zou het u kosten om het huis voor een jaar voor u goed bewoonbaar te maken als het kaal opgeleverd zou worden?

panter22
door panter22 - Aug 10, 2017 om 20:27
6599 Antwoorden / Vragen

Huidige bewoners willen nog wel eens overvragen, is mijn ervaring. Ik neem aan dat een bedrag genoemd is.
Kijk eens bij de Kwantum of Leenbakker of een andere goedkope zaak wat de goedkoopste vloerbedekking kost en de goedkoopste (rol) gordijnen. Als je dan uitrekent wat het voor het hele huis nieuw kost, dan kun je voor de oude spulletjes van destijds bv. 25 % of minder rekenen.
Als de huidige bewoners de oude spullen er zelf moeten uithalen en naar de vuilstort brengen, kost het hun geld.

mo
door mof - Aug 11, 2017 om 16:37
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U hoeft niets over te nemen. Dus u betaalt wat u het waard vindt. Als u de eigenaar/woningbouwvereniging waarmee u het contract heeft vraagt, weet u hoe u de woning straks weer moet opleveren. Dan weet u wat het u kost om de woning leeg aan te nemen en self in te richten.
uiteindelijk heeft u niets met de voorgaande bewoners te maken. Onderhandelen doet u in principe met de eigenaar.

u betaalt wat u zelf redelijk vindt.