jo
door jomjalo Feb 13, 2018 om 23:50
Geldzaken & recht

Identiteitsfraude ING marktplaats

In het programma wordt er gezegd dat banken wettelijk verplicht zijn om klanten te kompenseren in geval van identiteitsfraude. Op grond waarvan kan ik ING hiervan overtuigen want mij is hetzelfde overkomen. Of is het raadzaam om hievoor de rechtsbijstand verzekering in te schakelen?

1028 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2018 om 00:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is u dan overkomen?

aurora1
door aurora1 - Feb 14, 2018 om 00:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In welk programma van welke zender?

marita5
door marita5 - Feb 14, 2018 om 00:27
11509 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jomjalo ,

Bekijk hier nog eens de uitzending v.a. 16.51 , aan het einde word gezegd wat u kunt doen , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/media/381975

@Tijger1 en @Aurora1 ,

Deze vraag heeft te maken met de uitzending van afgelopen zaterdag ,

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/kassa-nieuws-ing-mobiel-bankieren-kwetsbaar

aurora1
door aurora1 Feb 14, 2018 om 00:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank.

marita5
door marita5 Feb 14, 2018 om 00:53
11509 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Cookies
door Cookies - Feb 14, 2018 om 00:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Daar heb ik een stukje van gezien. Die man gaf de oplichter een beveiligingscode door om zijn mobiel toe te voegen voor gebruik van mobiele app. Hoe naïef kun je zijn, dacht ik. Duidelijk eigen fout.

aurora1
door aurora1 Feb 14, 2018 om 00:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik herinner me nu dat ook weer (op de achtergrond tv gehoord) en vond ook eigen fout. Dat vond hijzelf ook direct na zijn fout.

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2018 om 09:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik me wel herinner, was er duidelijk in beeld te zien dat links bovenaan stond:
mobiel bankieren activeren (of woorden van gelijke strekking). Dat doe je toch niet op verzoek van iemand. Maar ja, anderen geven weer alle gegevens aan andere boeven.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 14, 2018 om 00:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u kunt aantonen niet nalatig te zijn geweest kan er vergoed worden.
Maar wilt u mij en andere ING Klanten voor uw nalatigheid op laten draaien.
U doet iets doms en de bank en alle klanten dus ook moeten (mee) betalen.

diumenge
door diumenge - Feb 14, 2018 om 07:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Want u heeft ook een kopie van uw bankpas en rijbewijs/paspoort naar een wildvreemde gestuurd die contact met u opname n.a.v. een marktplaats advertentie? En daarna een code naar diezelfde wildvreemde gestuurd omdat dat nodig was vanwege de zakelijke rekening van die wildvreemde waardoor alleen door die wildvreemde geld naar u was over te maken als u actie ondernam i.p.v. die wildvreemde? Is dat wat u is overkomen?

Stuurt u wel vaker codes naar wildvreemden zodat ze geld naar u kunnen overmaken?