Jean Neman
door Jean Neman Oct 18, 2019 om 12:04
Geldzaken & recht

Ik heb inkomstendelving omdat mijn nieuwe creditcard niet is aangekomen. en nu?

Voor een nieuwe klant verzend ik nieuwsbrieven. Mijn emailaccount (mailchimp) loopt via mijn creditcard. ING verzond de kaart naar een oud adres van mij. dit terwijl het goed stond in MIJN-ING.

Hierdoor liep de betaling aan mailchimp mis vanwege de deactivatie van de oude kaart. Hierdoor gingen geplande nieusbrieven niet de deur uit.

Mijn klant wil nu enkele facturen van +/- 1500 per stuk (opmaak en verzending aan 15.000 contacten) niet verbetalen. onze relatie heeft hierdoor een deuk opgelopen en om het te compenseren heb ik gratis werk moeten verrichten zodat ik de klant kon behouden.

ING geeft aan op hun website:


Uiterlijk 2 weken voordat uw creditcard vervalt, ontvangt u automatisch een nieuw exemplaar per post. Wilt u weten wanneer uw creditcard vervalt? Bij 'valid thru' op uw creditcard ziet u de vervaldatum. Dat kan bijvoorbeeld zijn: 03/18. Dit betekent dat u uw creditcard de hele maand maart 2018 nog kunt gebruiken.


Dus ik mag toch wel klagen neem ik aan? Ik heb een klacht incl de facturen van de diensten ingediend en ze willen mij afschepen met een coulance-bedrag van 50 euro.


Kunnen jullie hier iets mee? Wij hebben als consument meteen met boetes te maken bij niet nakomen betaaltermjn etc etc, maar andersom voelt het vrij machteloos.

718 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2019 om 12:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dit is een forum voor consumenten maar u hebt een zakelijke vraag.

Die kunt u beter stellen op www.higherlevel.nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2019 om 12:12
16774 Antwoorden / 202 Vragen
0

Als u er met uw Ing niet uitkomt dan kunt u een klacht indienen bij www.kifid.nl  Het Klachten Instituut Financiële Instellingen.

Wij kunnen als vrijwilligers, niet aan BNNVARA verbonden, die op basis van kennis en ervaring consumentenvragen proberen te beantwoorden resp. advies te geven. Uit uw vraag maak ik ook op dat u ondernemer bent. Ik kan er dus niets mee, anders dan het advies dat ik in mijn eerste zin gaf.

De relatie die u maakt tussen het niet hebben ontvangen van een creditkaart en betalingen kan ik niet volgen. Er zijn toch ook andere mogelijkheden om te 'verbetalen' (betalingen te ontvangen neem ik aan)?

Nog iets dat mij nieuwsgierig maakt: wat is de reaatie tussen mailchimp en creditcard? https://virtueelpresent.nl/hoe-werkt-mailchimp-handleiding/  Hier zie ik die relatie niet. In ieder geval m.i. niet m.b.t. het ontvangen van betalingen. Betalingen komen toch normaliter op een bankrekening (waar dan al of niet ook een creditkaart aan verbonden is)? En een klant die weiger te betalen is in principe in gebreke in nakoming van een overeenkomst en schadeplichtig en dan zou u dan gratis werk gedaan moeten hebben?

ju
door juliomariner Oct 18, 2019 om 13:41
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat u het niet helemaal snapt.
TS stuurt voor de klant (die niet wil betalen) nieuwsbrieven. Om deze brieven te versturen maakt TS gebruik va mailchimp.
TS betaald voor de diensten van mailchimp d.m.v. de creditcard. Mailchimp kon de creditcard niet belasten omdat deze ongeldig was gemaakt door de ING omdat deze een nieuwe creditcard had verstuurd. Doordat malchimp niet is betaald zijn de nieuwsbrieven niet verstuurd. De klant wil hierom niet betalen (TS heeft namelijk de dienst niet verleend omdat de brieven niet verstuurd zijn).

pe
door pebk - Oct 18, 2019 om 12:51
579 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarschijnlijk heeft u inkomstenderving, met een R. Maar zoals de anderen al zeiden; dit is een consumentenforum.
Misschien verstandig om de betalingen van uw bedrijf niet via een credit card te laten verlopen.
Daar zijn ook bankrekeningen voor, of voor mijn part PayPal.

ju
door juliomariner - Oct 18, 2019 om 13:44
1311 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik geef u weinig kans. Zelfs als u de nieuwe creditcard had ontvangen en deze had geactiveerd had u bij mailchimp handmatig de nieuwe vervaldatum van de card moeten ingeven.
Aangezien het om meerdere facturen gaat die klant niet wil betalen ga ik er van uit dat deze facturen over meerdere maanden  gaat?
U had dan al na 1 maand op de creditrcardafschrift kunnen zien dat mailchimp niet betaald was en was de " schade" dus hooguit 1 maand en dus 1 factuur geweest.

Redacteur
door Redacteur - Oct 18, 2019 om 17:22
1053 Antwoorden / 62 Vragen
0

Het Kassa-forum is specifiek bedoeld voor consumentenvragen. Helaas valt deze daar niet onder. Om die reden sluiten wij dit topic.

De redactie

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer