Hy
door Hylke80 Apr 24, 2016 om 19:00
Geldzaken & recht

Hypotheek

Beste,

In 2010 ben ik uit elkaar gegaan. In 2010 november was er een scheidingsconvenant.
Het huis was aan mij toegewezen. En moest zo vlug mogelijk de naamsverandering laten plaats vinden.
ik betaalde telkens de hypotheek en toch door ex voor de rechter gebracht. Was zonder advocaat gegaan en moest telkens ik te laat betaalde 500,- euro betalen. Per dag en max van 100000,- euro. Heb bewijs in de periode dat er totaal geen achterstanden waren in die periode van florius uit. Echtgenote moest mij 33000,- euro. Had in 2010 aangegeven om dit maandelijks te doen.
in 2013 september is ze daar mee gestopt.
Ik heb moeite gedaan om naamsverandering te doen maar lukt niet. Toestemming tot verkopen lukt niet. En mijn huis in belgie had ik in 2010 gerekend voor aankoop. En nu slaagt ze dit aan om 100000euro te krijgen. Echter ze staat nog makkelijk 24000,- euro achter. Ik kan niks forceren de komende 5 jaar zei de bank. Nadien kan ik terug hypotheek op mijn huis in belgie nemen om Nederland huis in te lossen. Echter nu beslag op mijn huis voor de eis van 100000,- euro. Bank florius die moeilijk doet om haar te schrappen. Terwijl ik wel steeds maandelijks mijn huis betaal. Het is dan nog een aflossingsvrije hypotheek die ik ook wil veranderen. Echter dit lukt niet. Ook door woning in belgie. Hoe kan ik dit alles oplossen. Advocaat in Nederland is bezig. Echter ben wel verschillend geweest in betalen wegen mijn
zelfstandig statuut. Wat kan ik doen?
hebben jullie tips? Ze verplicht mij nu in een nieuw huwelijk om ons woning in belgie te verkopen. Om haar tussen de 60000 en 70000 euro te betalen met de schuld van haar naar mij toe eraf. En dan heb ik nog steeds geen oplossing voor de naamsverandering. Wat kan ze erna nog doen? Wat kan ik nog verwachten? Ik weet deels kan ik er zelf aan doen. Echter heb wel vaak verkeerde info gehad. Ook bij de 33000,- euro vonnis dat ze naar mij moest kwam nadien het verdict dat ikzelf mijn advocaat kosten moest betalen terwijl dit wegens de onderwaarde was op mijn woning. Dus op verschillende manieren heb ik al reuze pech gehad. En mijn huidige vrouw vraagt of ze werkelijk ons huis dwingend kan verkopen?

994 5 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Apr 24, 2016 om 19:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik begrijp niets van het hele verhaal, maar haal die foto met persoonsgegevens weg!

getty
door getty - Apr 24, 2016 om 19:07
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Praat met uw advocaat.

vd
door vdlieuw - Apr 24, 2016 om 19:21
211 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou u graag willen helpen maar ik snap helemaal niets van uw verhaal.
Probbert u eens stap voor stap en punt voor punt op te schrijven hoe de situatie ontstaan is, wie verantwoordelijk was waarvoor,
wie wat (en wanneer) betaalt heeft enz.
Wat bedoelt u met naamsverandering doen ?
Wat bedoelt u met "ze slaagt dit aan om 100.000,- te krijgen" ??
"verschillend geweest in betalen wegen mijn zelfstandig statuut? Bedoelt u dat u niet altijd alle betalingen hebt gedaan omdat u zelfstandig
werkzaam was en die betalingen niet altijd kon betalen ??

Hy
door Hylke80 - Apr 24, 2016 om 19:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

2010; scheidingsconvenant beslissing ik huis. Zei wegens onderwaarde 33000,- euro naar mij.
mocht dit maandelijks dmv 450,- euro te storten. Geen intrest bepaald.

ik betaal steeds de volledige hypotheek, etc

2012; naar rechter wegens het te laat betalen. Terwijl ik dit maandelijks doe. Echter niet steeds voor de 1 ste.
ben zonder advocaat gegaan. Beslissing dwangsom per dag 500,- euro. Bij laattijdig betalen. Met max 100000,- euro

2013; sept stopt ze met betalen van 450,- euro. Staat nog meer dan 22000,- euro open.
In tussen tijd wil ze geld vorderen. Echter steeds kunnen afwimpelen door dat ik wel maandelijks betaal.

nu 2016 ; advocaat beslist beslaglegging op huis in belgie .
Door vordering 100000,- euro.
Nu heb ik advocaat laten in gang schieten om terug voor de rechtbank in Middelburg te gaan.
Betaal al sinds 2010 alleen. Er is geen mogelijk voor naamsverandering nu.

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2016 om 20:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar legt uw ex nu beslag op uw woning in België voor die dwangsom van een ton. Die zij zou kunnen eisen omdat u de hypotheekrente aan Florius te laat betaalde? Wat is dat voor idioterie. En zij zou u nog € 24.000 schuldig zijn wegens de onderwaarde.

Maar een en ander heeft niets te maken met het op één naam zetten van het huis en de hypotheek in Nederland. Bij een onderwaarde zal de bank alle medewerking daartoe weigeren.

Dat heeft u dus helemaal niet zelf in de hand.

Uw ex zal conservatoir beslag hebben laten leggen, maar dat geeft haar nog geen mogelijkheid tot verkoop.

Dat u uw eigen advocaatkosten moest betalen is gebruikelijk. U had dat proces wat uw ex tegen u aangespannen heeft over die rentebetalingen aan Florius niet zonder advocaat moeten voeren. Heel onverstandig.

Nu denk zij er flink beter van te kunnen worden. Haar schuld kwijt en nog geld toe.

Maar ik zou deze keer maar op mijn advocaat vertrouwen en alles goed met hem doorspreken. Meer kunt u niet doen.