Jo
door JohnNeal Sep 20, 2018 om 17:10
Geldzaken & recht

Ik heb iemand opgelicht, hier heb ik spijt van.

Ik heb de voor ongeveer 2 maanden mensen opgelicht op marktplaats. Ik heb hier erg veel spijt van. Ook omdat mijn ING rekening is geblokkeerd hierdoor. Ik heb mensen voor ong. €200 opgelicht door populaire games te verkopen en die nooit te sturen. Ik heb wel 2 keer gehad dat mensen dreigde om naar ING te stappen maar ik betaalde ze dan terug en dan was het ok. Helaas gebruikte ik de laatste paar keer 10minutemail, dat is een browsermail die maar voor 10 minuten blijft bestaan. Als mijn Marktplaats account geblokkeerd werd kon ik hierdoor niet naar een gewoon Gmail adres om nog te antwoorden. Hierdoor heeft iemand vermoedelijk gevraagd om een terugstoring van zijn/haar spel, maar kon ik niet antwoorden ivm de 10minutemail. Ik zou graag de (waarscheindelijke €40) terugstorten maar ik weet niet hoe. Ik weet ook niet of ik hiervoor een boete krijg. Maar omdat ik minderjarig ben (14) wil ik niet dat mn ouders hierachter komen (wat wss wel gaat gebeuren omdat ze geen zakgeld kunnen storten) want dan ben ik echt 'done'. Graag wil ik weten wat de gevolgen zijn en hoe ik mn rekening weet kan openen. Nogmaals heb ik heel veel spijt van het oplichten.

4435 14 Rapporteer

ja
door jackyh - Sep 20, 2018 om 17:21
953 Antwoorden / 4 Vragen

Je hebt dus spijt omdat je bankrekening geblokkeerd is. Jij hebt nog veel te leren. Kan geen raad geven omdat zoiets gemeens niet in mij op zou komen.

door 14peter - Sep 20, 2018 om 17:22
567 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik jou was zou ik maar heel snel gaan uitleggen aan je ouders hoe de vork in de steel zit. Waarschijnlijk sta je nu bij de banken (dus niet alleen ING) op een zwarte lijst waardoor je de komende 8 jaren nergens een bankrekening kunt openen. Lijkt me tamelijk lastig om dat verborgen te houden...

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2018 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dit een grap of serieus?

Dus je hebt spijt omdat nu je rekening geblokkeerd is, niet imdat je mensen opgelicht hebt?

Die blokkade van je rekening gaat er zeker niet zomaar af en al helemaal niet zonder hulp van je ouders.

tenormin
door tenormin - Sep 20, 2018 om 17:28
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Maar snel pappie en mammie inlichten. Denk niet dat je er spijt van hebt maar spijt dat je rekening geblokkeerd is. Dat zijn twee andere zaken. Gauw met je billen bloot lijkt mij het beste in jouw geval.

diumenge
door diumenge - Sep 20, 2018 om 17:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je ouders gaan hier toch wel achterkomen, dus licht ze zelf maar direct in. Je bent 14 en dus oud genoeg om te weten wat je gedaan hebt. De gevolgen zullen niet gering zijn én dat is natuurlijk meer dan terecht.

Ge
door Genee - Sep 20, 2018 om 18:13
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Geld op je geblokkeerde rekening storten zal wel lukken maar eraf halen niet.

Jo
door JohnNeal - Sep 20, 2018 om 18:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de duidelijkheid:
-Ik weet wat ik heb gedaan en dat het super dom is

-graag alleen nuttig advies want ik zit diep in de shit en zou er graag uit willen.

-ik had de andere mensen al terugbetaald

diumenge
door diumenge - Sep 20, 2018 om 18:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er staat nuttig advies, namelijk om je ouders in te lichten.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 20, 2018 om 18:31
683 Antwoorden / 5 Vragen

Linksom of rechtsom zullen je ouders er absoluut zeker achter (gaan) komen, vroeg of laat. Tenminste als dit een serieus topic is.
Je naam staat bij alle banken al met een sterretje erbij. Vermoedelijk zal een verzekering in de toekomst ook een een groot probleem kunnen gaan worden.
En niet uit te sluiten zou je nog wel bezoek kunnen krijgen van een witte auto met een blauw zwaailicht, of de recherche komt in een burgerauto.
Ook is het niet uit te sluiten dat jouw daden in een programma als Opgelicht breed uitgemeten.

me
door mein33 - Sep 20, 2018 om 18:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR JOHNNEAL - 20 SEP. 2018 OM 18:16

graag alleen nuttig advies want ik zit diep in de shit en zou er graag uit willen.
 Helaas gebruikte ik de laatste paar keer 10minutemail

@johnneal,

Nog eisen stellen ook aan de gegeven reacties !!  Of je echt spijt hebt van de door jou gepleegde feiten is nog maar de vraag ?
Terecht dat je "diep in de SHIT zit" en het zou goed zijn als je daar nog een poosje in zou blijven rondkruipen. ;-))
Dat je er graag uit wil is te begrijpen, maar ING zal geen reden zien om de geblokkeerde rekening weer bruikbaar voor je te maken zodat je met je donkere praktijken door kunt gaan.

Maar als je echt en oprecht spijt hebt van je daden dan kan je de bovenstaande retirade als niet geschreven beschouwen.
Ben je echt een grote stoere vent die de volle verantwoordelijkheid neemt voor zijn daden, dan ga je te biecht bij je ouders, want zij zijn echt de enige die je uit de "SHITzooi" kunnen/zullen halen.
Overigens mag je vooralsnog van geluk spreken als de politie nog niet aan een onderzoek naar de handel en wandel van degene die achter deze oplichtingspraktijken zit is begonnen.
ING en Marktplaats maken van dit soort praktijken nl. altijd melding.
Mocht dat al wel zo zijn, dan zijn de rapen pas echt gaar en is de "shitzooi" daarbij vergeleken slechts een rozenblaadjes bad.

Opbiechten dus en een open en eerlijke kaart spelen kan veel ellende in de nabije- alsook in de verre toekomst voorkomen.
Een stempel op je gedrag is snel verkregen/gezet, maar dat stempel uitwissen gaat vaak decennia duren.

ro
door ron503 - Sep 20, 2018 om 19:03
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Even keihard als je ING rekening niet was geblokkeerd was je gewoon doorgegaan met oplichten want je hebt op allerlei manieren geprobeerd mensen te blijven oplichten dus spijt van de oplichting heb je niet maar spijt van het uitkomen van de oplichting dan weer wel. Je denkt dat je niet vervolgd kan worden voor de oplichtingen maar dat is wel zo want er bestaat ook nog iets als jeugdstrafrecht. Als ik net zo als jou zou zijn dan zei ik lekker niets tegen mijn ouders en vroeg of ze het zakgeld contant willen geven want je hebt wel een smoes paraat om dat voor elkaar te krijgen. Nadeel is wel dat de ING weet wie je bent en je ouders toch op de hoogte gaat brengen en klets je daar maar eens uit. Wie weet loopt er al een justieel onderzoek naar jouw praktijken en is het een kwestie van tijd voordat je in de ochtendgloren ruw uit je bed gehaald wordt om e.e.a. aan oom agent uit te leggen.

Off topic, ik mag hopen dat je deze vraag als tijdverdrijf heb geplaatst en niet echt waar is.

lo
door lovewinnie - Sep 20, 2018 om 19:21
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt geen spijt van de oplichting. je hebt spijt omdat je gepakt bent.
Om blokkade op te heffen zal onderzoek ingesteld gaan worden. Wellicht zelfs een verhoor.

Je hebt geld gestolen van mensen en vast ook jonge  kinderen die waarschijnlijk hard hebben gespaard van hun zakgeld en of krantenwijk en dus wel kei hard werken voor hun centjes. Ik hoop dat er een goed onderzoek ingesteld gaat worden, je de slachtoffers terug betaald en ophoudt met bestelen van mensen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 21, 2018 om 09:33
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Wees blij dat er nog geen strafrechtelijke maatregelen zijn genomen. Licht toch jouw ouders maar in!!

marita5
door marita5 - Sep 21, 2018 om 10:20
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johnneal ,

U vertoont op jonge leeftijd al crimineel gedrag , spijt komt na de zonden , helaas te laat .
Biecht maar snel op aan uw ouders , om meer problemen te vermijden en in herhaling te vervallen  , lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.politie.nl/themas/jeugdcriminaliteit.html