Jean Neman
door Jean Neman Oct 18, 2019 om 12:04
Geldzaken & recht

Ik heb inkomstendelving omdat mijn nieuwe creditcard niet is aangekomen. en nu?

Voor een nieuwe klant verzend ik nieuwsbrieven. Mijn emailaccount (mailchimp) loopt via mijn creditcard. ING verzond de kaart naar een oud adres van mij. dit terwijl het goed stond in MIJN-ING.

Hierdoor liep de betaling aan mailchimp mis vanwege de deactivatie van de oude kaart. Hierdoor gingen geplande nieusbrieven niet de deur uit.

Mijn klant wil nu enkele facturen van +/- 1500 per stuk (opmaak en verzending aan 15.000 contacten) niet verbetalen. onze relatie heeft hierdoor een deuk opgelopen en om het te compenseren heb ik gratis werk moeten verrichten zodat ik de klant kon behouden.

ING geeft aan op hun website:

Uiterlijk 2 weken voordat uw creditcard vervalt, ontvangt u automatisch een nieuw exemplaar per post. Wilt u weten wanneer uw creditcard vervalt? Bij 'valid thru' op uw creditcard ziet u de vervaldatum. Dat kan bijvoorbeeld zijn: 03/18. Dit betekent dat u uw creditcard de hele maand maart 2018 nog kunt gebruiken.

Dus ik mag toch wel klagen neem ik aan? Ik heb een klacht incl de facturen van de diensten ingediend en ze willen mij afschepen met een coulance-bedrag van 50 euro.

Kunnen jullie hier iets mee? Wij hebben als consument meteen met boetes te maken bij niet nakomen betaaltermjn etc etc, maar andersom voelt het vrij machteloos.

718 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2019 om 12:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is een forum voor consumenten maar u hebt een zakelijke vraag.

Die kunt u beter stellen op www.higherlevel.nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2019 om 12:12
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als u er met uw Ing niet uitkomt dan kunt u een klacht indienen bij www.kifid.nl  Het Klachten Instituut Financiële Instellingen.

Wij kunnen als vrijwilligers, niet aan BNNVARA verbonden, die op basis van kennis en ervaring consumentenvragen proberen te beantwoorden resp. advies te geven. Uit uw vraag maak ik ook op dat u ondernemer bent. Ik kan er dus niets mee, anders dan het advies dat ik in mijn eerste zin gaf.

De relatie die u maakt tussen het niet hebben ontvangen van een creditkaart en betalingen kan ik niet volgen. Er zijn toch ook andere mogelijkheden om te 'verbetalen' (betalingen te ontvangen neem ik aan)?

Nog iets dat mij nieuwsgierig maakt: wat is de reaatie tussen mailchimp en creditcard? https://virtueelpresent.nl/hoe-werkt-mailchimp-handleiding/  Hier zie ik die relatie niet. In ieder geval m.i. niet m.b.t. het ontvangen van betalingen. Betalingen komen toch normaliter op een bankrekening (waar dan al of niet ook een creditkaart aan verbonden is)? En een klant die weiger te betalen is in principe in gebreke in nakoming van een overeenkomst en schadeplichtig en dan zou u dan gratis werk gedaan moeten hebben?

ju
door juliomariner Oct 18, 2019 om 13:41
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat u het niet helemaal snapt.
TS stuurt voor de klant (die niet wil betalen) nieuwsbrieven. Om deze brieven te versturen maakt TS gebruik va mailchimp.
TS betaald voor de diensten van mailchimp d.m.v. de creditcard. Mailchimp kon de creditcard niet belasten omdat deze ongeldig was gemaakt door de ING omdat deze een nieuwe creditcard had verstuurd. Doordat malchimp niet is betaald zijn de nieuwsbrieven niet verstuurd. De klant wil hierom niet betalen (TS heeft namelijk de dienst niet verleend omdat de brieven niet verstuurd zijn).

pe
door pebk - Oct 18, 2019 om 12:51
579 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk heeft u inkomstenderving, met een R. Maar zoals de anderen al zeiden; dit is een consumentenforum.
Misschien verstandig om de betalingen van uw bedrijf niet via een credit card te laten verlopen.
Daar zijn ook bankrekeningen voor, of voor mijn part PayPal.

ju
door juliomariner - Oct 18, 2019 om 13:44
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Ik geef u weinig kans. Zelfs als u de nieuwe creditcard had ontvangen en deze had geactiveerd had u bij mailchimp handmatig de nieuwe vervaldatum van de card moeten ingeven.
Aangezien het om meerdere facturen gaat die klant niet wil betalen ga ik er van uit dat deze facturen over meerdere maanden  gaat?
U had dan al na 1 maand op de creditrcardafschrift kunnen zien dat mailchimp niet betaald was en was de " schade" dus hooguit 1 maand en dus 1 factuur geweest.

Redacteur
door Redacteur - Oct 18, 2019 om 17:22
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Het Kassa-forum is specifiek bedoeld voor consumentenvragen. Helaas valt deze daar niet onder. Om die reden sluiten wij dit topic.

De redactie