sp
door spika Nov 28, 2022 om 19:26
Geldzaken & recht

Ik zoek alleen een spaarrekening waar je met een pinpas geld op kan nemen

Welke bank heeft alleen een spaarrekening waarmee ik met een pinpas geld op kan nemen?

4841 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 28, 2022 om 19:29
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Geen 1 in NL. Ik kan wel rechtsreeks storten op de spaarrekening, maar cash opnemen kan alleen via je betaalrekening.

sira
door sira - Nov 28, 2022 om 21:32
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Wees blij dat het op te nemen geld van de spaarrekening altijd eerst naar een betaalrekening overgemaakt moet worden. Ondanks alle waarschuwingen gaat het nog steeds geregeld fout met bankoplichting.

gerbera
door gerbera - Nov 28, 2022 om 21:37
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Blijven zoeken maar denk niet dat u die kan vinden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 28, 2022 om 23:35
2011 Antwoorden / Vragen

In zekere zin is dat een onlogische vraag. Je boekt geld van en naar een spaarrekening, je pint niet van je spaarrekening. En het idee dat er een bank zou bestaan die enkel dat niet bestaande product zou voeren is al helemaal raar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 29, 2022 om 10:11
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Anders dan bij reguliere banken zijn er wel mogelijkheden en ziwe daarvoor o.a. https://financieel.infonu.nl/sparen/51994-sparen-creditcard-sparen-geeft-hoge-rente.html

U kunt dan met de kaart van het gespaarde saldo opnemen.

Iv
door Ivo W - Nov 29, 2022 om 18:37
728 Antwoorden / Vragen

U wilt dus een betaalrekening?

Want een rekening waarbij een pinpas hoort, is een betaalrekening. U kunt op die rekening wel zo veel geld sparen als u maar wilt.

rj
door rjw - Nov 29, 2022 om 19:35
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Je wilt dus eigenlijk je spaargeld in je portemonnee doen ipv in een spaarvarken. En een spaarvarken is net als een spaarrekening zo gemaakt dat geld erin stoppen altijd makkelijker gaat dan het er uit halen. En dat heeft een reden.

gerbera
door gerbera - Nov 29, 2022 om 21:37
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Er wordt een creditcard voorgesteld, echter die is niet gelijk aan een pinpas ondanks dat u er mee kunt pinnen. Ik denk niet dat dit is wat u bedoeld, over het verschil lees hier

Jeannetims
door Jeannetims - Nov 30, 2022 om 13:23
51 Antwoorden / 3 Vragen

Bij Bunq kun je meerdere rekeningen openen en met 1 pinpas van 2 aparte rekening betalen wanneer je de bijbehorende pincode intoetst. Niet echt een spaarrekening, maar wel een aparte rekening naast die van b.v. je vaste lasten. Nadeel: hoge kosten per maand.

gerbera
door gerbera Nov 30, 2022 om 13:48
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom een dubbele rekening en hoge kosten maken, de TS wil direct van een spaarrekening, zonder betaalrekening, kunnen pinnen en dat kan bij nagenoeg geen enkele bank zonder ook een betaalrekening te hebben. En vaste lasten die kunnen gewoon van de betaalrekening worden afgeschreven, hoef je dan niet op een aparte rekening te zetten.