ly
door lynn42 Jan 27, 2014 om 19:27
Geldzaken & recht

Ik word bedreigd door een postorderbedrijf

Ik ben klant bij otto. Ik heb een maandelijkse betalingsverplichting van 9 euro Perry maand, die ik netjes nakom. Geen achterstanden oid. Vanmiddag werd ik gebeld wanneer ik van plan was mijn termijn van februari te voldoen. Toen ik meldde dat het op mijn kalender nog steeds januari was, dreigde de man aan de andere kant, dat als ik niet op zou houden met zo snugger te zijn, hij er zo 40 euro incasso kosten bovenop te gooien. Na 3x om zijn naam gevraagd te hebben (die hij overigens niet wilde geven) werd mij nog verteld " mijn kop te houden en gewoon te betalen, of anders...) ik heb de hoorn erop gegooid en ook al werd ik nog 3x gebeld door dit nummer, niet meer opgenomen...mag dit? Ik heb geen achterstanden...de klant was vroeger toch koning? Ik voel me gewoon bedreigd...

1441 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2014 om 19:46
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Heeft u dat tel nummer nog? Maar na 3 x vragen wie hij dan wel was en uitgaande van uw eerlijkheid, is dit niet correct.

komsja
door komsja - Jan 27, 2014 om 20:13
1064 Antwoorden / 218 Vragen
0

@lynn42
Natuurlijk mag dit niet,en ook al zou u wel een betalingsachterstand hebben dan nog hebben ze u niet zo te bejegenen en in uw ogen te bedreigen,maar u zegt dat u een maandbetaling heeft van 9 euri,Daar maak ik uit op dat het aangekochte artikel niet zo heel erg duur was,ik zou u aanraden om (mits u het resterende ineens zou kunnen betalen) om dat te voldoen,en te melden dat u door deze grove behandeling u never nooit meer iets bij hun zal kopen.
Daar zal dat betreffende bedrijf niet echt wakker van liggen,maar als u hun meedeelt dat u deze ervaring zal melden bij de media zoals bijvoorbeeld bij Radar of tros opgelicht wellicht dat ze u dan op z,n minst een excuus aanbieden,want op zoveel negatieve publiciteit zitten ze nou ook weer niet te wachten

diumenge
door diumenge - Jan 27, 2014 om 20:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Het staat al op Kassa's Vraag & Beantwoord...

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2014 om 21:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote]maar als u hun meedeelt dat u deze ervaring zal melden bij de media zoals bijvoorbeeld bij Radar of tros opgelicht wellicht dat ze u dan op z,n minst een excuus aanbieden,want op zoveel negatieve publiciteit zitten ze nou ook weer niet te wachten

Otto doet niets tot weinig aan klantenbinding. Mij lijkt het meer een verhaal dat dit niet eens een Otto medewerker was (want dat kanniewaarzijn ) maar misschien iemand die adressen opkoopt om mensen te intimideren die op afbetaling kopen. Kan me anders niet voorstellen om voor de keurige afbetalingen van 9 euro 's per maand iemand van Otto zo kan 'knetteren'.

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2014 om 21:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Misschien was het wel een bekende die u een hak wilde zetten.

Uiteraard doet Otto dit niet en ook een incasso ureau, louche of netjes, doet niet zoiets stoms.

komsja
door komsja - Jan 28, 2014 om 16:39
1064 Antwoorden / 218 Vragen
0

Wat tenormin en tijger1 zeggen zou ook welus zo kunnen zijn ja.
Wellicht een idee om de otto te bellen en dit voorval te melden.

edrick3
door edrick3 - Jan 28, 2014 om 17:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo lynn42,

Tjonge, die 'medewerker' had blijkbaar z'n dag niet.
Zou dit toch eens even melden bij de Klantenservice!

klantenservice@ottobv.nl

en/of het klachtenformulier invullen.

Bellen kan natuurlijk ook: 0900 - 1901 maar dat kost je 15 cent p/min. (zonde geld).

Suc6

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.

Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem

Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij schade o ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer