do
door dora monster Sep 20, 2017 om 10:14
Geldzaken & recht

Huur van woning inclusief garage

Ik heb een woning van een wooncorperatie waarvan de huur inclusief verplichte gemeenschappelijke garage 710,68 is . Daardoor is het een vrije sector woning zeggen zij .
Een precies de zelfde woning in het appartement daar is de huur en garage apart gezet en daardoor valt die woning onder een sociale huurwoning.
Mijn vraag is nu  mag dit of is mijn woning ook een sociale huurwoning

8687 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2017 om 10:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat dat de huur per 1 juli 2017 is? Dan was die huur per 1 januari toch lager?

En € 710,68 is de grens want de belastingdienst rekent niet die centen.

Ik ga er van uit dat uw vraag betrekking heeft op het aanvragen van huurtoeslag? Dan hangt het ervan af of u daarnaast nog servicekosten betaalt. Is dat het geval, dan krijgt u geen toeslag.

ge
door george321 - Sep 20, 2017 om 10:31
390 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft op één contract een huis + een parkeerplaats. Dus één totaalbedrag. Misschien kunt u de parkeerplaats "opzeggen" en daarna weer los "huren". Maar dat kan betekenen dat u de parkeersplaats kwijt bent door een wachtlijst van iemand anders.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2017 om 10:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u problemen hebt, kunt u die wellicht hier voorleggen.

https://www.huurcommissie.nl

getty
door getty - Sep 20, 2017 om 12:21
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Met de huur die u noemt, kunt u nog steeds huurtoeslag aanvragen. Daarboven niet.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 20, 2017 om 15:11
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als ze vermelden   als voorbeeld;    Huur €600,-   Garage € 111,-  en totaal €711,- is het opgelost....
Ze moeten huis en garage die verplicht is aparte prijzen voor vermelden en ook elk jaar dus 2x apart verhogen!
Dan is het probleem van huis ruim onder de 710 grens opgelost.

de
door denotto - Sep 20, 2017 om 15:48
66 Antwoorden / 17 Vragen

Beste  Dora Monster,
Ik huur een woning met gemeenschappelijke garage onder het appartementengebouw. Daarvoor krijg ik een aparte rekening voor die huur. De huurtoeslag wordt berekend over de kale huur van het appartement exclusief de huur van de garage. wordt trouwens 1x p/jaar verhoogd per 1 juli
Groet

panter22
door panter22 Sep 21, 2017 om 09:13
6599 Antwoorden / Vragen

Ik snap je vraag niet helemaal.
Je huurt een appartement met garage voor €710,68. Dus precies op de huurtoeslaggrens.
Je krijgt huurtoeslag voor het appartement. De garage betaal je apart.
Je schrijft:
Een precies de zelfde woning in het appartement daar is de huur en garage apart gezet en daardoor valt die woning onder een sociale huurwoning.
Dat is bij jou toch ook het geval?

tijger1
door tijger1 Sep 21, 2017 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter22. De Ts schrijft nergens dat zij huurtoeslag krijgt. En bij de Ts is de garage niet apart gezet.

panter22
door panter22 - Sep 20, 2017 om 16:22
6599 Antwoorden / Vragen
tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2017 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als er verplicht voor een gemeenschappelijk plek in die garage betaald moet worden, hoort dat bij de huur en is eventueel subsidiabel.

mo
door mof - Sep 20, 2017 om 23:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als,de garage apart van de woning wordt verhuurd dan kan dat. U zou de woningbouwvereningin kunnen aanspreken en zien of ze twee contracten maken ipv 1.
anders heeft u ws pech. U zou het nog met gelijkheid kunnen proberen. Maar dan zit er een kans in dat uw buurman ook ineens zijn gatage niet meer apart mag huren.