J4
door J43 Sep 16, 2022 om 12:02
Geldzaken & recht

Ik heb een vraag over de RVU. Mag je daar nkg wel 1 a 2 dagen werken in de week?

Ik ga straks RVU vangen, maar er werd aan  mij gevraagd (in een ander bedrijf) of ik bij hun 1 dag achter de kassa wil zitten.
Mag dat, mag ik er wat bijverdienen?
Ik hoor het graag, kon het nl nergens vinden.

Groet, Jeannette Bakker

2778 6 Rapporteer

getty
door getty - Sep 16, 2022 om 12:05
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat dacht u ervan om even met de uitkerende instantie te bellen?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 16, 2022 om 12:05
2039 Antwoorden / Vragen

U mag inderdaad bijwerken bij een RVU regeling in tegenstelling tot de oude VUT.

Linkje: https://bijnametpensioen.nl/mag-je-bijverdienen-als-je-een-rvu-uitkering-krijgt/

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 16, 2022 om 14:05
16827 Antwoorden / 202 Vragen

https://bijnametpensioen.nl/mag-je-bijverdienen-als-je-een-rvu-uitkering-krijgt/   (@HENKDEZEVENDE het is zo eenvoudig: dop het kettingschakeltje linkjs boven klikken en dan in het scherm dat verschijnt de link invoeren.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 16, 2022 om 12:07
853 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heb je hier iets aan?

RVU en bijverdienen

Of hier

RVU en bijverdienen 2

dit misschien

RVU en bijverdienen 3

sira
door sira Sep 16, 2022 om 13:57
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien op Google gevonden ;-))

Thecla58
door Thecla58 Sep 16, 2022 om 13:58
853 Antwoorden / 3 Vragen

Hahahahahah ;-)  You know it girl...

atlas1302
door atlas1302 - Sep 16, 2022 om 12:35
341 Antwoorden / 13 Vragen

Bijverdienen is niet verboden. Nergens in de wet is hier iets over opgenomen. Dus is het toegestaan. Ook in cao’s waar RVU-regelingen zijn afgesproken zijn geen bepalingen opgenomen over bijverdienen. Dus is de conclusie dat het gewoon mag. Ik heb meerdere cao’s bekeken en nergens ben ik een verbod op werken tegen gekomen.

Het is wel tegenstrijdig want je stopt eerder omdat je niet meer kan werken, mentaal of fysiek. Daarom kan je in aanmerking komen voor de RVU regeling. Maar als u daarvan niet kan rondkomen net zoals in de AOW, welke optie blijft dan nog over?

B2
door B22558 - Sep 16, 2022 om 13:18
17 Antwoorden / 2 Vragen

Ik maak er ook gebruik van,maar in RVU regeling beroepsgoederenvervoer staat dat je GEEN betaald werk mag verichten.
Er staat ook dat ze regelmatig controleren...maar hoe of wat dat is niet duidelijk, maar word je betrapt dan moet je alle uitgekeerde bedragen terug betalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 16, 2022 om 14:13
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Anders dan door de meesten gesteld mag het niet altijd:

Het is een kwestie van goed nagaan wat er in uw arbeidsovereenkomst resp. RVU regeling van uw bedrijfstak staat. Bij het beroepsgoedervervoer lijkt het inderdaad niet te mogen en doe dus navraag. Zie het onderstaande (bron https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/vervoer/2021/09/hoofdlijnen-zwaarwerkregeling-transport-logistiek)

Doelgroep

De regeling is bedoeld voor werknemers uit de geboortejaren 1955 tot en met september 1961 met een zwaar beroep én met ten minste 20 dienstjaren in de sector. Ook moet de deelnemer op 1 januari 2021 werkzaam zijn in de sector in een zwaar beroep. De deelnemer mag de uitkering uit de regeling niet combineren met betaald werk. De deelnemer ziet af van recht op een WW-uitkering.

Afhankelijk van de financiële situatie van de Stichting RVU Beroepsgoederenvervoer wordt het criterium van 20 dienstjaren aangepast naar boven of naar beneden. De stichting evalueert periodiek of aanpassing mogelijk is.