monique12
door monique12 Jun 7, 2019 om 13:45
Geldzaken & recht
Ik ben onterecht geblokkeerd op facebook

Ik ben onterecht geblokkeerd op facebook. Ik mag 30 dagen niets meer schrijven, reageren, plaatsen of wat dan ook.
Een moslim had geschreven dat hij heel graag naar het hiernamaals wilde omdat er daar maagden op hem wachtten en daar wilde hij alles voor doen wat Mohammed zei. Ook de ongelovigen vermoorden. Hij schreef ook dat de Europeanen alles schuld waren in de wereld van oorlog en slavernij en dat wij ons moesten schamen en dat er geen mooier geloof was als het moslim geloof. Hij heeft me verder nog heel erg beledigd met me voort van alles uit te maken. (ik ben gelovig, katholiek) Ik vond dat echt niet kunnen en werd kwaad en liet me meeslepen en zei dat hij dan misschien beter nu het leven kon beëindigen, dan zou hij sneller bij zijn geliefde maagden zijn.
Ik vind het niet eerlijk dat ik dan degene ben die 30 dagen niet meer op facebook mag!
Hierbij ben ik heel erg ziek, heb copd 4g en heb facebook alleen voor een beetje sociale activiteiten.

6193 15 Rapporteer

pe
door pebk - Jun 7, 2019 om 13:56
581 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vervelend, maar aanzetten tot zelfmoord ligt ook heel gevoelig, al bedoelde u het misschien niet zo. U vindt de blokkade onterecht, echter is facebook een andere mening toegedaan. Negeer dit soort types en leer van deze 30 dagen time-out.

Discussies over het geloof kunt u niet winnen. Daar liep Bonifatius ook al tegenaan. Misschien moet u blij zijn dat het bij 30 dagen niet posten blijft.

Topantwoord

ma
door malty - Jun 7, 2019 om 14:05
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als facebook voor u onmisbaar is, maak dan een nieuw account aan.

costnix
door costnix - Jun 7, 2019 om 14:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Discussies over zo’n gevoelig onderwerp ga ik altijd uit de weg.
Uitwassen zoals u tegenkomt, rapporteer ik altijd bij beheerder van een forum.
U zou van dit vreselijke incident een melding van kunnen maken bij de politie.
https://meld.nl/melding/criminaliteit/haat-zaaien/
Ik zie nu, dat meld.nl er voorlopig uitlicht :-(
Meld het nu rechtstreeeks bij de politie op:
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/meldformulier.html?sid=8db066eb-b758-4a11-b1da-425fbd95b550

tenormin
door tenormin Jun 7, 2019 om 14:50
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, als Monique dit aangeeft lijkt het me niet dat ze onschuldig is. Ze moet immers toevoegen wat ze geschreven heeft?

costnix
door costnix Jun 7, 2019 om 15:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is dan een beslissing van Monique. Ik gaf alleen maar wat mogelijkheden aan.

tenormin
door tenormin Jun 7, 2019 om 16:26
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Da's waar @costnix. ;-)

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Jun 7, 2019 om 14:48
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ga nooit in op discussies als bovenstaand. Een moslim gelooft in zijn Allah, u gelooft in God. Hoewel beiden voor mij hetzelfde is. Gaat u toch elders zich even vermaken. B.v. op, als u dat ook leuk vind, puzzelen op www.ad.nl - iedere dag nieuwe puzzels -. Is ook leuk en komt er geen onvertogen woord op het screen. Of zoek naar Bubble shooter, ook leuk; dan is de maand schorsing zo voorbij. Er is echt meer dan Facebook, hoor.

tijger1
door tijger1 - Jun 7, 2019 om 15:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sociale activiteiten? Discussiëren meteen idioot? Doe een spelletje Wordfeut.

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2019 om 15:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik ben onterecht geblokkeerd op facebook.

Dat vind jij, maar de moderator denkt er blijkbaar anders over.
Je kunt nu eenmaal niet zomaar van alles plaatsen ongeacht de vrijheid van meningsuiting.
Dat wordt dus even wat anders zoeken als sociale activiteit.

me
door mein33 - Jun 7, 2019 om 16:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ga nooit en te nimmer in dicussie over 'het geloof' want dat is een gebed zonder einde waarbij de gelovige, welk geloof hij/zij ook aanhangt, altijd het gelijk aan zijn/haar zijde meent te hebben.
 Laat een ieder het zijne geloven als hij/zij zich daar gelukkig in voelt !

Zoek uw tijdverdrijf dan maar even hier, maar niet te persoonlijk reageren als het e.e.a. u niet aanstaat. Welkom !!

newmikey
door newmikey - Jun 7, 2019 om 18:53
830 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover ik kan lezen is hij heel erg netjes in zijn antwoorden dus ik slik dit hele verhaal niet zonder meer. U moet gewoon verantwoordelijkheid nemen voor uw eigen asociale gedrag en dan is een 30-dagen ban prima.

Dat ziek-zijn, COPD en de rest is om sympathie op te wekken - het werkt bij mij niet echt.

costnix
door costnix Jun 7, 2019 om 20:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Je zal het maar zelf hebben, dan piep je wel anders.

newmikey
door newmikey Jun 7, 2019 om 20:53
830 Antwoorden / 0 Vragen

@costnix
Het heeft hier echter niets met de zaak te maken en is dus puur effectbejag.

tenormin
door tenormin Jun 8, 2019 om 00:07
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@costnix, ik heb ook COPD, (en nog veel meer) maar het voegt echt niets toe aan de ban van Facebook. Maar het doet niet af wat ze geantwoord heeft. Dat ze COPD heeft is wel duidelijk op FB page: ze heeft veel sociale contacten op Facebook en kan me best voorstellen dat het moeilijk voor haar moet zijn. En @newmikey, dat effectenbejag: FB doet niet aan emotie, dus daar heeft de TS hier niet aan gedacht bij haar vraag, statement. Anders had ze haar ziekte wel achterwege gelaten. Maar de meeste mensen zijn mensen; hier op de site wordt men onmidellijk afgestraft als er iets persoonlijks staat. Wat zou ik graag zien dat mede forumleden niet gelijk met vinger wijzen of denigrerend iets beantwoorden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 7, 2019 om 19:23
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Op zich vervelend en ik kan uw reactie ook goed volgen maar ja, dat is nu facebook. Echt een VSA (Verenigde Staten van Amerika product) maar waarom heeft u geen klacht ingediend bij facebook over de posting van deze fundamentalist? Die zou dan mogelijk geblokkeerd zijn.

En ....  er is (was) ook altijd een leven mogelijk zonder het gezichtsboek. Sterkte met uw ziekte en herhaald, ik kan mij uw reactie best goed voorstellen.
(En daarbij het gegeven dat ik mij altijd verbaas over de stellingname van die maagden in het hiernamaals. Dat zou betekeken dat daar alle mannen daar er zeer afgetobt zouden uitzien en er mogelijk ook veel babyengeltjes zouden zijn)

sjjoppy
door sjjoppy Jun 7, 2019 om 19:31
7184 Antwoorden / 3 Vragen

In het hiernamaals geldt eens maagd altijd maagd.

me
door mein33 Jun 7, 2019 om 19:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@shoppie,  10+

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 7, 2019 om 20:46
16835 Antwoorden / 202 Vragen

@@ en engelengezang, maagdelijk engelengezang en je moetdan ook maar van dat gezang houden.

costnix
door costnix Jun 10, 2019 om 11:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@@ Zullen we politiek en geloof buiten de de Kassa-deur houden?

ro
door ron503 - Jun 7, 2019 om 20:10
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U begint de vraag al verkeerd want een 'moslim' had iets geschreven en u reageert met dat het 'bullshit'  is en het toestenbord als manier gebruikt wordt om de mening van de medemens die een ander geloof heeft dan de uwe uw mening op te dringen. Om geloofsovertuigingen zijn vanaf de oudheid al volkeren uitgeroeid. Katholieken versus protestanten en anders gelovigen maken dat in de wereld nog steeds oorlog is terwijl acceptatie van de mens ansich ongeacht geloof simpelweg een mens is en gelijk als ieder ander behandeld wil worden. Wat mij betreft kunt u beter een andere hobby gaan zoeken want zelfs ik vind uw bijdrages die op de screensot te zien zijn zeer ongepast.

diumenge
door diumenge Jun 7, 2019 om 23:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS gebruikt de naam Monique, in de screenshot zie ik wel verwijzingen naar ene Monique Heidendal, maar geen reacties van die Monique. Dus over welke ongepaste bijdrage heb je het?

tenormin
door tenormin Jun 8, 2019 om 00:13
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@diumenge, ik zie maar een reactie van Monique Heidendal die redelijk "normaal" is, nog steeds te zien dat ze veel " vrienden " heeft en haar naam nog steeds, open bloot, te vinden is. Ook daar wordt COPD vermeld door "vrienden". Edit: alles is nu weg wat ik eerder zag van Monique..

ro
door ron503 - Jun 7, 2019 om 20:41
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb deze vraag bij de moderatie gerapporteerd en hoop van harte dat de vraag verwijderd gaat worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 7, 2019 om 21:30
16835 Antwoorden / 202 Vragen

@RON503, En ik heb gereageerd om de vraag niet te verwijderen. Wat is er mis met reageren op dit soort fundamentalistische opmerkingen?
In onze omgeving lig o.a. inquisitie en op de brandstapel komen omdat je vindt dat de aarde niet vlak is gelukkig ver achter ons.
Heeft u de repartage vandaag over de moskee met vrouwelijke imam in Berlijn gezien? Andere en moderne koek die door de fundamentalisten ook wordt verfoeid.
Ps. met excuses want dit is geen discussie forum en ik zondig nu dus ook.

tenormin
door tenormin Jun 8, 2019 om 01:16
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Goed zo @heremietkreeft.

jo
door jorisw - Jun 7, 2019 om 23:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom denk je dat je onterecht geblokkeerd bent?

suzanne1957
door suzanne1957 - Jun 8, 2019 om 00:53
31 Antwoorden / Vragen

Ben zelf ook al diverse keren van het Facebook gehaald maar dat begreep ik ook wel. Ik schop graag tegen heilige huisjes want ik geloof niet in sprookjes. Ik wil nogal eens vertellen dat die kerkbezoekers en natuurlijk ook de moskeebezoekers heel hypocriet zijn. Ook leden van de Mocro-mafia gaan naar de moskee en in het christelijk geloof word het niet toegestaan als je dochter thuiskomt met een vriendin. Facebook is een Amerikaans bedrijf en hebben ook in Nederland moderators werken die het in de gaten houden wat er op Facebook gebeurd. Die werken met Amerikaanse wetten en regels en je weet dat die Amerikanen heel consevatief en hypocriet zijn terwijl de meeste rotzooi daar vandaan komt. Ik zou zeggen open een nieuw account.

tenormin
door tenormin Jun 8, 2019 om 01:00
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ben niet je vriendje maar in deze: mee eens. Dat je graag schopt weten we hier al, maar goed.

suzanne1957
door suzanne1957 Jun 8, 2019 om 01:43
31 Antwoorden / Vragen

Wat lief van je.
En je hebt gelijk.

aurora1
door aurora1 - Jun 9, 2019 om 01:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lekker rustig toch? En even geen gelegenheid om in conflicten te geraken. U heeft nog Twitter etc. om te gebruiken, en, zoals gezegd: Wordfeud.
Waarom laat u, heel selectief, de discussie niet zien die aanleiding voor de ban is? En natuurlijk mag en moet Facebook bannen uitdelen.
“Onterecht” is alleen uw (verontwaardigde?) mening, bij Facebook denken ze daar kennelijk anders over.
U kunt ook zelf een weblog beginnen.

Joke-Sk
door Joke-Sk - Jun 9, 2019 om 06:29
16 Antwoorden / 1 Vragen

Leert je toch om na te denken wat je wel of niet kunt zeggen.

Wel een beetje misselijk om je ziekte te gebruiken om sympathie te krijgen. Kennelijk voel je zelf al aan dat facebook niet helemaal onterecht een 30 dagen denkpauze heeft opgelegd. (Zelf heb ik een liggend bestaan en zal zo nooit mijn handicap misbruiken. En zo zullen er nog heel veel meer facebook gebruikers wat makeren en misschien zelfs nog wat ergers dan wat u mankeerd)