le
door leeuwhan@ziggo.nl Sep 5, 2019 om 10:27
Geldzaken & recht

Ik ben in het verleden betalend lid geweest van datingsite Lexa.

Ik ben in het verleden betalend lid geweest van datingsite Lexa. Het was al moeilijk om van dat abonnement af te komen maar uiteindelijk toch gelukt. Na verloop van tijd toch besloten om weer lid te worden maar nu NIET BETALEND lid. Het verbaasde mij dat ik toch toegang had tot allerlei diensten. Elke uitnodiging om te betalen voor extra diensten heb ik steeds geweigerd of genegeerd. Nu kwam ik er achter dat er toch maandelijks  € 24,99 van mijn rekening werd afgeschreven zonder mijn toestemming ( ik heb geen bankgegevens doorgegeven deze keer) maar hebben ze mijn eerdere incassogegevens stilzwijgend (ge)(mis)bruikt. Toen ik het merkte kon ik gelukkig de laatste 2 incasso's stoneren.
Toen ik dat bij mijn betalend lidmaatschap deed omdat ik er maar niet van afkwam werd ik direct gesommeerd om te betalen. Nu was de enige reactie dat mijn account geblokkerd werd. Ik vraag me nu af of ik een vorm van fraude met betaalgegevens heb ontdekt of is dit zomaar mogelijk ? Er wordt op het gebied van dating al heel veel gerotzooid met niet bestaande profielen maar dit is nieuw voor mij. Waarschijnlijk zijn er veel meer gedupeerden. [edit-redactie]

2195 9 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Sep 5, 2019 om 10:52
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Verstandig was het geweest de bankrekening van de site direct te blokkeren. Waarschijnlijk heeft u ook de machtiging niet ingetrokken dus kunnen ze daarvan gebruik blijven maken. Het is dus geen fraude eerder onzorgvuldigheid van u zelf. Blokkeer alsnog de rekening en stuur een intrekking van de machtiging naar hun toe. Dit kunt u allemaal d.m.v. internetbankieren regelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 5, 2019 om 10:54
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Niet betalend lid? De zon is het enige dat iedere dag gratis is en dan soms nog minder of niet zichtbaar wegens bewolking.
U heeft het over fraude met betaalgegevens maar u zult die gegevens toch zelf op de een ofa ndere wijze hebben verstrekt. Daarbij heeft u, zoals u zelf al aangeeft wel degelijk toegang tot allerlei diensten.

Het lijkt mij zinvol dat u in iedergeval advies vraagt bij www.juridischgloket.nl omdat iik ondanks mijn kritische aanhef wel ven mening ben dat hier sprake is van onrechgtmatig/onwettig hendelen en aangifte boj politie zelfs mogelijk zinvol is. Helaas kan de fraudehelpdesk momenteel nietts voor u betekenen aangezien zij momenteel nog geen vergunning hebben om dit soort info te benutten.

Kan ik aannemen dat u de onterechte afschrijvingen heeft gestorneerd?

diumenge
door diumenge - Sep 5, 2019 om 10:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom zijn er waarschijnlijk veel meer gedupeerden?

Pas je profielnaam aan hier, nu is het een uitnodiging voor spammers voor datingsites.

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2019 om 10:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u overal zo slordig met uw gegevens omgaat als hier, is het niet zo wonderlijk dat uw bankrekening geplunderd wordt.

Dit is een openbaar forum, dus voor iedereen te lezen. Verander uw gebruikersnaam. Dat kunt u doen in profiel en haal uw volledige naam weg.

Voortaan ook maar regelmatiger uw bankrekening controleren, dan kunt u onterechte incasso’s direct storneren en blokkeren,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 5, 2019 om 10:56
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. verwijder zo snel als mogelijk uw e-mail adres. Ik neem aan dat u niet op spam etc. zit te wachten. Dit is een openbaar forum en de inhoud van deze site is wereldwijd in te zien.

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2019 om 11:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je de incassomachtiging wel ingetrokken?

Overigens:
Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

aurora1
door aurora1 - Sep 5, 2019 om 14:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus u controleert uw bankafschriften te weinig? Daar zou ik dan maar verandering in brengen. Misschien wordt er wel meer steeds afgeschreven zonder dat u daar erg in heeft. Die datingsite heeft u kennelijk over langere tijd niets opgeleverd, ik zou me dan maar eens gaan afvragen wat de zin ervan is en of u niet beter een andere manier kunt bedenken om dates te ontmoeten?

ma
door malty - Sep 5, 2019 om 16:06
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Verbaast dat u als onbetaald lid toch toegang had tot allerlei diensten, en er ging bij u geen lampje branden?
Ik lees dat nieuwe leden 24 uur gratis gebruik kunnen maken van de gehele datingsite.
Zou het kunnen dat als u na die 24 uur nog gebruik maakt van de site het onbetaald lidmaatschap automatisch overgaat in een betaald lidmaatschap?
Nou, die sommatie om te betalen zal, denk ik, nog wel komen.

pe
door petravandieren - Aug 11, 2020 om 17:13
1 Antwoorden / Vragen

Zou inderdaad zo snel mogelijk de machtiging intrekken. Zit in twijfel om zelf ook lid te worden op Lexa, zie verschillende goede reviews voorbij komen, zoals bijvoorbeeld op:

https://www.dedatingvergelijker.nl/algemene-datingsites/lexa/

justmeagain
door justmeagain Aug 11, 2020 om 23:22
623 Antwoorden / 8 Vragen

@petra
Misschien even de datum bekijken, onderwerp is bijna 1 jaar oud.

gerbera
door gerbera Aug 12, 2020 om 13:43
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Voor @petra;
Ik kom wel andere dingen tegen over Lexa, https://www.klacht.nl/lexa-nl/