Op
door Opelmokka Dec 15, 2017 om 17:56
Geldzaken & recht

Huurcontract

In 2013 is mijn vader overleden 2014 mijn moeder.
Ik woonde bij hun in huis.
Na overlijden van mijn moeder ben ik bij de verhuurder geweest en die melde dat ik eigenlijk het huis moest verlaten.
Maar na een tweede gesprek mocht ik toch in huis blijven ze hebben mijn naam in het bestand gezet.
Nu moest ik een huurcontract overleggen om iets aan te vragen.
Dus heb ik de verhuurde gevraagt het contract te sturen.
Ik heb nooit een contract getekend en ik kreeg dus een contract op naam van mijn overleden ouders.
Nou ben ik bang dat als ik naar verhuurde ga ik alsnog misschien uit huis moet.
Wie weet wat ik moet doen?

1980 10 Rapporteer

R81
door R81 - Dec 15, 2017 om 18:09
25 Antwoorden / 4 Vragen

in gesprek gaan met de verhuurder lijkt mij de eerste en enige weg, is er niet uit te komen dan het juridisch loket

tenormin
door tenormin - Dec 15, 2017 om 18:29
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Maar de verhuurder heeft u er toch al 3 jaar laten wonen? Is achteraf praten, jammer dat u toentertijd niet heeft gevraagd het contract op uw naam te zetten. Ik zou toch met gezwinde spoed naar de verhuurder gaan. Volgens mij, omdat u er zo lang woont, heeft u meer rechten dan u denkt. En uw naam staat, zoals geschreven, in hun bestand? Dat zou dan toch ook voldoende moeten zijn? Veel succes hoor.

AWYeah28
door AWYeah28 - Dec 15, 2017 om 19:27
355 Antwoorden / Vragen

Beste OpelMokka,

Een vervelende situatie. In principe had u na het overlijden van uw ouders geen rechten, een (volwassen) inwonend kind is namelijk niet automatisch medehuurder. De verhuurder is echter akkoord gegaan u als nieuwe huurder aan te houden, alleen heeft u geen huurovereenkomst gekregen. U hebt dan echter wel huurbescherming. U kunt dus simpelweg een nieuwe overeenkomst aan de verhuurder vragen, u mag niet zomaar uit huis worden gezet.

Voor meer informatie:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/medehuurder

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/huurbescherming

Succes!

marita5
door marita5 - Dec 15, 2017 om 19:52
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Opelmokka ,

Heeft u ook de antwoorden gelezen bij conculega Radar ? klik op de rode regels .

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=18&t=178945

Lees ook dit ,

https://www.wooninfo.nl/vraagbaak/einde-huur/overlijden-huurder/

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2017 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar op het Radarforum wilde u ook nog dat het op naam van ook broers en zussen kwam. Bent u daar allemaal blijven wonen?

Op
door Opelmokka - Dec 15, 2017 om 21:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja we wonen daar allemaal, maar mijn zus mag van haar behandelaar daar niet blijven wonen.
Voor haar gezondheid, dus probeert ze een urgentie te krijgen maar dan moet het huis waar ze nu woont op haar naam staan.
Vandaar dat eigenlijk wij met zijn alle mede huurde wilde zijn.
Nu zou ze dus op dit afgewezen worden terwijl ze een brief van behandelaar heeft.

aurora1
door aurora1 - Dec 16, 2017 om 03:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom heeft u niet direct alle feiten hier vermeld? Dat deze wensen zijn omdat een zus een urgentie wilt verkrijgen? Oneigenlijke redenen?
Wat u moet doen? Eerlijk zijn en alle kaarten open op tafel leggen. Eerlijk duurt nl het langst.
Het lijkt erop dat u advies op forums vraagt maar niet eerlijk bent met het vermelden van redenen en de mensen als domoren wilt behandelen.

panter22
door panter22 - Dec 16, 2017 om 08:59
6599 Antwoorden / Vragen

Gelukkig dat Marita5 het internet heeft afgespeurd en je vraag op het Radarforum heeft gezien.
Want de situatie is nu geheel anders.
Jullie wonen met broers en zussen in een huis.
Een zus moet verhuizen en heeft een urgentieverklaring nodig. Die krijgt ze alleen als het huis op haar naam staat.
Nu is jullie plannetje: Vragen bij de woningbouw dat het huis op haar naam komt te staan. Zij krijgt haar urgentieverklaring en wij blijven hier wonen.
Dat plannetje gaat niet door. Mogelijk heeft de woningbouw jullie daar al op gewezen.
Zij krijgt een dergelijke urgentieverklaring als ze haar eigen huis opzegt omdat ze daar niet meer kan wonen. Dat betekent dat het huis waar zij in woont weer beschikbaar moet komen voor de verhuur. De rest van de familie is huurder noch medehuurder en staan op straat. Of jullie moeten meeverhuizen.
Wat jullie moeten doen is deze bijzondere woonsituatie uitleggen aan de instantie die de urgentieverklaringen beoordeelt.

marita5
door marita5 - Dec 28, 2017 om 21:42
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Het vervolg , spijtig dat de forumleden van Radar niet terug kijken op de vorige vraag van Ts , was het misschien wat duidelijker . .

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=179289

Vorige vraag op Radar Forum .

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=18&t=178945

Op
door Opelmokka - Jan 2, 2018 om 10:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nou nieuws we mogen blijven wonen en contract wordt op alle namen gezet!!

marita5
door marita5 Jan 2, 2018 om 11:14
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@opelmokka , fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

tijger1
door tijger1 Jan 2, 2018 om 11:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uitzonderlijk.

aurora1
door aurora1 Jan 2, 2018 om 18:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heel apart, dat lijkt erop of voor u andere regels gelden dan voor iedereen en dat u zich niet zoals anderen aan regels hoeft te houden.