jo
door johanvanderwilk May 2, 2016 om 13:16
Geldzaken & recht

Ik heb ook vragen over een lening met hoge rente

ik loop ook al van 2006 aftelossen zonder dat het opschiet is er iets tegen te doen ofzo? Een forum? Hulp ?

3393 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 2, 2016 om 13:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan lost u te weinig af, dus meer per maand aflossen.
Zie verder de reacties bij de andere vragen over dit onderwerp..

tijger1
door tijger1 - May 2, 2016 om 13:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult juist niet aflossen, maar alleen maar rente betalen. Er staan hier nu wel een tiental topics over diezelfde kwestie. Lees die eens door. Dan weet u wat meer.

Cookies
door Cookies - May 2, 2016 om 13:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als het niet opschiet, los je dus of niks of weinig af.

alexishoop
door alexishoop - May 2, 2016 om 13:52
561 Antwoorden / 6 Vragen

ligt aan het type lening, in de uitzending werd niet gewezen op de voordelen van een  doorlopend krediet, dan mag je altijd extra aflossen, het is dan min of meer is een gewone bankrekening, alleen ideal (internet aankopen) werk vaak niet, maar met een hogere krediet limit, kies dus altijd voor een flexibel krediet en nooit voor een persoonlijke lening of andere vaste vormen.

wat veel mensen niet weten is dat je een doorlopend krediet rekening kunt gebruiken als je gewone betaal rekening, stort je inkomens daarop en laat bedrijven daar ook incassos afschrijven, als je nog sneller wilt aflossen, betaal dan de grote uitgaven later in de maand, zoals de huur ivp vooruit, wettelijk zit je dan op het randje, en zo zijn er waarschijlijk nog mogelijk meer posten waar je op kan bezuinigen, alles wat helpt om de rentekosten te verminderen tot dat je saldo weer positief is dan heb je geen aflossingen meer, totdat je het krediet (deels) opnieuw gaat gebruiken.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 17, 2017 om 21:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bij een pl weet je wat je betaalt en hoe lang je dat moet doen. Op de einddatum ben je klaar.
Bij een flexibel krediet los je bijna alleen maar rente af getuige de vele topics hier. En je weet nooit wanneer je klaar bent en de rente kan ook tussentijds wijzigen.
Waarom prijs je in hemelsnaam een flexibel krediet aan?

tijger1
door tijger1 Apr 18, 2017 om 08:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik. Inderdaad, uiterst dom advies. Maar wel van bijna een jaar geleden.

alexishoop
door alexishoop Apr 29, 2017 om 18:18
561 Antwoorden / 6 Vragen

ik raad mensen altijd een flexkrediet aan, omdat je dan op elk moment kan aflossen zonder boete, als je een paar maanden de rekening op 0 euro houdt betaal je ook geen rente maar je behoudt wel de cashflow ruimte voor onverwachte uitgaven ;) bij een PL zit je vast en betaal je altijd rente, en als je wel vervroegd mag aflossen ben je de leenruimte kwijt en moet je opnieuw een contract aangaan tegen nieuwe vaak nog duurdere voorwaarden.

tijger1
door tijger1 Apr 29, 2017 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@alexishoop. Wat een onzinnige redenatie. Het gaat hier juist over mensen die tot de top gefinancierd zijn en dat al jaren. Die hebben dus al helemaal geen cashflow voor onverwachte uitgaven.

En ook een PL mag en kan vervroegd afgelost worden.

alexishoop
door alexishoop Apr 29, 2017 om 21:24
561 Antwoorden / 6 Vragen

geld lenen is natuurlijk een kwestie van verstandige keuzes maken, maar soms kan een onregelmatige gespreide betaling voordelig uitpakken en verdere schulden voorkomen. Het is een dienst waarvoor je betaald in de vorm van rente.

De PL daarentegen zijn wurgcontracten, iedereen moet zelf kunnen bepalen op welk moment ze krediet nodig hebben en daarvoor zijn de flex leningen ideaal. Het klinkt ideaal een vaste aflossing, maar er zitten in de praktijk een hoop haken en ogen aan.

tijger1
door tijger1 Apr 29, 2017 om 22:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en die flex leningen zijn voor die mensen een regelrechte strop om hun hals, waarbij ze al aan die haak hangen.