ro
door rompje79 Apr 9, 2018 om 15:00
Geldzaken & recht

Ik mag geen huur en zorgtoeslag aanvragen van kredietbank

Ben momenteel werkeloos ,en heb recht op huur en zorgtoeslag volgens belastingdienst. Maar dit mag ik niet aanvragen van kredietbank,daardoor gaan er komende maand nieuwe schulden ontstaan en kom ik in de problemen.Kan ook geen voedselbank aanvragen want daar moet ik dus eerst huur en zorg toeslag voor aanvragen.En moet het dus met 40 euro per maand zien te reden de komende maanden. Kan dit ,Mag dit ,wie weet er een oplossing?

2629 10 Rapporteer

ju
door juliomariner - Apr 9, 2018 om 15:05
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Welke reden geven ze op?

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2018 om 15:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar dit mag ik niet aanvragen van kredietbank
Hoezo niet? Wat hebben die daar mee te maken? Wat voor reden geven ze op?
Ga met ze in overleg en vraag duidelijkheid en uitleg.

Ter info: https://www.kredietbanknederland.nl/nieuws/een-bankrekeningnummer

ro
door rompje79 - Apr 9, 2018 om 15:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

De reden is ,dan moet er een nieuw vrij te laten bedrag berekend worden? En daar heeft de medewerker geen zin in volgens mij??

getty
door getty Apr 9, 2018 om 15:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat lijkt me raar. Misschien is uw inkomen nog te hoog voor de toeslagen?
Het gaat om uw belastbare bruto inkomen, niet dat wat u per maand na aflossing schulden etc overhoudt.

ro
door rompje79 Apr 9, 2018 om 15:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik vind het ook raar. en nee heb er volgens de belasting dienst recht op. Maar zonder red ik het gewoon niet .ik heb inmiddels hulp ingeschakeld.want kan zo niks aanvragen bij voedselbank etc.En daarbij worden er zoveel fouten gemaakt zodat ik straks compleet de vernieling in word geholpen. Ik lig er nachten van wakker en word continu van het kastje naar de muur gestuurd zonder oplossingen.

lo
door lovewinnie - Apr 9, 2018 om 15:18
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Zit u bij krediet bank ivm bewind? Of gaan ze u geldzaken regelen? Krijgt u leefgeld en betalen hun de rest met in uitkering? Dan is dat logisch. Hun gaan voor u alles aanvragen en dat komt bij hun terecht voor u vaste lasten. U moet het doen met u leefgeld. 40 euro is wel weinig :( zeker per maand  Zodra hun alle toeslagen hebben zou dit aangepast moeten worden met nieuwe berekening.

ro
door rompje79 - Apr 9, 2018 om 15:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zit u bij krediet bank ivm bewind? Of gaan ze u geldzaken regelen? Krijgt u leefgeld en betalen hun de rest met in uitkering? Dan is dat logisch. Hun gaan voor u alles aanvragen en dat komt bij hun terecht voor u vaste lasten. U moet het doen met u leefgeld

Betaald u zelf alle rekeningen en is er niemand die beheerd etc dan zou u dat namelijk gewoon kunnen aanvragen via digid.

Ik heb een schuldbemiddeling met budget beheer basis, dus mijn vaste lasten (maandelijkse)worden door hun betaald. Al wat daar buiten valt is voor mij zelf.
Nu is het wel zo dat ze wat steken laten vallen,waardoor ik dus de puinzooi mag incaseren en met 40 euro per maand moet zien rond te komen.
Heb al een keer gevraagd of ik dit dus mocht aanvragen bij de medewerker en die antwoorde met ''dat kan nadelig zijn voor de totale afhandeling van het traject,aangezien ik nog zeven maanden te gaan heb''  Ook weer zo'n antwoord waar ik niks mee kan en vraag me dus af of dat wel zo is?

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2018 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar uw budget zal overigens niet hoger worden als u die toeslagen zou krijgen. Maar ik kan mij dat antwoord van de Kredietbank niet voorstellen, zij moeten zoveel mogelijk geld binnen zien te krijgen om uw schuldeisers te kunnen betalen.

Volgens mij gaat er flink wat fout als u werkelijk een leefgeld hebt van € 40,00 per maand.

De puinzooi hebt u overigens eerst zelf gemaakt.

Vraag daar een gesprek aan.

ro
door rompje79 Apr 9, 2018 om 22:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nou best tijgertje ,of 40 of 270 vltb is een groot verschil.En dat antwoord heb ik op mail.
Er gaat inderdaad ook teveel fout en dat is nog eens aantoonbaar ook.
En nee die puinzooi hebt ik niet zelf veroorzaakt! Die komt door ziekte en het verzorgen van twee ouders tot hun dood, 8jaar lang! omdat het nederlands zorgstelsel naar de klote is geholpen! En de inwonende kinderen dan dus voor de kosten opdraaien!
En als je daarna dus gedeeltelijk arbeids ongeschikt word net als ik ,ben je de sjaak om het zo maar te zeggen!
Beetje kort zichtig noem ik dat!
Niet iedereen die bij de kredietbank zit is aan de drank,drugs of heeft een gok probleem of kan niet stoppen met bestellen bij bol.com.
ik draaide met mun 17 jaar al een compleet huishouden en maakte dat mijn zusje der papieren kon halen en zij buiten schot zou vallen voor een hoop doffe elende.
En geloof me ik ken alle spelregels,ik trek dus niet voor niks aan de bel.
Ben alleen momenteel het vechten om te eten meer dan zat,dus vandaar mijn vraag en verhaal.

aurora1
door aurora1 Apr 10, 2018 om 00:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@rompje79. de naam van de reageerder is @tijger1.
Inderdaad geeft u alles en iedereen de schuld behalve uzelf.
Verder kunt u maar beter uw toon matigen en beleefd worden als u in het algemeen iets wilt bereiken en in het bijzonder iets wilt bereiken in de door u omschreven situatie.
Gelukkig woont u in Nederland anders had het er veel beroerder voor u uitgezien.
Maar ik begrijp dat uw probleem inmiddels opgelost is. Prima toch?

mi
door micksie - Apr 9, 2018 om 16:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk omdat de arbeidsmarkt sterk verbeterd is en je dus makkelijk weer aan het werk kan. Hierdoor heb je straks een hoger jaarinkomen en kan je alles weer terug betalen aan de belastingdienst cq heb je weer nieuwe schulden erbij..

ro
door rompje79 Apr 9, 2018 om 22:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is ook het geval,maar niet met een beperking. En inderdaad ook de balastingdienst moet ik terug betalen,omdat ik het jaar voor start schuldbemiddeling/arbeidsbeperkt worden gewoon een goed betaalde baan had. Maar dat heb ik van te voren ook aangegeven bij hun.Maar moest huur en zorg toeslag aanvragen van de kredietbank en gelukkig heb ik dat op zwart wit. Alleen heb ik een ander contact persoon die mijn dosier nog niet eens gelezen heeft ,gekregen. En door toe doen van reorganisatie/verloop binnen de afdeling. En gelukkig heb ik dat ook op mail.
Maar goed ik zal toch moeten eten.

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2018 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft echt niet tegen mij te keer te gaan. En zo slecht in het Nederlandse zorgstelsel helemaal niet. Net zo min als dat kinderen voor de kosten opdraaien. Maar dat is blijkbaar voor u oud zeer.

Maar afgezien daarvan, als u schulden hebt, dient er altijd een vrij te laten bedrag als leefgeld te zijn. Hoewel dat minimaal is.

Ik maak uit uw vraag niet duidelijk op of u onder bewind staat, of wat voor precieze relatie u hebt met de Kredietbank.  Zo niet, dan die toeslagen gewoon aanvragen. Want van € 40,00 per maand kan niemand leven.

ro
door rompje79 Apr 9, 2018 om 23:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zet dan ook niet een dom argument weg(De puinzooi hebt u overigens eerst zelf gemaakt.)
Ik merk al wel dat u niet genoeg heeft meegemaakt (gelukkig voor u!)en de wetjes van het geweldige zorgstelsel dus niet kent.
Ik sta niet onder bewind en heb een schuldbemiddeling met budget basis.
En inderdaad ik moet het wel aanvragen, dit antwoord heb ik vanmiddag laat gelukkig te horen gekregen van een bemiddelaar die er bij gaat komen.
Om de fouten te corrigeren en oplossingen te zoeken inplaats van het erger te maken.

tijger1
door tijger1 Apr 9, 2018 om 23:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, de Kredietbank heeft uw schulden niet gemaakt. Daar bent u echt zelf verantwoordelijk voor.

Maar u start hier een topic om 15.00 met een heel wonderlijk verhaal, en “later in de middag” hebt u al gehoord dat het anders zit.

Prima, problemen opgelost.

ro
door rompje79 Apr 9, 2018 om 23:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

https://goo.gl/images/HV6b8c

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2018 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Echt zielig.

crewmember
door crewmember Apr 10, 2018 om 14:00
1040 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijger. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook mensen financieel ten onder heb zien gaan aan mantelzorg voor inwonende ouders en ziekte.  Dit is niet allemaal zo makkelijk als dat het voor de Crisis was. Er is heel erg veel bezuinigd op zorg, en dit zijn de uitwassen daarvan. Verder moet je ondertussen echt heel financieel kundig zijn om alle toeslagen en belastingsverminderingen aan te vragen waar je in zón situatie recht op hebt. Veel mensen kunnen dit niet bijhouden naast de intense zorg die ze verlenen, waardoor ze nog verder in een financieel gat zakken.

Wat er echt met Rompje79 aan de hand is weten we niet, dus ik stel voor hem/haar de voordeel van de twijfel te geven.

@Rompje. Je hebt je door die middelvinger post ver verlaagd onder het niveau van wie dan ook in deze thread waarin iedereen  (behalve Aurora0) je probeerde te helpen.

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2018 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@crewmember. Dit heeft helemaal niets met de crisis van doen. De Ts heeft schulden, ná een goede baan, sleept de zorg voor zijn ouders en zus erbij, maar zijn ouders zullen ongetwijfeld inkomen gehad hebben, maar neemt zelf geen verantwoording voor zijn daden. Ook is hij uiterst onfatsoenlijk.

Zal hij dus niet ver mee komen.

Hoewel, soms lijkt het wel of asocialen de halve wereld hebben.

aurora1
door aurora1 Apr 11, 2018 om 21:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1: +10

panter22
door panter22 - Apr 10, 2018 om 10:01
6599 Antwoorden / Vragen

Ik vind het wat een verwarrend verhaal.
Je had een goedbetaalde baan en zorgde voor je ouders.
Toen ben je gedeeltelijk arbeidsongeschikt geraakt en nu ben je werkloos.
En de schulden zijn ontstaan voordat je werkloos werd.
De kredietbank heeft al een paar jaar geleden met de schuldeisers een regeling getroffen en met 7 maanden ben je er vanaf en schuldenvrij.
Nu zit je met de toeslagen. Je hebt toeslagen gekregen, op advies van de kredietbank. Maar je moet de toeslagen terugbetalen omdat je er geen recht op had. Nu krijg je geen toeslagen omdat deze verrekend worden met de teveel ontvangen toeslagen?
Dan blijft er met een bijstandsuitkering geen geld over om van te leven.
Zit het zo in elkaar?

me
door mein33 - Apr 10, 2018 om 15:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@rompertje,

Het aanvragen van h...........

Ach, laat ook maar gelet de toon van uw coversatie.
Strekte nog de komende 7 mnd, alleen dan bent u er nog niet als u dat toevallig mocht denken. ;-((