Fl
door Floortje038 Oct 13, 2019 om 19:06
Geldzaken & recht
Huursector.nl

Op de website huursector.nl kun je volgens de site actuele huurwoningen vinden. Hier kun je via een betaald premium account onbeperkt reageren op de aangeboden huurwoningen. Nu is het zo dat elke keer dat je reageert je antwoord krijgt van verschillende aanbieders en makelaars waar je vervolgens weer opnieuw via hun eigen websites moet reageren op de woning die je op huursector.nl hebt gezien. Het is dus eigenlijk een doorstuur site waar je reageert op woningen waar je vervolgens weer op moet reageren dus eigenlijk heb je er vrij weinig aan. Daarnaast heb je dus de mogelijkheid om een premium account aan te maken. Hier staat bij dat dit voor 1 maand is en daar betaal je een forse 20 euro voor. Als je hard opzoek bent naar een huis wil je natuurlijk best eenmalig 20 euro betalen voor een maand als je in die maand dan misschien ook een woning via huursector.nl zou kunnen vinden, je weet natuurlijk maar nooit. Helaas staat er in de 7e alinea tussen neus en lippen door vermeld dat dit premium account voor ''1 maand'' stilzwijgend verlegend wordt. Dus let er op als je een premium account neemt bij deze website dat je weet dat je elke maand 20 euro moet betalen voor het doorgestuurd worden naar andere bedrijven en makelaars waar je vervolgens weer opnieuw moet reageren op dezelfde woning. Dus dat je eigenlijk elke maand 20 euro betaald voor niks. Daarnaast zijn de huurwoningen niet zo actueel als ze zeggen, ik ben zelf een keer gebeld door een van de instanties achter de woningen die ze aanbieden en die zeiden dat de woningen waar ik op had regeageerd al verhuurd waren terwijl ze op huursector.nl nog steeds als ''vrij' werden aangeboden. Ook zeiden ze dat ik beter via hun eigen website kon reageren omdat het huuraanbod daar actueler was. Dus weet waar je voor betaald bij huursector.nl en dat je, je premium account gelijk weer moet opzeggen als je niet de volgende maand weer 20 euro armer wilt zijn voor niks.

6713 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2019 om 19:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus gewoon weggegooid geld, maar dat had u natuurlijk ook van tevoren kunnen weten. Het barst van dat soort sites, die uiteraard helemaal geen woningen hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 13, 2019 om 19:14
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dat is helaas een risico als u van dit soort sites gebruik maakt. Als ik snel de site bekijk is het een aardig verdienmodel van degene die deze site in de lucht heeft gebracht. Mijn advies: onmiddelijk beëindigen als u dat nog niet heeft gedaan en niet ingaan op dit soort aanbieders die denken veel te kunnen verdienen aan de vraag naar huurwoningen. U kunt u beter rechtstreeks richten tot de aanbieders / makelaars waar u naar wordt verwezen. (Let dan wel op dat u geen kostren behoeft te betalen als de verhuurder die al betaalt.) Zie de al gegeven reactie die ik nu eerst zie: weggegooid geld.

marita5
door marita5 - Oct 13, 2019 om 19:24
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Floortje038 ,

Ik trap niet in deze onzin , ik kijk verder dan mijn neus lang is .

Zie de voorwaarden :

Artikel 2. Informatie over ons

2.1. De Dienst wordt geëxploiteerd door:

PC Internet LTD
Postadres:
Boulevard Saint-Michel 47
1040 Brussel
België

Onze klantenservice is 24 uur per dag te bereiken via support@huursector.nl

PC Internet LTD is statutair gevestigd in Maleisisch federaal gebied Labuan en geregistreerd onder handelsnummer LL15246.

Hoofdkantoor: LOR1029, 2018, Unit No. 5.09 (Office) Level 5, Labuan Times Square, Maleisisch federaal territorium Labuan, 87000 Maleisië.

6.7 Gebruiker gaat akkoord met directe levering en erkent dat het recht om de Overeenkomst voor het Premium Account gedurende 14 kalenderdagen te herroepen niet van toepassing is omdat er een directe levering van de dienst plaatsvind alsmede dat de statutaire zetel van PC Internet Ltd. zich buiten de EU in Maleisisch federaal gebied Labuan bevind.

https://www.huursector.nl/algemene-voorwaarden

tenormin
door tenormin - Oct 13, 2019 om 19:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@floortje38, al die schimmige sites die je een woning beloven, als je via een betaald premium account je meedoet: : ik gebruik niet vaak het woord oplichting, maar dit riekt er ontstellend naar. Woningen, via de normale wegen, vinden is al giga moielijk, dat weten dit soort gemenerikken en gaan spelen op geval van mensen die desperaat zijn om ergens te kunnen wonen. Schandalige handel, in mijn ogen. Blijf er maar ver van.

tenormin
door tenormin Oct 13, 2019 om 21:56
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry, veel typefouten, te laat opgemerkt.

gerbera
door gerbera Oct 13, 2019 om 22:27
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Hoera u bent een mens;-))
Want mensen fouten maken, op een enkeling na natuurlijk. Zal geen namen noemen maar u kent ze wel.☺

tenormin
door tenormin Oct 13, 2019 om 22:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou en of ik ze "ken" @gerbera. Normaliter ben ik op tijd om fouten te herstellen, dit keer niet. Is enorm vervelend dat hier geen rode lijntjes komen; wel in de Nieuwsbrief, als men dat beantwoord. Maar goed, we modderen voort.