An
door Anette3 Feb 14, 2018 om 10:57
Geldzaken & recht

Ik ben gebeld door business collect. Ik zou nog een bedrag moeten betalen

Ik ben gebeld door een incassobureau dat ik nog een bedrag moet betalen van 95euro. Ze lieten een bandopname horen waarin ik mijn gegevens bevestig en tot wederopzegging meedoe aan iets van happy Numbers ofzo. Dit was in 2016!
na enkele maanden opgezegd. Nu zeggen zij dat ik nog 3 maanden moet betalen. Al die tijd niets gehoord en nu uit het niets dit telefoontje. Hierna kreeg ik een mail met daarin de gegevens voor de betaling. Ik krijg tot vanavond 17.00 uur de tijd om te betalen. Anders wordt het bedrag verhoogd.
Heeft iemand hier hetzelfde gehad? En wat moet ik nu doen?

1918 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2018 om 11:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Wat u moet doen? Helemaal niets, verder compleet negeren. Voortaan wat zuiniger zijn op uw gegevens, niet doorgeven aan de telefoon. Ook niet meer op telefonische aanbiedingen ingaan, of aan de deur of op straat.

Geen interesse zeggen en klaar, hoe moeilijk kan dat zijn?

ju
door juliomariner - Feb 14, 2018 om 11:11
1321 Antwoorden / 2 Vragen
0

U heeft na een paar maanden opgezzegd? U heeft dus al betalingen gedaan?
Zo nee, dan advies van Tijger1 volgen. Een bandopname is niet rechtsgeldig. Ze moeten met een door u ondertekende opdrachtbevestiging komen. Die hebben ze niet dus kunnen ze alleen maar dreigen

marita5
door marita5 - Feb 14, 2018 om 11:31
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Anette3 , 

Volledig negeren en vooral niet betalen .
Happy Numbers is een loterij , Business Collect is pas opgericht op dec 2017 , klik op de rode regel .

https://www.oozo.nl/bedrijven/ouder-amstel/wijk-00/duivendrecht/1555343/business-collect-b-v 

Laat u ook niet bang maken / of onder druk zetten , een incassobureau kan niks doen : 

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

marita5
door marita5 - Feb 14, 2018 om 12:41
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1
vl
door vleminxcarmen - Mar 22, 2018 om 16:35
1 Antwoorden / Vragen
0

ik kreeg telefoon en mail van Business Collect en weet niet goed wat ik moet doen, een zogenaamde openstaande schuld en de vraag of ik het direct kon betalen wat ik zeker niet heb gedaan, ik zet hierbij de mail die ik ontvangen heb , wat moet ik doen

Geachte mevrouw Vleminx,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestig ik hierbij dat wij het volgende met u overeen zijn gekomen:

U krijgt voor de laatste keer de mogelijkheid van Business Collect B.V. om de totaalsom van € 242 te betalen . Na ontvangst van uw betaling zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten.

De betaling dient gedaan te worden op

IBAN: DE65100110012628470403
BİC: NTSBDEB1XXX
t.n.v. Business Collect B.V.

onder vermelding van uw naam en dossiernummer: 4912924. Als u de betaling heeft gedaan verzoeken wij u om een betaalbewijs te mailen naar info@business-collect.com  onder vermelding van uw naam zodat wij uw dossier kunnen afhandelen. Indien u de betaling heeft gedaan via iDEAL hoeft u geen betaalbewijs te sturen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Algemeen Secretariaat

Business Collect B.V
Adres  : Joop Geesinkweg 901 1114 AB Amsterdam
Tel : 020 561 6015
E-mail : info@business-collect.com
Web : www.business-collect.com 

marita5
door marita5 Mar 22, 2018 om 16:49
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Vleminxcarmen , lees de reacties boven u , Volledig negeren en vooral niet betalen , een incassobureau kan u niks maken . zelfs een opgenomen bandje ( voice log )  is niet geldig

marita5
door marita5 Mar 22, 2018 om 17:02
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@vleminxcarmen , nog een aanvulling : Heb jij last van onterechte vorderingen van incassobureaus? Deze voorbeeldbrieven kunnen je helpen:

tijger1
door tijger1 Mar 22, 2018 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En mevrouw Vleminx, als ze u weer bellen, gesprek direct beëindigen en verder negeren. Laat u niet bang maken.

ro
door robro24 - Apr 16, 2018 om 11:05
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik ben vandaag 16/04 gebeld door Business Collect omdat er nog een bedrag van 595 euro open zou staan.
Gevraagd waar dit van was en toen gaven zijn aan dat ik een abonnement bij Happy Numbers had lopen. (Klopte ook maar gelijk binnen 1 dag opgezegd omdat Happy Numbers oplichters zijn en ik dit nog niet wist toen ik door Happy Numbers werd benaderd). Happy Numbers gaf geen gehoor op mijn uitschrijving maar na 5 dagen heb ik van hen een e-mail gekregen van uitschrijving (gelukkig bewijs).
Ze lieten mij een bandje horen waarop ik te horen was, heel kort omdat ik het me weer herinnerde. Ook aangegeven dat ik nooit meer informatie van hen heb ontvangen en ook geen loten of iets dergelijks.
Business collect gaf aan dat mijn bank Happy Numbers waardoor er niet kon worden afgeschreven, dit klopt niet want ik heb Happy Numbers nooit geblokkeerd omdat ik geen rekeningno. van hen had. Ook gaf de incassant aan dat hij mij vandaag nog een aanbieding kon doen als ik het vandaag betaalde, namelijk 505 euro ipv 595 euro en dat het dossier kon worden afgehandeld en mijn abonnement gestopt zou worden bij Happy Numbers (en ook dat ik dit zelf elke maand kon doen, nogmaals aangegeven dat ik dat allang had gedaan).
Er is nooit door Happy Numbers iets van mijn rekeningsno. afgeschreven en ik heb een bewijs van afmelding van hen ontvangen.
Als ik vandaag niet betaal werd het bedrag verhoogd en zou het naar de rechter worden gestuurd. Hij dreigde ook dat er beslag op mijn inboedel zou worden gedaan en dat mijn inkomsten zouden worden geblokkeerd en als ik het goed begreep naar hen toe zou gaan om de rekening van 595 alsnog te betalen.
Ik vind het maar een raar verhaal en daarnaast gaf hij aan dat er in augustus ook ook een rekening is verstuurd (nooit gekregen niet via de post en ook niet per mail). In 2016 heb ik van Happy Numbers het aanbod gekregen en dus aangegaan maar met 1 dag opgezegd! Vreemd dat Business Collect ander half jaar later pas belt dat er nog een bedrag open staat.
Wat raden jullie aan om te doen?
Ik ben niet van plan het bedrag te gaan betalen aangezien er in de mail ook niet in staat waarvoor het is en ik heb daarnaast bewijs dat er nooit iets is afschreven en dat ik mij heb afgemeld van Happy Numbers.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer