d.
door d.voorsluijs@gmail.com Aug 2, 2016 om 09:19
Geldzaken & recht

Ik wil mijn uitvaart verekering stoppen ,kan dat

ik heb nu 2 uitvaart verzekeringen omdat Centraal Achmea onvoldoende uitkeert voor een uitvaart ,moest ik me bijverzekeren vertelde ze mij, nu ben ik sinds 6 mnd  bij Monuta en betaal een maandpremie van 17,67 euro per mnd, Ik wil dit niet meer Graag advies

7386 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 2, 2016 om 09:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan moet je even in je polisvoorwaarden nakijken onder welke voorwaarden je die laatste verzekering kunt stopzetten.

Overigens is het niet handig om je mailadres te gebruiken op een openbaar forum.
Vraag de redactie - klik onderaan deze pagina op contact - om dit te wijzigen.

tijger1
door tijger1 - Aug 2, 2016 om 09:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is heel simpel. Bel even met Monuta en zij sturen u een formulier, waarmee u de verzekering kunt stopzetten. Dat geld bent u natuurlijk wel kwijt.

Centraal Beheer Axhmea kan u natuurlijk helemaal niet verplichten u bij te verzekeren.

U kunt ook gewoon zelf sparen voor het bedrag dat u tekort denkt te komen voor uw uitvaart.

Nog even voor de goede orde, een levensverzekering, en daaronder valt ook een uitvaartverzekering, kunt u altijd eenzijdig beëindigen.

tr
door trofaiac Aug 3, 2016 om 12:33
57 Antwoorden / 4 Vragen

Dat geld is TS niet kwijt maar wordt overgeheveld naar een deposito waarna het geld bij overlijden van TS wordt gebruikt bij zijn uitvaart.

Cookies
door Cookies - Aug 2, 2016 om 10:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe koop ik mijn verzekering af?

U kunt uw kapitaalverzekering (verzekering waarbij een geldbedrag is verzekerd) of uw naturaverzekering bij Monuta  afkopen. Afkoop wil zeggen dat u de verzekering opzegt en de opgebouwde waarde laat uitbetalen. Houdt u er wel rekening mee dat u na afkoop niet meer bent verzekerd en dat uw nabestaanden dus geen geld meer uitgekeerd krijgen of de uitvaartkosten vergoed krijgen.

Bij het afkopen van uw verzekering brengen wij een bedrag van € 250,- in mindering op de opgebouwde waarde van uw verzekering. Deze € 250,- is gebaseerd op de reële gemiddelde kosten bij afkoop en kan jaarlijks geïndexeerd worden als gevolg van bijvoorbeeld inflatie. De opgebouwde waarde wordt via de actuariële methode van Monuta bepaald en is niet zomaar een optelling van al uw premies.

Wilt u uw verzekering afkopen, stuur ons dan een schriftelijk verzoek tot afkoop met daarin de volgende informatie:

• Vermeld de polisnummer(s) met verzoek om afkoop;
• Vermeld per welke datum u de verzekering wilt afkopen;
• Stuur een kopie van uw identiteitsbewijs mee;
• Vermeld het rekeningnummer waarop het geld moet worden overgemaakt;
• Vermeld naam, adres en woonplaats van de verzekeringnemer en laat hem of haar een handtekening zetten.

Stuur uw verzoek per post naar:
Monuta
t.a.v. KCC Schriftelijk
Postbus 20,
7300 AA APELDOORN

Of per e-mail, met de ingescande documenten en een handtekening, naar: opzeggen@monuta.nl

https://www.monuta.nl/contact/veelgestelde-vragen-over-verzekeringen/

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2016 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@trofaiac

Zes keer € 17,67 betaald, daar blijft na kosten niets van over.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 3, 2016 om 18:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sterker nog  dat wordt bijbetalen  :-)
Diewilik

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2016 om 18:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuk.:-)) Maar ook dat niet. Je kunt een levensverzekering gewoon kosteloos stoppen door niet meer te betalen.

Maar wil je eventueel iets doen met de opgebouwde waarde in zo'n polis, dus afkopen, dan moet je bij Monuta € 250 betalen.

mo
door mof - Aug 7, 2016 om 13:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kan altijd, alleen ben je de ingelegde premie kwijt. Zou een beetje raar zijn dat je alleen van een uitvaart verzekering af kunt door dood te gaan ...

tijger1
door tijger1 Aug 7, 2016 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Alleen ben je de ingelegde premie kwijt". Ook dat is niet altijd juist. Je kunt een polis afkopen, maar daar zijn bij Monuta flinke kosten aan verbonden en je kunt een polis premievrij maken, daar zijn wellicht ook nog wat administratiekosten aan verbonden.

Gezien het geringe bedrag wat door de Ts aan premie is betaald, zal ook premievrijmaken niets opleveren.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 7, 2016 om 14:30
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Een begrafenis kost anno nu rond de 1500 euro, krijg je niet veel voor, heb je natuurlijk ook helemaal niet nodig. Voor dat bedragje je eigen gaan verzekeren, lijkt mij persoonlijk niet geheel zinvol.

lottesanne
door lottesanne Aug 10, 2016 om 15:00
438 Antwoorden / 47 Vragen

Voor dat bedrag stoppen ze je nog niet eens onder de grond. En de nabestaanden zeker met de restkosten opschepen. Of laat jij je lichaam na aan  de wetenschap. Niet echt realistisch. Blij dat ik geen familie van je ben.

akkerdistel
door akkerdistel Aug 10, 2016 om 16:43
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Van dat laatste mag je sowieso van geluk spreken :-). Serieus; http://www.budgetuitvaart.nl/index.php?page=/budget-basis en zo zijn er nog tig anderen https://www.startpage.com/do/search?q=budget+begrafenis&l=nederlands .