gr
door grootobbink Aug 2, 2009 om 08:38
Geldzaken & recht

Id kaart verloren

ik ben mijn id kaart verloren maar ik heb ook nog een paspoort betaal ik nu een boete omdat ik hem ben verloren, ik hoef nl geen nieuwe omdat ik een paspoort heb. wie kan mij advies geven

bvd ggo

2162 8 Rapporteer

ap
door apiejoepie - Aug 2, 2009 om 08:50
130 Antwoorden / 4 Vragen

hallo

ik weet niet of u moet betalen

wat ik wel weet dat u zo spoedig mogelijk aangifte moet doen bij de politie van verlies van de id kaart

groetjes

tdehond
door tdehond - Aug 2, 2009 om 09:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het is belangrijk dat u bewijs heeft van aangifte van verlies van uw identiteitskaart.
Mocht er fraude gepleegd mee worden dan heeft u bewijs van verlies per datum...

Zolang u geen nieuwe aanvraagt krijgt u geen boete. ie
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=56696#p5

gr
door grootobbink - Aug 2, 2009 om 09:32
45 Antwoorden / 44 Vragen

bedankt voor jullie reacties

mvg ggo

empyria
door empyria - Aug 2, 2009 om 10:12
504 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet een boete betalen op het moment dat je weer een nieuwe i.d. kaart wilt kopen. Dat betekent zoveel als dat de kaart plm 15 euro duurder is.

Ik zou ook zeker aangifte van verlies doen!

kenwel2
door kenwel2 - Aug 2, 2009 om 11:47
1574 Antwoorden / 13 Vragen

ID Kaart:

Beschrijving

Wat moet ik doen?

Is uw identiteitskaart gestolen of bent u deze kwijt geraakt? Doe dan zo snel mogelijk aangifte bij de politie. Is dit in het buitenland, dan bent u verplicht om bij thuiskomst ook in Nederland aangifte te doen.

Hoe vraag ik een nieuwe identiteitskaart aan?

Bij de aangifte ontvangt u van de politie een proces-verbaal. Met het originele proces-verbaal van de Nederlandse aangifte kunt u bij de Publieksbalie een nieuwe identiteitskaart aanvragen. Alleen het buitenlandse proces-verbaal is dus niet voldoende.

Wat zijn de voorwaarden?

Bij vermissing of diefstal van een identiteitskaart worden extra kosten in rekening gebracht. Houdt u er verder rekening mee dat de afhandeltijd tussen de aanvraag en de uitreiking van een nieuwe identiteitskaart langer is dan bij een normale aanvraag. Als uw nieuwe identiteitskaart klaar is, ontvangt u thuis bericht dat u het document kunt ophalen.

Succes, Henri

mi
door miraltje - Aug 2, 2009 om 11:53
462 Antwoorden / 0 Vragen

u moet altijd aangifte doen van een verloren id kaart/paspoort en rijbewijs, dit ivm identeitsfraude.

bij aanvraag van een nieuwe kaart moet er een boete worden betaalt.

wanneer u geen nieuwe id kaart aanvraagt hoeft dat niet omdat u over een paspoort beschikt en deze kan laten verlengen.

besluit u later ivm met kosten ipv een paspoort een id-kaart aan te vragen dan moet u alsnog de boete voldoen, omdat een id kaart net als een paspoort gecontroleerd vernietigd wordt om misbruik te voor komen.

tevens zult u dmv de aangifte destijds moeten aantonen dat u hem verloren bent.

gr
door grootobbink - Aug 2, 2009 om 12:29
45 Antwoorden / 44 Vragen

bedankt allemaal ik doe nu aangifte dat ik hem heb verloren

mvg ggo

kenwel2
door kenwel2 - Aug 2, 2009 om 12:36
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Succes verder ggo,en bedankt voor de terugmelding.

Henri