Ja
door Jan Verzijlenberg Jan 17, 2022 om 19:43
Geldzaken & recht

Ik krijg op mijn sms een aanmaning van Parkmobile voor 1,20 euro.

Ik heb al eerder een bericht van ze gehad volgens mij niet via sms.
Is dit phishing ? Hoe komen ze aan mijn 06 nummer ?
Ik wil op mijn sms niet reageren en niet openmaken bang dat ze dan in mijn gsm zitten
en mijn bank rekening kunen zien.
Wat adviseert u?

1827 9 Rapporteer

Ja
door Jan Verzijlenberg - Jan 17, 2022 om 19:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg op mijn sms een aanmaning van Parkmobile voor 1,20 euro. bewerken

Ik heb al eerder een bericht van ze gehad volgens mij niet via sms.
Is dit phishing ? Hoe komen ze aan mijn 06 nummer ?
Ik wil op mijn sms niet reageren en niet openmaken bang dat ze dan in mijn gsm zitten
en mijn bank rekening kunen zien.
Wat adviseert u?

getty
door getty - Jan 17, 2022 om 19:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Even bellen of mailen met ze?

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 17, 2022 om 19:58
7179 Antwoorden / 3 Vragen

parkmobiel is op de hoogte en geeft raad:

https://parkmobile.nl/faq/hoe-herken-en-voorkom-ik-fraude/

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2022 om 22:09
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Kan me voorstellen dat u dit niet vertrouwd. Een aanmaning van, in dit geval, Parkmobile: waar is die voordelige parkeerplaats te vinden? €1,20; ik denk dat iedereen voor die prijs wel wil parkeren, alleen: ik ken het niet. Wel plekken als je binnen een kwartier weer terug bent kan het gratis zijn, maar meestal is parkeren tegenwoordig een dure "hobby".

br
door bravehenk Jan 18, 2022 om 00:07
206 Antwoorden / 0 Vragen

Verschillende plaatsen bij mij in de buurt  zijn de parkeerkosten 1,20 per uur. Ik parkeer vaak kort om iets op te halen.

tenormin
door tenormin Jan 18, 2022 om 00:19
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@bravehenk, ik ken uiteraard niet heel Nederland, zeker niet qua parkeren. Maar als men in/of nabij de grote steden woont: wij kennen het niet. Alleen in mijn woonplaats weet ik dat The Mall of the Nederlands nog steeds gratis parkeren biedt. Vandaar dat alle toegangswegen tot deze Mall propvol zitten en de bewoners, want het is er ondanks de Corona, vreselijk druk, zonder hun eigen parkeerplaats zitten. Want een heleboel bewoners zouden wensen dat men wel parkingprijzen á la Amsterdam zouden moeten betalen. Maar ja, dan gaan de winkeliers weer (ook zonder Corona) weer failliet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 17, 2022 om 22:13
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Als u dat nummer nooit heeft gegeven is het phishing en zend dit in ieder geval  door aan https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/  Uiteraard nietopenen en naar afzender reageren en het telefoonnummer blokkeren!  Let op:   indien u wel zou reageren met een betaling men juist dan uw banknummer te weten komt.!!!

tenormin
door tenormin Jan 17, 2022 om 22:36
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@heremiet, en dat voor €1,20? Hoewel, als ze zo een kwart van Nederland kunnen bedotten, loop zo'n prijs (vangst) ook in de papieren.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 17, 2022 om 22:43
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN:  'wie het kleine niet eert' maar helaas toch even verder denken. Als iemand slechts maar 1 cent overmaakt naar een bankrekening ziet de ontvanger het nummer van die bankrekeningnummer. €1,20 valt da minder op en bovendien is de vraag: waar parkeer je nog voor €1,20? En als er 'slechts'100 intrappen is het toch al €1200 (zondeer rekening te houden met eventuele verdere schade en bij half Nederland is men rijk.

tenormin
door tenormin Jan 18, 2022 om 00:21
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Maar dat schreef ik toch? Welterusten.

mahadma
door mahadma - Jan 17, 2022 om 22:27
11537 Antwoorden / 51 Vragen

NERGENS op klikken. Bel via google gevonde tel nr naar parkmobiel of zij dit verzonden hebben. Vrees poging tot oplichting door boeven.

br
door bravehenk - Jan 18, 2022 om 00:03
206 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je parkmobile dan weten ze je 06 nummer heb je zelf opgegeven bij inschrijving.

1paul
door 1paul - Jan 18, 2022 om 08:38
3134 Antwoorden / 0 Vragen

heeft u dit gebruikt? heeft u toen ook daadwerkelijk afgerekend?

niet gebruikt is niet betalen wel gebruikt ga dan na of er ook daadwerkelijk afgerekend is.

mi
door miennaamishaaz - Jan 18, 2022 om 13:29
725 Antwoorden / 1 Vragen

Stond er een Link in de SMS?

Kun u een screenshot van dit bericht delen [BLUR uw eigen nummer, laat het nummer van de persoon die de SMS heeft gestuurd zichtbaar]?