mathijs_b
door mathijs_b Feb 14, 2018 om 16:16
Geldzaken & recht

Ik word schatrijk met de ING app!

Vroeger had je, om te betalen, een TAN code nodig. Of een SMS code.
Nu is dat niet meer nodig met de ING app. Je hoeft alleen maar de pincode te weten.

En als je die weet, kun je lange tijd het geld van iemand afboeken als je de spartphone van die persoon "even leent". Die pincode blijft altijd hetzelfde! Ik word schatrijk!!!
ABN, SNS, RABO enz. maken het je extra moeilijk door een transactiecode te vragen. Bij ING is dat niet meer nodig. Alleen een pincode en je bent binnen.

Zeg niet dat ik "ouderwets" ben en niet met de tijd meega, ik zie in die app een enorm probleem en zal hem nooit meer installeren.

Zie ik het verkeerd?

2004 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 14, 2018 om 16:31
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Denk niet dat u in een dag schatrijk wordt want deze vorm van betalen is hetzelfde als met de pinpas die ook op deze wijze tot €25 gaat.
Bijvoorbeeld: Betalen met uw smartphone is veilig, even veilig als andere manieren van betalen. Mobiele betalingen worden op dezelfde veilige manier verwerkt als uw pinbetalingen. Bij aankopen tot en met € 25 kan naar keuze met of zonder pincode betaald worden. Bij hogere bedragen is altijd een pincode nodig. Het maximale bedrag dat achter elkaar zonder pincode kan worden betaald is € 50. Precies hetzelfde principe als contactloos betalen met de Betaalpas.
U kunt dus tijdig aan de bel trekken.

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2018 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts veronderstelt dus dat hij de pincode van iemands betaal app weet en ook nog diens mobiel gestolen heeft en in dat geval kan je gewoon overboekingen doen, zoals gebruikelijk.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 14, 2018 om 17:12
7188 Antwoorden / 3 Vragen

De pincode hoeft niet gebruikt te worden bij deze kleine bedragen maar TS denkt inderdaad dat als hij iemands smartphone leent dat hij dan de hele dag door aan het geld innen kan slaan.
Dus hiervan rijk worden zit er niet in.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 14, 2018 om 21:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Sjoppie ik heb ook een ABN rekening en kan tot 2500 euro zonder extra codes overboeken, dus alleen de pin is nodig.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 15, 2018 om 07:27
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@diewilik, dat gaat daar dan makkelijker dan bij de ING, daar komt bij elke overboeking een tancode  aan te pas.

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2018 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat ziet u verkeerd. Ik leen mijn smartphone niet uit aan onbekenden en onbekenden weten mijn code voor die app niet, noch de ontgrendelingscode van mijn telefoon.

Ook kunt u voor de app uw vingerafdruk instellen, moeten ze die ook nog afhakken.

tenormin
door tenormin Feb 14, 2018 om 18:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Hieruit lees ik eigenlijk dat u uw smartphone wel aan bekenden uitleent?

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2018 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou zeker mijn telefoon aan mijn kinderen uitlenen en die mogen dan ook mijn pincode van Ing weten, de ontgrendelingscode van mijn telefoon weten ze al.

diumenge
door diumenge - Feb 14, 2018 om 17:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen idee hoe dat bij de ING app werkt, maar bij mijn bank kan je zelf een maximum bedrag (per dag) instellen voor betalingen met alleen pincode én kunnen dat soort betalingen alleen naar bankrekeningen die al in het adresboek staan. Dus als iemand mijn telefoon zou 'lenen', de ontgrendelingscode van de telefoon én de pincode van de app zou weten, dan zou hij/zij nog steeds geen geld naar de eigen rekening kunnen overmaken en maximaal 100 euro kunnen overmaken naar een van de rekeningen in het adresboek. Neem aan dat de ING app ook wel zoiets heeft, dus hoe zou je daar rijk van moeten worden?

pe
door pebk - Feb 14, 2018 om 17:04
581 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de pinpas van iemand 'even leent' en de pincode weet, kun je ook prima geld opnemen.

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 14, 2018 om 17:19
509 Antwoorden / Vragen

Om de ING APP te openen heb je een pincode van 5 cijfers nodig Voor contactloos met je mobiel betalen heb net als je betalen met pasje weer een zelf gekozen pincode nodig . Veilig behalve als je deze code's niet voor jezelf houd.Eerst maar eens goed lezen hoe het werkt en dan pas zeuren.

Cookies
door Cookies - Feb 14, 2018 om 17:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom ga je alles nog een keer herhalen? Daar schreef je ook al dat je de app NOOIT meer ging installeren. https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/ing-schaft-tan-code-af-hoe-moeten-mensen-zonder-gsm-betalen

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2018 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik word schatrijk met de ING app!

Bofkont! ;-)

simon55
door simon55 - Feb 14, 2018 om 18:06
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Je kan mijn telefoon wel lenen, maar dan heb je ook alle vingers nodig. Dus ik heb besloten de telefoon NIET uit te lenen.

jayrayskull
door jayrayskull - Feb 14, 2018 om 18:30
48 Antwoorden / Vragen

Ja, dat ziet u verkeerd.

jo
door jorisw - Feb 14, 2018 om 18:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je de telefoon leent moet je ook de ontgrendelingscode van de telefoon weten, of de vingerafdrukken van de eigenaar hebben (of zelfs het gezicht). Bij SNS werkt het overigens exact hetzelfde (ik heb rekeningen bij zowel ING als SNS).

Ik denk dat er makkelijker manieren zijn om aan iemand geld te komen. Gewoon in de buurt van geldautomaten gaan staan en het geld afpakken van mensen die het net hebben gehaald bijvoorbeeld.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 14, 2018 om 21:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

ABN vraagt helemaal niet om een transactiecode. Kan gewoon 2500 euro overboeken met vingeradvingof pin.